Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
vrijdag 10 april 2020 om 17:37
Maar dat kan dus al niet bij deze man. Jouw partner heeft al 4 kinderen en die zijn dus al niet opgevoed in een stabiel gezin. Die gaan straks geconfronteerd worden met (weer) een nieuw leven.
Zet je roze bril af en denk na over wat je je kind toewenst en niet wat je zelf wil.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 10 april 2020 om 17:39
vrijdag 10 april 2020 om 17:41
Ik vind het vele malen erger. Als kind word je niet aangesproken op gedrag van een ouder, als volwassene wel.
anoniem_6925a2a793fac wijzigde dit bericht op 10-04-2020 17:45
12.90% gewijzigd
vrijdag 10 april 2020 om 17:42
Chienandalou schreef: ↑10-04-2020 17:37Maar dat kan dus al niet bij deze man. Jouw partner heeft al 4 kinderen en die zijn dus al niet opgevoed in een stabiel gezin. Die gaan straks geconfronteerd worden met (weer) een nieuw leven.
Zet je roze bril af en denk na over wat je je kind toewenst en niet wat je zelf wil.
Precies.
vrijdag 10 april 2020 om 17:43
Ja, als je niet snapt dat een verschil is tussen een 16 jarige en een 27 jarige, dan houdt het echt op.
vrijdag 10 april 2020 om 17:44
Dit!Chienandalou schreef: ↑10-04-2020 17:37Maar dat kan dus al niet bij deze man. Jouw partner heeft al 4 kinderen en die zijn dus al niet opgevoed in een stabiel gezin. Die gaan straks geconfronteerd worden met (weer) een nieuw leven.
Waarom zou jij de uitzondering zijn met wie het wel lukt?
Dat dacht mevrouw nummer 2 en mevrouw nummer 3 en nu wil jij het risico lopen mevrouw nummer 4 te worden met wie het niet lukt.
En dat allemaal omdat jij nu broeds bent en 32 te oud vindt om een kind te krijgen.
vrijdag 10 april 2020 om 17:49
Nee daar heeft ze wel gelijk in hoor. Oud zaad kan tot (niet direct zichtbare) afwijkingen lijden.
vrijdag 10 april 2020 om 17:49
Ja, dat snap ik ook wel. Maar als kind beleef je zoiets wel dieper. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het was voor mij de eerste keer dat ik mij realiseerde dat mijn ouders beiden best wel triest waren. Daar viel een stukje veiligheid en vertrouwen door weg. Mijn vader is alweer bij een nieuwe (nog jongere vriendin) en nu maakt het me niks meer uit eigenlijk. Want ik kon er makkelijk voor kiezen hem niet meer in mijn leven te hebben. Als kind is dat anders, je wil ook graag je ouders plezieren. Als volwassene kun je je ouders ook aanspreken, je gevoelens onder woorden brengen en er beter mee omgaan.
vrijdag 10 april 2020 om 17:51
vrijdag 10 april 2020 om 17:58
Dan heb ik daar feitelijk niet zoveel meer van te vinden.
Het heeft ook geen zin om die strijd aan te gaan. Natuurlijk kun je als ouder zeggen dat je je zorgen maakt daarom, maar feitelijk kun je niets meer doen dan zorgen dat je er bent als het nodig is.
Het lijkt mij dat het vooral mijn taak is om haar zo te begeleiden naar volwassenheid dat ze vooral verstandige keuzes maakt en van haar fouten leert.
vrijdag 10 april 2020 om 18:08
Dat je er niets meer over te zeggen hebt snap ik ook wel. Ik zou mijn kinderen ook nog steeds met open armen verwelkomen, en die partner erbij, want de keuze van mijn kind.DS1971 schreef: ↑10-04-2020 17:58Dan heb ik daar feitelijk niet zoveel meer van te vinden.
Het heeft ook geen zin om die strijd aan te gaan. Natuurlijk kun je als ouder zeggen dat je je zorgen maakt daarom, maar feitelijk kun je niets meer doen dan zorgen dat je er bent als het nodig is.
Het lijkt mij dat het vooral mijn taak is om haar zo te begeleiden naar volwassenheid dat ze vooral verstandige keuzes maakt en van haar fouten leert.
Maar ik zou er niet blij van worden, nee.
Het valt allemaal compleet in het niet bij de mening van mijn kinderen over het gedrag van hun vader. Ik houd angstvallig mijn mond. Zeg ze dat ik blij ben dat het een aardige dame is. Dat ze er heus aan zullen wennen en dat ze daar gewoon de tijd voor mogen nemen.
Het meisje zelf heeft ook echt niets vervelends gedaan of zo.
Tegelijk weet ik ook met wie ze in zee gaat, en dat gun ik haar oprecht niet. Zelfs mijn kinderen vragen zich hardop af hoe ze dat in godsnaam gaat doen, en dat hebben ze zeker niet van mij.
vrijdag 10 april 2020 om 18:23
Verminderde kwaliteit
Rond het dertigste levensjaar vermindert je spermakwaliteit al behoorlijk. Volgens onderzoekers van de Britse Universiteit van Sheffield stijgt daardoor de kans op een baby met schizofrenie of het Syndroom van Down. Bovendien doet een man er na zijn 45ste verjaardag gemiddeld vijf keer langer over de partner te bevruchten.
Miskraam
Eerder bleek al uit Frans onderzoek dat de kans op een miskraam bij een vrouw aanzienlijk toeneemt, wanneer mannen tot hun veertigste wachten met het starten van een gezin. Dit heeft te maken met de verslechterde kwaliteit van hun sperma: de zaadcellen worden minder beweeglijk en het aantal afwijkende zaadcellen (iets) groter. De wetenschappers onderzochten 12.000 patiëntendossiers van koppels die onder behandeling waren bij een vruchtbaarheidskliniek in Parijs. Hieruit bleek dat vrouwen met partners van 35 jaar of ouder meer miskramen hadden dan vrouwen met jongere partners, ongeacht hun eigen leeftijd. De leeftijd van mannen bleek ook de kans om zwanger te worden te beïnvloeden, die was kleiner boven de veertig jaar.
Genetische fouten
Yves Ménézo, een embryoloog in het Eylau Centrum voor hulp bij voortplanting, zegt dat oudere mannen minder vruchtbaar zijn omdat genetische defecten zich in hun sperma opstapelen. Bij jongere mannen is deze schade gering en kunnen de defecten nog gerepareerd worden in de bevruchte eicel. Maar bij oudere mannen kan de hoeveelheid DNA-schade overweldigend zijn voor het natuurlijke herstelmechanisme van hun lichaam. Ménézo vermoedt dat er een beslissende drempel van DNA-schade bestaat. Boven die drempel kan de schade niet meer hersteld worden en kunnen genetische fouten tot de embryo doordringen met een vergrote kans op een miskraam als gevolg.
Optimale leeftijd
Wat is dan de optimale vruchtbare leeftijd voor een man? Volgens vruchtbaarheidsdeskundige Gijs Beets bleek uit zijn onderzoek Late en lage vruchtbaarheid, dat er niet een eenduidige conclusie getrokken kan worden, omdat er veel variatie in de natuur zit. Het blijkt dat mannen tussen de 20 en 35 het meest vruchtbaar zijn en 28 dé optimale leeftijd is. Dat geldt echter niet voor elke man.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 10 april 2020 om 19:35
Door haar jouw geweldige voorbeeld te geven?DS1971 schreef: ↑10-04-2020 17:58Dan heb ik daar feitelijk niet zoveel meer van te vinden.
Hoe denk je dat het voor een meisje is om te zien dat haar vader voor jongere vrouwen kiest? Wat denk je dat dat later als volwassen vrouw met haar zelfbeeld doet?
vrijdag 10 april 2020 om 19:37
je gaat je sowieso op latere leeftijd afvragen wat er mis was met je vader dat hij dit deed. Je gaat hem vergelijken met peter jan rens of rob de nijs.
vrijdag 10 april 2020 om 19:39
En dat vind je een aantrekkelijke eigenschap aan die mannen? Mannen die de moeder van hun kinderen omruilen voor een jonger exemplaar om het allemaal nog eens dunnetjes over te doen? Want je weet dat het vooral een ego dingetje is van die kerels he. Lekker pochen en hun ego ophalen dat ze nog zo'n strak jong wijfie kunnen krijgen. Het is vooral jouw je jeugd waar ze op vallen. Notabene zo jong, dat ze theoretisch je vader hadden kunnen zijn (ieuw, zie je het voor je dat je straks moeder bent van een dochter en een oude vent die haar vader had kunnen zijn wil er wel even lekker overheen).
Ik zou puur op dat gegeven zo ontzettend afknappen. Inderdaad stuk voor stuk mannen die allemaal als een blok vallen voor lekker strak, lekker fris en vooral nog niet zo'n grote mond, want dat krijg je vanzelf na 25 jaar huwelijk. Maar goed, hij heeft wel lekker geld. Maakt veel goed toch ; )
Voor geld kun je blijkbaar veel kopen. Zou je 'm net zo aantrekkelijk hebben gevonden als hij gewoon een 5 dagen in de week werkende leraar biologie was met een standaard salaris en bescheiden tussenwoninkje?
vrijdag 10 april 2020 om 19:42
een vijftiger is natuurlijk gewoon in de nadagen van zijn carriere. De ambitie is er wel uit. Een jonge vrouw kan nog denken dat meneer de teamleider iets interessants doet maar zijn ex weet allang dat het nooit wat is geworden en ook nog wat zal wordendiyer schreef: ↑10-04-2020 19:39En dat vind je een aantrekkelijke eigenschap aan die mannen? Mannen die de moeder van hun kinderen omruilen voor een jonger exemplaar om het allemaal nog eens dunnetjes over te doen? Want je weet dat het vooral een ego dingetje is van die kerels he. Lekker pochen en hun ego ophalen dat ze nog zo'n strak jong wijfie kunnen krijgen. Het is vooral jouw je jeugd waar ze op vallen. Notabene zo jong, dat ze theoretisch je vader hadden kunnen zijn (ieuw, zie je het voor je dat je straks moeder bent van een dochter en een oude vent die haar vader had kunnen zijn wil er wel even lekker overheen).
Ik zou puur op dat gegeven zo ontzettend afknappen. Inderdaad stuk voor stuk mannen die allemaal als een blok vallen voor lekker strak, lekker fris en vooral nog niet zo'n grote mond, want dat krijg je vanzelf na 25 jaar huwelijk. Maar goed, hij heeft wel lekker geld. Maakt veel goed toch ; )
Voor geld kun je blijkbaar veel kopen. Zou je 'm net zo aantrekkelijk hebben gevonden als hij gewoon een 5 dagen in de week werkende leraar biologie was met een standaard salaris en bescheiden tussenwoninkje?