UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
zaterdag 21 maart 2020 om 16:31
zaterdag 21 maart 2020 om 19:07
@kaartje; wat fijn dat alles goed was! en een compacte buik alleen maar fijn (als je weet dat de baby wel goed groeit)! en goed vooruitzicht bijna met verlof. hier ook vakantiedagen aan mijn verlof geplakt, maar dan met name er achteraan. Ik ben van plan pas weer in oktober te beginnen. De vorige keer ben ik met 36 weken pas met verlof gegaan en al bij 39 weken bevallen, dus vrij kort verlof vooraf (hoewel ik er ook ken met maar één dag verlof ervoor
). Nu wil ik toch liever iets meer tijd, ervoor én erna.
zaterdag 21 maart 2020 om 19:54
zondag 22 maart 2020 om 07:48
@Grrrlstar
Ik moet officieel nog 6 weken voor mn verlof maar ik heb het idee dat mijn verlof nu al onofficieel is gestart vanwege het coronavirus, heel erg gek idee.
@kaartje1: fijn om te horen! Bedoel je met strak ingepakt dat het weinig bewegingsruimte meer heeft? Ik merk de laatste week dat ik mijn kindje niet meer echt voel schoppen als voorheen maar meer voel wrijven, voel haar ook minder dus heb het idee dat ze weinig ruimte meer heeft.
Ik ga ook gewoon nog naar buiten en wandel elke dag, wij wonen op een landgoed dus ruimte zat gelukkig. Moet er niet aan denken nu op een flatje te wonen.
Merk dat de vermoeidheid nu weer toeslaat dit derde trimester. Of het komt door deze gekke week. Jullie?
Ik moet officieel nog 6 weken voor mn verlof maar ik heb het idee dat mijn verlof nu al onofficieel is gestart vanwege het coronavirus, heel erg gek idee.
@kaartje1: fijn om te horen! Bedoel je met strak ingepakt dat het weinig bewegingsruimte meer heeft? Ik merk de laatste week dat ik mijn kindje niet meer echt voel schoppen als voorheen maar meer voel wrijven, voel haar ook minder dus heb het idee dat ze weinig ruimte meer heeft.
Ik ga ook gewoon nog naar buiten en wandel elke dag, wij wonen op een landgoed dus ruimte zat gelukkig. Moet er niet aan denken nu op een flatje te wonen.
Merk dat de vermoeidheid nu weer toeslaat dit derde trimester. Of het komt door deze gekke week. Jullie?
zondag 22 maart 2020 om 18:50
bij mij wordt de vermoeidheid eigenlijk steeds minder haha. ik werk gewoon nog fulltime maar 100% vanuit huis en kan mijn uren redelijk indelen, ik heb alleen 1 keer per dag om 10u een korte meeting met de rest van het team en verder moet ik gewoon zien dat mijn werk gedaan is. Dat is geen 8u op een dag, maar dat heb ik al meerdere keren aangegeven en en wordt weinig mee gedaan, dus ik laat het mooi zo. Ik voel de kleine nog flink bewegen dus denk dat ze t nog wel goed naar haar zin heeft daarbinnen. Dat ze nog maar lang blijft zitten, want nu de grenzen dicht zijn tussen NL en BE betekent dat wel dat mijn ouders en andere familie niet zouden kunnen langskomen, dus hopen dat dat tegen juni wel wat beter is. ik hou er eigenlijk wel rekening mee dat ik voor mijn verlof niet meer naar kantoor ga gaan. Maar het staat nog niet vast wanneer mijn verlof begint.
zondag 22 maart 2020 om 19:26
@wollenbol en alle andere die ouders of andere familieleden in het buitenland hebben wonen spannend hoor. Ik hoop ook dat het Corona virus tegen juni goed onder controle is.
@kikikip gek idee hè dan nu al verlof. Verlof is dan ook echt wel anders nu. Even lekker shoppen of lunchen met een vriendin zit er nu niet in. Stiekem had ik mij daar best op verheugd. Dochter naar de opvang 2 dagen per week en ik in mijn verlof nog wat rust en tijd voor wat leuke dingen.
Qua buik. Was een beetje een grapje van strak ingepakt. Maar het kindje heeft inderdaad een krappe ruimte. Kleine buik maar een normaal gegroeid kindje. Vruchtwater was ook voldoende. Normaal gesproken zouden ze nog een groei echo doen. Maar omdat alles er nu goed uit ziet doen ze dat niet. (I.v.m. de Corona)
Mijn buurvrouw is trouwens bevallen van een zoon. Ze heeft een week in het zh gelegen. Dat lijkt mij nu echt wel heftig. Niemand die je kleintje kan bewonderen.
@kikikip gek idee hè dan nu al verlof. Verlof is dan ook echt wel anders nu. Even lekker shoppen of lunchen met een vriendin zit er nu niet in. Stiekem had ik mij daar best op verheugd. Dochter naar de opvang 2 dagen per week en ik in mijn verlof nog wat rust en tijd voor wat leuke dingen.
Qua buik. Was een beetje een grapje van strak ingepakt. Maar het kindje heeft inderdaad een krappe ruimte. Kleine buik maar een normaal gegroeid kindje. Vruchtwater was ook voldoende. Normaal gesproken zouden ze nog een groei echo doen. Maar omdat alles er nu goed uit ziet doen ze dat niet. (I.v.m. de Corona)
Mijn buurvrouw is trouwens bevallen van een zoon. Ze heeft een week in het zh gelegen. Dat lijkt mij nu echt wel heftig. Niemand die je kleintje kan bewonderen.
zondag 22 maart 2020 om 21:29
Fijn kaartje!
Oh dat lijkt me echt heel onhandig. Ik neem ze juist mee zodat partner ff ongestoord kan werken. Maar ja snap het wel eigenlijk. Normaal ben ik er niet panisch op, maar heb laatste keer kleuter ook wel 100x moeten zeggen niet overal aan te zitten... En thuis gelijk weer handjes wassen.
Heb begrepen dat de verwachting nu is dat de piek ongeveer nu komt en dat het over anderhalve maand weer rustiger is. Dus dat hopen we maar. Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn familie uit Nederland op bezoek kan komen. Al was het maar om op de grotere kinderen te passen

maandag 23 maart 2020 om 08:07
Dames even gauw een tip gevraagd mbt tot de suikertest.
Je moet nuchter verschijnen, prikken, drankje drinken en 2uur later weer prikken..
Om half 9 gelijk ben ik aan de beurt, maaarr.... ik wordt snachts echt van misselijkheid door honger wakker... Hoe ga ik dit morgen aanpakken? Een extra maaltijd voor dat ik ga slapen?
Je moet nuchter verschijnen, prikken, drankje drinken en 2uur later weer prikken..
Om half 9 gelijk ben ik aan de beurt, maaarr.... ik wordt snachts echt van misselijkheid door honger wakker... Hoe ga ik dit morgen aanpakken? Een extra maaltijd voor dat ik ga slapen?
maandag 23 maart 2020 om 11:25
de schattingen die hier op dit moment door de belgische virologen gemaakt worden is dat deze situatie nog ongeveer 8 weken duurt. dus dan zouden we safe zitten, alhoewel het natuurlijk de vraag is hoe het daarna gaat gaan.
waar ik een beetje bang voor ben is dat er in Nederland minder strenge maatregelen zijn / dat de mensen zich er minder goed aan houden / dat er minder op beboet wordt (wat hier ook het geval was voor de verstrengde maatregelen, geen oordeel dus!!) met als gevolg dat de grenzen dicht blijven en mijn ouders niet naar ons kunnen en wij niet naar mijn ouders. ook zou mijn broer komende zomer op bezoek komen, die woont in een ver buitenland (buiten schengenzone) en ik ben bang dat dat dat ook lastig wordt.. maar goed, probeer er nu niet teveel over na te denken of bij stil te staan. het is nog zo ver weg.
waar ik een beetje bang voor ben is dat er in Nederland minder strenge maatregelen zijn / dat de mensen zich er minder goed aan houden / dat er minder op beboet wordt (wat hier ook het geval was voor de verstrengde maatregelen, geen oordeel dus!!) met als gevolg dat de grenzen dicht blijven en mijn ouders niet naar ons kunnen en wij niet naar mijn ouders. ook zou mijn broer komende zomer op bezoek komen, die woont in een ver buitenland (buiten schengenzone) en ik ben bang dat dat dat ook lastig wordt.. maar goed, probeer er nu niet teveel over na te denken of bij stil te staan. het is nog zo ver weg.
maandag 23 maart 2020 om 12:43
Kaartje, wat fijn dat het allemaal goed was. Wel een opluchting, lijkt me.
Keepster, ik zou ook nog iets nemen voor het slapen gaan.. En een klein beetje water sochtends, wordt de test ook niet anders van. (Ook al mag dat eigenlijk niet)
Ik denk ook dat België er eerder van af is dan Nederland. Ik denk alleen niet door de maatregelen, maar omdat het er eerder was. Ik woon in het oosten van Nederland, tegen de Duitse grens aan en we beginnen nu pas echt mensen met corona te krijgen, terwijl Brabant er al weken lang, heel veel last van heeft. Dus ik denk dat het hier gewoon langer duurt.
Maar mijn afspraak in het ziekenhuis van donderdag wordt ook telefonisch. Daar ben ik niet blij mee en ik snap het ook niet goed. Ik zou een groeiecho krijgen, omdat baby te groot was vorige keer en ik heb telkens een te hoge bloeddruk en die wordt nu ook niet gemeten. Dat zijn wel serieuze dingen waarvoor controle me belangrijk lijkt. Helemaal nu je voor bijvoorbeeld je bloeddruk meten ook niet meer even naar de huisarts kunt en ik het ook niet voel, als bloeddruk te hoog is. Wat vinden jullie hiervan? Ik weet niet zo goed of ik er iets mee wil/kan, behalve dat het me gewoon onverstandig lijkt.
Keepster, ik zou ook nog iets nemen voor het slapen gaan.. En een klein beetje water sochtends, wordt de test ook niet anders van. (Ook al mag dat eigenlijk niet)
Ik denk ook dat België er eerder van af is dan Nederland. Ik denk alleen niet door de maatregelen, maar omdat het er eerder was. Ik woon in het oosten van Nederland, tegen de Duitse grens aan en we beginnen nu pas echt mensen met corona te krijgen, terwijl Brabant er al weken lang, heel veel last van heeft. Dus ik denk dat het hier gewoon langer duurt.
Maar mijn afspraak in het ziekenhuis van donderdag wordt ook telefonisch. Daar ben ik niet blij mee en ik snap het ook niet goed. Ik zou een groeiecho krijgen, omdat baby te groot was vorige keer en ik heb telkens een te hoge bloeddruk en die wordt nu ook niet gemeten. Dat zijn wel serieuze dingen waarvoor controle me belangrijk lijkt. Helemaal nu je voor bijvoorbeeld je bloeddruk meten ook niet meer even naar de huisarts kunt en ik het ook niet voel, als bloeddruk te hoog is. Wat vinden jullie hiervan? Ik weet niet zo goed of ik er iets mee wil/kan, behalve dat het me gewoon onverstandig lijkt.
maandag 23 maart 2020 om 13:48
@depster, volgens mij mag je officieel 12 uur voor je test nix meer eten. Ik had er ook wel wat moeite mee, maar heb rond 20u idd nog wat yoghurt met suikervrije muesli gegeten, dat vulde nog een btje.
Bij mij is de misselijkheid ook met vlagen weer terug, erg lastig. SUCCES!
Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik vind persoonlijk dat België en Nederland dezelfde lijn moeten hanteren en dus mag het best wat strenger in NL. Ik woon in het grensgebied waar ook veel Belgen wonen. Deze situatie doet echt geen goed aan de onderlinge verhoudingen. Ik rij met een Belgische nummerplaat (bedrijfswagen) en er wordt echt boos naar me gekeken en nee geschud als ik naar de Albert Heijn ga. Andersom wordt er vanuit de Belgen weer kwaad naar de Nederlanders gekeken omdat zij nog gewoon naar buiten mogen en dus kunnen besmetten. Op social media wordt er nogal grof tegen elkaar gedaat. Zorgt gewoon voor veel onrust en haatberichten helaas.
Bij mij is de misselijkheid ook met vlagen weer terug, erg lastig. SUCCES!
Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik vind persoonlijk dat België en Nederland dezelfde lijn moeten hanteren en dus mag het best wat strenger in NL. Ik woon in het grensgebied waar ook veel Belgen wonen. Deze situatie doet echt geen goed aan de onderlinge verhoudingen. Ik rij met een Belgische nummerplaat (bedrijfswagen) en er wordt echt boos naar me gekeken en nee geschud als ik naar de Albert Heijn ga. Andersom wordt er vanuit de Belgen weer kwaad naar de Nederlanders gekeken omdat zij nog gewoon naar buiten mogen en dus kunnen besmetten. Op social media wordt er nogal grof tegen elkaar gedaat. Zorgt gewoon voor veel onrust en haatberichten helaas.
maandag 23 maart 2020 om 14:53
Ik woon gelukkig wat verder van de grens dus heb daar geen last van. Maar ik voel me voor het eerst in de 8 jaar dat ik hier woon wel 'opgesloten'. Ik heb altijd gedacht: als er iets is dan stap ik in de auto en rijd ik naar mijn ouders en ben ik binnen 3 uur daar. Ik hoef geen vliegtuig te nemen, green grenscontrole. En dat beklemt me nu wel. Stel dat mijn opa ineens plotseling zou komen te overlijden (los van corona), mag ik dan afscheid nemen, mag ik dan naar de crematie gaan? Dat zijn toch wel dingen die me op de achtergrond bezig houden. En dat is echt voor het eerst dat ik daar stil bij sta.
@mihoen: als je er niet gerust in bent zou ik toch aandringen op een consult hoor. Hoe kunnen ze zwangerschapsbegeleiding nu telefonisch doen? Een hoge bloeddruk moet toch in de gaten gehouden worden?
Er is hier mbt tot corona echt een eerste omschakeling gekomen toen het bericht kwam dat de scholen dicht gingen en de niet noodzakelijke winkels in het weekend ook (dat was op 13 maart). In de dagen erna gingen veel niet noodzakelijke winkels (kleding, schoenen, bouwmarkten) uit zichzelf dicht en het grote besef kwam denk ik afgelopen woensdag toen iedereen verplicht werd tot thuiswerk / sluiten en samenkomst met familie en vrienden gewoon niet mag. En ja, dat is zuur. Maar er zijn gelukkig genoeg moderne communicatiemiddelen en we mogen nog naar buiten om te wandelen en fietsen maar alleen in eigen omgeving. Dus het kan allemaal veel slechter denk ik.
@mihoen: als je er niet gerust in bent zou ik toch aandringen op een consult hoor. Hoe kunnen ze zwangerschapsbegeleiding nu telefonisch doen? Een hoge bloeddruk moet toch in de gaten gehouden worden?
Er is hier mbt tot corona echt een eerste omschakeling gekomen toen het bericht kwam dat de scholen dicht gingen en de niet noodzakelijke winkels in het weekend ook (dat was op 13 maart). In de dagen erna gingen veel niet noodzakelijke winkels (kleding, schoenen, bouwmarkten) uit zichzelf dicht en het grote besef kwam denk ik afgelopen woensdag toen iedereen verplicht werd tot thuiswerk / sluiten en samenkomst met familie en vrienden gewoon niet mag. En ja, dat is zuur. Maar er zijn gelukkig genoeg moderne communicatiemiddelen en we mogen nog naar buiten om te wandelen en fietsen maar alleen in eigen omgeving. Dus het kan allemaal veel slechter denk ik.

dinsdag 24 maart 2020 om 14:20
Kaartje, Mihoen, livingontheedge thanks voor de tips. Vandaag de test gehad en t drankje echt met moeite binnen weten te houden.
Thuis heb ik ook de metingen gedaan (nuchter en 2 uur na). Ik denk slecht nieuws te krijgen; zwangerschapdiabetes.
Hoe trekken jullie de situatie rondom corona en t zwanger zijn? Het kost mij emotioneel steeds meer moeite en zodra iemand t er ook maar over heeft begin ik te huilen - niet uit angst overigens maar gewoon door alles
Thuis heb ik ook de metingen gedaan (nuchter en 2 uur na). Ik denk slecht nieuws te krijgen; zwangerschapdiabetes.
Hoe trekken jullie de situatie rondom corona en t zwanger zijn? Het kost mij emotioneel steeds meer moeite en zodra iemand t er ook maar over heeft begin ik te huilen - niet uit angst overigens maar gewoon door alles
dinsdag 24 maart 2020 om 16:51
Mijn omgeving heeft het er moeilijker mee dan ik heb ik de indruk. Krijg veel bezorgde vragen terwijl ik thuis ben, heel weinig buiten kom. Ik zou het kunnen krijgen via mijn vriend die wel nog gaat werken en bij mensen thuis komt, maar ook via iemand bij de bakker of supermarkt. Ik probeer er (zie de eerdere berichten) gewoon nuchter in te blijven staan, jezelf de hele dag gaan zitten stressen levert ook niets op.
Hoe de wereld er over 10 weken uitziet zien we dan wel weer. Als ik dan niet in het ziekenhuis zou kunnen bevallen, dan zien we dan wel hoe we dat oplossen. De medische wereld gaat echt niet honderden/duizenden zwangere vrouwen aan hun lot over laten, dat geloof ik echt niet.
dinsdag 24 maart 2020 om 19:24
@depster wat balen als je zwangerschaps diabetes zou hebben. Afwachten dus.
@corona ook ik maak mij zorgen. De hele situatie nu. Ik had het mij andere voorgesteld. Ik probeer zo nuchter mogelijk te blijven maar soms is dat gewoon heel lastig.
Gelukkig mogen we idd nog wel de natuur in. Morgen ook maar echt even doen.
@corona ook ik maak mij zorgen. De hele situatie nu. Ik had het mij andere voorgesteld. Ik probeer zo nuchter mogelijk te blijven maar soms is dat gewoon heel lastig.
Gelukkig mogen we idd nog wel de natuur in. Morgen ook maar echt even doen.
dinsdag 24 maart 2020 om 21:08
Mij helpt het wel heel erg om idd elke dag naar buiten te gaan. Doet de kleintjes ook goed en in beweging blijven is ook belangrijk! Ik ben ook erg blij dat mijn yogalerares haar lessen nu online aanbiedt.
Vandaag ook suikertest gehad, maar was gelukkig goed. Depster, heb je niet gelijk de resultaten gehoord?
Was wel heel bizar, mijn gyn zit midden in de stad en normaal is het echt druk daar overal, nu compleet uitgestorven. Veel politie op straat ook. In mijn eigen buurtje merk ik niet zo veel, daar is het altijd rustig.
Thuisbevallen lijkt me nu juist een betere optie, eerlijk gezegd. Maar goed, dat moet dan wel mogelijk zijn. Gelukkig is Nederland daar wel heel goed op ingesteld.
Vandaag ook suikertest gehad, maar was gelukkig goed. Depster, heb je niet gelijk de resultaten gehoord?
Was wel heel bizar, mijn gyn zit midden in de stad en normaal is het echt druk daar overal, nu compleet uitgestorven. Veel politie op straat ook. In mijn eigen buurtje merk ik niet zo veel, daar is het altijd rustig.
Daar zou ik ook wel vragen bij hebben ja... Hoge bloeddruk kan snel erger worden, hoe zien ze dat dan? En een groeiecho krijg je ook niet voor de lol. Kun je voor die tijd nog even bellen?Mihoen62 schreef: ↑23-03-2020 12:43Maar mijn afspraak in het ziekenhuis van donderdag wordt ook telefonisch. Daar ben ik niet blij mee en ik snap het ook niet goed. Ik zou een groeiecho krijgen, omdat baby te groot was vorige keer en ik heb telkens een te hoge bloeddruk en die wordt nu ook niet gemeten. Dat zijn wel serieuze dingen waarvoor controle me belangrijk lijkt. Helemaal nu je voor bijvoorbeeld je bloeddruk meten ook niet meer even naar de huisarts kunt en ik het ook niet voel, als bloeddruk te hoog is. Wat vinden jullie hiervan? Ik weet niet zo goed of ik er iets mee wil/kan, behalve dat het me gewoon onverstandig lijkt.
Ja, zo denk ik er ook over. Dit is wel zorg die een hoge prioriteit heeft hoor.Wollenbol schreef: ↑24-03-2020 16:51Hoe de wereld er over 10 weken uitziet zien we dan wel weer. Als ik dan niet in het ziekenhuis zou kunnen bevallen, dan zien we dan wel hoe we dat oplossen. De medische wereld gaat echt niet honderden/duizenden zwangere vrouwen aan hun lot over laten, dat geloof ik echt niet.
Thuisbevallen lijkt me nu juist een betere optie, eerlijk gezegd. Maar goed, dat moet dan wel mogelijk zijn. Gelukkig is Nederland daar wel heel goed op ingesteld.
woensdag 25 maart 2020 om 08:40
Corona:
Afgelopen weekend was ik erg emotioneel. Het voelde als een teleurstelling, ik had me het verlof en de kraamweek wel anders voorgesteld maar ik keek ook enorm uit naar de thuisafspraak met de kraamhulp die nu telefonisch heeft plaatsgevonden, naar de liggingsecho die niet meer doorgaat en de controles bij de VK die verkort zijn.
Nu denk ik, het is wat het is en we gaan het wel zien. Mijn meisje gaat hoe dan ook gewoon komen over 10 weken, die situatie verandert niet. En eigenlijk is het ook wel lekker rustig de komende tijd qua werk en wellicht ook de kraamweek, is alleen maar gunstig voor de baby. Toch proberen positief te bekijken, gaat goed nu maar verstand en gevoel liggen niet altijd op één lijn, zeker niet nu met al mn hormonen.
Vandaag 30 weken!
Afgelopen weekend was ik erg emotioneel. Het voelde als een teleurstelling, ik had me het verlof en de kraamweek wel anders voorgesteld maar ik keek ook enorm uit naar de thuisafspraak met de kraamhulp die nu telefonisch heeft plaatsgevonden, naar de liggingsecho die niet meer doorgaat en de controles bij de VK die verkort zijn.
Nu denk ik, het is wat het is en we gaan het wel zien. Mijn meisje gaat hoe dan ook gewoon komen over 10 weken, die situatie verandert niet. En eigenlijk is het ook wel lekker rustig de komende tijd qua werk en wellicht ook de kraamweek, is alleen maar gunstig voor de baby. Toch proberen positief te bekijken, gaat goed nu maar verstand en gevoel liggen niet altijd op één lijn, zeker niet nu met al mn hormonen.
Vandaag 30 weken!

woensdag 25 maart 2020 om 08:57
@kikikip wat balen dat de liggings echo ook niet door gaat. Hier nog niks over gehoord. Ik hoop het wel. Dochter lag als sterrenkijker bij haar geboorte en een keer extra kijken of deze baby goed ligt zal mij wel geruststellen. Ik wacht het maar af.
Ik snap het helemaal hoor. Toen ik zwanger was van dochter heb ik in het begin echt genoten van mijn verlof. Even lekker winkelen en nog wat leuks doen met vriendinnen.
Hier ook 30 weken vandaag
Nog nmiemand die zin heeft de tabel aan te passen? ik ben 3 juni uitgerekend i.p.v. 4.
@mihoen ik snap dat je sowieso je bloeddruk gemeten wilt hebben. Gewoon aangeven die zorgen hoor!
Groeiecho ik moest er eigenlijk 2 maar is terug gebracht naar 1. Hier prima omdat baby goed groeit. Maar in jou geval snap ik echt dat het niet prettig is dat die niet doorgaat.
Ik snap het helemaal hoor. Toen ik zwanger was van dochter heb ik in het begin echt genoten van mijn verlof. Even lekker winkelen en nog wat leuks doen met vriendinnen.
Hier ook 30 weken vandaag

Nog nmiemand die zin heeft de tabel aan te passen? ik ben 3 juni uitgerekend i.p.v. 4.
@mihoen ik snap dat je sowieso je bloeddruk gemeten wilt hebben. Gewoon aangeven die zorgen hoor!
Groeiecho ik moest er eigenlijk 2 maar is terug gebracht naar 1. Hier prima omdat baby goed groeit. Maar in jou geval snap ik echt dat het niet prettig is dat die niet doorgaat.
woensdag 25 maart 2020 om 12:16
Dank je wel!! Echt wel met een grote groep op 3 juni. Benieuwd wie de eerste is die bevalt. (Voorlopig nog niet hoor!!) De baby's moeten nog echt even veilig binnen blijven zitten.

woensdag 25 maart 2020 om 13:04
Hier is nog steeds niets dicht maar zijn er wel maatregelen qua afstand en risico groepen. En ik mag van mijn werkgever voorlopig niet naar het werk dus thuis werken. Vorige week zijn we collectief ziek geweest, droge hoest enzo dus geen idee.
Vandaag bij controle was mijn baarmoeder hoogte niet voldoende dus volgende week nog een meting en ook de injectie dan.
Vandaag bij controle was mijn baarmoeder hoogte niet voldoende dus volgende week nog een meting en ook de injectie dan.

woensdag 25 maart 2020 om 13:05
@corona: ik heb op zich niet zo'n moeite met de hele situatie, wel met sommige gevolgen. Dat de oudste nu elke dag thuis is en niet naar de opvang gaat vind ik wel een dingetje. Helemaal als je straks hoogzwanger bent en als dat na de bevalling nog zo zou zijn, vind ik dat nog wel lastiger. En ook als ze dan net weer naar de opvang gaan vind ik dat een dingetje, want voelt hij zich dan niet afgewezen omdat hij naar de opvang moet? (Terwijl hij het normaal altijd heel leuk vindt, dus dit zijn vast mijn hormonen die zijn werk doen)
En ook de dingen die je hoort over de bevalling vind ik vervelend. Dat je partner er niet bij mag zijn als die verkouden is, wil ik absoluut niet. Dat je in je kraamweek geen bezoek mag is vervelend, maar niet onoverkomelijk. En ook dat ik nu niet in het ziekenhuis op controle mag komen vi d ik erg vervelend. Wellicht dat het uiteindelijk toch wel kan, maar prettig is het niet. Ik zal horen wat ze morgen gaan zeggen.
Verder denk/hoop ik eigenlijk dat we het hier thuis allemaal gehad hebben, we hebben iig wel de symptomen gehad. Dus dat zou wel een opluchting zijn.
Depster, wat vervelend dat je denkt dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Wanneer krijg je de uitslag? Ik kreeg ook een telefonische afspraak voor de uitslag.
Ik wilde op iedereen reageren, maar dat is via telefoon wel lastig.. dus sorry als ik iets vergeten heb
En ook de dingen die je hoort over de bevalling vind ik vervelend. Dat je partner er niet bij mag zijn als die verkouden is, wil ik absoluut niet. Dat je in je kraamweek geen bezoek mag is vervelend, maar niet onoverkomelijk. En ook dat ik nu niet in het ziekenhuis op controle mag komen vi d ik erg vervelend. Wellicht dat het uiteindelijk toch wel kan, maar prettig is het niet. Ik zal horen wat ze morgen gaan zeggen.
Verder denk/hoop ik eigenlijk dat we het hier thuis allemaal gehad hebben, we hebben iig wel de symptomen gehad. Dus dat zou wel een opluchting zijn.
Depster, wat vervelend dat je denkt dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Wanneer krijg je de uitslag? Ik kreeg ook een telefonische afspraak voor de uitslag.
Ik wilde op iedereen reageren, maar dat is via telefoon wel lastig.. dus sorry als ik iets vergeten heb

woensdag 25 maart 2020 om 16:23
@mihoen; ik begrijp je helemaal hoor. ik maak me ook het meeste zorgen om de kinderopvang van onze peuter. Nu is het vervelend, maar niet onoverkomenlijk. Eerste weken verlof misschien ook geen ramp (hoewel ik dan wss minder rust kan nemen omdat partner gewoon fulltime moet werken) en als de baby eenmaal geboren is had ik me ook wel verheugd op twee dagen per week peuter naar het kinderdagverblijf en dat ik quality time met de baby zou hebben ipv rennen en vliegen met twee kleine kinderen. Hopelijk is het tzt allemaal weer iets meer op de rit. Hoewel mijn werkgever al aangeeft "ga maar uit dat we tot juni nog met zn allen thuiswerken". Ik dan niet zozeer, want mijn verlof gaan per mei in, maar daaruit verwacht ik eigenlijk dat scholen en kinderopvang ook voorlopig nog niet open gaan...
Achja. We kunnen ons echter druk maken, maar dat schiet niet op. Hopelijk blijven we zoveel als kan gezond en ook onze hulptroepen die je bij een newborn soms heel goed kan gebruiken
Achja. We kunnen ons echter druk maken, maar dat schiet niet op. Hopelijk blijven we zoveel als kan gezond en ook onze hulptroepen die je bij een newborn soms heel goed kan gebruiken