Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
zondag 12 april 2020 om 12:36
Vier? Twee huwelijken en één andere relatie.
Dat is iets om over te praten, maar niet om conclusies aan te verbinden.
zondag 12 april 2020 om 12:37
Hallo mijn partner is 12Herfstblaadje19 schreef: ↑12-04-2020 12:36“ Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren.”
Zat de OP nog eens te lezen.![]()
zondag 12 april 2020 om 12:39
zondag 12 april 2020 om 12:41
Wat gek, iemand met ervaring die reageert op een vraag of anderen hun ervaring willen delen!Hippiemeisje schreef: ↑12-04-2020 12:20Van jou krijgt ze alleen maar jouw eigen, zeer persoonlijke top-ervaring.
Wat ze hier verder te zien krijgt is, met 780 berichten, een prima gemiddelde van de samenleving.
Nee, dan kun je beter al diegenen hebben die ongevraagd hun advies geven en die dan ook nog in de illusie leven dat hun mening doorsnee is en dat ze een gemiddelde van de samenleving vormen.
zondag 12 april 2020 om 12:41
Ik heb nooit gezegd dat ik NU ( lees op dit moment) een baby wil. Er komt nu ook nog GEEN baby. Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven als blijkt dat na 1 jaar relatie alles goed is en stabiel sta ik er voor open om aan kinderen te beginnen. We zijn nog niet zo lang samen dat is toch niet realistisch om nu een kind te krijgen met iemand waarmee ik 4 maanden mee omga.
samarinde schreef: ↑12-04-2020 12:23Het is misschien jammer dat mensen er wat negatief op reageren, maar inmiddels kun je wel zo'n beetje een optelsom maken en daaruit je antwoord destilleren. Welke tegenargumenten zijn hier aangevoerd?
1. Een oude vader is zielig (voor het kind, en ook een beetje voor de vader zelf, en voor de moeder).
2. Een drie keer gescheiden man is niet in staat om een langdurige relatie te onderhouden.
3. Een man die al vier kinderen heeft uit twee eerdere relaties, heeft voor één leven wel genoeg kinderen gekregen.
4. Met een man die je krap een jaar kent, ga je geen baby's maken.
De eerste drie tegenargumenten vallen af, omdat het abstracte theorieën zijn, en die komen niet aan als je verliefd bent. Jij bent verliefd. Jij kent die man, jij ziet een toekomst met hem voor je, en in je verliefdheid (lees: verblinding) vind jij dat hij juist heel leuk met zijn vier kinderen omgaat, jij stelt je voor dat hij straks als vitale tachtiger met jou van de skipiste sjeest, jij denkt dat zijn eerdere drie huwelijken zijn gestrand omdat die dingen nu eenmaal gebeuren, kortom: jij kunt niets met statistieken, abstracte theorieën en meningen van mensen die níet verliefd zijn op jouw vriend. En dat is allemaal logisch.
Maar punt 4 staat nog steeds recht overeind, of je nou verliefd bent of niet. Zelfs jij snapt, ondanks alle gevoelens en toekomstfantasieën, dat het een bijzonder slecht idee is om een baby te krijgen met een man die je nauwelijks kent (en die om 3 andere reden ook niet de beste keuze is, maar dat leggen we dus even terzijde), en daarom zou ik, als ik jou was, gewoon even pas op de plaats maken. Als deze man over twee jaar nog steeds jouw droomman is, en de ideale vader van je kind, ben je nog steeds jong genoeg (onder de 30!) om je kinderwens te vervullen. Tot die tijd leer je hem (en zijn 4 kinderen, en zijn 3 ex-vrouwen) wat beter kennen en heb je een leuke tijd.
zondag 12 april 2020 om 12:47
zondag 12 april 2020 om 12:50
Ze zegt dan ook dat het niet verstandig is om al na een jaar een baby te krijgen. Sowieso niet.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:41Ik heb nooit gezegd dat ik NU ( lees op dit moment) een baby wil. Er komt nu ook nog GEEN baby. Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven als blijkt dat na 1 jaar relatie alles goed is en stabiel sta ik er voor open om aan kinderen te beginnen. We zijn nog niet zo lang samen dat is toch niet realistisch om nu een kind te krijgen met iemand waarmee ik 4 maanden mee omga.
Maar waarom maak je je toch zo druk over wat iedereen vindt? Als jij ervan overtuigd bent dat deze man de ware liefde is en een lot uit de loterij, wat boeit het jou dan wat de rest van de wereld vindt?
Je vraagt om ervaringen, die krijg je hier en ze zijn niet unaniem positief. En nog wat meningen krijg je er bij. Die hoef je niet te weerleggen, je hoeft ook niemand te overtuigen van jouw gelijk. Je mag het helemaal zelf weten.
zondag 12 april 2020 om 12:50
Denk je echt dat de meeste mensen heel accepterend staan tegenover een relatie met zoveel leeftijdsverschil, een man op zijn 51ste weer vader wordt, met al 4 kinderen? Dat mensen dat een goed idee vinden en heel normaal? Ronduit de meeste mensen zullen denken; zielig voor dat kind. Ik heb dus ook ervaring, en ik kan je vertellen; het wordt intens triest bevonden. Het mikpunt van grapjes. Echt niet leuk hoor.DS1971 schreef: ↑12-04-2020 12:41Wat gek, iemand met ervaring die reageert op een vraag of anderen hun ervaring willen delen!
Nee, dan kun je beter al diegenen hebben die ongevraagd hun advies geven en die dan ook nog in de illusie leven dat hun mening doorsnee is en dat ze een gemiddelde van de samenleving vormen.
zondag 12 april 2020 om 12:51
Ik denk dat je dit van te voren bij jezelf moet afvragen: in hoeverre vind je gelijkwaardigheid belangrijk in een relatie. Als het antwoord is dat je dat heel belangrijk vindt, of misschien zelfs wel de basis vindt dan moet je echt geen relatie nemen met een man die in de herfst van zijn leven zit terwijl jij nog in de lente staat. Er is een groot verschil in levenservaring en in TO’s geval ook in intelligentie en succes. TO kijkt op naar haar vriend en zij is zijn bevestiging, ergo: verlengstuk van zijn ego. Dat zal hem misschien (tijdelijk) tevreden maken maar zegt wel alles over het type man. Dit type is snel verveelt en moet weer op zoek naar nieuwe erkenning en bevestiging. Zij zal er niet gelukkig van worden want hoe meer zij haarzelf ontwikkelt hoe minder zij zal voldoen aan zijn wensen.
Ik heb niet alles gelezen. Wel 2 mensen in mijn omgeving met een oudere partner.
Ik lees veel over straks voor hem zorgen maar heb je eigenlijk nagedacht hoe het gaat als jij ouder wordt en hij met pensioen gaat. In beide gevallen gaat veel pensioengeld naar de ex-en. De jonge partners moeten blijven werken, ook als hun partner ineens dood gaat, je staat er alleen voor. De rijke, goed verdienende partner zijn vaak na hun pensioen niet zo rijk en moeten worden onderhouden door de jongere partners. Zij kunnen niet eerder stoppen met werken. Inmiddels is ook weer een nieuwe leg gestart en staan ze overal alleen voor. En dan nog de zorg voor hun oude partner die hun opeist want zij zijn al hele dag alleen geweest.
Beiden zeggen, het was echt de liefde van mijn leven maar als ik dit van tevoren had geweten was ik er nooit aan begonnen. Je hebt geen gezamenlijke oude dag want die van jou start ook 23 jaar later.
Ik zou er nog eens goed over nadenken. Ook het feit dat hij niet zo goed in relaties vasthouden is, zou voor mij een show stopper zijn. Maar je bent verliefd, dan is niets een probleem. Die komen doorgaans ook pas later als je niet meer terug kunt.
Ik lees veel over straks voor hem zorgen maar heb je eigenlijk nagedacht hoe het gaat als jij ouder wordt en hij met pensioen gaat. In beide gevallen gaat veel pensioengeld naar de ex-en. De jonge partners moeten blijven werken, ook als hun partner ineens dood gaat, je staat er alleen voor. De rijke, goed verdienende partner zijn vaak na hun pensioen niet zo rijk en moeten worden onderhouden door de jongere partners. Zij kunnen niet eerder stoppen met werken. Inmiddels is ook weer een nieuwe leg gestart en staan ze overal alleen voor. En dan nog de zorg voor hun oude partner die hun opeist want zij zijn al hele dag alleen geweest.
Beiden zeggen, het was echt de liefde van mijn leven maar als ik dit van tevoren had geweten was ik er nooit aan begonnen. Je hebt geen gezamenlijke oude dag want die van jou start ook 23 jaar later.
Ik zou er nog eens goed over nadenken. Ook het feit dat hij niet zo goed in relaties vasthouden is, zou voor mij een show stopper zijn. Maar je bent verliefd, dan is niets een probleem. Die komen doorgaans ook pas later als je niet meer terug kunt.
Ik doe mijn best
jouwes mag al bijna drinkenHerfstblaadje19 schreef: ↑12-04-2020 12:44Mijnes 15 bijna 16 maar hij rijdt stiekum al op een brommert.
zondag 12 april 2020 om 12:52
hij is zelfstandig, het kan maar zo zijn dat er helemaal geen pensioen is.Senseo schreef: ↑12-04-2020 12:51Ik heb niet alles gelezen. Wel 2 mensen in mijn omgeving met een oudere partner.
zondag 12 april 2020 om 12:53
als zo’n vijftiger echt om die jonge vrouw geeft zal hij dit zelf ook wel inzien en haar laten gaan. Want liefde is ook loslaten als dat voor de ander beter isSenseo schreef: ↑12-04-2020 12:51Ik heb niet alles gelezen. Wel 2 mensen in mijn omgeving met een oudere partner.
zondag 12 april 2020 om 12:55
Dat is dan ook niet waar ik tegen ageer. Wel bv tegen de suggestie dat hij haar alleen maar ziet als pronkstuk.
zondag 12 april 2020 om 12:56
Volgens de meeste heb ik hier een roze bril op prima. Nu is mijn vraag aangezien ik hier lees dat er veel alarmbellen zouden zijn. Wat zou ik dan volgens jullie (de mensen die hier fel op tegen zijn) moeten doen? Ik ben 27 ik heb nog nooit een man van 50 gedate. Ik ga er vanuit en dat betwijfel ik ook niet dat hij de waarheid spreekt over zijn vorige relaties. Maar jullie vinden dat er iets niet klopt sterker nog jullie raden het mij af. Maar ik ben verliefd op hem dus wat adviseren jullie mij. Een echt oprecht advies geen vooroordeel. (Voor de mensen die er fel op tegen zijn). Tot nu toe ben ik er op ingegaan om mijzelf te verdedigen. Maar ik sta ook open voor kritiek dat is prima. Ik wil weten wat jullie adviseren je mag mij ook een PB sturen.
zondag 12 april 2020 om 12:58
verliefdheid gaat altijd weer over. Op zijn best heb je er een paar jaar last van. Je kan twee dingen doenStassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:56Volgens de meeste heb ik hier een roze bril op prima. Nu is mijn vraag aangezien ik hier lees dat er veel alarmbellen zouden zijn. Wat zou ik dan volgens jullie (de mensen die hier fel op tegen zijn) moeten doen? Ik ben 27 ik heb nog nooit een man van 50 gedate. Ik ga er vanuit en dat betwijfel ik ook niet dat hij de waarheid spreekt over zijn vorige relaties. Maar jullie vinden dat er iets niet klopt sterker nog jullie raden het mij af. Maar ik ben verliefd op hem dus wat adviseren jullie mij. Een echt oprecht advies geen vooroordeel. (Voor de mensen die er fel op tegen zijn). Tot nu toe ben ik er op ingegaan om mijzelf te verdedigen. Maar ik sta ook open voor kritiek dat is prima. Ik wil weten wat jullie adviseren je mag mij ook een PB sturen.
1. relatie aanhouden voor ca. 3 of 4 jaar en dan zien of je nog steeds een baby wil met opa vriend
2. het uitmaken, even huilen en op zoek gaan naar een gelijkwaardige vriend
zondag 12 april 2020 om 12:59
Ik heb ook de ervaring van een vader die ruim 50 was toen ik geboren werd. Nooit werd daar een grap van gemaakt.Sjulia schreef: ↑12-04-2020 12:50Denk je echt dat de meeste mensen heel accepterend staan tegenover een relatie met zoveel leeftijdsverschil, een man op zijn 51ste weer vader wordt, met al 4 kinderen? Dat mensen dat een goed idee vinden en heel normaal? Ronduit de meeste mensen zullen denken; zielig voor dat kind. Ik heb dus ook ervaring, en ik kan je vertellen; het wordt intens triest bevonden. Het mikpunt van grapjes. Echt niet leuk hoor.
De meeste mensen halen hun schouders op. En kijken verder dan alleen maar leeftijd. Als mensen gelukkig met elkaar zijn, dan is het wel heel raar om daar iets negatiefs van te vinden.
zondag 12 april 2020 om 13:04
Geniet van je jeugd. Zoek een frisse jonge man, met een gezonde levensstijl en geen enorme rugzak gevuld met kinderen en ex vrouwen. Je bent nog relatief jong en je gaat nog lang jong zijn, terwijl de man die je nu hebt al flink aan het aftakelen is. Samen oud worden is een mooi streven, maar dat kan geeneens een streven zijn in jullie relatie, hij is allang begonnen met oud worden. Hoe jong hij nu ook lijkt, dat gaat hij niet meer lang blijven. Je krijgt te maken met problemen die jij helemaal niet hoort te hebben op jouw leeftijd. Ik zou lekker rond blijven kijken.
zondag 12 april 2020 om 13:10
Als jullie gelukkig zijn is dat mooi.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:56Volgens de meeste heb ik hier een roze bril op prima. Nu is mijn vraag aangezien ik hier lees dat er veel alarmbellen zouden zijn. Wat zou ik dan volgens jullie (de mensen die hier fel op tegen zijn) moeten doen? Ik ben 27 ik heb nog nooit een man van 50 gedate. Ik ga er vanuit en dat betwijfel ik ook niet dat hij de waarheid spreekt over zijn vorige relaties. Maar jullie vinden dat er iets niet klopt sterker nog jullie raden het mij af. Maar ik ben verliefd op hem dus wat adviseren jullie mij. Een echt oprecht advies geen vooroordeel. (Voor de mensen die er fel op tegen zijn). Tot nu toe ben ik er op ingegaan om mijzelf te verdedigen. Maar ik sta ook open voor kritiek dat is prima. Ik wil weten wat jullie adviseren je mag mij ook een PB sturen.
Dat moeten jullie zelf weten.
Vind het alleen niet kunnen om nog op 50 jarige leeftijd weer een kind te krijgen.
Dat is niet leuk voor zijn huidige kinderen en ook niet voor de baby die straks een opa van een vader heeft.