Napraattopic deel 127

18-03-2020 13:19 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
herfstappeltaart schreef:
03-04-2020 18:33
Ah je hebt het gevonden :-D
Yep.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
03-04-2020 18:19
Mensen hebben meer saromapudding nodig. Maar tegenwoordig bestaan die fantastische smaken van vroeger (mijn favoriet: cassis en caramel) niet meer. Superstom.
https://colruyt.collectandgo.be/cogo/fr ... aramel-74g

https://drive.carrefour.eu/nl/Desserts% ... _ref=D0615

https://www.holland-at-home.com/en/dr-o ... 74-gr.html
Life is short. Eat dessert first.
Betty_Slocombe schreef:
03-04-2020 18:19
Mensen hebben meer saromapudding nodig. Maar tegenwoordig bestaan die fantastische smaken van vroeger (mijn favoriet: cassis en caramel) niet meer. Superstom.
Ik heb in Deutschland nog wel eens ietd van die cassis-strekking gekocht. Pas nig overigens. Dus misschien dat je na de huidige staat van beleg eens een bezoek aan de Pruisische heilstaat kan brengen? Zijn sowieso ouderwetse thuis-bak-liefhebbers, die oostwrburen van ons! Ik kom er graag.....
jouw leven is een keuze
herfstappeltaart schreef:
03-04-2020 18:22
>:-( ik heb weer alles verkeerd gedaan met op bezoek gaan.
:rofl:

En je verdedigt je ook nog zo braaf t.o. die corona-jihadisten!

Lief van je!
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-04-2020 18:49
Ik heb in Deutschland nog wel eens ietd van die cassis-strekking gekocht. Pas nig overigens. Dus misschien dat je na de huidige staat van beleg eens een bezoek aan de Pruisische heilstaat kan brengen? Zijn sowieso ouderwetse thuis-bak-liefhebbers, die oostwrburen van ons! Ik kom er graag.....
Ik woon zo ongeveer in Duitsland, maar ik blijf inderdaad angstvallig weg van de grens. Zo veel dingen om naar uitkijken en nieuwe poedertoetjes staan wel in mijn top 3.
Pejeka wordt weer kattiger. Dat gebeurt af en toe en ik zoek tegenwoordig zo sterk afleiding dat ik het bijna wil gaan analyseren. Bijna.
2east, nog een keer, woon je bij mij in de buurt?
Geen bijzonderheden
Nou, fijne werkgevert heb ik. Vandaag kregen we allemaal een brief in de bus, waarvan de strekking was dat we vast te stom waren om de coronarichtlijnen te begrijpen maar dat we echt pas thuis mogen blijven als we én koorts hebben én luchtwegklachten hebben. Bijgevoegd een lelijk kaartje, waarin we zuinigjes worden bedankt voor de inzet en dat ze hopen dat we gezond blijven. Ja, dat laatste zal best.
Betty_Slocombe schreef:
03-04-2020 20:16
Pejeka wordt weer kattiger. Dat gebeurt af en toe en ik zoek tegenwoordig zo sterk afleiding dat ik het bijna wil gaan analyseren. Bijna.
Wauw, zelfs Pejeka komt niet ongeschonden door de lockdown.

David Dunning
LV 😱
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
03-04-2020 20:37
Wauw, zelfs Pejeka komt niet ongeschonden door de lockdown.
Waar zijn we om dat te aanschouwen? Er zijn teveel Corona topics.
Geen bijzonderheden
Lady*Voldemort schreef:
03-04-2020 20:36
Nou, fijne werkgevert heb ik. Vandaag kregen we allemaal een brief in de bus, waarvan de strekking was dat we vast te stom waren om de coronarichtlijnen te begrijpen maar dat we echt pas thuis mogen blijven als we én koorts hebben én luchtwegklachten hebben. Bijgevoegd een lelijk kaartje, waarin we zuinigjes worden bedankt voor de inzet en dat ze hopen dat we gezond blijven. Ja, dat laatste zal best.
Stuur er even 1 aan de pers door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
yasmijn schreef:
03-04-2020 20:38
Waar zijn we om dat te aanschouwen? Er zijn teveel Corona topics.
Ik loepte Betty, maar bedacht toen dat ik al zoveel kattigheid gelezen heb afgelopen dagen dat ik Pejeka er niet meer bij kan hebben.

Ik heb vandaag gevloekt, hier op het forum. O_O

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
03-04-2020 20:36
Oh, ik twijfel er ook niet aan. Je voelde je vast uitzonderlijk gewaardeerd. Een paar Euro per uur extra zou meer waardering doen laten voelen.
Hij is weer briljant. To is 15 jaar samen en een kind van 1,5. Pejeka: ‘ je moet ook pas een kind nemen als je een stevige relatie hebt en niet na 6 maanden samenwonen en een kind krijgen. Niet dat to dat deed maar dan heb ik het maar weer even gezegd’ :rofl:
Lekker LV, beetje waardering in de brievenbus. :yes:

Ze zitten bij mij te puzzelen hoe ze me in godesnaam gaan inwerken nu er geen huisbezoeken worden gedaan en mensen thuis moeten werken. Mijn eerste werkweken worden interessant denk ik.
viva-amber schreef:
03-04-2020 20:39
Stuur er even 1 aan de pers door.
Nou ja, strikt genomen hebben ze gelijk. Wij doen de was voor verzorgingshuizen en zo, en in die zin nemen we deel aan een cruciaal proces. En dan gelden die richtlijnen van én-én inderdaad. Wat ze maar al te graag over het hoofd zien is dat er niemand dood gaat als er iemand van ons thuis blijft omdat ie snottert. De rest zet dan een tandje bij, of we vragen iemand een dagje extra te werken (want niemand werkt FT bij ons) en dan komt het ook wel goed. Maar ziekteverzuim kost geld natuurlijk, en dan hebben ze toch echt liever dat op een goeie dag iedereen omvalt van de corona, of zo. Saillant detail: wij werken met besmette was. In de ideale situatie wordt die in rode zakken gedaan, en dan laten wij het gewoon een week staan voor we het wassen. Maar in de hectiek van de zorg is de situatie meestal niet ideaal.
2east schreef:
03-04-2020 16:46
Oh jah! Saroma pudding! Caramel of, héél exotisch, pistache..... die maakte ik als klein kind samen met de gezinshulp (net zo uitgestorven als de pudding!), toen mijn moeder ziek was!
Is er nog steeds, althans caramel. Nu van Oetker.
Laatst gehad.. Puur jeugdsentiment..

Ook vissticks geprobeerd.. Gatver Damme
rosanna08 schreef:
03-04-2020 17:34
nee nee, op zondag was het Bourbon!
Ja, hazelnoot of chocola bij ons.

Saroma kregen we wel eens op doordeweekse dag.

Ik wil bourbon terug!
Th∅rdis schreef:
03-04-2020 20:49
Hij is weer briljant. To is 15 jaar samen en een kind van 1,5. Pejeka: ‘ je moet ook pas een kind nemen als je een stevige relatie hebt en niet na 6 maanden samenwonen en een kind krijgen. Niet dat to dat deed maar dan heb ik het maar weer even gezegd’ :rofl:
Waarrrrr?????
Geen bijzonderheden
LV, doen jullie Paresto nog?
Geen bijzonderheden
Ugh ik heb zus beloofd voortaan 1 dag per week op haar kindje te passen omdat zij wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Ik kan die werkdag wel in het weekend inhalen, maar nu krijg ik allemaal filmpjes dat ze ook volop met kind bij vrienden en familie op bezoek is. Dat is dus meteen het einde van mijn zelfisolatie.
Th∅rdis schreef:
03-04-2020 20:49

Altijd fijn, zulke reacties uit ruime ervaring (van Pjk dan.. die weet natuurlijk hoe zoiets werkt)
Later is nu
Murrmurr schreef:
03-04-2020 21:03
Ugh ik heb zus beloofd voortaan 1 dag per week op haar kindje te passen omdat zij wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Ik kan die werkdag wel in het weekend inhalen, maar nu krijg ik allemaal filmpjes dat ze ook volop met kind bij vrienden en familie op bezoek is. Dat is dus meteen het einde van mijn zelfisolatie.

Dat is een lastige zeg!

LV, wat fijn dat je nog even instructies krijgt. Jullie begrepen het natuurlijk nog niet helemaal. (ik stel me je werkgever nu voor als bepaalde (mans-)personen op het forum)
Later is nu
Murrmurr schreef:
03-04-2020 21:03

Oeh, dat is lullig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven