Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Regenwolk schreef:
14-04-2020 22:41
Waarom wil jij voor je 30ste een kind?
Dat is toch niet zo vreemd? Beter rond je 30e dan later, al heb je in het ideale geval al wat langer een relatie. Maar aangezien TO nu 27 is en al weet dat ze graag kinderen wil, snap ik dat ze niet wil wachten tot ze 35 of 40 jaar is.
Het valt me trouwens sowieso op dat meisjes/jonge vrouwen tegenwoordig veel eerder geïnteresseerd zijn in baby's en zwangerschappen, als ik kijk naar mijn eigen dochters en hun vriendinnen (die veel jonger zijn dan TO en hopelijk nog héél lang wachten met kinderen krijgen :) ) Dat heeft te maken met Instagram-sterren en Youtubers als Monica Geuze & Co. - die krijgen allemaal jong kinderen en ze weten het in hun filmpjes te verkopen als een soort ultieme meisjesdroom. Mijn dochters zitten dagelijks weg te zwijmelen bij al die schattige baby-filmpjes, hippe kinderwagens en kleertjes etc. Ik kan me niet herinneren dat baby's vroeger ook zo'n hype waren.

Het zou me niets verbazen als dat grote invloed heeft op deze generatie. En misschien is dat niet eens zo slecht, want iets jonger kinderen krijgen dan mijn eigen generatie (wij begonnen aan kinderen rond de 30) wordt door fertiliteitsartsen ook toegejuicht.
samarinde schreef:
15-04-2020 01:34
Het valt me trouwens sowieso op dat meisjes/jonge vrouwen tegenwoordig veel eerder geïnteresseerd zijn in baby's en zwangerschappen, als ik kijk naar mijn eigen dochters en hun vriendinnen (die veel jonger zijn dan TO en hopelijk nog héél lang wachten met kinderen krijgen :) ) Dat heeft te maken met Instagram-sterren en Youtubers als Monica Geuze & Co. - die krijgen allemaal jong kinderen en ze weten het in hun filmpjes te verkopen als een soort ultieme meisjesdroom. Mijn dochters zitten dagelijks weg te zwijmelen bij al die schattige baby-filmpjes, hippe kinderwagens en kleertjes etc. Ik kan me niet herinneren dat baby's vroeger ook zo'n hype waren.

Het zou me niets verbazen als dat grote invloed heeft op deze generatie. En misschien is dat niet eens zo slecht, want iets jonger kinderen krijgen dan mijn eigen generatie (wij begonnen aan kinderen rond de 30) wordt door fertiliteitsartsen ook toegejuicht.
Ik verbaas me er ook over. Mijn dochter idem!
justagirly schreef:
14-04-2020 20:33
Ab normaal, wat is HRS?
Huilie rescue squad
Stassie12 schreef:
14-04-2020 20:38
Ik snap niet waarom mijn vriend de boeman is terwijl vrouw 2 is weggegaan en heeft gekozen voor haar minnaar. Die zijn overigens niet samen maar dat is ter zijde.

Ze had twee kinderen met en knappe, rijke, lieve, succesvolle man en ze ging bij hem weg voor een ander? Zomaar?

Waarom vertrok vrouw nummer 3 had ik ook al uitgelegd. Vrouw nummer 3 is een geldwolf. Sorry, ik weet niet wat een nette term hiervoor is. Zij zijn bijna 4 jaar samen geweest dus het is niet zo dat zij na twee dates wist hoe zij hem leeg kon trekken. Dit is een langzaam proces geweest natuurlijk.

Ze was vier jaar lang samen met een rijke, knappe, succesvolle man en ze wist hoe ze bij zijn geld kon om vervolgens te vertrekken? Waarom zou ze weggaan dan? Dan had ze zijn geld niet meer hè.

Zij heeft nu weer vriend (rijke man).

Mijn vriend is daar erg kapot van geweest omdat hij aangaf echt niet gezien te hebben dat zijn ex alleen met hem omging om het geld. En hij kon het natuurlijk niet weten, vooral als je ook nog verliefd ben zie je bepaalde dingen niet meer helder. Hierom is hij ook erg voorzichtig geworden als het gaat om geld etc. Hij loopt daar echt niet mee te koop, en al zeker niet na alles wat hij heeft meegemaakt met zijn ex. Dus dat hij mij wil binden omdat hij geld heeft, status, baby of weet ik veel wat is echt onzin.

En oh ja niet te vergeten vrouw 1. Met vrouw 1 werkte het niet veel ruzies en zijn uit elkaar gegroeid. Hij heeft ook eerlijk toegegeven dat het meer door hem kwam, omdat hij in die tijd erg veel van huis was door zijn werk.
Hier heeft hij ook erg veel spijt van en probeert dat tot de dag van vandaag recht te zetten met zijn kinderen. Alleen kan hij de tijd helaas niet meer terugdraaien.
Ik zou nog maar even een paar jaar wachten met die baby. Je kan wel boos worden op mij, maar denk nu zelf eens even kritisch na. Nog een keer: hij is rijk, knap, succesvol en lief. En toch gaan ze weg. Want al die vrouwen zijn zo gemeen. Maar hij is er nog wel mee bevriend?

Je bent jong en je neemt nog kritiekloos alles aan wat hij zegt.
YagaBaba schreef:
15-04-2020 07:56
Ik zou nog maar even een paar jaar wachten met die baby. Je kan wel boos worden op mij, maar denk nu zelf eens even kritisch na. Nog een keer: hij is rijk, knap, succesvol en lief. En toch gaan ze weg. Want al die vrouwen zijn zo gemeen. Maar hij is er nog wel mee bevriend?

Je bent jong en je neemt nog kritiekloos alles aan wat hij zegt.
Als je 18 jarigen date, dan heb je keuze genoeg uit kandidaten die niet zijn gestopt met een langere relatie.

Iemand boven de 30 die geen langere relaties heeft gehad, dat is pas een red flag lijkt mij zo.
DS1971 schreef:
15-04-2020 08:20
Als je 18 jarigen date, dan heb je keuze genoeg uit kandidaten die niet zijn gestopt met een langere relatie.

Iemand boven de 30 die geen langere relaties heeft gehad, dat is pas een red flag lijkt mij zo.
Eens. Maar dit zijn wel heel veel exen met heel veel kinderen. Op zijn minst een reden om jezelf de vraag te stellen.
Mouthgard schreef:
15-04-2020 01:19
.

Hahaha. The resentment is strong in this one zou Yoda zeggen. Of misschien is het gewoon de overgang.

Mooie is dat mannen boven de 40 geen ruk meer geven om de mening van vrouwen boven de 40. Zeker niet als dat eisenstellertjes zijn. Die mogen het lekker zelf verdienen in het leven. Terwijl die vette oude mannen de sterren van de hemel neuken met hun jongere vriendinnen, vrolijke onbezorgde strakke twintigers en dertigers.

Het lijkt wel of er een vervaldatum staat op het hoofd van rijpere vrouwen: niet meer consumeren na de vijfentwintig.
:rofl:
https://www.nouveau.nl/artikel/psyche/i ... gere-vrouw
Grappig artikel. Wat in het artikel staat: Als een man een jongere vrouw kiest, gaat het niet zozeer over ‘jonger en mooier’, maar eerder over ‘speelser en vrijer kan ik helemaal onderschrijven.

Mijn ervaring is dat vrouwen als ze ouder worden vaak wat meer negatief zijn. Minder zin om eens wat nieuws te proberen. Huiselijker.

Wat wellicht ook voor een hoop mannen geldt hoor, maar ikzelf leid een actief leven, stap graag spontaan in het vliegtuig om elders in de wereld even vertier te zoeken, hou van adrenaline, snelheid en sensatie. Nou, dan vind je je match niet zo snel tussen vrouwen van rond de 40 als rond de 30.

Dat heeft dus niets te maken met pronken, of andere externe factoren, maar gewoon iemand willen die bij jou en jouw leven past.

En dat zal ook vast gelden voor vrouwen met een jongere man. Die zijn dan ook waarschijnlijk jong van geest en hebben geen behoefte aan een zoutzak om naast te zitten op de bank.
YagaBaba schreef:
15-04-2020 08:28
Eens. Maar dit zijn wel heel veel exen met heel veel kinderen. Op zijn minst een reden om jezelf de vraag te stellen.
Maar ze heeft het er met hem over gehad, dus het is niet zo dat ze dat niet meeneemt in de overwegingen.

Net zo goed als dat ze waarschijnlijk al wist dat iemand die 50 is sneller 70 is dan iemand die 30 is. ;)
DS1971 schreef:
15-04-2020 08:36
Grappig artikel. Wat in het artikel staat: Als een man een jongere vrouw kiest, gaat het niet zozeer over ‘jonger en mooier’, maar eerder over ‘speelser en vrijer kan ik helemaal onderschrijven.

Mijn ervaring is dat vrouwen als ze ouder worden vaak wat meer negatief zijn. Minder zin om eens wat nieuws te proberen. Huiselijker.

Zulke vrouwen bestaan zeker. Maar er zijn helaas ook heel veel van zulke mannen. Die niets willen, alleen maar zeuren.

Wat wellicht ook voor een hoop mannen geldt hoor, maar ikzelf leid een actief leven, stap graag spontaan in het vliegtuig om elders in de wereld even vertier te zoeken, hou van adrenaline, snelheid en sensatie. Nou, dan vind je je match niet zo snel tussen vrouwen van rond de 40 als rond de 30.

Dat heeft dus niets te maken met pronken, of andere externe factoren, maar gewoon iemand willen die bij jou en jouw leven past.

En dat zal ook vast gelden voor vrouwen met een jongere man. Die zijn dan ook waarschijnlijk jong van geest en hebben geen behoefte aan een zoutzak om naast te zitten op de bank.
Het is net zo goed een vooroordeel dat jongere vrouwen voor meer in zijn dan oudere dames. Het truttigheidsgehalte op het schoolplein was altijd enorm.

En dan die mannen met een Madonna-Hoer complex. Het was wel de bedoeling dat moeder de vrouw goed voor hem en de kinderen zorgde. Niet te avontuurlijk graag en zeker niet te zelfstandig. Om vervolgens te klagen dat hij avontuur wilde. Alleen klagen hè, niet doen verder. Waarom trouw je dan met een muts van een vrouw?

Mannen zijn echt net zo erg, hoor.
YagaBaba schreef:
15-04-2020 08:50
Het is net zo goed een vooroordeel dat jongere vrouwen voor meer in zijn dan oudere dames. Het truttigheidsgehalte op het schoolplein was altijd enorm.

En dan die mannen met een Madonna-Hoer complex. Het was wel de bedoeling dat moeder de vrouw goed voor hem en de kinderen zorgde. Niet te avontuurlijk graag en zeker niet te zelfstandig. Om vervolgens te klagen dat hij avontuur wilde. Alleen klagen hè, niet doen verder. Waarom trouw je dan met een muts van een vrouw?

Mannen zijn echt net zo erg, hoor.
Zoals ik al aangaf, geldt het waarschijnlijk ook voor mannen, maar ja mijn relaties waren nu eenmaal met vrouwen, dus kan ik op dat punt niet uit ervaring spreken. ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar topic is dit geworden, van een groepje ouwe mannen en ouwe vrouwen die elkaar verwijt, dat het allemaal aan de ander ligt
DS1971 schreef:
15-04-2020 08:36

Wat grappig, dus zo kan je elke 10 jaar of minder weer iemand zoeken die op dat moment bij jouw levensstijl past.
Want als er kinderen komen, komen die op de eerste plaats en zak je automatisch naar de tweede plaats.

Gewoon weer iemand zoeken die je dan weer op nummer 1 zet, toch?
Net zo makkelijk, want waarom zou jij überhaupt concessies doen vwb jouw levensstijl?
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
Lanterfantaarn schreef:
15-04-2020 09:25
Wat grappig, dus zo kan je elke 10 jaar of minder weer iemand zoeken die op dat moment bij jouw levensstijl past.
Want als er kinderen komen, komen die op de eerste plaats en zak je automatisch naar de tweede plaats.

Gewoon weer iemand zoeken die je dan weer op nummer 1 zet, toch?
Net zo makkelijk, want waarom zou jij überhaupt concessies doen vwb jouw levensstijl?
Wat een bijzondere verdraaiing van wat er werkelijk staat.
DS1971 schreef:
15-04-2020 09:33
Wat een bijzondere verdraaiing van wat er werkelijk staat.
Je onderschrijft anders wel (onbedoeld?) het plaatje wat er in dat artikel wordt geschetst: dat het individuele geluk tegenwoordig vaak boven dat van het gezin wordt geplaatst.
lilalinda schreef:
15-04-2020 09:00
Wat een bizar topic is dit geworden, van een groepje ouwe mannen en ouwe vrouwen die elkaar verwijt, dat het allemaal aan de ander ligt
Nou inderdaad zeg dat...

En TO doet alleen maar verwoede pogingen om ons van ''haar gelijk'' te overtuigen. Iemand omschreef de partner van TO als rusteloos en het komt wel over alsof hij toch een beetje een puinhoop van zijn (privé) leven heeft gemaakt. Kinderen bij diverse vrouwen en dan ook nog openstaan voor een kind met TO - alsof het allemaal niets is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
samarinde schreef:
15-04-2020 01:21
Dat is toch niet zo vreemd? Beter rond je 30e dan later, al heb je in het ideale geval al wat langer een relatie. Maar aangezien TO nu 27 is en al weet dat ze graag kinderen wil, snap ik dat ze niet wil wachten tot ze 35 of 40 jaar is.
Ik snap ook dat ze jong een kind wil.
Vind het alleen vreemd dat de leeftijd van haar partner dan niets uitmaakt.
Daveotion schreef:
15-04-2020 09:44
Je onderschrijft anders wel (onbedoeld?) het plaatje wat er in dat artikel wordt geschetst: dat het individuele geluk tegenwoordig vaak boven dat van het gezin wordt geplaatst.
Nou nee, ik spreek over de situatie dat je al vrijgezel bent.
Baggal schreef:
15-04-2020 09:44
Nou inderdaad zeg dat...

En TO doet alleen maar verwoede pogingen om ons van ''haar gelijk'' te overtuigen. Iemand omschreef de partner van TO als rusteloos en het komt wel over alsof hij toch een beetje een puinhoop van zijn (privé) leven heeft gemaakt. Kinderen bij diverse vrouwen en dan ook nog openstaan voor een kind met TO - alsof het allemaal niets is...
Ik vind het anders veel vreemder dat er mensen zijn die dagenlang bezig zijn haar te overtuigen dat haar vriend een slechte keuze is, terwijl zij hem totaal niet kennen.
Regenwolk schreef:
15-04-2020 09:46
Ik snap ook dat ze jong een kind wil.
Vind het alleen vreemd dat de leeftijd van haar partner dan niets uitmaakt.
De OP staat haaks op haar verdere reacties in dit topic. In de OP heeft ze het over een twijfel of dit gaat werken en vraagt ze naar ervaringen van anderen in een soortgelijke situatie. In het topic zelf rechtvaardigt ze alleen de positie van haar vriend en gaat ze amper in op de welgemeende posts van gelijkgestemden. Steeds maar herhalen dat het normaal is en dat deze man echt geen puinhoop van zijn prive leven heeft gemaakt (3 scheidingen en kinderen bij diverse vrouwen klinkt alles behalve stabiel). Ik vind het voorts nogal veelzeggend als iemand zo lichtvaardig over het maken/opvoeden van kinderen denkt en de gevolgen die dat heeft voor iedereen. Niet dat je het om die reden (bijvoorbeeld de gevoelens van de andere kinderen) maar moet laten, maar het zijn allerlei dingen die een weldenkend mens en al helemaal een man van boven de 50 zou moeten meenemen in zijn overwegingen. Ik snap niet dat TO dat niet ziet. Eh... liefde maakt blind zullen we maar zeggen.
baggal wijzigde dit bericht op 15-04-2020 10:10
0.56% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Stassie, zijn er al samenwoonplannen?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
DS1971 schreef:
15-04-2020 10:03
Ik vind het anders veel vreemder dat er mensen zijn die dagenlang bezig zijn haar te overtuigen dat haar vriend een slechte keuze is, terwijl zij hem totaal niet kennen.
Ik vind het alarmerender dat TO een kind wil van iemand die er al twee leggen op heeft zitten. Ook al geeft ze aan dat ze maar 1 kindje wil, dat doet er niet toe. Of het er nu 1 of 3 zijn, voor die kinderen zal het veel vragen en verwarring geven in de toekomst dat de broers en zussen andere moeders hebben en dat papa zoveel relaties heeft gehad die stuk zijn gegaan. Lijkt me ook misschien wel angstig voor een kind: “Straks gaan papa en mama ook uit elkaar, want dat is bij mijn broers/zussen ook gebeurd”
Volgens mij is zijn leeftijd nog het minste een probleem. Kijk naar Boris Johnson en zijn vrouw en zo zijn er tientallen koppels waarbij een groot leeftijdsverschil geen issue is. Dat hij al 4 kinderen heeft van verschillende vrouwen, diverse ex-en waarbij hij steeds jonger gaat en vrienden die allemaal de blits maken met een veel jongere vrouw vind ik eerder iets om mijn vraagtekens bij te zetten.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
DS1971 schreef:
15-04-2020 10:03
obv wat TO vertelt, vind ik het een vreemde situatie, en heb ik best vraagtekens bij een man met al enkele 'nesten'.
obv mijn eigen ervaringen zie ik dat de (toen nog) jonge mannen&vrouwen die na hun studie aan een 'ouwetje' bleven plakken, die allemaal gedumpt hebben, omdat 15 jaar later het 'ouwetje' echt Oud bleek te zijn geworden
obv studies weten we, dat relaties waarbij mensen het meest op elkaar lijken, het langst stand houden ( de klassieker, hij 2 jaar ouder dan zij, werkt het best)

Dus tja, de kans, dat TO met deze man Lang & Gelukkig gaat worden, is niet groot (KANS, geen garantie)
Moet ze het zelf weten, ja hoor, maar de waarschuwingen zijn niet onterecht

dat vervolgens ouwe mannen en vrouwen gaan lopen toeteren, dat juist het andere geslacht snel verouderd heeft mijn volle verbazing. Vanwaar die bewijsdrang?
chineesje2000 schreef:
15-04-2020 10:15
Ik vind het alarmerender dat TO een kind wil van iemand die er al twee leggen op heeft zitten. Ook al geeft ze aan dat ze maar 1 kindje wil, dat doet er niet toe. Of het er nu 1 of 3 zijn, voor die kinderen zal het veel vragen en verwarring geven in de toekomst dat de broers en zussen andere moeders hebben en dat papa zoveel relaties heeft gehad die stuk zijn gegaan. Lijkt me ook misschien wel angstig voor een kind: “Straks gaan papa en mama ook uit elkaar, want dat is bij mijn broers/zussen ook gebeurd”
Dat je samen nog een kind wil (of liever gezegd TO) kan ik helemaal inkomen. Maar ik vind het het vreemd dat die vriend, die inmiddels 50 is, daar zo lichtvaardig over lijkt te denken en in termen als 'geen probleem'. Zo'n beslissing heeft nogal verstrekkende gevolgen lijkt mij. Mijn man en ik zijn zeker niet over een nacht ijs gegaan op dat gebied en dat geldt zowel voor de relatie als voor de beslissing samen nog een kind te krijgen en de gevolgen voor alle betrokkenen. De vriend van TO lijkt niet echt weloverwogen te werk te gaan als het gaat om vrouwen/trouwen en kinderen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven