Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:09
Waarover dan? Ze hebben een relatie. Wonen niet samen, hebben niet besloten om kinderen te krijgen. 4 maanden, dan ben je toch vooral nog lol aan het hebben samen terwijl je elkaar beter leert kennen?

Ik zie echt niet waarom je daar nu zo lang over na hoeft te denken.
Waarom doet TO dat dan toch?
Ze moet luisteren naar die 1e ingeving van haar maar is nu gewoon in de war door die verliefdheid.
Heb jij al volwassen kinderen? Of een tweede en derde leg
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:07
Euh, 15 jaar?

En nee, ik merk niet zo heel veel van het leeftijdsverschil. Meer een cultuurverschil, maar ook dat zorgt niet voor problemen.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 16:13
En ik weet waarom ZIJ is weggegaan bij hem. Ik ga niet helemaal in details. ik weet waarom en dat is niet zijn keuze geweest.
Volgens HEM, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:09
Waarover dan? Ze hebben een relatie. Wonen niet samen, hebben niet besloten om kinderen te krijgen. 4 maanden, dan ben je toch vooral nog lol aan het hebben samen terwijl je elkaar beter leert kennen?

Ik zie echt niet waarom je daar nu zo lang over na hoeft te denken.
Hij stelt haar toch ook voor aan zijn kinderen? In elk geval aan 1.
En waar je over moet nadenken: is dit iets serieus, is ze geschikt als stiefmoeder van mijn kinderen, is ze betrouwbaar, zorgzaam, verantwoordelijk, inlevend, etc. En: vinden de kinderen haar leuk en lief.
Lijkt me nogal belangrijk als je serieus met iemand bent.
Zo niet, dan zou je haar niet eens moeten voorstellen aan je kinderen.
Ik negeer je niet maar ik lees zoveel berichten die meer vooroordelen geven dan een advies. Over zijn geld, kinderen, dat ik triest ben of hij. Ik begrijp niet zo goed waarom.
chineesje2000 schreef:
10-04-2020 16:08
Ik was al begonnen met te schrijven waarom mijn opmerkingen genegeerd worden door TO, ondanks dat ik uit ervaring spreek. Maar toen las ik de laatste zinnen van de OP nog een keer en zie dat TO advies wil over een relatie met een oudere man en niet over het wel of niet aangaan van een derde leg. Dat zegt mij eigenlijk dat TO het hele plaatje niet goed overziet en zich überhaupt niet realiseert wat ze zich op de hals haalt.
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:58
.......................

En stel dat straks een kind aan mij vraagt of ik opa ben, moet ik daar dan wakker van liggen ofzo? Of kan ik dan beter mijzelf conformeren naar de bekrompenheid die anderen mogelijk hebben? Ik denk dat ik er voor mijzelf wel uit ben. Lekker laten gaan.

Ik garandeer je dat jij (en je vriendin) het niet leuk zal vinden met al die jonge gezinnen (met jonge vaders) om je heen.
Leeftijd en leeftijdsfase
Of je nu tien, twintig of dertig jaar met elkaar in leeftijd scheelt, het áántal jaren is niet van belang. Wat wel belangrijk is, is in welke leeftijdsfase je zit en of je dezelfde beleving en interessen hebt – of je op dezelfde golflengte zit. Hoe kleiner de verschillen in beleving en leeftijdsfase, hoe groter de kans op een geslaagde relatie.

Bijvoorbeeld: een stel van 18 en 38 jaar is bezig met tegenstrijdige zaken als studiekeuze contra kinderwens, een stel van 38 en 58 jaar heeft verschillende belevingen zoals carrière versus prepensioen, terwijl een stel van 58 en 78 jaar samen voor de kleinkinderen zorgt...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:11
Net als mannen die zichzelf niet echt ontwikkelen.

Heel gek, maar mannen en vrouwen lijken veel meer op elkaar dan dat ze anders zijn ten opzichte van elkaar. Het zijn geen verschillende wezens.
Ja dat snap ik, alleen hoopte ik dat je een plaatje voor me kon schetsen.
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:06
Dat jouw kerel zo is (neem ik dan maar even aan gelet op jouw reacties) wil niet zeggen dat alle kerels zo zijn.

En het aantal vrouwen wat stil blijft staan (zeker nadat er kinderen zijn) is ook echt schrikbarend hoor. Wat overigens prima kan werken als je dat beiden doet en daar gelukkig mee bent.
alle mannen zijn zo, mijn vriendinnen hebben allemaal identieke verhalen
De jongste zijn 13 en 16 zei je, toch? Dat is ook wel een dingetje om rekening mee te houden, dat co ouderschap. Een baby gooit alles om, hoop stress, niet goed voor de romantiek en de rust in huis. Dan krijg je zijn kinderen er ook bij. En het is inderdaad niet leuk om die 2e/3e leg erbij te hebben, als broer/zus.
sjulia wijzigde dit bericht op 10-04-2020 16:22
5.09% gewijzigd
Stassie12 schreef:
En ik weet waarom ZIJ is weggegaan bij hem. Ik ga niet helemaal in details. ik weet waarom en dat is niet zijn keuze geweest.
dat is zijn verhaal. In ieder geval is hij niet in staat om een duurzame relatie te onderhouden
Mosterd
boomtak2 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 16:24
96.13% gewijzigd
Stassie12 schreef:
10-04-2020 16:10
Maar waarom moet hij zijn liefdesleven opzij zetten voor zijn kinderen. Dit begrijp ik niet zo goed. Zijn kinderen worden niet mishandeld of in de steek gelaten. In tegendeel hij is erg betrokken in de leven van 4 kinderen. Ik vind zijn manier van opvoeding zelf te streng maar goed dat is mijn mening. Dus omdat hij 4 kinderen heeft mag hij niet nog een kind of een partner? Dat begrijp ik dus niet waarom. Al zijn exen hebben nu een relatie.
dat doe je voor je kinderen. Als je kinderen neemt is een ander wezen volledig afhankelijk van de keuzes die jij maakt. Die keuzes kunnen een kind maken of breken
Hij is een atletisch, verzorgende, goed gekleed, Nederlandse knappe man.
blijfgewoonbianca schreef:
10-04-2020 16:06
Je merkt niet dat hij zoveel ouder is ?
Is het zo’n sportschool-festival-opgerolde broek zonder sokken - ouwere ?
22, 19, 16, 13
blijfgewoonbianca schreef:
Hoe oud zijn die koters ?
Stassie12 schreef:
10-04-2020 16:10
Maar waarom moet hij zijn liefdesleven opzij zetten voor zijn kinderen. Dit begrijp ik niet zo goed. Zijn kinderen worden niet mishandeld of in de steek gelaten. In tegendeel hij is erg betrokken in de leven van 4 kinderen. Ik vind zijn manier van opvoeding zelf te streng maar goed dat is mijn mening. Dus omdat hij 4 kinderen heeft mag hij niet nog een kind of een partner? Dat begrijp ik dus niet waarom. Al zijn exen hebben nu een relatie.
Maar dat bedoel ik juist. Fijn dat zijn oudste kind zijn vader een fijne relatie gunt. Snap ik. Maar nogmaals een gezin beginnen in de toekomst is wat anders. Zou jij zelf een hele rits halfbroers en -zussen willen? Met alle ingewikkelde familiebanden die daarmee gepaard gaan? Dat is wat je je moet afvragen. En daarnaast als je nu al vind dat je partner te streng is voor zijn kinderen, hoe ga je dan samen jullie kind opvoeden?
Wanna grow up to be
Be a debaser
justagirly schreef:
10-04-2020 16:14
Waarom doet TO dat dan toch?
Ze moet luisteren naar die 1e ingeving van haar maar is nu gewoon in de war door die verliefdheid.
Waarom zou de eerste gedachte op basis van een vooroordeel beter zijn?

Net als met iedere relatie begin je eraan en dan zie je hoe het loopt. Natuurlijk moet de roze bril af voordat je beslissingen neemt als trouwen en kinderen, maar dat speelt hier toch helemaal niet.
Stassie12 schreef:
Heb jij al volwassen kinderen? Of een tweede en derde leg
Nee, ik heb jonge kinderen.
Daveotion schreef:
Hij stelt haar toch ook voor aan zijn kinderen? In elk geval aan 1.
En waar je over moet nadenken: is dit iets serieus, is ze geschikt als stiefmoeder van mijn kinderen, is ze betrouwbaar, zorgzaam, verantwoordelijk, inlevend, etc. En: vinden de kinderen haar leuk en lief.
Lijkt me nogal belangrijk als je serieus met iemand bent.
Zo niet, dan zou je haar niet eens moeten voorstellen aan je kinderen.
Bij volwassen kinderen die al uit huis zijn vind ik dat toch wel iets anders eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb geen volwassen kinderen, dus geen ervaring mee.

En wie zegt dat hij daar niet over heeft nagedacht?
Prima! Maar waarom mag hij niet nog een kind met zijn nieuwe partner. Zijn kinderen bepalen dat toch niet. Hij heeft 4 kinderen als hij nog meer kinderen wil moet hij dat toch lekker zelf weten. Hij is een volwassen man. Hij verzorgd zijn kinderen hartstikke goed. Sommige mensen krijgen kinderen in situaties dat ik denk dat kan toch nooit goed zijn voor een kind.
S-Meds schreef:
10-04-2020 16:23
dat doe je voor je kinderen. Als je kinderen neemt is een ander wezen volledig afhankelijk van de keuzes die jij maakt. Die keuzes kunnen een kind maken of breken
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:28
Waarom zou de eerste gedachte op basis van een vooroordeel beter zijn?

Net als met iedere relatie begin je eraan en dan zie je hoe het loopt. Natuurlijk moet de roze bril af voordat je beslissingen neemt als trouwen en kinderen, maar dat speelt hier toch helemaal niet.
Dat is geen vooroordeel, maar gezond verstand.
Voor een vrouw heel belangrijk bij de partnerkeuze.
Antoon69 schreef:
10-04-2020 16:16
Ik garandeer je dat jij (en je vriendin) het niet leuk zal vinden met al die jonge gezinnen (met jonge vaders) om je heen.
Ik woon in een omgeving waar mensen wel ruimdenkend zijn. En al was dat anders, het is mijn leven en als anderen daar moeite mee hebben is dat vooral hun probleem.
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:32
Ik woon in een omgeving waar mensen wel ruimdenkend zijn. En al was dat anders, het is mijn leven en als anderen daar moeite mee hebben is dat vooral hun probleem.
En het probleem van je kinderen.
Daveotion schreef:
10-04-2020 16:18
Ja dat snap ik, alleen hoopte ik dat je een plaatje voor me kon schetsen.
Heel veel vrouwen maken, voor zover ik dat kan zien, hun wereld heel klein als kinderen komen. Wat misschien ook heel goed is voor die kinderen, maar ik denk dat je naast moeder ook altijd het beste een eigen leven kan hebben.
S-Meds schreef:
10-04-2020 16:20
alle mannen zijn zo, mijn vriendinnen hebben allemaal identieke verhalen
Waarom ben jij nog bij die mentaal en fysiek opgebrande man van je, met een dikke bierbuik en een praklul? Waarom zijn jouw vriendinnen nog bij die mannen?

Dat is nu eens een interessante vraag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven