Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
zaterdag 11 april 2020 om 14:19
Oh jawel hoor, dat kan ik best.
Met de belofte van nog een kind, trekt hij een vrouw die last heeft van klapperende eierstokken vrouw en 23 jaar jonger is over de streep om met hem in zee te gaan.
Als hij gezegd had geen kinderen meer te willen, had zij de prille relatie gestopt.
zaterdag 11 april 2020 om 14:24
Je snapt 'm niet, dat is duidelijk.DS1971 schreef: ↑10-04-2020 22:10Behalve mijn huidige vriendin hebben mijn dochters daar geen weet van uiteraard. Je denkt toch niet dat ik ze allemaal even heb voorgesteld?
Wat ze meekrijgen is hoe een liefdevolle relatie eruit ziet. En ik mag hopen dat ik ze mee kan geven dat ze mensen vooral beoordelen op hun daden en niet op hun leeftijd.
Wat jij je dochters onbedoeld meegeeft is dat ze als vrouw afgeserveerd zijn als ze eenmaal voorbij een bepaalde leeftijd zijn. En dat doe je door zelf, als bijna-vijftiger, uitsluitend voor veel jongere vrouwen te gaan. (Ik neem aan dat je ex ook een stuk jonger is dan jij aangezien je kinderen nog jong zijn.)
Jouw meiden groeien straks op in de overtuiging dat ze er alles aan moeten doen om maar vooral jong en knap te blijven om een vriend te kunnen vinden (en houden). Dat is iets wat ze sowieso al vanuit de buitenwereld mee zullen krijgen (zeker gezien de norm in jouw dorp), dus het is heel belangrijk dat hun vader laat zien dat andere kwaliteiten in een vrouw belangrijker zijn.
Echt, ik lees jouw reacties hier met groeiende verbazing. Je lijkt niet echt op de lange termijn over je kinderen na te denken. Heel frappant.
zaterdag 11 april 2020 om 14:26
Kinderen van gescheiden ouders scheiden zelf ook vaker.DS1971 schreef: ↑10-04-2020 22:10Behalve mijn huidige vriendin hebben mijn dochters daar geen weet van uiteraard. Je denkt toch niet dat ik ze allemaal even heb voorgesteld?
Wat ze meekrijgen is hoe een liefdevolle relatie eruit ziet.
En dat niks voor altijd is. Dat liefde op kan houden of het er voor vechten niet waard is. Dat je terug mag komen op beloftes. Dat nieuwe liefdes belangrijker zijn dan een gezinsleven / full time bij je kinderen zijn. Dat hun moeder “ een foutje “ was .
. En ik mag hopen dat ik ze mee kan geven dat ze mensen vooral beoordelen op hun daden en niet op hun leeftijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 11 april 2020 om 14:26
Dit heb je heel goed door en omschreven. Is dat door eigen ervaring? Die boodschap kreeg ik als tiener ook mee door vaders gedrag. En dat is inderdaad pijnlijk.Daveotion schreef: ↑11-04-2020 14:24Je snapt 'm niet, dat is duidelijk.
Wat jij je dochters onbedoeld meegeeft is dat ze als vrouw afgeserveerd zijn als ze eenmaal voorbij een bepaalde leeftijd zijn. En dat doe je door zelf, als bijna-vijftiger, uitsluitend voor veel jongere vrouwen te gaan. (Ik neem aan dat je ex ook een stuk jonger is dan jij aangezien je kinderen nog jong zijn.)
Jouw meiden groeien straks op in de overtuiging dat ze er alles aan moeten doen om maar vooral jong en knap te blijven om een vriend te kunnen vinden (en houden). Dat is iets wat ze sowieso al vanuit de buitenwereld mee zullen krijgen (zeker gezien de norm in jouw dorp), dus het is heel belangrijk dat hun vader laat zien dat andere kwaliteiten in een vrouw belangrijker zijn.
Echt, ik lees jouw reacties hier met groeiende verbazing. Je lijkt niet echt op de lange termijn over je kinderen na te denken. Heel frappant.
zaterdag 11 april 2020 om 14:28
Goed verwoord.samarinde schreef: ↑11-04-2020 14:11Het actieve/betrokken ouderschap is een fase in je leven, een mooie en bijzondere fase, maar tegelijkertijd is het zo intensief en allesbepalend dat het in mijn ogen een eenmalig iets is. Nogmaals kinderen krijgen als je ouder bent, zou voor mij voelen als teruggaan naar de kleuterschool. Dat heb ik al gedaan. Ik weet wat het is, ik heb alle ins en outs ervaren, het was geweldig maar nú is het tijd voor een nieuwe fase. Ik denk dat dat een normaal verloop van een leven is. Soms loopt het anders, dat kan, maar in het geval van TO liggen de kaarten op tafel, en ik zou bedanken voor dit scenario.
zaterdag 11 april 2020 om 14:30
Oudere mannen willen nog weleens raar doen hoor : midlifecrisis danwel penopauze.
zaterdag 11 april 2020 om 14:32
Jij kan helemaal niet beoordelen of hij het daarom heeft gezegd, of dat hij daadwerkelijk er voor open staat.hannaa45 schreef: ↑11-04-2020 14:19Oh jawel hoor, dat kan ik best.
Met de belofte van nog een kind, trekt hij een vrouw die last heeft van klapperende eierstokken vrouw en 23 jaar jonger is over de streep om met hem in zee te gaan.
Als hij gezegd had geen kinderen meer te willen, had zij de prille relatie gestopt.
Jezus, lekker boeiend zeg. Als je een kind wil van die man, ga er dan voor. Belangrijk is om je te realiseren dat de zorg wel wat meer op jouw schouders komt te liggen.
Ik vind iedereen hier behoorlijk hypocriet: alleenstaande en lesbische vrouwen mogen ook kinderen krijgen ondanks het gebrek aan een vaderfiguur, en daar struikelt niemand over. Vaderfiguur is in deze situatie (vooralsnog) gewoon aanwezig, alleen wat ouder.
Ik vind iedereen hier behoorlijk hypocriet: alleenstaande en lesbische vrouwen mogen ook kinderen krijgen ondanks het gebrek aan een vaderfiguur, en daar struikelt niemand over. Vaderfiguur is in deze situatie (vooralsnog) gewoon aanwezig, alleen wat ouder.
zaterdag 11 april 2020 om 14:33
Vrouwen van 34 ook, las ik in een ander topic.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-04-2020 14:30Oudere mannen willen nog weleens raar doen hoor : midlifecrisis danwel penopauze.
zaterdag 11 april 2020 om 14:33
ja bah, dat wil je toch niet voor je kind?Babette2017 schreef: ↑11-04-2020 14:32Jezus, lekker boeiend zeg. Als je een kind wil van die man, ga er dan voor. Belangrijk is om je te realiseren dat de zorg wel wat meer op jouw schouders komt te liggen.
zaterdag 11 april 2020 om 14:34
Wat een achterlijke vergelijkingBabette2017 schreef: ↑11-04-2020 14:32Jezus, lekker boeiend zeg. Als je een kind wil van die man, ga er dan voor. Belangrijk is om je te realiseren dat de zorg wel wat meer op jouw schouders komt te liggen.
zaterdag 11 april 2020 om 14:34
heel logisch, daarom moet hij ook een jongere vriendin. De vrouwen van mijn leeftijd lachen om dit soort kindmannenDaveotion schreef: ↑11-04-2020 14:24Je snapt 'm niet, dat is duidelijk.
zaterdag 11 april 2020 om 14:35
Hij wil er wel meer en kan er voor zorgen. Hij is gezond, erg betrokken bij de kinderen, lief, slim, financieel stabiel. Dan kan het toch. Uiteindelijk gaan alle 4 de kinderen hun eigen leven leiden. En krijgen ze later ook een gezin. Daar gaat hij zich niet mee bemoeien. Maar hij mag volgens “de meeste” hier niet zijn leven leiden omwille van de kinderen. Nou sorry ik ben het daar niet mee eens.
samarinde schreef: ↑11-04-2020 13:40Ik ken best veel vaders die inmiddels 'oud' zijn (rond de 50) en die er een héél groot probleem in zouden zien; zij hebben hun vaderschap serieus genomen en min of meer volbracht en het láátste... het állerlaatste wat zij zouden willen, is nogmaals vader worden. We hebben er wel eens gesprekken over, daarom weet ik hoe ze erover denken, en de reden van die gesprekken is dat een vriend van ons inderdaad rond zijn vijftigste nog aan een tweede leg is begonnen. Knettergek, is het unanieme oordeel.
Deze mannen (en vrouwen) zijn eindelijk weer in de gelegenheid om hun eigen leven te leiden: vrijheid, autonomie, een zekere mate van zorgeloosheid, genoeg geld om leuke dingen mee te doen - kortom: genieten! Daar wil je echt geen baby bij hebben, hoor. (Zoals mijn 'oudere' vrienden zouden zeggen: tenzij je levensmoe bent. Dan wil je best nog een baby op je vijftigste.)
Het is iets anders als een oudere man nooit vader is geworden. Maar als hij al kinderen heeft, in dit geval zelfs vier stuks, lijkt me de taak wel volbracht.
zaterdag 11 april 2020 om 14:36
Kans op echtscheiding twee keer zo groot
De echtscheidingskans van kinderen die een echtscheiding van hun ouders hebben meegemaakt, is ruim twee keer zo groot als die van kinderen zonder gescheiden ouders. Zo blijkt dat ruim 40 procent van de mensen die tussen 1977 en 1981 getrouwd zijn en een ouderlijke echtscheiding hebben meegemaakt, na 20 jaar is gescheiden. Van de getrouwde personen zonder gescheiden ouders is dat nog geen 20 procent.
Een sterk verhoogde kans op echtscheiding treedt ook op bij kinderen die zelf geen ouderlijke echtscheiding hebben meegemaakt, maar van wie minstens één van de ouders wel ooit uit een eerder huwelijk gescheiden is.
Hoogste echtscheidingskans
Als beide partners gescheiden ouders hebben, is de kans op echtscheiding nog hoger. Ruim de helft van deze paren maakt een echtscheiding mee, drie keer zo veel als paren zonder gescheiden ouders. Echtparen met één partner met gescheiden ouders scheiden twee keer zo vaak als paren zonder gescheiden ouders. Voor de echtparen van wie de ouders van één van de partners zijn gescheiden, ligt dit aandeel op ruim 30 procent binnen 20 jaar.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2005/45 ... veel-vaker
De echtscheidingskans van kinderen die een echtscheiding van hun ouders hebben meegemaakt, is ruim twee keer zo groot als die van kinderen zonder gescheiden ouders. Zo blijkt dat ruim 40 procent van de mensen die tussen 1977 en 1981 getrouwd zijn en een ouderlijke echtscheiding hebben meegemaakt, na 20 jaar is gescheiden. Van de getrouwde personen zonder gescheiden ouders is dat nog geen 20 procent.
Een sterk verhoogde kans op echtscheiding treedt ook op bij kinderen die zelf geen ouderlijke echtscheiding hebben meegemaakt, maar van wie minstens één van de ouders wel ooit uit een eerder huwelijk gescheiden is.
Hoogste echtscheidingskans
Als beide partners gescheiden ouders hebben, is de kans op echtscheiding nog hoger. Ruim de helft van deze paren maakt een echtscheiding mee, drie keer zo veel als paren zonder gescheiden ouders. Echtparen met één partner met gescheiden ouders scheiden twee keer zo vaak als paren zonder gescheiden ouders. Voor de echtparen van wie de ouders van één van de partners zijn gescheiden, ligt dit aandeel op ruim 30 procent binnen 20 jaar.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2005/45 ... veel-vaker
zaterdag 11 april 2020 om 14:38
Hoe betrokken is hij : heeft hij de kinderen een halve week / om en om de week ?Stassie12 schreef: ↑11-04-2020 14:35Hij wil er wel meer en kan er voor zorgen. Hij is gezond, erg betrokken bij de kinderen, lief, slim, financieel stabiel. Dan kan het toch. Uiteindelijk gaan alle 4 de kinderen hun eigen leven leiden. En krijgen ze later ook een gezin. Daar gaat hij zich niet mee bemoeien. Maar hij mag volgens “de meeste” hier niet zijn leven leiden omwille van de kinderen. Nou sorry ik ben het daar niet mee eens.
zaterdag 11 april 2020 om 14:39
Dat hij voor de tweede keer is gescheiden kan hij niets aan doen. Hij heeft niet gekozen voor een scheiding. Er was sprake van ontrouw (vanuit ex kant). En nog steeds wilde hij blijven voor de kinderen. Nou vertel mij mag hij dan ook niet verder met zijn leven en in inderdaad opnieuw beginnen?
hannaa45 schreef: ↑11-04-2020 13:47Twee kinderen en gescheiden, kinderen groeiden op in een gebroken gezin.
Nieuw huwelijk en voor de tweede keer gescheiden, weer 2 kinderen die in een gebroken gezin opgroeien.
Heeft deze man ervan geleerd, al zijn energie gestoken in de kinderen die hij al heeft en waar hij (deels) de zorg voor heeft?
Nee, hij wil het kunstje voor de derde keer herhalen.
Dat is geen betrokken vader, dat is last hebben van een te groot ego.
zaterdag 11 april 2020 om 14:40
Nee, natuurlijk niet, jij wil een kind en wel zo snel mogelijk.Stassie12 schreef: ↑11-04-2020 14:35Hij wil er wel meer en kan er voor zorgen. Hij is gezond, erg betrokken bij de kinderen, lief, slim, financieel stabiel. Dan kan het toch. Uiteindelijk gaan alle 4 de kinderen hun eigen leven leiden. En krijgen ze later ook een gezin. Daar gaat hij zich niet mee bemoeien. Maar hij mag volgens “de meeste” hier niet zijn leven leiden omwille van de kinderen. Nou sorry ik ben het daar niet mee eens.
Stel je voor, dat je op je 30ste nog niet in het bezit bent van een baby. dan loop je achter bij je vriendinnen.
Deze man wil er 1, dus gaan met die banaan.
Als je nu weer op zoek moet naar een man die een kind met je wil, gaan er misschien wel weer jaren overheen, dan ben je te laat!
zaterdag 11 april 2020 om 14:41
Dat is niet waar. Dat heb ik nog niet eens besloten. Is ook nog niet in mij opgekomen. Hoe kom je hierbij?
hannaa45 schreef: ↑11-04-2020 14:19Oh jawel hoor, dat kan ik best.
Het is alleen niet waar dat ik alleen maar met veel jongere vrouwen heb gedate. Ook wel met vrouwen van mijn leeftijd, alleen bleek net mijn vriendin de leukste.Daveotion schreef: ↑11-04-2020 14:24Je snapt 'm niet, dat is duidelijk.
En mijn ex vrouw is 5 jaar jonger, dus mijn leeftijd
Opnieuw kan niet. Je kunt je al bestaande kinderen niet wegtoveren en ze nog een keer geboren laten worden.Stassie12 schreef: ↑11-04-2020 14:39Dat hij voor de tweede keer is gescheiden kan hij niets aan doen. Hij heeft niet gekozen voor een scheiding. Er was sprake van ontrouw (vanuit ex kant). En nog steeds wilde hij blijven voor de kinderen. Nou vertel mij mag hij dan ook niet verder met zijn leven en in inderdaad opnieuw beginnen?
zaterdag 11 april 2020 om 14:42
Je hoort het alleen van zijn kant.Stassie12 schreef: ↑11-04-2020 14:39Dat hij voor de tweede keer is gescheiden kan hij niets aan doen. Hij heeft niet gekozen voor een scheiding. Er was sprake van ontrouw (vanuit ex kant). En nog steeds wilde hij blijven voor de kinderen. Nou vertel mij mag hij dan ook niet verder met zijn leven en in inderdaad opnieuw beginnen?
Hoe zit het met mevrouw nummer 1 en de vriendin die geen kind kon krijgen?