Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 10)

20-03-2020 00:39 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9
Yavanna schreef:
22-03-2020 19:35
Prins William is tijdelijk het hoofd van de Koninklijke familie in Engeland, Elisabeth is gevlucht en Charles zit in quarantaine:

https://www.scmp.com/news/world/europe/ ... eks-refuge
De Queen is natuurlijk extreem kwetsbaar. Tegelijkertijd hoop ik dat ze het nog een tijdje volhoudt, dit is niet echt een handige tijd voor opvolging.
streepjesdekbed schreef:
22-03-2020 19:37
Zou het dan eindelijk eens de tijd van Charles worden? Of beter nog: gewoon meteen van William? Iets moet haar toch doen omvallen?

Ze is van gewapend beton.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
22-03-2020 19:36
India heeft 1 voordeel: de jonge leeftijdsopbouw. 65% van de bevolking is jonger dan 35, het aantal 70-plussers is relatief klein.
Ik hoop maar dat dat inderdaad invloed gaat hebben op het aantal doden en mensen die medische hulp nodig gaan hebben.
streepjesdekbed schreef:
22-03-2020 19:35
Je hebt ook de reactie van Florence hierop gezien?
Florence heeft de afgelopen dagjesmensen niet meegeteld en die 3,5% aan mensen die er een uitgebreid sociaal leven op na blijven houden. Dat laatste was net op eenvandaag.
Alle reacties Link kopieren
Er komt geen tijd van Charles.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blankepit schreef:
22-03-2020 19:37
In Italië vandaag een stijging van het aantal coronadoden met 13,5%, het laagste percentage sinds eind februari. Dat lijkt nu de goede kant op te gaan.
Ja, pray pray. Maar al die landen die nog moeten...
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
22-03-2020 19:38
De Queen is natuurlijk extreem kwetsbaar. Tegelijkertijd hoop ik dat ze het nog een tijdje volhoudt, dit is niet echt een handige tijd voor opvolging.
Ja, ik denk dat het goed is dat ze zich even terugtrekt.
viva-amber schreef:
22-03-2020 19:39
Er komt geen tijd van Charles.

Dat denk ik ook.
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:25
Ik volg voor dit topic dagelijks 2 liveblogs en ik heb ook vandaag volop gepost, alleen wordt er nu niets meer mee gedaan.
Zaza, volgt het wereldnieuws voor ons, ook zij heeft zich teruggetrokken en zo zijn er meerdere.

Er zijn forummers die al sinds januari in dit topic posten en nu, blijkbaar uit verveling zoals me net duidelijk werd gemaakt, lopen en velen te hoop, maar voegen niets toe.
Stel je niet zo aan zeg.
Dit is een openbare forum, iedereen mag hier schrijven, of je nou een forumfosiel bent, of net nieuw.

Ik vind jou erg irritant en uit de hoogte doen.
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:38
Florence heeft de afgelopen dagjesmensen niet meegeteld en die 3,5% aan mensen die er een uitgebreid sociaal leven op na blijven houden. Dat laatste was net op eenvandaag.

Oh ja nee, ik snap het, ik zou vooral even die ene variabele aanvullen die Florence bij al die honderden over het hoofd heeft gezien. #informatief
Ik deel even een leuk bericht. Verschillende bedrijven in Brabant (en wellicht ook daar buiten) geven vandaag om 8 uur een lichtshow voor de zorg:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... duisternis

http://tilburg.com/nieuws/tilburgse-bed ... e-steunen/

Het is niet de bedoeling dat je naar de bedrijven toe gaat maar dat je kijkt vanaf je raam/tuin/balkon.
Kumiko schreef:
22-03-2020 19:41
Stel je niet zo aan zeg.
Dit is een openbare forum, iedereen mag hier schrijven, of je nou een forumfosiel bent, of net nieuw.

Ik vind jou erg irritant en uit de hoogte doen.
Je mag me natuurlijjk altijd ergerlijk vinden, dat is je goed recht, maar als je inzicht mist, rek je woorden dan niet al teveel op.

Groetjes vanuit de hoogte.
viva-amber schreef:
22-03-2020 19:39
Er komt geen tijd van Charles.

Nou ja een paar jaar, wellicht, als ze nu omdondert.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:38
Florence heeft de afgelopen dagjesmensen niet meegeteld en die 3,5% aan mensen die er een uitgebreid sociaal leven op na blijven houden. Dat laatste was net op eenvandaag.
jawel hoor, ze heeft al een aantal keer aangegeven dat er rekening is gehouden met de mensen die zich niet aan de voorschriften houden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:43
Je mag me natuurlijjk altijd ergerlijk vinden, dat is je goed recht, maar als je inzicht mist, rek je woorden dan niet al teveel op.

Groetjes vanuit de hoogte.
Niet happen.....😉
streepjesdekbed schreef:
22-03-2020 19:42
Oh ja nee, ik snap het, ik zou vooral even die ene variabele aanvullen die Florence bij al die honderden over het hoofd heeft gezien. #informatief
Tja, dat bericht is nog geen tien minuten oud, dus ik zou niet weten waar Florence ondertussen heeft gereageerd. Ben benieuwd.
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:38
Florence heeft de afgelopen dagjesmensen niet meegeteld en die 3,5% aan mensen die er een uitgebreid sociaal leven op na blijven houden. Dat laatste was net op eenvandaag.

Serieus? Je denkt dat daar geen rekening mee wordt gehouden? :rofl:

Van wie denk je dat het nieuws die cijfers krijgt???
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 19:46
7.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
22-03-2020 19:42
Oh ja nee, ik snap het, ik zou vooral even die ene variabele aanvullen die Florence bij al die honderden over het hoofd heeft gezien. #informatief
Nou inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:45
Tja, dat bericht is nog geen tien minuten oud, dus ik zou niet weten waar Florence ondertussen heeft gereageerd. Ben benieuwd.

Het is dat ik je al zo lang lees maar ik zou je bijna onder de negeer zetten nu. Hou 'es op met onder mijn nagels kruipen!
rosanna08 schreef:
22-03-2020 19:44
jawel hoor, ze heeft al een aantal keer aangegeven dat er rekening is gehouden met de mensen die zich niet aan de voorschriften houden
Op basis va ondertussen oud nieuws.
Ik zit naar het RTL-4 nieuws te kijken.
Wat een verdriet, pijn en ellende. :|
mindervanmij schreef:
22-03-2020 19:46
Serieus? Je denkt dat daar geen rekening mee wordt gehouden? :rofl:

Van wie denk je dat het nieuws die cijfers krijgt???

:proud:
blauwe_emmer schreef:
22-03-2020 19:45
Niet happen.....😉
Je hebt helemaal gelijk.
Cateautje schreef:
22-03-2020 19:47
Op basis va ondertussen oud nieuws.

Wat denk je dat er eerst is: de kip of het ei? Het onderzoek of het nieuws?

Maar oh jee, dom van me. Jij bent natuurlijk een nog veeeeeel slimmere en veel meer up-to-date wetenschapper dan Florence. * slaat zichzelf voor hoofd *
blauwe_emmer schreef:
22-03-2020 19:45
Niet happen.....😉

Cateautje hapt altijd, net een pitbull.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven