Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
woensdag 15 april 2020 om 11:06
Precies dit. Een relatie hebben met een veel ouder iemand is, en ik spreek uit ervaring, echt niet altijd makkelijk en dat geldt ook ten aanzien van een samengesteld gezin. Ik sta nog altijd achter mijn keuze overigens, maar er zijn jaren overheen gegaan voordat er enige vorm van acceptatie was en het maakt ook dat je over allerlei beslissingen heel hard moet nadenken en a-b-s-o-l-u-u-t niet lichtvaardig te werk kan en mag gaan.chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 10:57Maar ze wil een kind voor haar dertigste en wordt volgende week 28.... dan kun je nu wel lekker zorgeloos verliefd willen zijn maar daar is geen tijd voor als je dit schema aanhoudt. En ze gaat haar mooie jonge leventje zo ingewikkeld maken als ze dit doorzet.
Jij preekt een beetje voor eigen parochie omdat je zelf ook nog wel een kind met je jonge vriendin wilt maar we hebben hier over een man die dit al twee keer eerder heeft gedaan plus een poging met nummer 3 en TO is nummer 4....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 april 2020 om 11:08
Hoe zou het advies geweest zijn als TO een man was geweest van 25 met een 45 jarige vrouw, een vrouw met al 4 kinderen van 2 verschillende mannen, ook nog een kind wou van de 3e man maar dat ging niet door, en nu met de veel jongere TO ook weer graag een kind wil? Volgens mij zouden alle mannen roepen dat je heel hard moet weg rennen en niet omdraaien.
woensdag 15 april 2020 om 11:13
Ik weet het wel zekerSjulia schreef: ↑15-04-2020 11:08Hoe zou het advies geweest zijn als TO een man was geweest van 25 met een 45 jarige vrouw, een vrouw met al 4 kinderen van 2 verschillende mannen, ook nog een kind wou van de 3e man maar dat ging niet door, en nu met de veel jongere TO ook weer graag een kind wil? Volgens mij zouden alle mannen roepen dat je heel hard moet weg rennen en niet omdraaien.
woensdag 15 april 2020 om 11:15
Hey da's Anouk !!Sjulia schreef: ↑15-04-2020 11:08Hoe zou het advies geweest zijn als TO een man was geweest van 25 met een 45 jarige vrouw, een vrouw met al 4 kinderen van 2 verschillende mannen, ook nog een kind wou van de 3e man maar dat ging niet door, en nu met de veel jongere TO ook weer graag een kind wil? Volgens mij zouden alle mannen roepen dat je heel hard moet weg rennen en niet omdraaien.
woensdag 15 april 2020 om 11:17
Dus omdat jij denkt dat het niet gaat werken is het echte liefde als hij haar laat gaan.Hippiemeisje schreef: ↑15-04-2020 10:51Ik heb alle informatie die ik nodig heb, over die man.
HIJ zou juist degene moeten zijn die zegt; "lieverd, ik vind je geweldig. Maar zoek iemand van je eigen leeftijd. Je hebt nog een heel leven voor je. Dit is te gecompliceerd, ga nog even genieten van je jonge jaren".
Dat zou pas liefde zijn. En volwassen. En normaal.
Maar nee, hij gaat haar overtuigen...
Zou het niet kunnen dat jij iets teveel denkt vanuit jouw eigen denkkader?
woensdag 15 april 2020 om 11:20
Tussen willen en doen zit genoeg ruimte.chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 10:57Maar ze wil een kind voor haar dertigste en wordt volgende week 28.... dan kun je nu wel lekker zorgeloos verliefd willen zijn maar daar is geen tijd voor als je dit schema aanhoudt. En ze gaat haar mooie jonge leventje zo ingewikkeld maken als ze dit doorzet.
Jij preekt een beetje voor eigen parochie omdat je zelf ook nog wel een kind met je jonge vriendin wilt maar we hebben hier over een man die dit al twee keer eerder heeft gedaan plus een poging met nummer 3 en TO is nummer 4....
En waarom mijn persoonlijke situatie erbij halen? Reageer op mijn argumenten. Je kent mijn situatie, noch is deze relevant.
woensdag 15 april 2020 om 11:22
woensdag 15 april 2020 om 11:25
Ik denk wel dat dit relevant is, door jouw situatie kijk je anders naar de omstandigheden. Net als ik overigens omdat ik weer ervaring heb met samengestelde gezinnen en weet ik hoe ingewikkeld dit kan zijn. Zelfs als alles vrijwel vlekkeloos en liefdevol verloopt (wat een utopie is) is het nog ontzettend ingewikkeld en dat moet je niet willen als 27-jarige ongebonden meid.
woensdag 15 april 2020 om 11:28
Nee, eerst flink op haar inpraten, vervolgens weekendjes weg en ermee gaan shoppen, en als kers op de taart een tripje naar NYC voor dr verjaardag.
Da's liefde.
woensdag 15 april 2020 om 11:33
of het liefde is, geen idee. Maar het is wel neukgarantieHippiemeisje schreef: ↑15-04-2020 11:28Nee, eerst flink op haar inpraten, vervolgens weekendjes weg en ermee gaan shoppen, en als kers op de taart een tripje naar NYC voor dr verjaardag.
Da's liefde.
woensdag 15 april 2020 om 11:36
Ja lijkt mij in dezen altijd een ja, mits.Baggal schreef: ↑15-04-2020 11:02Als je diverse nesten hebt gebouwd zou je daar, neem ik aan, toch echter anders in staan, iets meer weloverwogen lijkt mij en gewoon lekker aangeven open te staan voor nog meer kinderen is niet iets dat je vrijblijvend doet gelet op de omstandigheden in dit specifieke geval. En als je twijfelt of je nog aan een tweede / derde / vierde leg wil beginnen dan kun je die twijfel gewoon uiten. Een twijfel die ook normaal zou zijn op zijn leeftijd en met zijn voorgeschiedenis...
Ik lees hier toch echt een JA in en als dat niet zo is dan is de vriend een beetje van het 'pappen en nat houden' -kaliber vrees ik...
Wat je vooral ziet dat velen hier vinden dat een derde leg per definitie fout is. Dat een man van 50 geen vader meer mag worden, asociaal.
Ja, als je die overtuiging hebt, dan houdt het voor jou op. Maar dat is ook maar een mening. En dat zien sommigen duidelijk niet als zodanig.
woensdag 15 april 2020 om 11:43
Ik zou dan zeggen dat het niet mijn keuze zou zijn en dat je eens goed na moet denken of dit is wat je wil.Sjulia schreef: ↑15-04-2020 11:08Hoe zou het advies geweest zijn als TO een man was geweest van 25 met een 45 jarige vrouw, een vrouw met al 4 kinderen van 2 verschillende mannen, ook nog een kind wou van de 3e man maar dat ging niet door, en nu met de veel jongere TO ook weer graag een kind wil? Volgens mij zouden alle mannen roepen dat je heel hard moet weg rennen en niet omdraaien.
Kortom: in de basis dus hetzelfde advies.
woensdag 15 april 2020 om 11:45
Dat geldt echt voor alle relaties. Het werkt vaker niet dan wel.
En natuurlijk is een groter leeftijdsverschil iets wat nog minder vaak werkt, maar ja, wat op papier ideaal is werkt ook vaak niet, dus daar kan je niet zoveel mee.
woensdag 15 april 2020 om 11:47
Maar ik zeg toch eerlijk dat het op papier niet ideaal is?chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 11:25Ik denk wel dat dit relevant is, door jouw situatie kijk je anders naar de omstandigheden. Net als ik overigens omdat ik weer ervaring heb met samengestelde gezinnen en weet ik hoe ingewikkeld dit kan zijn. Zelfs als alles vrijwel vlekkeloos en liefdevol verloopt (wat een utopie is) is het nog ontzettend ingewikkeld en dat moet je niet willen als 27-jarige ongebonden meid.
To is een volwassen vrouw. Laat haar dan ook volwassen besluiten nemen.
woensdag 15 april 2020 om 12:07
Dit is het verhaal dat jij ervan maakt.Hippiemeisje schreef: ↑15-04-2020 11:28Nee, eerst flink op haar inpraten, vervolgens weekendjes weg en ermee gaan shoppen, en als kers op de taart een tripje naar NYC voor dr verjaardag.
Da's liefde.
Het is ook logisch dat bij een groot leeftijdsverschil er wat reservering is bij beide partners. Dat is niet hetzelfde als inpraten op iemand (heeft dat zin als die niet is geïnteresseerd?), maar je hebt daar gewoon gesprekken over.
woensdag 15 april 2020 om 12:07
woensdag 15 april 2020 om 12:08
Dat zal ze ook wel doen. Wat dat besluit dan ook maar mag zijn. Ze vraagt echter om reacties op een openbaar forum en dan krijgt ze die ook. Sterker nog, als TO er al uit was dan had ze geen topic geopend.
woensdag 15 april 2020 om 12:22
Ho even, ze vroeg naar ervaringen. Niet naar meningen over mannen van 50, laat staan een complete psychische en fysieke analyse van haar vent.chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 12:08Dat zal ze ook wel doen. Wat dat besluit dan ook maar mag zijn. Ze vraagt echter om reacties op een openbaar forum en dan krijgt ze die ook. Sterker nog, als TO er al uit was dan had ze geen topic geopend.
woensdag 15 april 2020 om 12:31
en dit topic ging al helemaal niet over vrouwen van 50
Maar er zijn wat oude ego's gekwetst en nu is er een ouwe mannen versus ouwe vrouwen strijd
woensdag 15 april 2020 om 12:53
Dat mag ik hopen. Van onverstandige dingen doen leer je immers.