Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
06-04-2020 15:44
Tot wanneer zit je thuis hondenmens?
Tot minstens 6 April is gezegd, maar ik denk wel langer. Hoop niet de rest van het jaar. We worden elke week gebeld door de voorvrouw of we niet ziek geworden zijn. Ik werk maar halve dagen, maar dat gaf wel net die structuur.
hondenmens schreef:
06-04-2020 15:48
Tot minstens 6 April is gezegd, maar ik denk wel langer. Hoop niet de rest van het jaar. We worden elke week gebeld door de voorvrouw of we niet ziek geworden zijn. Ik werk maar halve dagen, maar dat gaf wel net die structuur.
Dat zal toch wel niet? Ik bedoel, dit gaat morgen niet over zijn. Maar ik verwacht toch wel dat we rond juni/juli wel weer enigszins het normale leven weer op kunnen pakken. Hoop ik.
Kwebbeltje91 schreef:
06-04-2020 15:26
Ik snap het helemaal Yess, ik zal ook zo blij zijn als dat hele corona weg is. Nu heb ik gelukkig wel (veel) werk dus ik verveel me niet.

Ik vind het goed van je dat je in ieder geval je hardlopen oppakt. Respect hoor, ik doe het je niet na. Maar je kunt ook thuis blijven zitten en helemaal niet meer naar buiten gaan, maar dat doe je niet.
Dus het hardlopen is al een positief puntje, heel goed!
Dankjewel Kwebbeltje..
Ja het moet wel van ver komen merk ik hoor, maar ik heb gewoon beweging nodig anders zak ik alleen maar meer weg...

Maar met sportlessen raakte ik frustratie wel voor een deel kwijt en was ik uiteindelijk voldaan en dat heb ik met joggen niet (vind het vooral zwaar het opbouwen ;-D ), maar misschien komt dat nog als ik het verder heb opgebouwd.
Ik baal ook verschrikkelijk dat ik niet naar de sportschool kan waar ik 2x per week heen ging. Nu valt heel mijn conditie (en dat was al met zoveel moeite vergaard) weer terug, ik verbrand toch al bijna niets, en tennissen kan ik nu ook niet meer. Snap niet waarom. Tennis is geen contactsport, en iedereen heeft z'n eigen racket.

En vorige week kreeg ik óók nog een chocolade aanval en heb ik me vergrepen aan een milka paashaas.
Ik zit weer in de stress. Ik had dus een paar weken geleden een zwangerschapstest gedaan omdat ik niet ongesteld was geworden. Negatief gelukkig. Maar nou ben ik weer / nog niet ongesteld geworden dus vanmorgen nog een keer een test gedaan (had er toen 2 in 1 doosje gekocht) maar die is mislukt of... Ik heb met m'n stomme kop toen die bijsluiter weggegooid. Er kwam een vaag streepje waar volgens mij de uitslag komt als de test ongeldig is. Maar straks betekend het positief. Ik kan die stomme bijsluiter ook nergens op internet vinden. Ik ga toch maar om 8 uur de huisarts bellen. Niet alleen vanwege die uitslag maar ik ben nou ook bang dat m'n schildklier te traag werkt en dat ik daarom niet ongesteld word. (heb meerdere klachten die daarop kunnen wijzen) Weet alleen niet of je zomaar bij de huisarts langs mag komen in deze tijd en hoe het zit met bloed prikken in het ziekenhuis. Pfff, ik moet nu beginnen met werken, gaat niet lukken.
Doubletree20 schreef:
07-04-2020 06:52
Weet alleen niet of je zomaar bij de huisarts langs mag komen in deze tijd en hoe het zit met bloed prikken in het ziekenhuis. Pfff, ik moet nu beginnen met werken, gaat niet lukken.
Natuurlijk mag je nog steeds naar de dokter en het ziekenhuis, zeker als er wat is waar je jezelf druk over maakt. Vriend van ons is huisarts die die vindt het verdacht rustig met andere klachten. Dat wil dus zeggen dat mensen thuis blijven, niet dat er geen klachten zijn.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ach, wat naar Doubletree. Gewoon naar de huisarts bellen hoor. Hier stond een artikel in de krant dat mensen nu wegblijven terwijl ze moeten komen als er iets is.
Niet om vervelend te doen, maar een vaag streepje, is nog steeds een streepje. Toen ik zwanger was heb ik vier testen gedaan, de eerste drie waren van de Kruidvat, heel onduidelijk streepje, de vierde was zo’n dure, daar stond toen drie weken zwanger.
Als je het echt niet wil hebben, zou ik nu voor een overtijdbehandeling gaan.

Sterkte
Ik ga inderdaad zo bellen en hopelijk kan / mag ik vandaag komen.
Het was zo'n test van Etos Sproekeltje. Met een vierkantje waar normaal 1 of 2 streepjes verschijnen en daarnaast zo'n ovaal rondje waar volgens mij een streepje komt als de test mislukt is. Maar weet het dus niet meer zeker :-(
Ik zou inderdaad gewoon even bellen. Vragen om bloedafname dan weet je het zeker en weet je dus waar je aan toe bent :hug:
Ik heb gebeld en mag gelukkig bloed laten trekken. Vanmiddag even formulier halen en morgen ben ik 1 van de eerste in het ziekenhuis!
Doubletree20 schreef:
07-04-2020 08:51
Ik heb gebeld en mag gelukkig bloed laten trekken. Vanmiddag even formulier halen en morgen ben ik 1 van de eerste in het ziekenhuis!
Succes!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Doubletree20 schreef:
07-04-2020 08:51
Mocht je toch nog nieuwsgierig zijn naar de uitslag van de test, ik denk dat je de handleiding hier kan downloaden: https://www.drogist.nl/download/file:11 ... happdf.htm
Dit is tenminste zo'n duoverpakking?

Op de site van de Etos staat ook nog dit:

Zwangerschapstest positief
Een positieve uitslag betekent vrijwel altijd dat je dat je zwanger bent, tenzij je de test verkeerd hebt afgenomen of je te maken hebt met een afgebroken zwangerschap. Afhankelijk van de test die je gebruikt, kun je een positieve uitslag herkennen aan:

Twee streepjes. Er is zowel een controlestreepje bij de letter C als een streepje bij de letter T zichtbaar. Het maakt niet uit of deze streepjes dun of dik zijn, dit betekent allebei dat je zwanger bent.
Een kruisje. Ook hierbij geldt dat het niet uitmaakt of de lijnen dik of dun zijn, dit betekent allebei dat je zwanger bent.
De tekst: zwanger. Soms geven digitale zwangerschapstesten ook de duur van je zwangerschap weer, bijvoorbeeld de tekst 2-3 weken. Als je een positieve uitslag hebt, is het verstandig om je huisarts op de hoogte te stellen en een afspraak te maken met een verloskundige. Zij kunnen je helpen met alle vervolgstappen.

Zwangerschapstest negatief
Als je een negatieve uitslag hebt, betekent dit in principe dat je niet zwanger bent. Af en toe komt voor dat deze uitslag niet klopt. Dit kan komen doordat: je te vroeg hebt getest, je de test verkeerd hebt uitgevoerd of wanneer je te veel vocht hebt ingenomen, waardoor je urine verdund is. Je kunt een negatieve uitslag herkennen aan:

Eén streepje. Er is alleen een controlestreepje zichtbaar bij de letter C en geen streepje bij de letter T.
De tekst: niet zwanger.
Bedankt Luistervink. Kan het alleen nog niet direct terug vinden wat een vaag roze streepje in een ovaal rondje betekend. Volgens mij betekende dat dat de test niet gelukt was.

De huisarts laat volgens mij ook testen of ik zwanger ben in dat bloedonderzoek of kan dat niet en heb ik het verkeerd begrepen?

Ik zal dat strax even googelen, nu te lui voor :-)
Doubletree20 schreef:
07-04-2020 12:09
Bedankt Luistervink. Kan het alleen nog niet direct terug vinden wat een vaag roze streepje in een ovaal rondje betekend. Volgens mij betekende dat dat de test niet gelukt was.

De huisarts laat volgens mij ook testen of ik zwanger ben in dat bloedonderzoek of kan dat niet en heb ik het verkeerd begrepen?

Ik zal dat strax even googelen, nu te lui voor :-)
Je kan inderdaad laten testen via het bloed of je zwanger bent. Dan gaan ze ook op zoek naar hcg. Moet je het alleen wel aangekruist hebben :)
defyinggravity schreef:
07-04-2020 12:21
Je kan inderdaad laten testen via het bloed of je zwanger bent. Dan gaan ze ook op zoek naar hcg. Moet je het alleen wel aangekruist hebben :)
Klopt, hij heeft HCG aangekruist :-)
Doubletree20 schreef:
07-04-2020 13:29
Klopt, hij heeft HCG aangekruist :-)
Hopelijk krijg je snel de uitslag!

Pft... geen zin om te werken, het is echt te lekker weer!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
defyinggravity schreef:
07-04-2020 08:23
Ik zou inderdaad gewoon even bellen. Vragen om bloedafname dan weet je het zeker en weet je dus waar je aan toe bent :hug:
Nou, niet om Doubletree bang te maken maar toen ik 9 jaar geleden zwanger was wat resulteerde in een miskraam heb ik dat dus gehad, 3 negatieve testen en dus bloedafname en die gaf dus aan dat ik niet zwanger was maar toen een week later alsnog een test deed ( zo'n simpele van het kruidvat ) bleek ik dus wel gewoon al die tijd zwanger geweest te zijn.
Grappig detail: bij mijn moeder was dat ook zo, die bleef net als ik gewoon ongesteld worden toen ze zwanger was en ook haar bloedwerk bleek in eerste instantie negatief terwijl ook zij dus dik zwanger was. Mijn dokter herkende dat bij mij direct van mijn moeder ( hij had haar nog gehad toen ze zwanger was van ons ).
Ik zou nog wat testen in huis halen voor jezelf Doubletree, die van het kruidvat vind ik altijd erg goed, gewoon die goedkope van het eigen merk. Of een clearblue, kan ook. Bloedwerk is dus niet altijd correct.

De echte duidelijkheid heb je pas bij de verloskundige als ze je een echo geven denk ik zo. :P
Ik hoop dat je het snel weet meid, sterkte.
dianaf schreef:
07-04-2020 13:46
Hopelijk krijg je snel de uitslag!

Pft... geen zin om te werken, het is echt te lekker weer!
Ik heb lekker een buitenbureautje gemaakt! Alleen wel noise cancelling headphones op wegens de kantoortuin klussende buren en jengelende kinderen.
Luistervink schreef:
07-04-2020 14:46
Ik heb lekker een buitenbureautje gemaakt! Alleen wel noise cancelling headphones op wegens de kantoortuin klussende buren en jengelende kinderen.
Klinkt goed, ik moet teveel naar buiten slepen om dat voor elkaar te krijgen. Namelijk minimaal mijn bureau ivm twee beeldschermen. Straks maar een stuk fietsen of zo.
Krijg je dan gelijk de uitslag van zo'n bloedtest of moet je dan nog eens dagen wachten?

Voor wie dat wil zien: Ik zag in de tv gids dat er vanavond op Belgie 1 een documentaire is over iemand die bewust kindvrij is.
Hoe laat is dat?
5 voor half 10.
O jee Madrid, je maakt me wel bang o_o Ik ga morgen toch nog 2 testen halen van verschillende merken. Maar ochtendurine is het beste volgens mij? Die bloeduitslag duurt een paar dgn helaas. Misschien nu nog wat langer met dat Corona gedoe?

Ik zit al de hele avond in de stress en in de weer met een ziek konijn. Lig nu zo gespannen als wat op de bank en met hartkloppingen. Ik trek het echt niet als 1 van m’n dieren ziek is. Stel je voor als ik een ziek kind heb :O

Nu krijg ik hier al angsten dat ik straks te lang zwanger ben en het niet meer kan laten weghalen. Hoewel ik ergens nog wel denk dat het voor 99,99% niet mogelijk is dat ik zwanger ben.
Doubletree, blijf rustig ademhalen en probeer je angst niet te laten overheersen. Al snap ik je angst volledig.
Zoek op Youtube iets van meditatie, ademhaling of ontspanningsoefening. Doe iets zodat je niet in paniek raakt.

Maak zelf die afweging of je dagen wilt wachten, of toch maar nieuwe testen gaat halen.
Doen artsen altijd bloedtesten? Ik dacht altijd dat ze testen met ochtendurine. Dan weet je het meteen. Is toch veel prettiger.

Sterkte!

Heeft iemand de documentaire gezien op Belgie? Vond het goed gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven