Opblaasbare jacuzzi
zondag 5 april 2020 om 10:10
Omdat we nu veel thuis zitten en alle vakanties niet door kunnen gaan overwegen we een opblaasbare jacuzzi te kopen.
Maar omdat ik 0,0 verstand heb hiervan hoop ik van jullie ervaringen en tips te horen.
Wij zijn met 4 personen in ons gezin, is. Een 4 persoons dan groot genoeg of past een 6 persoons dan beter? We hebben 2 kinderen die ook willen spelen erin.
Er zijn er op chloor basis, maar ook zout. Zout klinkt wat vriendelijker als reinigingsmiddel, maar die zijn wel direct een stuk duurder.
Iemand tips/adviezen? Tevreden over je aankoop? Of spijt achteraf omdat er weinig gebruik van gemaakt is?
Maar omdat ik 0,0 verstand heb hiervan hoop ik van jullie ervaringen en tips te horen.
Wij zijn met 4 personen in ons gezin, is. Een 4 persoons dan groot genoeg of past een 6 persoons dan beter? We hebben 2 kinderen die ook willen spelen erin.
Er zijn er op chloor basis, maar ook zout. Zout klinkt wat vriendelijker als reinigingsmiddel, maar die zijn wel direct een stuk duurder.
Iemand tips/adviezen? Tevreden over je aankoop? Of spijt achteraf omdat er weinig gebruik van gemaakt is?
zondag 5 april 2020 om 10:13
zondag 5 april 2020 om 10:21
Ik heb inderdaad gelezen dat het best wat stroom kost elke dag. Wij hebben vorig jaar zonnepanelen geplaatst met behoorlijk wat overcapaciteit, dus daar hoef ik me weinig zorgen om te maken.
Ik ben ook een beetje huiverig voor het onderhoud, maar lees overal dat regelmatig filters schoonmaken en vervangen het grootste werk zou zijn?
Ik ben ook een beetje huiverig voor het onderhoud, maar lees overal dat regelmatig filters schoonmaken en vervangen het grootste werk zou zijn?
zondag 5 april 2020 om 10:30
zondag 5 april 2020 om 10:30
Wij hebben er eentje gehad en totdat wij een bootje kochten (en geen tijd meer om er in te gaan) jaarlijks opgezet. De onze was van Bestway en werkte met chloor.
Als je iedere week even investeert in checken of het bad nog proper is en af en toe (een gedeelte) van het water vervangt en de cartridge van de filter goed spoelt valt het vuil worden enorm mee.
Energierekening viel ook alles mee.
Wij vonden het fijn dat het bad ook op te ruimen is, mocht je weer meer ruimte in je tuin nodig hebben, wat bij een vast bad niet zo is.
Veel bubbelplezier!!
Als je iedere week even investeert in checken of het bad nog proper is en af en toe (een gedeelte) van het water vervangt en de cartridge van de filter goed spoelt valt het vuil worden enorm mee.
Energierekening viel ook alles mee.
Wij vonden het fijn dat het bad ook op te ruimen is, mocht je weer meer ruimte in je tuin nodig hebben, wat bij een vast bad niet zo is.
Veel bubbelplezier!!
zondag 5 april 2020 om 10:32
zondag 5 april 2020 om 10:35
Ik heb deze winter gewoon doorgezwommen met minimum watertemperatuur was 3. Niet verwarmd dus. Geeft een mentale en lichamelijke oppepper.
zondag 5 april 2020 om 10:50
Filters schoonmaken, chloor in het water en zuurgraad meten en dan nog regelmatig water vervangenLala1979 schreef: ↑05-04-2020 10:21Ik heb inderdaad gelezen dat het best wat stroom kost elke dag. Wij hebben vorig jaar zonnepanelen geplaatst met behoorlijk wat overcapaciteit, dus daar hoef ik me weinig zorgen om te maken.
zondag 5 april 2020 om 11:49
zondag 5 april 2020 om 15:29
Wij hebben de Intex aanbieding bij de Aldi gekocht votig jaar. Ideaal met het hete weer.
De 4 persoons. Hier kan je met 2 volwassenen lekker in dobberen. 4 Normale volwassenen is te krap tenzij je allen 1.60m groot bent en maatje graatmager. Anders is het wel erg intiem.
Overlast valt mee, als je maar niet hele dagen uren zit te bubbelen.
Beetje met gezond verstand mee omgaan, net zoals je niet elke mooie dag zit te bbq-en of je kinderen de hele dag in de tuin laat gillen.
Wat betreft verwarming, half uurtje van te voren aanzetten. Wij lieten hem zeker niet dag en nacht draaien.
Filter elke dag ff uitspoelen en elke week vervangen. Je kan een filter wassen ( kijk hiervoor youtube) en weer hergebruiken.
Wij hebben hem van eind april tm half september staan.
Echt heerlijk om na je werk zo ff ontspannen te zitten. En met die 40 graden af te koelen!
De 4 persoons. Hier kan je met 2 volwassenen lekker in dobberen. 4 Normale volwassenen is te krap tenzij je allen 1.60m groot bent en maatje graatmager. Anders is het wel erg intiem.
Overlast valt mee, als je maar niet hele dagen uren zit te bubbelen.
Beetje met gezond verstand mee omgaan, net zoals je niet elke mooie dag zit te bbq-en of je kinderen de hele dag in de tuin laat gillen.
Wat betreft verwarming, half uurtje van te voren aanzetten. Wij lieten hem zeker niet dag en nacht draaien.
Filter elke dag ff uitspoelen en elke week vervangen. Je kan een filter wassen ( kijk hiervoor youtube) en weer hergebruiken.
Wij hebben hem van eind april tm half september staan.
Echt heerlijk om na je werk zo ff ontspannen te zitten. En met die 40 graden af te koelen!
Nope
zondag 5 april 2020 om 15:35
We hebben water 2x compleet vervangen en 2x half vervangen.
Mss moet dat vaker als je kinderen veel zand/ gras erin meenemen door het meer als een zwembad gebruiken.
Ik denk als ik kinderen zou hebben mss toch wel meer aan zwembad zou hebben.
Jacuzzi is lekker om wat in te hangen...ik niet echt om te zwemmen.
Maar het hangt ok af van de ruimte die je beschikbaar hebt.
Mss moet dat vaker als je kinderen veel zand/ gras erin meenemen door het meer als een zwembad gebruiken.
Ik denk als ik kinderen zou hebben mss toch wel meer aan zwembad zou hebben.
Jacuzzi is lekker om wat in te hangen...ik niet echt om te zwemmen.
Maar het hangt ok af van de ruimte die je beschikbaar hebt.
Nope
zondag 5 april 2020 om 17:49
We hebben geen hele grote tuin, vandaar dat we deze mogelijkheid onderzoeken.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is degenen die spreken over geluidsoverlast als zo’n ding bij de buren staat; heb je dan last van de motor die het water op temperatuur brengt/houd of gaat het met name op het moment dat de bubbels aan gaan en je last hebt van dat geluid?
Waar ik nieuwsgierig naar ben is degenen die spreken over geluidsoverlast als zo’n ding bij de buren staat; heb je dan last van de motor die het water op temperatuur brengt/houd of gaat het met name op het moment dat de bubbels aan gaan en je last hebt van dat geluid?
zondag 5 april 2020 om 22:26
Mensen zetten dat ding graag aan het uiteinde van de tuin om zelf geen herrie er van te hebben. De bubbels maken al flink herrie als dat ding toevallig naast jouw terras staat, maar de mensen die er lekker met hun wijntje in gaan liggen, gaan boven de bubbels uit praten. Ben je niet blij mee als buren.Lala1979 schreef: ↑05-04-2020 17:49We hebben geen hele grote tuin, vandaar dat we deze mogelijkheid onderzoeken.
maandag 6 april 2020 om 15:32
Wij hebben zelf een zwembad in de tuin en destijds ook nagedacht om er een aparte jacuzzi bij aan te leggen. De verhalen die wij hoorden waren overwegend hetzelfde; leuk in het begin, maar na een paar keer dan weet je het wel en maak je er amper gebruik meer van. Dus uiteindelijk alleen gekozen voor het zwembad. Sowieso vraag ik me af of zo'n opvouwbare jacuzzi wel stevig genoeg ik als je daar met meerdere personen in zit, je leunt dan toch continu tegen een opgeblazen rand?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
maandag 6 april 2020 om 19:33