Honderden muizen
woensdag 18 maart 2020 om 16:47
Weer eens een heel ander probleem. Terwijl wij aan huis gekluisterd zitten wordt het huis van mijn oude buurvrouw ontruimd. Zij woont sinds een paar weken in een verzorgingshuis en de kinderen gaan het huis verkopen. Vanmiddag maakte ik een praatje met de ontruimer, even informeren hoe lang we nog in de takkeherrie moesten zitten, en toen vertelde hij, nog wat witjes om de neus, wat ze hadden aangetroffen.
Ik had de buuf wel eens gevraagd of zij last had van muizen, omdat ik regelmatig getrippel hoor tussen muren en plafonds. Ze reageerde heel verbaasd, ‘nee, nog nooit gehad’. De ontruimer had echter op zolder dozen kleding gevonden met tientallen muizennesten, doosjes gif, en honderden dode muizen. Dit had hij nog nooit meegemaakt en hij deed het werk al heel lang.
Ik heb zelf nog nooit een levende muis in huis gezien, maar ik heb katten. Loop ik nu het risico dat al die muizen van de buurvrouw een huisje opschuiven en hier gaan nestelen? Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen nu.
Ik had de buuf wel eens gevraagd of zij last had van muizen, omdat ik regelmatig getrippel hoor tussen muren en plafonds. Ze reageerde heel verbaasd, ‘nee, nog nooit gehad’. De ontruimer had echter op zolder dozen kleding gevonden met tientallen muizennesten, doosjes gif, en honderden dode muizen. Dit had hij nog nooit meegemaakt en hij deed het werk al heel lang.
Ik heb zelf nog nooit een levende muis in huis gezien, maar ik heb katten. Loop ik nu het risico dat al die muizen van de buurvrouw een huisje opschuiven en hier gaan nestelen? Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen nu.
woensdag 18 maart 2020 om 19:49
woensdag 18 maart 2020 om 21:19
Oh gruwel... Ik voel met je mee. Tip die ik kreeg van een ongediertebestrijder was alle kieren en gaten dicht te maken met ( stukjes ) metalen schuursponsen.
Dus in de meterkast, rond de leidingen / afvoerpijpen, eventuele kieren op jouw zolder aan de kant van de buurvrouw, etc.
Ik hoop echt voor je dat ze niet gezellig bij jou komen buren.
Dus in de meterkast, rond de leidingen / afvoerpijpen, eventuele kieren op jouw zolder aan de kant van de buurvrouw, etc.
Ik hoop echt voor je dat ze niet gezellig bij jou komen buren.
woensdag 18 maart 2020 om 21:31
Rentokil zijn toch verdelgers?daddy_gijs schreef: ↑18-03-2020 19:49Met katten weinig kans op muizen...
Maar die ontruimer zal toch nu ook een verdelger inschakelen om nu ook die muizen op te ruimen? En anders zelf een verdelger laten komen; niet zelf met rentokil gaan rommelen als het zo'n groot nest is geweest.
woensdag 18 maart 2020 om 21:47
Daarom moet je ook niet met die mannen gaan rommelen
woensdag 18 maart 2020 om 22:51
Krijg je misschien korting en hoef je zelf nooit meer in de weer met ongedierte.
donderdag 19 maart 2020 om 10:26
Mijn fout.
Ik dacht dat Rentokil een poedertje was van bijv Welkoop...
donderdag 19 maart 2020 om 10:44
Nou, zie het als een voorrecht dat je nog niet met de jongens van Rentokil te maken hebt gehad.daddy_gijs schreef: ↑19-03-2020 10:26Mijn fout.
Ik dacht dat Rentokil een poedertje was van bijv Welkoop...
donderdag 19 maart 2020 om 11:09
donderdag 19 maart 2020 om 11:13
donderdag 19 maart 2020 om 11:22
donderdag 19 maart 2020 om 11:36
Dat gebeurt mij echt heel vaak.rumforviva schreef: ↑19-03-2020 11:22Ja, ik vond het ook wel geestig. Dat je een grap maakt, werkelijk niemand lacht, en dat je dan niet denkt, misschien was m’n grap niet zo leuk.
Ik zou willen dat ik zo door het leven ging. Ik heb nog veel te leren.
Je went er vast wel aan.