Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
maandag 13 april 2020 om 15:29
Aldus mijn vriendin (na afloop van Once upon a time in Hollywood) is Brad Pitt nog altijd een aantrekkelijke man. DiCaprio vond ze inmiddels niet meer aantrekkelijk trouwens.Sjulia schreef: ↑13-04-2020 15:19Wil ik best hoor. Ik bedoelde ook niet perse 50, meer een algemeen leeftijdsverschil. Brad pitt zag er echt wel goed uit op zijn 50ste, maar daarna gaat het snel. En dan ben je zelf nog jong. Lijkt me sowieso geen feestje. Maar goed, zolang er geen kinderen in het spel zijn doet het er niet echt toe. Alleen je eigen verdriet wanneer je vroegtijdig afscheid moet nemen of moet verzorgen.
![]()
![]()
Het is dus vrij persoonlijk.
maandag 13 april 2020 om 15:31
Natuurlijk is het smaak, qua uiterlijk. Maar met de smaak komt gevolgen. Genoeg sexy 50 jarige mannen, maar ermee trouwen en kinderen krijgen betekent op de lange termijn een relatie met een opa.
maandag 13 april 2020 om 15:32
Precies dat.
Maar ik snap het wel hoor. Ik zou er bijvoorbeeld ook heel raar van opgekeken hebben als mijn vader een veel jongere vrouw zou hebben (hij is langdurig ziek, wordt ook niet meer beter en heeft een behoorlijke zak geld dus in zijn geval zou ik daar ook van alles van denken wanneer een veel jongere en aantrekkelijke vrouw iets met hem zou beginnen
Maar eerlijk is eerlijk: liefde is ook vaak iets dat je overkomt. Wat je er vervolgens mee doet is een tweede natuurlijk. Ik heb enorm lang geworsteld met de vraag wat ik nou precies met deze man wilde en ook over de lange termijn gevolgen van een dergelijke relatie. En een dergelijke twijfel is ook nodig als er ook heel veel nadelen aan zo'n relatie zitten - dat ben je immers aan jezelf en aan elkaar verplicht.
Zou deze liefde mij niet zijn overkomen, dan zou ik misschien ook met mijn batterij vooroordelen komen aanzetten in dit topic...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 april 2020 om 15:36
maandag 13 april 2020 om 15:41
En daar groei je dus vanzelf in mee. Het is niet zo dat je opeens wakker wordt naast je veel oudere man en denkt: Jee - die is oud! Zo werkt het natuurlijk niet
Natuurlijk geldt dat wanneer mensen ouder worden, het opeens heel hard kan gaan. En dat soort overwegingen neem je ook mee in je beslissing om wel of niet met iemand verder te gaan. Je hoort mij ook niet zeggen dat ik een ieder een oudere partner gewoon maar even aanbeveel, integendeel. Als het even kan is het wel zo prettig wanneer er geen significant leeftijdsverschil tussen partners bestaat. Maar als dat wel zo is en je bent enorm verliefd en blijft verliefd/houden van, dan sta je wel voor een lastige keuze waarin je een afweging maakt voor jezelf en voor elkaar.
Toen de relatie tussen mijn man's ex en mij nog niet zo hartelijk was als nu het geval is grapte ik soms tegen mijn man dat wanneer hij dement zou worden en mij zou gaan aanspreken met de naam van zijn ex ik zou vertrekken
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 april 2020 om 15:41
Ik hoor van TO ook weinig over de persoonlijkheid van haar vriend. Wel heeft ze al 3 of 4x vermeld dat hij veel geld heeft, knap is, en goed gekleed gaat.
Mijn vriend is ook ouder (ik ben 42, hij 52). Hij is knap, en heeft een goede baan. Toch zijn die 2 gegevens niet de reden dat ik een relatie met hem heb. Dat is namelijk het hele plaatje, en dan vooral dat hij naast zijn uiterlijk en baan, vooral een hele mooie persoonlijkheid heeft, met normen en waarden. Hij heeft zelf niet eens door hoe sexy hij is
Mijn vriend is ook ouder (ik ben 42, hij 52). Hij is knap, en heeft een goede baan. Toch zijn die 2 gegevens niet de reden dat ik een relatie met hem heb. Dat is namelijk het hele plaatje, en dan vooral dat hij naast zijn uiterlijk en baan, vooral een hele mooie persoonlijkheid heeft, met normen en waarden. Hij heeft zelf niet eens door hoe sexy hij is
maandag 13 april 2020 om 15:45
10 jaar valt ook reuze mee vs de TO.Hippiemeisje schreef: ↑13-04-2020 15:41Ik hoor van TO ook weinig over de persoonlijkheid van haar vriend. Wel heeft ze al 3 of 4x vermeld dat hij veel geld heeft, knap is, en goed gekleed gaat.
Mijn vriend is ook ouder (ik ben 42, hij 52). Hij is knap, en heeft een goede baan. Toch zijn die 2 gegevens niet de reden dat ik een relatie met hem heb. Dat is namelijk het hele plaatje, en dan vooral dat hij naast zijn uiterlijk en baan, vooral een hele mooie persoonlijkheid heeft, met normen en waarden. Hij heeft zelf niet eens door hoe sexy hij is![]()
maandag 13 april 2020 om 15:55
Mijn moeder verzorgt mijn vader en die schelen slechts 6 jaar en 4 maanden. Natuurlijk zijn bepaalde dingen moeilijk of zelfs onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat er geen gelijkwaardigheid meer bestaat tussen de partners. En dat mijn vader na zijn pensioen heel ernstig ziek werd had niemand kunnen voorzien. Zo zie je maar: ook een relatie zonder significant leeftijdsverschil kan allerlei onvoorziene problemen met zich mee brengen. 't Leven is niet maakbaar he?!
maandag 13 april 2020 om 15:59
Als iedereen nu een voorbeeld gaat geven van relaties die ook mis zijn gelopen of uitdagingen hebben gekend, en waarbij het leeftijdsverschil niét zo groot was, kunnen we nog wel even doorgaan met dit topic hé?Baggal schreef: ↑13-04-2020 15:55Mijn moeder verzorgt mijn vader en die schelen slechts 6 jaar en 4 maanden. Natuurlijk zijn bepaalde dingen moeilijk of zelfs onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat er geen gelijkwaardigheid meer bestaat tussen de partners. En dat mijn vader na zijn pensioen heel ernstig ziek werd had niemand kunnen voorzien. Zo zie je maar: ook een relatie zonder significant leeftijdsverschil kan allerlei onvoorziene problemen met zich mee brengen. 't Leven is niet maakbaar he?!
maandag 13 april 2020 om 16:17
Absoluut. Punt is echter dat geen enkele relatie garantie geeft op blijvend succes. Maar mensen het altijd nodig lijken te vinden om in geval van een relatie met een significant leeftijdsverschil altijd met de geijkte voorbeelden aan te komen zetten (alsof TO daar zelf niet over heeft nagedacht). Inderdaad statisch is de kans groter dat je mogelijk voor je partner moet zorgen of dat hij/zij eerder komt te overlijden, maar ook met een jongere partner zijn er bepaalde dingen die je kunnen overkomen.Hippiemeisje schreef: ↑13-04-2020 15:59Als iedereen nu een voorbeeld gaat geven van relaties die ook mis zijn gelopen of uitdagingen hebben gekend, en waarbij het leeftijdsverschil niét zo groot was, kunnen we nog wel even doorgaan met dit topic hé?
Ik zie hier ook geregeld de zak geld vaak voorbij komen. Best beledigend voor mensen die een weloverwogen keuze hebben gemaakt voor de liefde en waarbij financieel gewin geen rol speelde. Natuurlijk zullen er relaties zijn waarbij dit voorkomt, maar dat hoeft echt niet altijd het geval te zijn. Neem nou mijn prime minister Boris Johnson - zijn zwangere partner is (geloof ik) bijna 30 jaar jonger, maar was zelf niet onbemiddeld en is zeker niet dom. Idem ditto voor de vrouw van George Clooney ...
maandag 13 april 2020 om 16:38
Het is ook zo oppervlakkig. Alsof een rijke man alleen maar aantrekkelijk kan zijn vanwege zijn geld. Of een mooie vrouw alleen maar vanwege haar uiterlijk. Laat staan als er sprake is van een combi van beiden.Baggal schreef: ↑13-04-2020 16:17
Ik zie hier ook geregeld de zak geld vaak voorbij komen. Best beledigend voor mensen die een weloverwogen keuze hebben gemaakt voor de liefde en waarbij financieel gewin geen rol speelde. Natuurlijk zullen er relaties zijn waarbij dit voorkomt, maar dat hoeft echt niet altijd het geval te zijn. Neem nou mijn prime minister Boris Johnson - zijn zwangere partner is (geloof ik) bijna 30 jaar jonger, maar was zelf niet onbemiddeld en is zeker niet dom. Idem ditto voor de vrouw van George Clooney ...
maandag 13 april 2020 om 17:02
Ik omschrijf het natuurlijk wat gechargeerd om mijn punt duidelijk te maken. Een weldenkende vrouw gaat geen verbintenis aan met een vent zonder toekomst. En ik vind het belangrijk dat hij ook financieel voor mij kan zorgen als de omstandigheden daarnaar zijn, net zoals ik andersom voor hem zou doen. Moet ook makkelijk kunnen aangezien mannen door de bank genomen meer verdienen dan vrouwen.
maandag 13 april 2020 om 17:17
Mijn advies: niet doen!
Ik heb 4 jaar lang in een relatie gezeten met een man die 20 jaar ouder was. Ik was 21 hij was 42.
In het begin was alles door de roze bril, maar uiteindelijk kwam het machtsverschil en de andere levensfase aan te pas.
Ik heb het met pijn en moeite afgebroken.
Begrijp me niet verkeerd, er is echt liefde in het spel geweest, maar ik werd ouder en begon te ontwikkelen waar hij uiteraard hetzelfde bleef.
(Zelf wil ik geen kinderen dus dat was nooit een probleem.)
Succes!
Ik heb 4 jaar lang in een relatie gezeten met een man die 20 jaar ouder was. Ik was 21 hij was 42.
In het begin was alles door de roze bril, maar uiteindelijk kwam het machtsverschil en de andere levensfase aan te pas.
Ik heb het met pijn en moeite afgebroken.
Begrijp me niet verkeerd, er is echt liefde in het spel geweest, maar ik werd ouder en begon te ontwikkelen waar hij uiteraard hetzelfde bleef.
(Zelf wil ik geen kinderen dus dat was nooit een probleem.)
Succes!
maandag 13 april 2020 om 17:34
maandag 13 april 2020 om 17:35
goed voorbeeld van dat een knappe man ook gewoon lelijk wordtDaveotion schreef: ↑13-04-2020 17:34Ik ken nog wel een stel bij wie het leeftijdsverschil tot nu toe niet uitmaakte:
Michael Douglas en Catherine Zeta-Jones zijn inmiddels 20 jaar getrouwd. Ze hebben 2 kinderen, en hij heeft 1 kind uit een vorig huwelijk. Toen ze elkaar leerden kennen zag hij er nog heel goed uit voor z'n leeftijd:
![]()
maandag 13 april 2020 om 19:00
Ik denk alleen dat de situatie van TO iets anders is, al klopt het leeftijdsverschil wel aardig.Daveotion schreef: ↑13-04-2020 17:34Ik ken nog wel een stel bij wie het leeftijdsverschil tot nu toe niet uitmaakte:
Michael Douglas en Catherine Zeta-Jones zijn inmiddels 20 jaar getrouwd. Ze hebben 2 kinderen, en hij heeft 1 kind uit een vorig huwelijk. Toen ze elkaar leerden kennen zag hij er nog heel goed uit voor z'n leeftijd:
![]()
Michael Douglas loopt al richting 80. Al hij net zo taai is als zijn vader..
Catherine Zeta Jones is nog steeds een hele mooie vrouw
maandag 13 april 2020 om 19:13
Zo niet mee eens..
Ik ben 47 en als mijn hart een sprongetje maakt voor een man zijn ze max 45, meestal jonger nog.
Vind oudere mannen totaal niet aantrekkelijk. Geef mij maar een frisse jonge man met een stral nd gebit een volle bos haar en een sportief lijf.
Mijn man wordt 53 en ondanks dat ik hem in zijn leeftijdscategorie nog heel goed eruit vind zien met zijn langere krullen en goed lijf vond ik hem 10 jaar geleden stukken aantrekkelijker.
maandag 13 april 2020 om 19:25
Je dacht ik neem het zekere voor het onzekere?
Och lieverd, dit topic loopt wel een beetje tegen zn einde hoor. We zitten al
Ja je weet het niet he...