‘Bekentenis’ van vriend waar ik wat op afknap

29-03-2020 10:10 151 berichten
Goedemorgen dames,

Ik heb nu een paar maanden een relatie die heel goed loopt.
Een paar dagen geleden deed mijn vriend echter een bekentenis waardoor ik hem wat anders ben gaan zien.
Vriend en ik kwamen elkaar een jaar geleden online tegen op een website. We hadden leuke gesprekken, maar omdat het online dating is had ik dat met meerdere mannen. Nou vroeg hij om een date, die we zouden plannen op een week later.
Ik had toen echter ook online contact met een andere man en hij vroeg of ik diezelfde avond op date wilde. Dat kon ik en dat was een supergeslaagde date. Ik heb toen tegen mijn huidige vriend gezegd dat onze date helaas niet meer door kon gaan omdat ik al met iemand anders aan het daten was. Ik vond het namelijk niet kunnen om met 2 mannen tegelijk te daten. Hij zei dat hij hier achteraf echt zeker wel een week kapot van is geweest.

Fast forward naar een paar maanden later, het is niks geworden met die man waar ik toen een date mee had. En ik kom (toevallig of niet) mijn huidige vriend weer tegen, hij neemt contact met me op via Facebook met een werkgerelateerde vraag waar ik hem echt mee kan helpen. We bellen een paar keer, hij zegt dat hij een keer langs wil komen op een evenement dat ik organiseer en hij nodigt mij uit voor iets dat hij organiseert. Tussendoor appt hij regelmatig. Vervolgens zien we elkaar een paar maanden later eindelijk in het echt op een evenement, hij nodigt me uit voor een drankje en dan begint alles echt te rollen.
Al die tijd dacht ik: ach wat leuk, hij zoekt toch weer contact en wil me versieren. Ik vond het wel een leuk en romantisch verhaal dat het online niks werd maar dat we elkaar in het echt toch gevonden hebben.

Maar nu vertelde hij dus, dat hij mij per toeval tegenkwam op facebook en vanaf dat moment dacht ‘nu laat ik je niet meer los’. Dat hij een enorme crush op me had, maar me tegelijkertijd ook ‘terug wou pakken voor wat ik gedaan had’ en dat hij als het ware mij wou ‘playen’ en versieren en dan afstandelijk doen, om mij ‘terug te pakken’. Dat is hem bijzonder slecht gelukt, maar ineens snap ik achteraf wel bepaalde dingetjes zoals het ging in onze datefase. Bijvoorbeeld na een supergeslaagde date een week niks laten horen. Nadat we voor het eerst naar bed waren geweest 2 dagen wachten met appen etc. Ergens moest ik erom lachen dat zijn plannetje om mij te playen glad mislukt is, maar als ik er dieper over nadenk vind ik het ook best kinderachtig dat je een meid zo ‘terug wil pakken’ omdat ze een keer een date heeft afgezegd omdat ze al met een ander ging daten.

Het is verder overigens een lieverd en hij laat dat ‘playgedrag’ van de eerste cq maand totaal niet meer zien. Maar toch, het verhaaltje is er iets minder romantisch van geworden.
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hij had het je nooit moeten vertellen...
Ik zou dat lekker allemaal loslaten. Jullie zijn nu toch gelukkig samen? Als het om liefde aankomt, doen mensen rare dingen!
Lachattenoir schreef:
29-03-2020 10:11
Hoe oud zijn jullie?
In de 30.. dat maakt het voor mij dus juist kinderachtig. Als hij nou 18 was. Maar het is al ruimschoots een volwassen vent
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.
Je hebt een vent te pakken die jou zo vertrouwt dat hij deze bekentenis durft te doen. Als hij je echt had willen naaien had hij zijn mond wel gehouden.

Laat het los.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Oké. En nu? Wat is de vraag precies?
Patatmetappelmoes schreef:
29-03-2020 10:13
Ik zou dat lekker allemaal loslaten. Jullie zijn nu toch gelukkig samen? Als het om liefde aankomt, doen mensen rare dingen!
Daar zit wat in natuurlijk, maar het zegt mij iets over zijn karakter.ik vind het bijzonder dat hij blijkbaar nogal wraakzuchtig is als hij in zijn ogen een ‘blauwtje’ loopt. In het begin heeft hij ook meerdere malen gezegd dat hij er moeite mee hij, dat hij me een bitch vond daarom. Maar toch bleef ik hem bezig houden zei hij
Alle reacties Link kopieren
Annavanderwerff schreef:
29-03-2020 10:13
In de 30.. dat maakt het voor mij dus juist kinderachtig. Als hij nou 18 was. Maar het is al ruimschoots een volwassen vent

Mannen blijven steken bij 15.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wilhetnietweten schreef:
29-03-2020 10:14
Oké. En nu? Wat is de vraag precies?
De vraag is: is dit wel helemaal gezond? Zegt dit iets over zijn karakter of is het een rode vlag als iemand dus zo wraakzuchtig is?
Ja, het zegt wel wat over zijn karakter/EQ.

Als jij daar op afknapt 'mag' dat gewoon hoor.
Alle reacties Link kopieren
Annavanderwerff schreef:
29-03-2020 10:13
In de 30.. dat maakt het voor mij dus juist kinderachtig. Als hij nou 18 was. Maar het is al ruimschoots een volwassen vent
Jullie zijn allebei kinderachtig. Wat jij hebt gedaan toentertijd is ook niet netjes. En begrijp je huidige vriend niet zo goed waarom hij een kruimel wil.
Alle reacties Link kopieren
Annavanderwerff schreef:
29-03-2020 10:16
De vraag is: is dit wel helemaal gezond? Zegt dit iets over zijn karakter of is het een rode vlag als iemand dus zo wraakzuchtig is?

Nee, de vraag is wat JIJ ervan vindt. Voor mij is een optelsom belangrijk. Ieder mens heeft positieve en negatieve kanten. Kun jij verder met dit negatieve tintje? Is de lijst met positieve dingen lang genoeg om hier overheen te stappen.

Het feit dat je er een topic over opent zegt heel veel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, hoor. Waar hij eerst leek op een mannelijke, zijn vrouw veroverende man blijkt in werkelijkheid een huilerd te zijn met wraakgevoelens over 1 afgezegde date. Hij was in zijn hoofd heel anders bezig dan jij in de beginfase. Jammer dat hij het verteld heeft. Als hij nu geen raar gedrag laat zien zou ik het slechts in mijn achterhoofd houden en genieten van jullie relatie. Maar ik zou het zeker opslaan, het is toch vreemd gedrag.
Hoe oud is hij?
Wat een kinderachtig gedrag.

Ik zou hier wel op afknappen.
Hij had het beter voor zich kunnen houden.
O_O
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je dus geweldig! Zeur niet zo en geniet, iedereen heeft wel wat in het begin van een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit eigenlijk wel heel eng. Stel dat je het op een gegeven moment uit wil maken. Hoe gaat hij dan reageren?
every journey starts with a single step
ZijZei schreef:
29-03-2020 10:21
Hoe oud is hij?
Wat een kinderachtig gedrag.

Ik zou hier wel op afknappen.
Hij had het beter voor zich kunnen houden.
O_O
Oh jemig ik lees in de 30. :O
Ik vind het wel een rode vlag eerlijk gezegd. Nog niet eens dat hij dat zo voelde, wel dat ie ook echt ernaar gaat handelen. Expres niks laten horen enzo in de hoop jou onzeker te maken. Dat plannetje hield hij maanden vol als ik jou goed begrijp. Ik zou toch goed opletten op manipulatieve signalen bij hem!
Patatmetappelmoes schreef:
29-03-2020 10:13
Ik zou dat lekker allemaal loslaten. Jullie zijn nu toch gelukkig samen? Als het om liefde aankomt, doen mensen rare dingen!
Rare mensen wel ja.
Annavanderwerff schreef:
29-03-2020 10:16
De vraag is: is dit wel helemaal gezond? Zegt dit iets over zijn karakter of is het een rode vlag als iemand dus zo wraakzuchtig is?
Naja soortgelijke situatie is bij mij gebeurd. Dus ik kan wel in de gedachtegang van de man komen. Je hebt hem min of meer toch bij het grofvuil gezet en gebruikt hem nu als next best. Waarom zou hij dat voor de “time being” ook niet mogen doen?
Jeetje, wat een raar gedrag (van hem) als dingen een keer niet lopen zoals je wil.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 29-03-2020 10:30
6.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
29-03-2020 10:19
Jullie zijn allebei kinderachtig. Wat jij hebt gedaan toentertijd is ook niet netjes. En begrijp je huidige vriend niet zo goed waarom hij een kruimel wil.
Niet netjes?
Ze was juist eerlijk.

En waarom wil ‘huidige vriend nu een kruimel’?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Santaaa schreef:
29-03-2020 10:23
Naja soortgelijke situatie is bij mij gebeurd. Dus ik kan wel in de gedachtegang van de man komen. Je hebt hem min of meer toch bij het grofvuil gezet en gebruikt hem nu als next best. Waarom zou hij dat voor de “time being” ook niet mogen doen?
Ze heeft toen toch netjes gezegd dat ze al met iemand ander ging? En daarna ontmoetten ze elkaar weer toen ze vrij was. Geen achterbaks plan om iemand moedwillig te kwetsen. Wat heeft ze dan precies fout gedaan?
bizarre schreef:
29-03-2020 10:21
Ik snap je wel, hoor. Waar hij eerst leek op een mannelijke, zijn vrouw veroverende man blijkt in werkelijkheid een huilerd te zijn met wraakgevoelens over 1 afgezegde date. Hij was in zijn hoofd heel anders bezig dan jij in de beginfase. Jammer dat hij het verteld heeft. Als hij nu geen raar gedrag laat zien zou ik het slechts in mijn achterhoofd houden en genieten van jullie relatie. Maar ik zou het zeker opslaan, het is toch vreemd gedrag.
Nou precies dit! Eerst dacht ik “wat een toffe vent die gaat voor wat hij wil, zelfs nadat ik die date met hem af heb gezegd”. Ik zag zijn pogingen als doortastend, vasthoudend en daar had ik respect voor. Nu ik weet dat het (toch zeker in bepaalde mate) was om me te playen vind ik juist datgene wat ik zo aantrekkelijk vond, een beetje triest.

Ik weet niet zeker of hij dat wachten na de date en de sex ook daarom deed, maar zo heb ik dat zelf ingevuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven