Draagitem voor dochter

20-04-2009 11:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk cryptische titel, maar wist zo snel even niks anders.

Binnenkort gaan we verhuizen voor het werk van man. We komen in een regio te wonen waar het lastig kinderopvang te krijgen is, dus blijven de kinderen voorlopig nog op de oude creche, vlak bij mijn werk. Kortom: dagelijks met twee kinderen (3 en1) in de trein. Bij woonplaats nog een stukje fietsen, bij werkplaats nog een stukje lopen. Oudste kan die afstanden prima lopen, jongste echter nog niet.

Nu ben ik op zoek naar een draagitem om dochter makkelijker mee te kunnen nemen. In het verleden hebben we een buikdrager gebruikt, maar daar is ze inmiddels te groot en te zwaar voor. Rugdrager lijkt me niet praktisch in gebruik in de trein, ik heb hier op het forum wel eens iets gezien van een heupdrager (van Quinny?), maar die wordt in ieder geval niet meer verkocht bij de Prenatal.

Het gebruik van een buggy of wandelwagen trekt me niet zo: omdat we de stoptrein hebben, voorzie ik echt een keer een situatie waarbij ik zoon moet helpen uit te stappen en de treindeuren dichtgaan met dochter nog binnen, of andersom of zo.

Heeft er iemand tips wat ik zou kunnen gebruiken? Met het gebruik van een draagdoek ben ik niet bekend, heeft iemand een idee waar ik daar goede en duidelijke informatie over kan vinden?

Zoiets bedoel je?

Even googlen op: hippychick...
je bedoelt deze denk ik:

http://www.kinderstoeltje ... htm?netwerk=affiliate4you
Whatever, I do what I want
*
tieg, ik heb een minimonkey, die kan je ook als heupdrager gebruiken: Site

Als je wilt kan ik hem naar je sturen, kan je kijken of je het wat vind. Tegen de tijd dat ukkie wordt geboren heb ik m wel weer zelf nodig, maar tot die tijd is ie all yours.
Een draagdoek lijkt me een goede. In Nederland is een forum: www.dragen-en-voeden.nl Staan veel links op naar filmpjes maar vooral zijn daar veel mensen die je heel goed advies kunnen geven.

Je zou aan een doek kunnen denken, zo'n lap van 5 meter die je wikkelt. Maar een ringsling is misschien handiger, aangezien je wilt gaan heupdragen. Verder zijn er nog veel andere draagdingen, maar daar ben ik niet zo bekend mee.

Ik draag mijn dochter van 9 maanden + gipsbroek (dus zwaar) in een geweven doek, meestal voor kleine stukjes. Als je het knopen eenmaal onder de knie hebt is het een klusje van niks.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
]Ik heb mijn dochter tot ze bijna 3 was in een draagdoek gedragen, die als een sling over mijn schouder hing.

Zo zeg maar:

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Auto? Maargoed als dat een mogelijkheid was, dan had je dat ook wel bedacht, neem ik aan..

Sterkte lijkt me niet makkelijk om met twee koters in de trein te zitten!
quote:Nitro schreef op 20 april 2009 @ 11:38:

tieg, ik heb een minimonkey, die kan je ook als heupdrager gebruiken: Site

Als je wilt kan ik hem naar je sturen, kan je kijken of je het wat vind. Tegen de tijd dat ukkie wordt geboren heb ik m wel weer zelf nodig, maar tot die tijd is ie all yours.

Wat een lief aanbod!

Is de band van die minimonkey niet wat smal? Ik vond aan de draagdoek juist zo lekker dat die zo breed op de schouder lag. Zeker toen uk zwaarder werd.
Ik heb hier een minimonkey, en ik vind het geen fijn ding.

In het begin, toen smurf nog wat lichter was, prima te doen, maar nu ze zo'n 9 kilo weegt vind ik de druk op mijn schouders te groot worden.
.
.
.
Kitty hing bij mij ook hoger, maar daar kon ik zo snel geen plaatje van vinden. Ze zat bij mij met de beentjes om mijn middel, zeg maar. Afhankelijk van wat ik deed, had ik haar voorop of zijwaarts. Naar mate ze ouder werd, droeg ik haar iets lager.

Grappig trouwens, die ringsling. Nooit geweten dat het zo heette, maar dat soort ringen heb ik ook aan mijn draagdoek genaaid.
http://ringslingshop.nl/i ... task=view&id=48&Itemid=46

Voor foto's van hoger dragen (en overigens kun je hier ook ringen kopen).

Q, is dat die ene ontzettend mooie ringsling? Waar ik kwijlend naar heb staan kijken?
Ik wil trouwens ook een ringsling, heb ik net bedacht. Als Mini uit het gips is lijkt me dat heel handig en fijn.
.
Kwijl kwijl...

Ik draag Mini nu vaak op de heup, en dan heb ik dus het probleem dat het heul zwaar is met die gipsbroek en dat ik maar 1 hand vrij heb. Ik heb geprobeerd te rugdragen met mijn nieuwe doek, maar Mini kan door dat stomme gips niet echt lekker flexibel erin, dus dat is nog niet echt lekker gelukt. (Nog iets meer dan een week...)

Ja, een ringsling dus...
Kitty droeg ik ook rustig een uur rond in dat ding, bij evenementen. Ze viel er zelfs soms in in slaap.
Tieger, ik heb een korte draagdoek voor mijn dochter en die is ideaal. Maar 1 keer knopen en je zet haar er zo in.

Ik heb hem van deze site en hij bevalt er goed. Ik gebruik hem iedere dag voor het kleine stukje naar de opvang maar ook als ik even met 2 kids op pad moet voor een paar kleine boodschappen.

Je draagt haar zo op je heup maar het gewicht is beter verdeelt.

Weet niet hoe lang je moet lopen maar ik kan het met een kind van 9,5 kilo toch makkelijk een uur volhouden (zo lang hoe fje vast niet te lopen).
Tieg, hebben jullie het huis gekocht? Gefeliciteerd!!

Ik heb zelf de hippychick en dat is handig voor kort stukjes. Je hebt in ieder geval wel altijd 1 arm nodig om dochter vast te houden maar je belast deze arm niet. Het gewicht hangt op je heupen. Als zoon dan ook nog uit de trein moet lijkt het mij niet zo prettig werken maar je kan natuurlijk altijd hulp van anderen vragen. Je zal ook nog tassen dragen neem ik aan? Dan lijkt mij die draagdoek de beste oplossing maar ik heb er geen ervaring mee.

Groetjes Huppel!
.
Een ringsling?

Ga meteen eens googlen ofdat t iets zou zijn voor onze jongste (2 wkn) ben namelijk op zoek naar een draagdoek oid.
Wat een ellende

Er zijn wel ontzettend veel verschillende doeken enzo te vinden...hoe moet je zo in godsnaam een keuze maken...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven