Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
TO, jij wordt niet aangevallen. Je vriend wordt aangevallen.
Jij wordt gewoon hard aangepakt/wakker geschud.
Vrijwel al die mannen die aan een tweede (of zelfs derde) leg beginnen zien de kinderen uit zijn eerste leg vrij weinig. De eerste leg wordt ook vrijwel zonder uitzondering door de ex verzorgd indien ze nog jong zijn. Eerste leg heeft vaak een slechte band met vader. Die ex heeft er ook vaak moeite mee dat ze voor een jonger exemplaar vervangen is.

En over een oude vader hebben, het maakt een groot verschil of je je vader verliest als twintiger of als vijftiger. En of je kinderen een leuke opa hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, wat vind jij er zelf van dan, de derde vrouw met de 3e leg zijn? Ik zou me daar niet zo prettig bij voelen. Geen prettig vooruitzicht in ieder geval. Heb jij echt zoveel vertrouwen in je relatie dat je denkt dat dit gaat duren? Ik denk dat de kansen niet erg in je voordeel werken. Leeftijdsverschil, een man die al 2 serieuze relaties niet heeft vol kunnen houden en best makkelijk denkt over nog een kindje. Vooral dat laatste zou mij het meeste zorgen baren.
Die zorgen zijn terecht en dat had ik ook. Hij is twee keer getrouwd geweest. Dit is niet zijn keuze geweest. De reden waarom hij weer is gescheiden heeft hij mij eerlijk verteld. Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik daar zorgen om maakte. Tot nu toe heeft hij mij keer op keer laten zien dat hij een goede man is en een goede vader absoluut geen twijfels hierover. De verstandhouding met beiden moeders van zijn kinderen zijn goed. Juist daarom denk ik ook aangezien hij een goede vader is en laat zien dat ondanks de omstandigheden in het verleden ik het ook misschien een kans wil geven en er serieus erover wil nadenken.
Chienandalou schreef:
10-04-2020 15:33
Het feit dat hij al 4 kinderen heeft met 2 verschillende vrouwen baart mij zorgen. Niet zijn leeftijd an sich. Ik denk dat je best een fijne relatie kunt hebben met dit leeftijdsverschil. Als het voor beiden een eerste kind is lijkt me dat zelfs ook niet onoverkomelijk. Maar je hoort en leest vaak genoeg wat voor gedoe die verschillende samengestelde gezinnen opleveren. En dat is dan nog vanuit het perspectief van de ouders. Het lijkt mij dat het voor alle (toekomstige) kinderen in dit verhaal helemaal ingewikkeld is.
Ik wil niet heel doemdenkerig doen, maar de kans dat deze relatie wél gaat slagen, is nihil.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:25
Ik lees zoveel aannames en vooroordelen best wel sneu. Niemand hier op deze forum kent hem persoonlijk maar hebben al gelijk een oordeel klaar zo jammer. Ik ben blij dat er ook mensen zijn die verder kunnen kijken zonder te veroordelen. Nogmaals om een duidelijk situatieschets te geven. Mijn vriend en ik zijn nog niet eens 1 jaar bij elkaar er komt NOG GEEN baby. Ik denk hier wel over na omdat hij iets ouder is dan ik ben. Dat hij 4 kinderen heeft staat hier helemaal los van. Als hij 34 was en 4 kinderen zou ik denk hier ook commentaar krijgen waarom ik een derde leg wil met hem. Het gaat er om nu wij hebben besloten een relatie aan te gaan met elkaar of ik met hem in de toekomst (dus binnen nu en twee jaar bijvoorbeeld) een kind zou willen krijgen met hem en wat daar nou de voor en nadelen zijn als ik daarvoor kies. Het komt nu bij de meeste hier over alsof ik met hem een kind wil om zijn geld of om weer de volgende prooi van zijn “patroon” te willen zijn. Dit slaat helemaal nergens op.
Jullie zijn nog geen 4 maanden bij elkaar.
En "iets ouder", maar liefst 23 jaar, een generatie ouder.
En hij heeft al 4 kinderen met 2 verschillende vrouwen en een derde waarmee het niet lukte.
Grote kans, dat jij na een aantal jaar ook weer een alleenstaande ouder wordt.
Kan je mij een voorbeeld geven. Aan dit soort adviezen heb ik wat aan omdat je dat hebt meegemaakt.
chineesje2000 schreef:
10-04-2020 15:37
Nou, dan heb je over mijn commentaar heen gelezen. Ik zal het nog maar een keer herhalen: maak het voor je toekomstige kind niet zo ingewikkeld met al die halfbroers en -zussen en bijbehorende moeders. Ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:42
Die zorgen zijn terecht en dat had ik ook. Hij is twee keer getrouwd geweest. Dit is niet zijn keuze geweest. De reden waarom hij weer is gescheiden heeft hij mij eerlijk verteld. Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik daar zorgen om maakte. Tot nu toe heeft hij mij keer op keer laten zien dat hij een goede man is en een goede vader absoluut geen twijfels hierover. De verstandhouding met beiden moeders van zijn kinderen zijn goed. Juist daarom denk ik ook aangezien hij een goede vader is en laat zien dat ondanks de omstandigheden in het verleden ik het ook misschien een kans wil geven en er serieus erover wil nadenken.
Maar dat is vanuit jezelf en hem geredeneerd. Verplaats je eens in de kinderen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Stassie12 schreef:
Zelfs als de verstandhouding met de moeders prima is en hij een goede man en goede vader is, is het ingewikkeld. Voor het toekomstige kind en ook zeker voor jou. Begin er niet aan.
Stassie12 schreef:
Dit vind ik al een vlag op zich. Hij wou niet maar is gedwongen naar het altaar te lopen? Hij was slachtoffer van zijn huwelijk? 2 keer maar liefst?
Dat is prima en dat waardeer ik dat jullie mij willen wakkerschudden. Alleen hij wordt hier afgeschetst als een sneue man, narcistisch en weet ik veel nog meer stempels. Dat is dus echt niet zo.
Hippiemeisje schreef:
10-04-2020 15:39
TO, jij wordt niet aangevallen. Je vriend wordt aangevallen.
Jij wordt gewoon hard aangepakt/wakker geschud.
Sjulia schreef:
10-04-2020 15:47
Dit vind ik al een vlag op zich. Hij wou niet maar is gedwongen naar het altaar te lopen? Hij was slachtoffer van zijn huwelijk? 2 keer maar liefst?
Nee, volgens mij bedoelt ze dat dat huwelijk gestrand is omdat die vrouw niet meer verder wilde.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:48
Dat is prima en dat waardeer ik dat jullie mij willen wakkerschudden. Alleen hij wordt hier afgeschetst als een sneue man, narcistisch en weet ik veel nog meer stempels. Dat is dus echt niet zo.
Dat soort gekkige opmerkingen moet je lekker negeren.
Daveotion schreef:
Nee, volgens mij bedoelt ze dat dat huwelijk gestrand is omdat die vrouw niet meer verder wilde.
Hmmm. Die hadden vast goede redenen. TO, mijn uiteindelijke tip voor jou is; wachten met kinderen krijgen tot de roze verliefde bril af kan. En dat kan 2 jaar duren. Die tijd zou ik zeker aanhouden om te zien hoe alles gaat.
Stassie12 schreef:
Nou, het roept wel vragen op wat een man van 50 met een jonge vrouw van 27 moet. Als hij om zijn kinderen geeft en zich in hen verplaatst, dan zou hij wel 3 keer nadenken voor hij zich opnieuw in een relatie stort en allerlei verplichtingen aangaat. Zijn prioriteiten zouden bij die kinderen moeten liggen.
Hij maakt op mij een onvolwassen indruk.
Sjulia schreef:
10-04-2020 15:40
Maar TO, wat vind jij er zelf van dan, de derde vrouw met de 3e leg zijn? Ik zou me daar niet zo prettig bij voelen. Geen prettig vooruitzicht in ieder geval. Heb jij echt zoveel vertrouwen in je relatie dat je denkt dat dit gaat duren? Ik denk dat de kansen niet erg in je voordeel werken. Leeftijdsverschil, een man die al 2 serieuze relaties niet heeft vol kunnen houden en best makkelijk denkt over nog een kindje. Vooral dat laatste zou mij het meeste zorgen baren.

Dit dus!
Erg onvolwassen gedrag om op je 50ste in te stemmen met nog 1 kind.
Waarom in hemelsnaam??
Om jou te paaien/bij zich te houden??
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:35
.............. Hij verdient veel geld maar daar heeft hij ook hard voor gewerkt. .................
Als er geld is voorspel ik je nog meer ellende als hij het loodje legt. Met rancuneuze kinderen die hun kindsdeel komen opeisen bijvoorbeeld. Je kunt geen echte toekomst met hem opbouwen want hij heeft niet zo veel toekomst meer omdat hij al ruim over de helft is. Alleen het hier en nu kan leuk zijn.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:29
Heb jij een relatie gehad met een jongere vrouw of man. Hebben jullie besloten om kinderen te krijgen.
Mijn huidige vriendin is 15 jaar jonger. En zij heeft aangegeven nog graag kinderen te willen en daar sta ik voor open.
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:53
Mijn huidige vriendin is 15 jaar jonger. En zij heeft aangegeven nog graag kinderen te willen en daar sta ik voor open.
Aha, zoiets vermoedde ik al.
Wat ik er zelf van vind nou ik heb niet ooit gedacht dat ik later een derde vrouw zou willen zijn van iemand en daarmee een derde leg zou willen beginnen. Maar ja je kiest niet op je verliefd word. In het begin vond ik het niks maar ik ben nu verliefd en ik merk echt dat ik dit lastig vind. Ik heb relaties gehad die echt niet goed waren. Het lijkt nu net dat wat ik al heel lang zocht in een relatie nu eindelijk heb. Echter is ons leeftijdsverschil wel een dingetje en dat hij 4 kinderen heeft. En hij denkt er niet makkelijk over m. Nogmaals hij zei dat mocht hij weer een relatie hebben en deze dame in kwestie net zo jong is als ik of ouder en de dame een kinderwens heeft dat hij daar wel open voor stond alleen als de relatie echt stabiel is. Met zijn vorige vriendin is dat niet gelukt om andere redenen. Heeft niks te maken met vruchtbaarheidsproblemen.
Sjulia schreef:
10-04-2020 15:40
O mijn God, er was al een andere 3e met wie hij een kind wou maar dat is niet gelukt? Meid, denk even goed na. Jij had dus net zo makkelijk moeder 4 kunnen zijn. Ik snap dat je verliefd bent en dat dat zo groots voelt, maar dat gevoel zegt echt niks over zijn betrouwbaarheid en de kwaliteit van de relatie.
Ik vind het altijd heel dubieus als men verliefd wordt op iemand die zo ongeveer de leeftijd van je kind is of zou kunnen zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:55
Wat ik er zelf van vind nou ik heb niet ooit gedacht dat ik later een derde vrouw zou willen zijn van iemand en daarmee een derde leg zou willen beginnen. Maar ja je kiest niet op je verliefd word. In het begin vond ik het niks maar ik ben nu verliefd en ik merk echt dat ik dit lastig vind. Ik heb relaties gehad die echt niet goed waren. Het lijkt nu net dat wat ik al heel lang zocht in een relatie nu eindelijk heb. Echter is ons leeftijdsverschil wel een dingetje en dat hij 4 kinderen heeft. En hij denkt er niet makkelijk over m. Nogmaals hij zei dat mocht hij weer een relatie hebben en deze dame in kwestie net zo jong is als ik of ouder en de dame een kinderwens heeft dat hij daar wel open voor stond alleen als de relatie echt stabiel is. Met zijn vorige vriendin is dat niet gelukt om andere redenen. Heeft niks te maken met vruchtbaarheidsproblemen.
Denk even terug aan je verstandige rationele zelf en wat je er toen van vond. Die verliefdheid ben jij namelijk niet, en die gaat ook weer over.
Antoon69 schreef:
10-04-2020 15:32
Hier vergis je je zeker in. Het is een favoriet conversatieonderwerp van vrijwel iedereen. In iedere sociale situatie wordt er op zijn minst raar opgekeken en vaak geroddeld. Meeste reacties zijn negatief, misschien een enkele grinnikende man uitgezonderd. Op schoolpleinen vragen kinderen aan die ouwe bok of "hij opa is?"
Ik ben blij dat ik niet in zo'n volksbuurt woon waar roddelen hobby nummer 1 is. Als je nou echt niets beters te doen hebt dat je drukmaken over de relatie van een ander, dan lijkt mij dat vooral voor jezelf heel sneu.

En stel dat straks een kind aan mij vraagt of ik opa ben, moet ik daar dan wakker van liggen ofzo? Of kan ik dan beter mijzelf conformeren naar de bekrompenheid die anderen mogelijk hebben? Ik denk dat ik er voor mijzelf wel uit ben. Lekker laten gaan.
Ik heb zijn oudste zoon nou een paar keer gezien. Hij vond het leuk en is weer blij voor hem dat hij gelukkig is. Zijn zoon leeft ook zijn eigen leven en is gezond en heeft het goed voor elkaar zeker voor zijn leeftijd. We hebben het niet gehad over kinderen. En ik vind dat het hem niets aangaat. Het is toch zijn vader leven.
Chienandalou schreef:
10-04-2020 15:45
Maar dat is vanuit jezelf en hem geredeneerd. Verplaats je eens in de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven