Draagitem voor dochter

20-04-2009 11:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk cryptische titel, maar wist zo snel even niks anders.

Binnenkort gaan we verhuizen voor het werk van man. We komen in een regio te wonen waar het lastig kinderopvang te krijgen is, dus blijven de kinderen voorlopig nog op de oude creche, vlak bij mijn werk. Kortom: dagelijks met twee kinderen (3 en1) in de trein. Bij woonplaats nog een stukje fietsen, bij werkplaats nog een stukje lopen. Oudste kan die afstanden prima lopen, jongste echter nog niet.

Nu ben ik op zoek naar een draagitem om dochter makkelijker mee te kunnen nemen. In het verleden hebben we een buikdrager gebruikt, maar daar is ze inmiddels te groot en te zwaar voor. Rugdrager lijkt me niet praktisch in gebruik in de trein, ik heb hier op het forum wel eens iets gezien van een heupdrager (van Quinny?), maar die wordt in ieder geval niet meer verkocht bij de Prenatal.

Het gebruik van een buggy of wandelwagen trekt me niet zo: omdat we de stoptrein hebben, voorzie ik echt een keer een situatie waarbij ik zoon moet helpen uit te stappen en de treindeuren dichtgaan met dochter nog binnen, of andersom of zo.

Heeft er iemand tips wat ik zou kunnen gebruiken? Met het gebruik van een draagdoek ben ik niet bekend, heeft iemand een idee waar ik daar goede en duidelijke informatie over kan vinden?
Off-topic, Q fijn dat je weer op deze pijler te vinden bent!
Hippychick heb ik een tijdje gehad, maar dat houd je niet lang vol hoor. Ik heb bij nummer twee nu een draagdoek (www.draagdoek.nl) en ze is nu 9 maanden en ik kan haar daar met gemak een paar uur in hebben zonder rugpijn of wat dan ook. Aanrader!! Wou dat ik het bij nummer 1 al geweten had.
Q, ik heb meteen vanmiddag een knoop op de heup uitgeprobeerd uit het boekje bij mijn doek en het werkte uitstekend met gipsbroek. (Hip Cross Carry fyi)
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nitro, tnx voor het aanbod, lief van je Maar ik vrees dat dochter al bijna te zwaar is, en het duurt nog eventjes voordat we daadwerkelijk gaan verhuizen. Plus dat frummel dan ook al bijna geboren wordt. Tja, en Meis en Knul zijn een stukje lichter volgens mij...

Op een van de sites die hier neergezet zijn, zag ik een handleiding om zelf een draagdoek te maken. Dus ik ga mezelf gewoon achter de naaimachine zetten en eens een poging wagen. Ben benieuwd, maar dat al vast wel lukken

Dank voor alle reacties in ieder geval!
.
Tieger, ik heb zelf ook zelfgemaakte doeken. Let goed op de stof, stevig genoeg, glad genoeg maar ook ruw genoeg. Te gladde stof schuift te snel, en te ruw knoopt niet fijn. Denk ook aan de verf die gebruikt is, dat die veilig is voor sabbelende kindermondjes.

De zelfgemaakte doeken die ik heb zijn minder prettig dan de doek die ik heb gekocht. Ben er nog niet achter waarom, maar het gewicht wordt minder goed verdeeld.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven