Honderden muizen

18-03-2020 16:47 40 berichten
Weer eens een heel ander probleem. Terwijl wij aan huis gekluisterd zitten wordt het huis van mijn oude buurvrouw ontruimd. Zij woont sinds een paar weken in een verzorgingshuis en de kinderen gaan het huis verkopen. Vanmiddag maakte ik een praatje met de ontruimer, even informeren hoe lang we nog in de takkeherrie moesten zitten, en toen vertelde hij, nog wat witjes om de neus, wat ze hadden aangetroffen.
Ik had de buuf wel eens gevraagd of zij last had van muizen, omdat ik regelmatig getrippel hoor tussen muren en plafonds. Ze reageerde heel verbaasd, ‘nee, nog nooit gehad’. De ontruimer had echter op zolder dozen kleding gevonden met tientallen muizennesten, doosjes gif, en honderden dode muizen. Dit had hij nog nooit meegemaakt en hij deed het werk al heel lang.
Ik heb zelf nog nooit een levende muis in huis gezien, maar ik heb katten. Loop ik nu het risico dat al die muizen van de buurvrouw een huisje opschuiven en hier gaan nestelen? Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen nu.
Zolang je katten hebt, waarschijnlijk niet. Muizen ruiken katten en blijven wel weg.
Had je aan die ontruimer moeten vragen.
ja

Ik zou kiezen voor luchtdichte quarantaine als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het inderdaad meevalt vanwege je katten Minke. Bij ons zitten ze ook zelden of nooit in huis (we hebben er eens 1 gehad toen er een vorstperiode aankwam, maar dat was het in ruim 5 jaar) terwijl ze volop in de schuur zitten. Daar komen de katten niet. Maar sowieso niet leuk natuurlijk.
The owls are not what they seem
Zal reuze meevallen inderdaad! Met katten heb je er niet veel last van. Ik ben trouwens gek op muizen! Ik had ze ooit maar nooit meer nadat ik een kat had. Heel soms verdwaalt er eentje naar binnen, maar toen ik hem zijn dikke buikie en billetjes onder de meterkastdeur terug in zag schuiven terwijl mijn kat er met de rug toe gedraaid zat heb ik er nooit meer een gezien. Ik heb wel alle gaten die door de aannemer in de muur waren achtergelaten (heel verhaal) goed dicht gemaakt en heb er nooit meer een in huis gezien.
Rentokil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb af en toe een een logeermuisje als een van mijn buren gaat klussen. Zodra ze klaar zijn is de muis verdwenen.

Ik heb een hond, die heel fanatiek op muizenjacht gaat. Een hond is natuurlijk geen kat, maar de muizen blijven er in ieder geval niet voor weg. Maar misschien is dat vooral omdat mijn hond niet erg succesvol is.

Ik hou wel van muizen. Een of twee. 100 is een plaag. Dat lijkt me ook niks.
viva-amber schreef:
18-03-2020 16:55
Rentokil.
Op zo'n moment ga je toch niet aan parfum denken?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Het is opmerkelijk dat nog nooit iemand van de familie werk heeft gemaakt van die zolder. Nu ze kunnen verkopen zijn ze er als de kippen bij. En ook gek dat ze jarenlang huishoudelijke hulpen heeft gehad, beneden was het keurig, terwijl die zolder zo’n smerige boel was.
Ik ga het maar goed in de gaten houden.
Ik zou de katten net genoeg eten geven zodat er altijd nog wel een snackje bij kan. 😁 wat zal het stinken in dat huis.
ze hebben toch wel heel goed opgeruimd hoop ik, ik zou dat gif eng vinden
Lorem Ipsum
MinkeDeWit schreef:
18-03-2020 17:04
Het is opmerkelijk dat nog nooit iemand van de familie werk heeft gemaakt van die zolder. Nu ze kunnen verkopen zijn ze er als de kippen bij. En ook gek dat ze jarenlang huishoudelijke hulpen heeft gehad, beneden was het keurig, terwijl die zolder zo’n smerige boel was.
Ik ga het maar goed in de gaten houden.
Tja, misschien was de zolder voor iedereen verboden gebied.
Weet natuurlijk niet in welke state of mind je buurvrouw was.
Je gaat al snel invullen in dergelijke situaties.
Snap dat je het vreemd vindt maar soms werkt het wel zo.
Vriendin van mij mocht bij haar cognitief verwarde vader no fucking way zijn slaapkamer betreden...was echt onbespreekbaar en dan sloeg hij met zijn wandelstok op de grond om zijn punt te maken.

Bleek de man na zijn dood al lang incontinent te zijn van ontlasting en had op zijn slaapkamer meerdere emmers met wekende onderbroeken in de biotex.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vaak gaan muizen een ander onderkomen zoeken. Dit zie je ook vaak wanneer er oude panden worden afgebroken. Of ze bij jou gaan komen is niet te zeggen. Ik heb zelf 4 katten maar laatst ook een muis. De nacht nadat ik een val neer had gezet zat hij er al in. De meningen over of muizen echt onder de indruk zijn van kattengeur, pepermuntolie en knoflook lopen enorm uiteen. Hou het goed in de gaten, het is een heel akelig gevoel.
sprokkelientje schreef:
18-03-2020 17:11
Tja, misschien was de zolder voor iedereen verboden gebied.
Weet natuurlijk niet in welke state of mind je buurvrouw was.
Je gaat al snel invullen in dergelijke situaties.
Snap dat je het vreemd vindt maar soms werkt het wel zo.
Vriendin van mij mocht bij haar cognitief verwarde vader no fucking way zijn slaapkamer betreden...was echt onbespreekbaar en dan sloeg hij met zijn wandelstok op de grond om zijn punt te maken.

Bleek de man na zijn dood al lang incontinent te zijn van ontlasting en had op zijn slaapkamer meerdere emmers met wekende onderbroeken in de biotex.
Ze was nog best wel bij, had ik het idee. De laatste maanden wel een stuk minder ineens. Ze zwaaide niet meer en reageerde ook wel eens narrig. Ik heb niet eens afscheid genomen. Ze was ineens verdwenen en als er eens iemand in het huis kwam was die verdwenen voor ik ze iets kon vragen. Gek wel dat het zo gaat. Een half jaar geleden schuifelde ze nog wel eens zelf met haar rollator door de straat.
GinnyJones schreef:
18-03-2020 17:13
Vaak gaan muizen een ander onderkomen zoeken. Dit zie je ook vaak wanneer er oude panden worden afgebroken. Of ze bij jou gaan komen is niet te zeggen. Ik heb zelf 4 katten maar laatst ook een muis. De nacht nadat ik een val neer had gezet zat hij er al in. De meningen over of muizen echt onder de indruk zijn van kattengeur, pepermuntolie en knoflook lopen enorm uiteen. Hou het goed in de gaten, het is een heel akelig gevoel.
De buren aan de andere kant hebben twee honden. Misschien kiezen ze eerder daarvoor, dat hoop ik maar.
MinkeDeWit schreef:
18-03-2020 17:16
Ze was nog best wel bij, had ik het idee. De laatste maanden wel een stuk minder ineens. Ze zwaaide niet meer en reageerde ook wel eens narrig. Ik heb niet eens afscheid genomen. Ze was ineens verdwenen en als er eens iemand in het huis kwam was die verdwenen voor ik ze iets kon vragen. Gek wel dat het zo gaat. Een half jaar geleden schuifelde ze nog wel eens zelf met haar rollator door de straat.
Tja, het kan soms ineens hard gaan.
Al weet ik niet of honderden muizen in een paar maanden tijd kunnen ontstaan natuurlijk maar ik had ooit begrepen dat ze nogal snel voortplanten.
Zou mij ook kunnen voorstellen dat als een familielid zo ogenschijnlijk snel achteruit gaat, je geen prioriteten stelt aan de leefomgeving in engere zin als familielid...maar enfin, das ook invullen.

Hopelijk blijven ze bij jou weg TO...
succes.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Huishoudelijke hulpen Via de WMO doen alleen de noodzakelijke ruimtes, maken zeker niet schoon op zolder.
Ik heb zelf nog nooit een levende muis in huis gezien, maar ik heb katten. Loop ik nu het risico dat al die muizen van de buurvrouw een huisje opschuiven en hier gaan nestelen? Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen nu

Niks. Dan waren ze er allang geweest
sprokkelientje schreef:
18-03-2020 17:23
Tja, het kan soms ineens hard gaan.
Al weet ik niet of honderden muizen in een paar maanden tijd kunnen ontstaan natuurlijk maar ik had ooit begrepen dat ze nogal snel voortplanten.
Zou mij ook kunnen voorstellen dat als een familielid zo ogenschijnlijk snel achteruit gaat, je geen prioriteten stelt aan de leefomgeving in engere zin als familielid...maar enfin, das ook invullen.

Hopelijk blijven ze bij jou weg TO...
succes.
2600 nakomelingenen in één jaar tijd van één muisje.
Angstaanjagend wel he?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
muizen nestelen niet in de buurt van katten, dus die buurman zonder kat moet zich zorgen maken
safrat schreef:
18-03-2020 16:55
Ik heb af en toe een een logeermuisje als een van mijn buren gaat klussen. Zodra ze klaar zijn is de muis verdwenen.

Ik heb een hond, die heel fanatiek op muizenjacht gaat. Een hond is natuurlijk geen kat, maar de muizen blijven er in ieder geval niet voor weg. Maar misschien is dat vooral omdat mijn hond niet erg succesvol is.

Ik hou wel van muizen. Een of twee. 100 is een plaag. Dat lijkt me ook niks.
Dat is een lieve insteek :flirting:

Wij hebben inderdaad ook wel eens een muisje als de buren klussen, maar dan gil ik het huis bij elkaar. Volgende keer zal ik ook eens proberen te denken in termen van logeermuisje.
Mijn kat heeft genoeg eten maar jaagt toch. Ik heb een moe terras met eetbare planten en ik was zo dom om volgelzaad te hebben. Ik ben verhuisd naar het platte land (van de stad). Er liep een bosmuis tussen mijn sla maar mijn kat van 3 hoog achter is veranderd in een echte jager. Hij speelt meestal alleen met muizen en die zijn zo bang dat ze meestal uit de buurt blijven. Ik hoor het wel van buren dat ze in spouwmuren zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toen mijn vader de woning van mijn oud-tante leeg moest halen tuimelden de dode muizen ook uit de kasten en van de trap. Nee, niemand mocht bij haar boven komen. Wat een zooi. Maar toen alles opgeruimt was, wilde iedereen wel even langskomen om te kijken of er nog iets van hun gading was.
Bij mijn ouders zelf lopen op zolder ook wel eens muizen (ze hebben een vrijstaande woning en alles gelijkvloers). Mijn vader heeft gif, vallen etc. maar ook slimme muizen alles van de vallen is weg maar een gevangen muis ho maar.
Wel loopt de kat van de buren af en toe bij hen in huis, beneden dus geen muis te zien.
MinkeDeWit schreef:
18-03-2020 17:16
Mijn ouders zijn nog helemaal bij, maar daar mogen we ook niet boven komen. We denken vanuit schaamte, want de laatste keren dat we wel boven kwamen was het al zo erg dat we er iets van gezegd hebben (we=mijn broer en ik, ze zijn pas eind 60). Misschien was dat bij je buurvrouw ook zo (de schaamte dan, niet de leeftijd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven