Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-04-2020 12:59
Ik heb ook de ervaring van een vader die ruim 50 was toen ik geboren werd. Nooit werd daar een grap van gemaakt.

De meeste mensen halen hun schouders op. En kijken verder dan alleen maar leeftijd. Als mensen gelukkig met elkaar zijn, dan is het wel heel raar om daar iets negatiefs van te vinden.
Tja en mijn ervaring was heel anders. Ik schaamde me kapot. Mijn broer ook. We waren dolblij toen hij naar het buitenland vertrok En lees de reacties hier. Zo positief vinden veel het niet. Het is fijn dat het voor jouw allemaal oké was. Vergeet ook niet het verschil; jouw kinderen zijn nog jong toch? Die zullen wellicht ook eerder een band krijgen met jouw nieuwe kindje. Bij oudere kinderen zit dat anders, zoals de kinderen uit de OP. Het enige wat jij niet moet vergeten is het co ouderschap , dat voelt opeens heel anders, als het nieuwe broertje/zusje altijd bij papa mag blijven en jijzelf niet. Ruzies tussen siblings is niet onbekend en dit kan voor een pijnlijke wrijving zorgen. Een natuurlijke strijd bestaat, en je oude leg staat met 1-0 achter.
Stassie12 schreef:
12-04-2020 11:57
Dankjewel! Ik schrik van sommige berichten. Mijn vriend is niet drugs of alcholverslaafd. Hij is kern gezond ziet er goed uit! Is hoogopgeleid en heeft een eigen bedrijf hij verdient ontzettend goed. Zijn kinderen komen niks maar dan ook NIKS te kort. Hij is zo lief voor mij en behandeld mij met respect. Ik sta er echt wel voor open om een kind te krijgen met hem als de relatie goed zit. Ik vind het alleen jammer dat ik steeds moet lezen dat onze keuze slecht of schadelijk zou zijn voor de kinderen. Dat betwijfel ik. Als ik kijk naar zijn tweede leg dan zien die kinderen er niet uit alsof ze een trauma hebben over gehouden aan de scheiding en nu aan de drugs zitten. Of dat hun zelfbeeld is beschadigd.

Hoe weet je dat allemaal zo zeker?
Je hebt, volgens eigen zeggen, alleen de oudste zoon een keer ontmoet.
Stassie12 schreef:
12-04-2020 12:56
Volgens de meeste heb ik hier een roze bril op prima. Nu is mijn vraag aangezien ik hier lees dat er veel alarmbellen zouden zijn. Wat zou ik dan volgens jullie (de mensen die hier fel op tegen zijn) moeten doen? Ik ben 27 ik heb nog nooit een man van 50 gedate. Ik ga er vanuit en dat betwijfel ik ook niet dat hij de waarheid spreekt over zijn vorige relaties. Maar jullie vinden dat er iets niet klopt sterker nog jullie raden het mij af. Maar ik ben verliefd op hem dus wat adviseren jullie mij. Een echt oprecht advies geen vooroordeel. (Voor de mensen die er fel op tegen zijn). Tot nu toe ben ik er op ingegaan om mijzelf te verdedigen. Maar ik sta ook open voor kritiek dat is prima. Ik wil weten wat jullie adviseren je mag mij ook een PB sturen.
Nee TO, je bent HEM aan het verdedigen. Zie dat verschil nou eens..!
YagaBaba schreef:
09-04-2020 22:41
Mijn kinderen zijn ook aardig tegen dat meisje. Ze is ook best aardig, zeggen ze. Maar ze vinden het echt niks.
En hoe zouden de kinderen ooit eerlijk hun mening kunnen geven als hun moeder de nieuwe relatie van papa al afkeurt?
Als je echt verliefd was, trek je je van niemand iets aan en had je deze twijfels niet. Je kunt het toch gewoon gezellig hebben voor zo lang het goed gaat en over een jaar of drie nog eens verder kijken? Het leven is niet altijd planbaar. Na een jaar aan kinderen beginnen vind ik in iedere relatie te snel, je kent elkaar niet door en door.

En verder eens met mijn voorgangers dat ik het op de lange termijn niet zie slagen.
huisduif wijzigde dit bericht op 12-04-2020 13:20
13.75% gewijzigd
itsKayleigh schreef:
12-04-2020 13:15
En hoe zouden de kinderen ooit eerlijk hun mening kunnen geven als hun moeder de nieuwe relatie van papa al afkeurt?
Yaga “kennende” gaat die echt niet tegen haar kinderen zeggen wat zij ervan vindt hoor. Ze schrijft het hier, wil toch niet zeggen dat ze dat dan ook tegen haar kinderen roept?
hannaa45 schreef:
12-04-2020 13:13
Hoe weet je dat allemaal zo zeker?
Je hebt, volgens eigen zeggen, alleen de oudste zoon een keer ontmoet.
Idd, goed opgemerkt
Stassie12 schreef:
12-04-2020 12:56
Volgens de meeste heb ik hier een roze bril op prima. Nu is mijn vraag aangezien ik hier lees dat er veel alarmbellen zouden zijn. Wat zou ik dan volgens jullie (de mensen die hier fel op tegen zijn) moeten doen? Ik ben 27 ik heb nog nooit een man van 50 gedate. Ik ga er vanuit en dat betwijfel ik ook niet dat hij de waarheid spreekt over zijn vorige relaties. Maar jullie vinden dat er iets niet klopt sterker nog jullie raden het mij af. Maar ik ben verliefd op hem dus wat adviseren jullie mij. Een echt oprecht advies geen vooroordeel. (Voor de mensen die er fel op tegen zijn). Tot nu toe ben ik er op ingegaan om mijzelf te verdedigen. Maar ik sta ook open voor kritiek dat is prima. Ik wil weten wat jullie adviseren je mag mij ook een PB sturen.
Maar heb je er überhaupt al over nagedacht hoe enorm zwaar het is om samen te wonen met zijn 19jarige dochter en twee pubers uit zijn vorige relaties? Want dat mis ik in jouw verhaal nog steeds. Dat is namelijk echt echt echt enorm zwaar.
Sjulia schreef:
12-04-2020 13:12
Tja en mijn ervaring was heel anders. Ik schaamde me kapot. Mijn broer ook. We waren dolblij toen hij naar het buitenland vertrok En lees de reacties hier. Zo positief vinden veel het niet. Het is fijn dat het voor jouw allemaal oké was. Vergeet ook niet het verschil; jouw kinderen zijn nog jong toch? Die zullen wellicht ook eerder een band krijgen met jouw nieuwe kindje. Bij oudere kinderen zit dat anders, zoals de kinderen uit de OP. Het enige wat jij niet moet vergeten is het co ouderschap , dat voelt opeens heel anders, als het nieuwe broertje/zusje altijd bij papa mag blijven en jijzelf niet. Ruzies tussen siblings is niet onbekend en dit kan voor een pijnlijke wrijving zorgen. Een natuurlijke strijd bestaat, en je oude leg staat met 1-0 achter.
Op het moment dat je een gemakkelijk slachtoffer bent voor pesten vinden ze wel wat.

Maar je hebt gelijk dat het niet ideaal is. Maar op papier niet ideaal en in de praktijk werkt het is niet iets wat je gaat afbreken.
itsKayleigh schreef:
12-04-2020 13:15
Ze zijn oud en (eigen)wijs genoeg om een eigen mening te geven. Daar hebben mijn kinderen doorgaans dan ook geen enkele moeite mee. Ze zijn (soms pijnlijk) direct, ook als het mij niet aanstaat wat ze zeggen.

De kinderen zijn er zelf over begonnen: ik ken de nieuwe vriendin niet, en ik had werkelijk geen idee hoe oud ze is tot de kinderen daar allerlei opmerkingen over maakten.
Herfstblaadje19 schreef:
12-04-2020 13:19
Yaga “kennende” gaat die echt niet tegen haar kinderen zeggen wat zij ervan vindt hoor. Ze schrijft het hier, wil toch niet zeggen dat ze dat dan ook tegen haar kinderen roept?
Dank je. Nee, ik kijk wel uit. Al moet ik wel bekennen dat ik een beetje gelachen heb om de grappen en grollen hier.
DS1971 schreef:
12-04-2020 13:34
Op het moment dat je een gemakkelijk slachtoffer bent voor pesten vinden ze wel wat.

Maar je hebt gelijk dat het niet ideaal is. Maar op papier niet ideaal en in de praktijk werkt het is niet iets wat je gaat afbreken.
Flauwe kleinerende conclusie. We schaamde ons oprecht. En we vonden/vinden hem maar een oude viespeuk. Ik hoop dat het voor jou mag werken. Mijn ervaringsdeskundige advies voor jou is als volgt; veel mensen proberen maar te doen alsof het 1 compleet samengesteld gezin in, iedereen hoort erbij. Kinderen voelen heel goed aan dat dat niet zo is, er is wel degelijk een nieuw gezin bijgekomen waar jij af en toe deel van uitmaakt. Blijf het originele gezin intact houden, niet continu proberen te verenigen. Blijf maar dingen alleen doen met je kinderen, wanneer die nieuwe erbij is.
YagaBaba schreef:
12-04-2020 13:42
Dank je. Nee, ik kijk wel uit. Al moet ik wel bekennen dat ik een beetje gelachen heb om de grappen en grollen hier.
:proud:
Mijn advies heb ik al gegeven. Ik vind het rot voor je dat velen hetzelfde advies geven. Hij is natuurlijk ook heel leuk, hij is nog een man van de wereld. Ik zag van de week Huub Stapel op tv, vroeger was dat mijn knapste acteur die was. En hij is lekker opgedroogd, nog steeds een mooie man, dan heb je geluk. Maar de personen met oudere partners, zij 60 en hij 83, incontinent, impotent, vergeetachtig, stevige dronk (want ja hele dag alleen thuis). Nee dat is niet leuk te noemen. Daarnaast waren het hardwerkende zakenmannen met eigen bedrijf. Altijd hard gewerkt en zijn vrienden waren niets meer dan zakelijke
contacten. Hij was dus gepensioneerd en alleen toen, waardoor zijn jonge vrouw zijn enige houvast was. Besef dat als zijn arbeidszame leven eindigd, jij nog volop in het leven staat. Nu merk je dat verschil niet, maar wil je niet liever een gelijkwaardige partner? Die samen met jou het eerste kind, het eerste huis enz meemaakt? Deze man heeft alles al een keer meegemaakt, meerdere keren zelfs. Ik zou het wel weten.
Ik doe mijn best
Weet je To, natuurlijk staat dit topic bol van de vooroordelen. En ik ben best bereid om die te laten varen. En om deze man als een prima kerel te zien.
Maar.
Een man van 50, die een vrouw van 27 ook maar overweegt als relatiemateriaal, heeft echt een steekje los. En van dat "vooroordeel" krijg je mij niet af...
Mijn moeder heeft mij ook wel eens gevraagd of mijn ex wel bij mij paste. Ik vond van wel. Maar inmiddels weet ik dat ze gelijk had. Enfin, ik had het nooit van mijn ouders aangenomen, je moet in het leven je eigen fouten maken. En misschien hebben wij echt ongelijk, maar ik ben bang van niet.
Wat een geneuzel hier allemaal. Het grote voordeel van mijn oudere man: die trekt zich bijzonder weinig aan van andere mensen en hun mening. Ik raad TO dat ook te doen. Er zijn veel nadelen aan een ouder partner, maar als het toevallig degene is waar alles mee klopt, zijn die nadelen gewoon je nieuwe werkelijkheid.
En ja, je kan alles volgens het boekje doen, op je 25e na een paar relaties je partner vinden, op de 28e samenwonen, 30e koophuis, 32e baby, hij 36 uur, zij 28 uur, 2 kinderen met 2 jaar er tussen, een huisdier (konijn), praktische auto, Vinex woning met een gezonde hypotheek, twee keer per week sporten en eens in de maand romantische avond. Al is dat ook geen garantie voor een gelukkig en gemakkelijk leven (misschien wel de meeste kans).
🤷‍♀️
hannaa45 schreef:
11-04-2020 16:24
De tweede (niet de derde!) is een meisje van 19 die bij hem woont???
En die gaat dat pikken, een stiefmoeder van 27??
Meid, haal toch eens de schellen van je ogen, dat wordt toch helemaal niks.
Ik ken een situatie waar dat prima ging. Relaxt, goed in haar vel zittend kind en een stiefmoeder die zo slim was om zich niet als stiefmoeder te gedragen.
Het grote probleem is, dat TO voor haar dertigste zwanger wil zijn/een baby in haar armen wil hebben.
Ze moet om die reden wel met deze vent door, de tijd ontbreekt om rustig naar een kerel uit te kijken die beter bij haar wensen past,
Waarschijnlijk schat ze haar kansen op de relatiemarkt ook niet al te hoog in.
Dus pakken wat je pakken kan.
Binnen nu en een jaar kan ze haar wens vervullen, daarom stelt ze zich alles veel mooier voor dan het in werkelijkheid is.
Als TO van haar idee af zou kunnen stappen, dat een baby na je 30ste moeilijker gaat en zich niets aantrekt van haar omgeving die ook vindt dat een kind voor je 30ste moet, dan gunt ze zichzelf de tijd om tot bezinning te komen.
Isolde123 schreef:
12-04-2020 14:28
Wat een geneuzel hier allemaal. Het grote voordeel van mijn oudere man: die trekt zich bijzonder weinig aan van andere mensen en hun mening. Ik raad TO dat ook te doen. Er zijn veel nadelen aan een ouder partner, maar als het toevallig degene is waar alles mee klopt, zijn die nadelen gewoon je nieuwe werkelijkheid.
En ja, je kan alles volgens het boekje doen, op je 25e na een paar relaties je partner vinden, op de 28e samenwonen, 30e koophuis, 32e baby, hij 36 uur, zij 28 uur, 2 kinderen met 2 jaar er tussen, een huisdier (konijn), praktische auto, Vinex woning met een gezonde hypotheek, twee keer per week sporten en eens in de maand romantische avond. Al is dat ook geen garantie voor een gelukkig en gemakkelijk leven (misschien wel de meeste kans).
Had jouw man ook 4 kinderen uit 2 relaties voor hij met jou een relatie startte?
Gekopbloemen schreef:
12-04-2020 14:28
🤷‍♀️
TVP? Of bedoelde je eigenlijk deze: :facepalm: ?

Sorry, flauw grapje :D
Hippiemeisje schreef:
12-04-2020 14:39
TVP? Of bedoelde je eigenlijk deze: :facepalm: ?

Sorry, flauw grapje :D
Hippiemeisje, zullen we samen weg gaan uit dit topic? :couple:
Gewoon, "let it go"? ;-D
hannaa45 schreef:
12-04-2020 14:36
Had jouw man ook 4 kinderen uit 2 relaties voor hij met jou een relatie startte?
Die van mij had nog nooit een langdurige relatie gehad, wel goede relatie met exen. Zegt ook niets over hoe hij met mij is.
Stassie12 schreef:
12-04-2020 11:57
Dankjewel! Ik schrik van sommige berichten. Mijn vriend is niet drugs of alcholverslaafd. Hij is kern gezond ziet er goed uit! Is hoogopgeleid en heeft een eigen bedrijf hij verdient ontzettend goed. Zijn kinderen komen niks maar dan ook NIKS te kort. Hij is zo lief voor mij en behandeld mij met respect. Ik sta er echt wel voor open om een kind te krijgen met hem als de relatie goed zit. Ik vind het alleen jammer dat ik steeds moet lezen dat onze keuze slecht of schadelijk zou zijn voor de kinderen. Dat betwijfel ik. Als ik kijk naar zijn tweede leg dan zien die kinderen er niet uit alsof ze een trauma hebben over gehouden aan de scheiding en nu aan de drugs zitten. Of dat hun zelfbeeld is beschadigd.
Ik geloof niet dat jij dit al kunt weten na zo'n korte tijd. Jij hebt als buitenstaander geen flauw idee van de echte interactie tussen alle gezinsleden.

Dat weet je met een man van 30 ook niet hoor. Maar die heeft meestal niet al meerdere exen en 4 kinderen. Waardoor het sowieso al lastiger word voor jou, ook met een hele lieve man.

Mijn vader was eind 50 toen mijn half broertje werd geboren. En denk maar niet dat mijn stiefmoeder het eerste jaar daadwerkelijk wist wat er allemaal mis was in ons gezin. Die zag alleen een lieve sympathieke vent. Maar goed jouw vriend kan best een leuke vent zijn, maar wees niet naïef. Je hebt nog geen idee wat je te wachten staat. Al weet je vrij zeker dat het lastiger zal zijn door het leeftijdsverschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven