Hoe lang wachten?

19-03-2020 12:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag mijn verhaal even kwijt willen en graag advies willen.

Ik ben 20 en nu ongeveer 3 maanden bezig met een jongen van 22. In het begin zagen we elkaar om het weekend, tegenwoordig elk weekend. Ik ben zelf best onzeker en wil dingen het liefst niet te snel doen, we hebben pas na 3 keer afspreken voor het eerst een beetje gezoend. Ook had ik hiervoor nog nooit seks gehad en ik wist dat hij al heel erg ervaren was.

Elke keer als we bij elkaar zijn voelt het ontzettend goed. Ook als we elkaar niet zien hebben we superveel contact. Hij is oprecht heel geïnteresseerd in mij. Als ik een paar uur niks laat horen omdat ik bijv. druk bezig ben met school krijg ik altijd een berichtje van hem om te vragen of alles nog goed met me gaat, etc. Of zomaar spontane berichtjes uit het niets om te laten weten dat hij aan mij denkt.

Als we afspreken is het vaak bij een van ons thuis (we wonen allebei thuis). Soms gaan we naar de bioscoop, maar vaak ook gewoon gezellig thuis op onze kamers. Het is niet dat we buitenshuis niets doen, want vorige week kwam hij ook ineens met het idee om doordeweeks een keer gezellig samen naar het strand te gaan, wat echt heel gezellig was.
Als we samen thuis zijn is het heel gezellig en we vinden het beide heel leuk om de hele avond bij elkaar te zijn.

Ik heb het idee dat hij mij echt leuk vind. Hij weet dat ik nog nooit seks had gehad en hij accepteerde dit helemaal en gaf aan dat hij dit niet erg vond en dat als ik nog niet wilde dat dat prima was. Daardoor zijn we gedurende een paar weken steeds een stapje verder gegaan totdat we het voor de eerste keer deden. Hij weet dat ik heel onzeker ben en was heel lief voor me.

Toch ben ik graag iemand die van zekerheid houd en ik wil het liefst een relatie met hem. Ook al zegt hij niet bezig te zijn met andere meiden. Ik heb hem hier een paar weken geleden over gevraagd en hij gaf aan dat hij nog niet te snel van de een naar de ander wilde (voor mij was het nog niet heel lang uit met zijn ex). Ook gaf hij aan dat hij erg onzeker was (dit wist ik al een beetje van hem) en dat hij erg twijfelde waarom ik hem leuk zou vinden. Hij gaf aan mij niet teleur te willen stellen en dat hij het daarom geen relatie nog wilde noemen.

Inmiddels na dat gesprek zijn we een paar weken verder en zien we elkaar nu elk weekend. Ik heb het zo gezellig met hem en het contact komt helemaal vanuit allebei. Wat denken jullie? Ik weet namelijk niet hoe lang ik nog wil wachten aangezien dit wachten mij ook wel onzeker maakt. Maar aan de andere kant wil ik hem nu ook niet kwijt omdat ik het zo leuk heb met hem.
Ik snap je dilemma niet zo goed. Je weet niet of je waarop wil wachten precies? Je hebt al seks met hem gehad, dus wat is nu nog het vraagstuk? Hij vindt je leuk, is graag bij je, maar wil geen relatie nu, enkel seks en vriendschap. Dat kun je accepteren of niet, maar alleen jij kunt dat bepalen.
Aanvullende vraag: je vindt de term relatie kennelijk heel belangrijk en heel groot. Wat verandert er dan concreet in de situatie dat je zo nodig hebt, omdat je anders overweegt te stoppen?
Als ik het zo lees hebben jullie al een relatie, alleen wil hij het nog niet zo benoemen.
Maar wat is het probleem? Jullie zijn samen, hebben het leuk, hij heeft niks met andere meiden, kortom je zit al in een relatie, op een gegeven moment durft hij dat ook wel uit te spreken.
Ik zou wel echt exclusiviteit vragen. Dat hij het geen relatie wil noemen, prima, maar ik denk dat je erg gekwetst zal worden als hij uiteindelijk nog een andere meid achter de hand blijkt te hebben en dat gaat je onzekerheid alleen maar erger maken.

Wat jullie hebben klinkt als een relatie, maar die term schrikt hem blijkbaar af. Dit kan ook goed komen door zijn vorige relatie, en hoe die geëindigd is, dus probeer je er niet op vast te pinnen. Maar het lijkt me wel gewoon netjes van hem als hij deze dingen alleen maar met jou doet. Dus gewoon exclusiviteit vragen!
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet niet zo goed waarom ik het zo graag een relatie wil noemen. Misschien omdat het me toch een soort bevestiging geeft dat het dan officieel is en ik me nu telkens onzeker voel.

Een tijdje terug heb ik ook gezegd dat ik het fijn zou vinden als hij dit allemaal alleen met mij zou doen. Hierop zei hij dat ik de enige was met wie hij zo intiem was, dus ergens lijkt me dat wel goed.
Ik denk dat die onzekerheid en je gevoel over dit alles met hem bespreken zinvoller is dan zekerheid te willen halen uit de 'titel' relatie. Dat is maar een term uiteindelijk.
Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik dit inderdaad ga doen als ik hem weer zie.
Hij wil geen relatie met je.
Koffiehagedis schreef:
19-03-2020 13:35
Ik denk dat die onzekerheid en je gevoel over dit alles met hem bespreken zinvoller is dan zekerheid te willen halen uit de 'titel' relatie. Dat is maar een term uiteindelijk.
inderdaad

ik zou vooral uitspreken, wat jullie verwachtingen zijn
en dan vooral op het gebied van "daten met anderen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven