Centraal Moderatortopic
woensdag 5 februari 2020 om 16:15
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 19 maart 2020 om 14:49
Ik ben er ook voor om meerdere stafjes per post toe te staan. Alweer een tijdje gelezen was er een forummer met nogal extreme ideeën over bijvoorbeeld de oorzaak van homoseksualiteit (volgens de forummer was dat de 'schuld' van werkende moeders). Als je dan 15 stafjes krijgt over dezelfde post, is er echt wel wat aan de hand.
Edit: de quote van S staat er niet meer.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 14:50
4.67% gewijzigd

donderdag 19 maart 2020 om 14:52
Nah. Ik vind mezelf een 'nette' communicator maar zelfs ik ga geen echt gesprek meer aan als er een wezenlijk verschil van mening is. En dat staffen door de 'oude en jonge' forummers? Nee hoor. Dat gebeurt door individuutjes die de wijsheid in pacht menen te hebben/geen tegenspraak dulden/lange tenen hebben/kicken op 'de macht' en lekker puh iedereen de strafbank op gegooid krijgen die hen 'niet aanstaat'. Gewoon omdat het kan. Dat de mods aanslaan op dat soort stafjes. Tja. Dat is er niet beter op geworden sinds een bericht maar 1 keer gestaft kan worden en er 1 'motivatie' gelezen wordt waarna er rigoureus straf wordt gegeven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

donderdag 19 maart 2020 om 15:01
Is het er slechter op geworden sinds er maar 1 keer gestaft kan worden?Oudblond schreef: ↑19-03-2020 14:52Nah. Ik vind mezelf een 'nette' communicator maar zelfs ik ga geen echt gesprek meer aan als er een wezenlijk verschil van mening is. En dat staffen door de 'oude en jonge' forummers? Nee hoor. Dat gebeurt door individuutjes die de wijsheid in pacht menen te hebben/geen tegenspraak dulden/lange tenen hebben/kicken op 'de macht' en lekker puh iedereen de strafbank op gegooid krijgen die hen 'niet aanstaat'. Gewoon omdat het kan. Dat de mods aanslaan op dat soort stafjes. Tja. Dat is er niet beter op geworden sinds een bericht maar 1 keer gestaft kan worden en er 1 'motivatie' gelezen wordt waarna er rigoureus straf wordt gegeven.
Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens.

donderdag 19 maart 2020 om 15:08
Wel als je als leidraad kiest dat je pas ingrijpt als het nodig is. Het is pas nodig als het ernstig is en als het forum het niet zelf kan op lossen.
In de huidige vorm wordt er beoordeeld op een eenmalige melding van een subjectieve interpretatie van een eenmalige overschrijding van een algemene regel. Het aantal meldingen zou iets zeggen over de impact/ernst van een situatie. Dat hulpmiddel is weggevallen.

donderdag 19 maart 2020 om 15:15
Wat zeg je dat weer mooi-Shifty- schreef: ↑19-03-2020 15:08Wel als je als leidraad kiest dat je pas ingrijpt als het nodig is. Het is pas nodig als het ernstig is en als het forum het niet zelf kan op lossen.
In de huidige vorm wordt er beoordeeld op een eenmalige melding van een subjectieve interpretatie van een eenmalige overschrijding van een algemene regel. Het aantal meldingen zou iets zeggen over de impact/ernst van een situatie. Dat hulpmiddel is weggevallen.

En dat de mods niet meelezen en hun pappenheimers niet kennen versterkt dit effect alleen maar. Als ik Yasmijn een demente ouwe doos noem weet zij best dat dat een vriendschappelijk gebbetje is, maar de pas aangenomen stagiaire heeft daar geen idee van. Uitgelezen kans dus voor die ene forummer-met-een-bloedhekel-aan-LV om mij eens even lekker een ban aan te naaien.
donderdag 19 maart 2020 om 15:27
Hoe weet jij dat dan? Kun je door het beeldscherm heen kijken? Ikzelf stad nooit.
Ik denk meer aan de tere zieltjes en de vreselijke banaannaaiers, de stiekemerds.
Hoe fijn zou het toch dat je kunt ZIEN wie er gestaft heeft. Wedden dat het staffen met 90% naar beneden gaat?
Geen bijzonderheden
donderdag 19 maart 2020 om 15:28
Dat precies.Lady*Voldemort schreef: ↑19-03-2020 15:15Wat zeg je dat weer mooi
En dat de mods niet meelezen en hun pappenheimers niet kennen versterkt dit effect alleen maar. Als ik Yasmijn een demente ouwe doos noem weet zij best dat dat een vriendschappelijk gebbetje is, maar de pas aangenomen stagiaire heeft daar geen idee van. Uitgelezen kans dus voor die ene forummer-met-een-bloedhekel-aan-LV om mij eens even lekker een ban aan te naaien.
Geen bijzonderheden
donderdag 19 maart 2020 om 17:19
Nee, het systeem is ook niet prima.
Je kunt voor een zwaar (alles is relatief) vergrijp een waarschuwing krijgen en voor een klein misstapje een maandban, net afhankelijk van waar je zit qua strafmaat.
Daarbij vind ik elke ban langer dan 24 uur idioot, omdat na 24 uur de meeste alcohol en drugs wel uit het lichaam verdwenen zijn, dus dan kunnen mensen wel weer normaal doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 19 maart 2020 om 17:20
Hi Gatinmijnsok en Roxxeanne,
De pijler is geblokkeerd.
Vriendelijke groet,
CM VIVA
donderdag 19 maart 2020 om 17:21
DIE ENE?!Lady*Voldemort schreef: ↑19-03-2020 15:15Uitgelezen kans dus voor die ene forummer-met-een-bloedhekel-aan-LV om mij eens even lekker een ban aan te naaien.

donderdag 19 maart 2020 om 17:21
Dank je wel!CommunityManagerViva schreef: ↑19-03-2020 17:20Hi Gatinmijnsok en Roxxeanne,
De pijler is geblokkeerd.
Vriendelijke groet,
CM VIVA

donderdag 19 maart 2020 om 17:33
Solomio schreef: ↑19-03-2020 17:19Nee, het systeem is ook niet prima.
Je kunt voor een zwaar (alles is relatief) vergrijp een waarschuwing krijgen en voor een klein misstapje een maandban, net afhankelijk van waar je zit qua strafmaat.
Daarbij vind ik elke ban langer dan 24 uur idioot, omdat na 24 uur de meeste alcohol en drugs wel uit het lichaam verdwenen zijn, dus dan kunnen mensen wel weer normaal doen.
Het systeem KAN prima werken als je niet voor elke poep en een scheet een ban krijgt die in korte tijde dus snel oploopt.
Als je sowieso alleen voor serieuze zaken een ban krijgt kan je niet voor een klein misstapje een te zware ban krijgen omdat je voor kleine missstapjes sowieso niet in aanmerking komt voor het bansysteem. En de banfrequentie ligt dan ook meteen veel lager dus je komt helemaal niet aanmerking voor een zware ban tenzij je een losgeslagen idioot bent.
Daarnaast kunnen wij nu wel leuk een eind gaan lopen discussiëren hoe de details van het systeem al dan niet in verhouding moeten worden gebracht met onze persoonlijke visie bij de strafmaat ten opzichte van het delict, maar daar wordt het punt voor de mods nou ook niet bepaald duidelijker van. En hun motivatie om er iets zinnigs mee te doen ook niet.
Elk systeem faalt als je er niet goed mee om gaat. Eerst goed er mee om gaan; dan het systeem optimaliseren.

donderdag 19 maart 2020 om 17:37
De pijler is voor je geblokkeerd.misschanandlerbong schreef: ↑19-03-2020 17:35Hoi Mods, kan ik hier vragen of jullie de coronapijler voor mij op negeren kunnen zetten? Ik kan het niet vinden hoe ik dit kan doen. Thanks![]()
Vriendelijke groet,
CM VIVA

donderdag 19 maart 2020 om 17:44