Onderhoudsvrije tuinafscheiding?
vrijdag 20 maart 2020 om 16:51
Wij komen er niet uit met de gezamelijke tuinafscheiding met onze buren. Wij willen eigenlijk composiet (geen groene vingers en een hekel aan beitsen/vergrijsd hout) dus we zijn op zoek naar een systeem waarbij we eigenlijk 1 hekwerk ofzo kunnen plaatsen en ieder aan onze eigen kant kunnen kiesen hoe of wat we er tegenaan doen. Wij bijvoorbeeld composiet planken en zij groen.
Weet iemand of zoiets bestaat? Of een ander geniaal idee?
Weet iemand of zoiets bestaat? Of een ander geniaal idee?
vrijdag 20 maart 2020 om 17:55
Inderdaad, het zijn nogal extremen. Ik zou als buren denken, nemen jullie maar dat composiet, maar ik zet er mijn eigen rooster met hedera voor. Ik wil echt niet tegen een plastic schutting aankijken.chocolol schreef: ↑20-03-2020 17:08Ik ben benieuwd waar jullie op uitkomen, het ligt nogal ver uit elkaar een plastic schutting of planten. Ik zou denken dat hout dan een beetje in het midden ligt maar dat wil je ook niet.
Zou het wat zijn om een houten schutting te nemen en deze te verven aan jullie kant? Dan vergrijst het niet en verven hoef je niet zo vaak te doen.
Dit is de gulden middenweg:
vrijdag 20 maart 2020 om 18:37
Je kunt toch een schutting zonder schermen maar alleen palen en (composiet) planken laten plaatsen? Normaal gaat het om en om (voor/achterkant) dan kun je nu aan de ene kant composiet planken laten plaatsen en aan de andere kant wat de buren willen. Neem een wat dikkere staander.

Ik zou alleen wel zorgen dat je aan jullie kant composiet rabatdelen, of keralit kraaldelen nemen zodat het volledig gesloten is voor die hedera.

Ik zou alleen wel zorgen dat je aan jullie kant composiet rabatdelen, of keralit kraaldelen nemen zodat het volledig gesloten is voor die hedera.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 20 maart 2020 om 21:41
In het kader ander idee: de vorige achterburen wilden ook alles betegeld hebben, inclusief de ‘schutting’. Ik had geen trek om eeuwig te moeten uitkijken op decoratieve zwerfkeien gevat in draadstaal. Aan mijn kant zitten er zakjes met aarde tussen en is de afscheiding helemaal groen.
Google eens op schanskorf (met beplanting), dan zie je dat je aan één kant stenen kunt doen (onderhoudsvrij) en aan de andere kant een groene muur kunt maken.
Google eens op schanskorf (met beplanting), dan zie je dat je aan één kant stenen kunt doen (onderhoudsvrij) en aan de andere kant een groene muur kunt maken.
vrijdag 20 maart 2020 om 23:54
Met hedera blijft het niet bij een takje hoor. Hier is gewoon een enkelsteens muurtje ontzet door de wortels.Tropischvisje schreef: ↑20-03-2020 21:31Ik ben zoals je buren. Ik betaal wel mee onder voorwaarde dat zij geen moeite hebben met het groen wat ik er tegenaan zet. (En dus misschien een takje overhangt)
zaterdag 21 maart 2020 om 08:05
Ja ik snap de buren wel. Kun je met ze om tafel? Misschien is er naast hedera nog een optie voor hen. Dit zou ik dan serieus overwegen. Ik zou huilen als de buren composiet zouden willen. Niets ergers dan plastic voor mij, maar jij kan weer niks met hedera. En anders inderdaad op eigen grond. Het is niet anders.
zaterdag 21 maart 2020 om 08:21
Onze buren wilden ook geen tijd kwijt zijn aan onderhoud van de heg en dus hebben wij dat altijd gedaan. Als je toch met een heggenschaar bezig bent, dan is de andere kant zo meegenomen. Ik zou het met liefde weer doen als je daarmee een, in mijn ogen afschuwelijke, composietschutting kan voorkomen.
zaterdag 21 maart 2020 om 12:28
Alleen jammer dat het zo kut uit je vingers komt en verder geen tips geeft over het onderwerp.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑21-03-2020 11:18@TO: Kiesen= kiezen. Leer Nederlands, daar ga je profijt van hebben. Is best een geniaal idee.
zaterdag 21 maart 2020 om 12:52
Ja, soms willen mensen dat niet, want wat als er andere buren komen.Alecta schreef: ↑21-03-2020 08:21Onze buren wilden ook geen tijd kwijt zijn aan onderhoud van de heg en dus hebben wij dat altijd gedaan. Als je toch met een heggenschaar bezig bent, dan is de andere kant zo meegenomen. Ik zou het met liefde weer doen als je daarmee een, in mijn ogen afschuwelijke, composietschutting kan voorkomen.
Ik vind schuttingen sowieso al lelijk, maar dat composiet al helemaal. Alsof je in een speelhuisje zit.
zaterdag 21 maart 2020 om 12:57
Even van heel andere orde, want ik heb geen idee over je schutting. Je zegt dat het best een lang stuk is. Een overweging is om een egelsnelweg te maken om de egels een handje te helpen: https://www.nudge.nl/blog/2019/08/08/he ... g-je-tuin/