Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Daveotion schreef:
13-04-2020 13:18
En wat is x?

Een gouden pik natuurlijk!
mammezel schreef:
13-04-2020 13:57
Een gouden pik natuurlijk!
:lol:
DS1971 schreef:
13-04-2020 12:43
Mannen die beroemd zijn, zijn vaak heel charismatisch, erg succesvol, enz. Dat maakt ze aantrekkelijk.

En natuurlijk is die zak geld geen nadeel, maar alleen voor geld trek je dat niet langdurig.
Zo langdurig tot de zak geld leeg is of er niet meer wordt uitgedeeld.

En aan diegene die zegt: wat moet iemand in een rusthuis met veel geld? Misschien aan de kinderen uitdelen.
Want zeg nu: wat moeten mensen van 75 en 98 nog trouwen? Voor het huis dat ze gaan kopen? Om de kinderen die nog gaan komen officieel een vader te geven? Kom op zeg, wat voor naïevelingen zitten er hier.
Sjulia schreef:
13-04-2020 13:15
Echt? Denk je dit echt? Dat draait vaak genoeg alleen om geld. Die o zo charismatische mannen hadden die vrouwen niet gehad als succesvolle accountants hoor. Het moet wel een enorme zak geld zijn. Het is niet zo dat uiterlijk niet telt voor vrouwen en succes en charisma een oude onaantrekkelijke man opeens aantrekkelijk maken.
Ik ken meerdere voorbeelden van stellen waarbij de vrouw aantrekkelijk is en de man niet zo, terwijl die kerel echt niet rijk is.

Vind het dan ook heel raar om bij iemand die rijk is er meteen vanuit te gaan dat het alleen maar om geld draait.

Natuurlijk zijn er vrouwen die rijk zijn als eis hebben, maar dat is iets anders dan dat het alleen om geld moet gaan. Bedenk jezelf: dan moet je dagelijks seks hebben met een man die je totaal niet aantrekkelijk vindt. Zo geweldig rijdt een Bentley nou ook weer niet.
Daveotion schreef:
13-04-2020 13:18
En wat is x?
Geen idee. Nooit gevraagd aan ze. Vind ik ook een rare vraag eerlijk gezegd.
DS1971 schreef:
13-04-2020 14:07
Geen idee. Nooit gevraagd aan ze. Vind ik ook een rare vraag eerlijk gezegd.
Maar wat is x volgens jou? Wat denk jij dat die vrouwen aantrekkelijk aan hem vinden als hij zo oud en lelijk is en geen geld heeft?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
13-04-2020 14:05
Ik ken meerdere voorbeelden van stellen waarbij de vrouw aantrekkelijk is en de man niet zo, terwijl die kerel echt niet rijk is.

Vind het dan ook heel raar om bij iemand die rijk is er meteen vanuit te gaan dat het alleen maar om geld draait.

Natuurlijk zijn er vrouwen die rijk zijn als eis hebben, maar dat is iets anders dan dat het alleen om geld moet gaan. Bedenk jezelf: dan moet je dagelijks seks hebben met een man die je totaal niet aantrekkelijk vindt. Zo geweldig rijdt een Bentley nou ook weer niet.
Maar die Thaise meisjes die hierheen gehaald worden willen ook helemaal niet graag seks met zo’n oude man hoor. Ogen dicht en fantaseren over een ander. Ze houden het ook zelden een leven lang vol. Natuurlijk kan de man minder aantrekkelijk zijn als de vrouw, maar heel oud en minder aantrekkelijk is wel weer een tikkie erger.
mammezel schreef:
13-04-2020 14:02
Zo langdurig tot de zak geld leeg is of er niet meer wordt uitgedeeld.

En aan diegene die zegt: wat moet iemand in een rusthuis met veel geld? Misschien aan de kinderen uitdelen.
Want zeg nu: wat moeten mensen van 75 en 98 nog trouwen? Voor het huis dat ze gaan kopen? Om de kinderen die nog gaan komen officieel een vader te geven? Kom op zeg, wat voor naïevelingen zitten er hier.
Of omdat ze nog van een generatie zijn waarvoor trouwen iets is wat je doet als je van elkaar houdt?

Verder is het gewoon cynisch om ervan uit te gaan dat het niet anders kan dan vanwege geld. Andere mogelijkheden openhouden is niet naïef.
Afbeelding liefde. Deze vrouwen hadden hem ook gewild zonder geld en status. :flirting:
Sjulia schreef:
13-04-2020 14:09
Maar die Thaise meisjes die hierheen gehaald worden willen ook helemaal niet graag seks met zo’n oude man hoor. Ogen dicht en fantaseren over een ander. Ze houden het ook zelden een leven lang vol. Natuurlijk kan de man minder aantrekkelijk zijn als de vrouw, maar heel oud en minder aantrekkelijk is wel weer een tikkie erger.
Ten opzichte van extreme armoede in een land waar de luxe van een huwelijk uit liefde voor de meesten niet de realiteit is, is ook wel wat anders.
Sjulia schreef:
13-04-2020 14:12
Afbeelding liefde. Deze vrouwen hadden hem ook gewild zonder geld en status. :flirting:
Voor een 50 jarige man ziet hij er wel extreem oud uit.
DS1971 schreef:
13-04-2020 14:10
Of omdat ze nog van een generatie zijn waarvoor trouwen iets is wat je doet als je van elkaar houdt?

Verder is het gewoon cynisch om ervan uit te gaan dat het niet anders kan dan vanwege geld. Andere mogelijkheden openhouden is niet naïef.
Ik vind wel dat je zo nu en dan wat naïef klinkt.
Een vrouw met een beetje gezond verstand (dus niet blind van verliefdheid) zal altijd kijken of de man met wie ze een relatie aangaat zijn leven op orde heeft en of hij haar (en evt. latere kinderen) kan onderhouden.
Sjulia schreef:
13-04-2020 14:12
Ja zelfs als anonieme dakloze zou hij nog iedere vrouw aan z'n lippen hebben hangen.
Wat een sex-appeal.

:hihi:
Daveotion schreef:
13-04-2020 14:23
Ja zelfs als anonieme dakloze zou hij nog iedere vrouw aan z'n lippen hebben hangen.
Wat een sex-appeal.

Hij heeft die zelfingenomen Trump glimlach ook nog. Brrrrr.
Daveotion schreef:
13-04-2020 14:18
Een vrouw met een beetje gezond verstand (dus niet blind van verliefdheid) zal altijd kijken of de man met wie ze een relatie aangaat zijn leven op orde heeft en of hij haar (en evt. latere kinderen) kan onderhouden.
Ik hoef niet onderhouden te worden door een man (of wie dan ook).
Daveotion schreef:
13-04-2020 14:23
Wat een sex-appeal.

Nu je het zegt... Ik zie wel wat gelijkenis met een anonieme dakloze haha
Wat een hoeveelheid vooroordelen worden hier naar voren gebracht. Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je zelf nooit ervaren hebt om verliefd te zijn/worden op iemand die ouder is, je je er ook weinig bij kan voorstellen. Dat zou ik ook hebben gehad als het mij niet zou zijn overkomen vermoed ik. En toch overkwam het mij/ons...

Mijn man is meer dan 20 jaar ouder en ik heb ons leeftijdsverschil altijd jammer gevonden. Sterker nog, ik heb heel lang getwijfeld over het aangaan/voortzetten van een relatie met iemand met zo'n groot leeftijdsverschil. Het paste immers niet in het plaatje dat ik had en ik heb ook lang nagedacht over de eventuele problemen op langere termijn. Financieel gewin heeft bij mijn uiteindelijke keuze nooit een rol gespeeld. Sterker nog, hoewel wij het niet slecht hebben geldt dat de verdien capaciteit van een oudere partner vaak beduidend minder is dan die van een jongere man (tenzij de oudere partner bij wijze van spreken zo vermogend is dat dit geen rol meer speelt). Ik werk zelf full time.

In mijn geval heb ik uiteindelijk een afweging gemaakt: word ik gelukkiger van een leven zonder hem of met hem en uiteindelijk meen ik dat ik gelukkiger ben met hem. Maar makkelijk is zo'n keuze uiteraard niet en in eerste instantie gingen mijn familie en vrienden ook niet juichend de tent door, hetgeen ik geheel kon begrijpen. Maar goed, we zijn inmiddels 16 jaar bevriend, waarvan 13 jaar een koppel, bijna 7 jaar getrouwd en 2,5 jaar ouders van onze dochter. Ik durf te stellen dat ik nog steeds gelukkig ben en achter de keuze sta ik die destijds gemaakt heb. Met de kinderen uit zijn vorige huwelijk en zijn ex heb ik overigens goed en frequent contact en de inmiddels volwassen kinderen hebben de situatie uiteindelijk ook volledig geaccepteerd. Dat was in het begin uiteraard ook niet gemakkelijk, maar het werkt wel voor alle betrokkenen.

TO: Als je een kinderwens hebt, hou er dan wel rekening mee dat je daar, gelet op zijn leeftijd, ook niet al te lang meer mee zou kunnen wachten en dat je er ook niet vanuit kunt/mag gaan dat je nog een groot gezin kan stichten. Wij houden het bijvoorbeeld ook alleen bij onze dochter. Niet omdat ik niet meer kinderen zou hebben gewild, maar omdat kinderen krijgen voor ons geen vanzelfsprekendheid bleek en mijn man zich te oud vindt worden om opnieuw de medische molen in te gaan en vader te worden en daar heb ik alle begrip voor.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Daveotion schreef:

Wat een onzin zeg, we leven niet meer in de jaren 50 hoor. Ik vind het inderdaad belangrijk dat een man zijn leven op orde heeft en voor zichzelf kan zorgen. Maar ik hoef geen man om mij te onderhouden, dat kan ik namelijk prima zelf.
YagaBaba schreef:
09-04-2020 22:06
Als jij 50 bent, is hij een bejaarde. Sterker nog, als jij 42 bent is hij 65. Maar hey, ieder zijn ding hè.
Denk jij dat TO dat zelf ook niet kan bedenken..? Het is natuurlijk niet voor de hand liggend of makkelijk. En er is de statistische kans dat hij zorg nodig heeft of zelfs eerder komt te overlijden. Maar uiterlijk gaat het om de vraag: is de irrationele liefde genoeg of niet? En liefde/verliefd zijn, trouwen/kinderen krijgen is tot op zekere hoogte altijd een risico. Je kan met de juiste partner met de juiste papieren thuiskomen, denken dat je leven een bepaalde wending zal nemen, maar er achterkomen dat hij/zij je belazert met een ander bijvoorbeeld. En al is de statische kans minder groot, ook jongere mensen kunnen ziek worden/overlijden/ongelukken krijgen. Ook met een jongere partner is de relatie geen gegarandeerd succes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
13-04-2020 14:57
Wat een hoeveelheid vooroordelen worden hier naar voren gebracht. Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je zelf nooit ervaren hebt om verliefd te zijn/worden op iemand die ouder is, je je er ook weinig bij kan voorstellen. Dat zou ik ook hebben gehad als het mij niet zou zijn overkomen vermoed ik. En toch overkwam het mij/ons...

Mijn man is meer dan 20 jaar ouder en ik heb ons leeftijdsverschil altijd jammer gevonden. Sterker nog, ik heb heel lang getwijfeld over het aangaan/voortzetten van een relatie met iemand met zo'n groot leeftijdsverschil. Het paste immers niet in het plaatje dat ik had en ik heb ook lang nagedacht over de eventuele problemen op langere termijn. Financieel gewin heeft bij mijn uiteindelijke keuze nooit een rol gespeeld. Sterker nog, hoewel wij het niet slecht hebben geldt dat de verdien capaciteit van een oudere partner vaak beduidend minder is dan die van een jongere man (tenzij de oudere partner bij wijze van spreken zo vermogend is dat dit geen rol meer speelt). Ik werk zelf full time.

In mijn geval heb ik uiteindelijk een afweging gemaakt: word ik gelukkiger van een leven zonder hem of met hem en uiteindelijk meen ik dat ik gelukkiger ben met hem. Maar makkelijk is zo'n keuze uiteraard niet en in eerste instantie gingen mijn familie en vrienden ook niet juichend de tent door, hetgeen ik geheel kon begrijpen. Maar goed, we zijn inmiddels 16 jaar bevriend, waarvan 13 jaar een koppel, bijna 7 jaar getrouwd en 2,5 jaar ouders van onze dochter. Ik durf te stellen dat ik nog steeds gelukkig ben en achter de keuze sta ik die destijds gemaakt heb. Met de kinderen uit zijn vorige huwelijk en zijn ex heb ik overigens goed en frequent contact en de inmiddels volwassen kinderen hebben de situatie uiteindelijk ook volledig geaccepteerd. Dat was in het begin uiteraard ook niet gemakkelijk, maar het werkt wel voor alle betrokkenen.

TO: Als je een kinderwens hebt, hou er dan wel rekening mee dat je daar, gelet op zijn leeftijd, ook niet al te lang meer mee zou kunnen wachten en dat je er ook niet vanuit kunt/mag gaan dat je nog een groot gezin kan stichten. Wij houden het bijvoorbeeld ook alleen bij onze dochter. Niet omdat ik niet meer kinderen zou hebben gewild, maar omdat kinderen krijgen voor ons geen vanzelfsprekendheid bleek en mijn man zich te oud vindt worden om opnieuw de medische molen in te gaan en vader te worden en daar heb ik alle begrip voor.
Was jij ook 27, of al wat ouder? Oprechte vraag.
DS1971 schreef:
13-04-2020 14:13
Voor een 50 jarige man ziet hij er wel extreem oud uit.
Grappig dat dan hier weer niet op wordt gereageerd.
Daveotion schreef:
Op je 75e terwijl je in het bejaardenhuis zit ja?
Eurus schreef:
13-04-2020 15:13
Nou ja, duidelijk is waarom.

Ik vind het wel jammer dat sommige mensen vooral bezig zijn met de keuzes die ze zelf zouden maken op te willen dringen aan anderen. En dat dan ook vaak nog zonder te weten hoe het is om in andermans schoenen te staan.
Eurus schreef:
13-04-2020 15:13
Wil ik best hoor. Ik bedoelde ook niet perse 50, meer een algemeen leeftijdsverschil. Brad pitt zag er echt wel goed uit op zijn 50ste, maar daarna gaat het snel. En dan ben je zelf nog jong. Lijkt me sowieso geen feestje. Maar goed, zolang er geen kinderen in het spel zijn doet het er niet echt toe. Alleen je eigen verdriet wanneer je vroegtijdig afscheid moet nemen of moet verzorgen.
Afbeelding Afbeelding
Hippiemeisje schreef:
13-04-2020 15:08
Was jij ook 27, of al wat ouder? Oprechte vraag.
Midden 20. En ik was reeds afgestudeerd en had een stabiele baan. 't Was ook niet zo dat ik zoekende was of dat ik meteen dacht zijn vrouw te worden, integendeel. Daar ging heel veel tijd overheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven