De Bieb

20-04-2009 20:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger gingen wij met school naar de bieb, en zelf ging ik ook na school terug om daar leuke kinderboeken te lenen.

Nu heb ik een dochtertje van 15 maanden, en wil ik me langzaam weer richting bieb gaan begeven. Maar is er ook iets leuks te "halen" voor haar? Heb je er ook leuke voorleesboekjes voor de dreumessen? Kun je er ook speelgoed lenen?

De bieb was eigenlijk al uit mijn geheugen gewist, maar begint langzaamaan weer terug te komen (ook omdat we op vakantie altijd veel lazen, en dit jaar weer een paar boeken willen meenemen. Gezien de kredietcrisis, misschien beter om de boeken te lenen dan te kopen)
Jaa zeker! Ik heb er hartstikke leuke ideeen/boekjes vandaan gehaald voor mijn dochter. Plaatjesboekjes om woordjes te oefenen, boekjes van Jet Boeke (wortel en peentje, superleuk voor die leeftijd) Balotje, boekjes waar ik anders nooit op gekomen zou zijn. Ik zou voor die leeftijd die jij noemt eerst boekjes van dik geplastificeerd karton nemen. Dat scheurt niet, en daar hebben ze best veel van.

Bij ons kun je wel dvdtjes lenen, maar geen speelgoed trouwens.
Ligt een beetje aan de bieb waar je heen gaat. Vaak kan je ook DVD's lenen (en ook (educatieve) computerspelletjes maar daar is ze nog wat te jong voor nu).

Ze hebben ook leuke prentenboeken die je "samen" kan lezen. Wel wat kwetsbaarder dan zo'n kartonnen boekje dus blijf in de buurt.

Voor je dochtertje is het lidmaatschap trouwens gratis!

Wij gaan sinds 2 jaar wel met onze brugpiepers naar de bieb. Hartstikke leuk tripje. Ik verbaasde me er over dat sommige kinderen nog nooit eerder in de bieb waren geweest. Ik vind het een heel goed idee dat je er nu al mee gaat beginnen en je kan er vast veel leuke dingen vinden voor je dochtertje.
Genoeg karton boekjes, voelboekjes, Sesamstaatboekjes enz voor een dreumes. Speelgoed hebben ze hier niet, dan moet je lid worden van de speel-o-theek.
bedankt voor de tips.

Ik heb er zelf leuke herinneringen aan, en het lijkt me ook leuk om aan haar mee te geven.

Inderdaad, speelgoed lenen kan bij de speel-o-theek. Was ik ook weer vergeten....
Dochter is automatisch lid van de bieb, maar eigenlijk haal ik voor háár nooit, alleen voor mezelf. De boeken voor haar koop ik.
ja daar kun je hele leuke boeken halen! En het is gelijk een leuk uitje (vooral als het regent, ben er nu alweer een paar weken niet meer geweest haha)!

Mijn zoon is nu 2,5 en vind het prachtig om er heen te gaan. Gaat dan echt heel veel boekjes bekijken en mag uiteindelijk er een uitzoeken voor zichzelf en een voor zijn zusje.
Kinderen tot 17 jaar zijn gratis lid.
Ik ga elke 3 weken met m'n kinderen van 3 en 20 mnd. Gezellig

Paar leuke boeken en ook altijd een paar waarvan je blij bent dat je ze niet hebt gekocht, ha ha.

Het is idd gratis dus als er niets bij zit voor je dochter ga je toch niet meer? Proberen waard!
quote:Zamirah schreef op 20 april 2009 @ 21:09:

Kinderen tot 17 jaar zijn gratis lid.Tot 19. Tenminste in amsterdam. T/m 18 jaar.
O, bij ons t/m 16.
mijn zoon is al lid vanaf dat ie een maand of 3 was!

ik haal iedere paar weken nieuwe boeken en sinds kort kiest hij ook zelf (hij is 2,5)

erg leuk hoor: doen!

voorlezen kan al heeeel vroeg en is supergoed voor de taapontwikkeling
Bij onze Bieb hebben ze ook van die prachtige houten legpuzzels zoals ze die ook op de peuterspeelzaal en zo hebben. Om te kopen errug duur, maar hier dus gratis te leen.

Ben zelf trouwens een grote bieb-fan, zeker sinds onze bieb alles online toegankelijk heeft gemaakt. Als ik een boek of CD graag wil lezen/op mijn I-pod zetten kan ik vanuit huis reserveren, krijg vervolgens een mailtje als het er is. Ik gaf vroeger veel geld uit aan boeken, ben een veellezer, maar door geld- en ruimtegebrek lid geworden van de bieb en ik ben helemaal om. Ze hebben echt alle boeken die je maar kunt willen, want voor 50 cent komt het uit een andere, grotere bieb opgestuurd, als je wilt. Het lidmaatschap voor volwassenen is overigens niet gratis, maar elk jaar in de boekenweek (helaas net voorbij) hebben ze een scherp aanbod, bijvoorbeeld een gratis boekenbon erbij of zo. Ook als je de volle prijs moet betalen, bespaar je al geld als je normaal zo'n 2 of 3 boeken per jaar koopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven