Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
blijfgewoonbianca schreef:
10-04-2020 16:45
Wat ben jij onrealistisch.
Bij ons in het dorp wonen enkele stellen die een leeftijdsverschil hebben van ruim 20 jaar. Nooit een kwaad woord over gehoord.

Het is misschien omgevingsafhankelijk.
Daveotion schreef:
10-04-2020 16:46
Het lijkt er toch aardig op dat je je eigen belang boven dat van je kinderen hebt gesteld. Dus ja, dat is egoïstisch.
En welk belang van mijn kinderen heb ik exact geschonden volgens jou?
Is hij ... te min?
Hippiemeisje schreef:
10-04-2020 16:46
Het gaat hier in dit topic niet om jou hè. Volgens mij ben je dat een beetje vergeten.
Nee, dat ben ik helemaal niet vergeten. Ik merk op dat er op de man gespeeld wordt en dat is een zwaktebod.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:56
Bij ons in het dorp wonen enkele stellen die een leeftijdsverschil hebben van ruim 20 jaar. Nooit een kwaad woord over gehoord.

Het is misschien omgevingsafhankelijk.
Dat zal het zijn, joh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:43
O, nou ben ik ineens egoïstisch. Wat leuk, op deze manier een discussie voeren.
Is je vriendin Aziatisch of Russisch, aangezien je tegen een cultuurverschil aanloopt?
10-04-2020 16:59
Dat zal het zijn, joh.
Voor jou is het misschien heel bijzonder dat mensen zich vooral met zichzelf bezig houden en niet zo druk bezig zijn met wat anderen uitspoken.

Voor mij is dat dan weer een hele normale houding.
Goed gekleed, trendy, nice casual. Hij gaat niet naar festivals en ook niet naar kroegen. Hij gaat vaak uiteten en reist vee voor zijn werk
10-04-2020 16:39
Goed gekleed als in net zo hip als een , laten we zeggen, eind twintiger ? Of draagt hij wat je vader / vaders van vrienden dragen ?

En loopt hij rond op - bij twintigers populaire - festivals / kroegen ?
Antoon69 schreef:
10-04-2020 16:59
Is je vriendin Aziatisch of Russisch, aangezien je tegen een cultuurverschil aanloopt?
Ze komt uit New Jersey.

Zelfs binnen Europa heb je flinke cultuurverschillen hoor. Denk aan Italianen die gratis geld willen van zuinige Hollanders.
DS1971 schreef:
10-04-2020 16:57
En welk belang van mijn kinderen heb ik exact geschonden volgens jou?
Dat weet ik niet, maar je doet er te laconiek over.
Je weet niet hoe het voor jouw kinderen is om met gescheiden ouders op te groeien. Of hoe het voor ze is om daarnaast stiefouders te hebben. En je weet ook niet hoe het voor ze is om later evt. nog een halfbroertje of -zusje te krijgen (wat jij kennelijk op termijn ook nog wel ziet gebeuren).
Ik denk dat jij enorm onderschat hoeveel pijn je je eigen kinderen onbedoeld kunt doen door je eigen liefdesleven voorop te stellen. En hoe doordacht en weloverwogen je daar dus mee om moet gaan. Dus niet zomaar je pik achterna lopen, bijvoorbeeld.
Dus? Mag ik niet met zijn vader daten en een kind krijgen want dit gaat zijn oudste kind schaden? Of?
Hippiemeisje schreef:
10-04-2020 16:35
Je scheelt maar 5 jaar met zijn oudste kind...
nouveauvague schreef:
10-04-2020 14:01
Wat vind je precies zo verschrikkelijk?
Ik ben in de menopauze, en ik stel me dat allemaal heel beeldelijk voor :-) . Ik, een oude, uitgedroogde, verrimpelde vrouw... (is natuurlijk overdreven:-) )Hoe kan je daar als jonge vrouw op vallen. Ik vind het vies zeg maar.
En ik kan het niet laten te denken, als die vrouw dat voor 10 jaar had gedaan was het pedofilie geweest, begrijp je? Ik hoop dat hier nu niet te veel reacties op krijg. Ik weet dat ik het moet aanvaarden, maar gevoelens kan je niet zo maar veranderen...
there is always hope
Stassie12 schreef:
10-04-2020 16:16
Ik negeer je niet maar ik lees zoveel berichten die meer vooroordelen geven dan een advies. Over zijn geld, kinderen, dat ik triest ben of hij. Ik begrijp niet zo goed waarom.
Negeer die berichten dan en ga verder in op forummers die je wel advies geven. Al hebben velen wel gelijk ondanks dat het op jou niet leuk over kan komen.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 17:03
Dus? Mag ik niet met zijn vader daten en een kind krijgen want dit gaat zijn oudste kind schaden? Of?
Laat maar Stassie...
Dit is erg duidelijk. En ik vind het vervelend voor je dat op die manier hebt meegemaakt. Zijn oudste kind is al uit huis en de tweede gaat binnenkort op kamers. Ze hebben wel een goede band maar het is ook niet zo dat ze super close zijn met de andere twee jongste. De oudste is wel de enige die echt zijn eigen ding doet. Hij heeft contact met zijn zus maar ze zijn niet super close. De tweede is erg close met haar vader en moeder.
Sjulia schreef:
10-04-2020 16:39
Deze situatie is ook niet goed voor een kind hoor. Ik ga mezelf als voorbeeld geven. Ik was 14 toen mijn halfbroertje geboren werd, ook een 3e leg. Los van dat ik mij als puber kapot schaamde voor mijn vader en zijn jongere vriendin, schaamde ik me ook kapot dat hij op zijn 50ste weer vader werd. Daar krijg je ook wel wat plagerige opmerkingen over, trouwens, van leeftijdsgenoten.Los daarvan gaat de aandacht wel drastisch omlaag. Er is een nieuw gezin en daar pas je echt niet helemaal bij. De baby is er altijd, die woont bij zijn ouders. Het is een gezin. Als 2e leg dochter kwam ik af en toe alleen langs, gevoelsmatig. Het is ook niet echt een broertje, je bent er niet mee opgegroeid dus je hebt geen band met dat kind. Je hoort niet bij het gezin. Dat is zeker wel een pijnlijk iets, in de pubertijd. Wanneer je je los hoort te maken van je ouders, niet andersom. Jouw vriend hoort zich dit wel te realiseren, hij zet weer een mens op de wereld. Met niet de beste kansen.
DS1971 schreef:
10-04-2020 17:00
Voor jou is het misschien heel bijzonder dat mensen zich vooral met zichzelf bezig houden en niet zo druk bezig zijn met wat anderen uitspoken.
Ja, dat komt niet voor binnen mijn familie en vriendenkring; dat alleen met zichzelf bezig houden.
Voor mij is dat dan weer een hele normale houding.
Daar kom ik dus snel genoeg achter als hij niet zo is zoals hij laat zien dat hij nu is. Ik heb nu nog geen twijfels en zie geen gekke dingen. Het gaat goed tussen ons en we zijn gek op elkaar. Ik hoop dat dat over 1 jaar net zo is.
Hippiemeisje schreef:
10-04-2020 16:44
Ik vind het echt eng, dit topic. En ik ben oprecht bezorgd om je, TO. Ik hoop echt dat je je roze bril snel afzet. Je weet nog niets, na 4 maanden. Alleen hoe hij zichzelf graag presenteert.
Stassie12 schreef:
Er is niks verbodens aan. Of het leuk voor die kinderen is, is een tweede.
Th∅rdis schreef:
10-04-2020 09:18
Zo nobel ben ik dan weer niet. Er zijn heel veel leuke mensen op de wereld en ik ga dus geen relatie beginnen met iemand waarvan ik vrijwel zeker weet dat ik diegene ruimschoots ga overleven of waarvoor ik 20 jaar lang mantelzorger mag spelen terwijl ik zelf nog jong ben.
Tsja ik zie het niet als nobel. Mijn man is na 20 jaar nog steeds de allerleukste en allerliefste die ik me maar kan voorstellen.
Daveotion schreef:
Dat weet ik niet, maar je doet er te laconiek over.
Je weet niet hoe het voor jouw kinderen is om met gescheiden ouders op te groeien. Of hoe het voor ze is om daarnaast stiefouders te hebben. En je weet ook niet hoe het voor ze is om later evt. nog een halfbroertje of -zusje te krijgen (wat jij kennelijk op termijn ook nog wel ziet gebeuren).
Ik denk dat jij enorm onderschat hoeveel pijn je je eigen kinderen onbedoeld kunt doen door je eigen liefdesleven voorop te stellen. En hoe doordacht en weloverwogen je daar dus mee om moet gaan. Dus niet zomaar je pik achterna lopen, bijvoorbeeld.
Lees even het onderwerp over spijt hebben van echtscheiding.

Het gaat hier niet om mij. Dus is het ook niet zo relevant dat ik mijn scheiding hier ga bespreken.

Je vult erg veel in. Niet doen.
Ben je zo bang geen man van je eigen leeftijd te kunnen vinden, waarmee je na verloop van tijd kinderen kunt krijgen?
Of duurt dat allemaal nog te lang naar je zin (omdat je ergens zelf zegt al oud te zijn voor een eerste kind)?

En nu is er een die wil, hoezee!
Nee dat heb je goed gezien. Ik merk ook aan mijzelf dat ik niet zo goed besef dat dit echt een dingetje kan worden. In mijn hoofd ziet het er mooi uit. Maar net las ik een voorbeeld van iemand die 14 was en niet echt bij het gezin hoorde dat deed mij wel wat.
chineesje2000 schreef:
10-04-2020 17:05
Negeer die berichten dan en ga verder in op forummers die je wel advies geven. Al hebben velen wel gelijk ondanks dat het op jou niet leuk over kan komen.
Ik ben miet bang maar ik word ook niet jonger. Over twee jaar ben ik alweer 30. Als ik ook nog even aan mijn carrière wil werken en 1 kind wil word het wel tijd om nu alvast een partner te hebben. Of zeg ik nu iets gek?
hannaa45 schreef:
10-04-2020 17:13
Ben je zo bang geen man van je eigen leeftijd te kunnen vinden, waarmee je na verloop van tijd kinderen kunt krijgen?
Of duurt dat allemaal nog te lang naar je zin (omdat je ergens zelf zegt al oud te zijn voor een eerste kind)?

En nu is er een die wil, hoezee!
Stassie12 schreef:
10-04-2020 17:13
Nee dat heb je goed gezien. Ik merk ook aan mijzelf dat ik niet zo goed besef dat dit echt een dingetje kan worden. In mijn hoofd ziet het er mooi uit. Maar net las ik een voorbeeld van iemand die 14 was en niet echt bij het gezin hoorde dat deed mij wel wat.
En hoe denk je dat het voor zijn kinderen zal zijn als zij kinderen krijgen terwijl (o)pa zelf net weer in de luiers zit ?
Zijn eerste is echt blij voor hem. Of hij kan erg goed acteren. Ik heb echt geen slecht woord over mij vanuit hem gehoord. Ook nadat zijn vader hem onder 4 ogen heeft gevraagd wat hij er nou echt van vond.
10-04-2020 17:09
Er is niks verbodens aan. Of het leuk voor die kinderen is, is een tweede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven