Blaffende chihuahua's

15-04-2020 22:26 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeey!

Momenteel zit ik met mijn handen in het haar onder andere door m'n blaffende mormeltjes.
Ik heb wat mot met de buren en na een gesprek vandaag is er uit gekomen dat mijn honden echt veel overlast veroorzaken.
Vooral als ik niet thuis ben kunnen ze behoorlijk te keer gaan.

Ze blaffen als er iemand langs loopt
Ze blaffen als ze iemand horen praten
Ze blaffen als er post komt
Ze blaffen als er kattenbrokken vallen
Ze blaffen als er iemand langs komt
Ze blaffen als de buurman thuiskomt..
Ze blaffen als ik thuis kom

Ze blaffen zoveeeel.
Als ik thuis ben corrigeer ik ze natuurlijk maar het houd nooit op.
1 van mijn hondjes heeft ook echt een hele hoge blaf waar je echt knetter van kan worden.

Nu heb ik de buren beloofd opzoek te gaan naar oplossing..
Hoe lastig dit ook gaat worden ben ik bereid alles te proberen om ze te laten stoppen met blaffen..
Het is voor mij,de buren en hunzelf niet fijn.

Heeft iemand DE gouden tip tegen blaffen?
Wat kan ik proberen?
Wat kan ik doen?
Wat moet ik juist niet doen?

Ben echt ten einde raad.. 😅
La vie est belle ♡
Anders geluidsisolatie op de muur plakken?

Zijn de honden in een ruimte die aan de buren grenst?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Bij onze honden hielp het om de t.v. aan te zetten als we niet thuis waren.
Ik zou een gedragsdeskundige inschakelen. Zo krijg je hulp die het beste past bij jou en je hondjes.
Ver weg blijven van blafbanden enzo hoor, dat is dierenmishandeling.
Goed van je dat je er zo mee aan de slag wil gaan, succes!
Mosterd.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 15-04-2020 22:36
94.44% gewijzigd
stellar schreef:
15-04-2020 22:32
Ik zou een gedragsdeskundige inschakelen. Zo krijg je hulp die het beste past bij jou en je hondjes.
En verboden vanaf 1 juli dit jaar.
¡Apagando las luces!
Lastig zeg, maar ik snap je buren wel. Het is heel irritant als honden blaffen.
Kun je niet wat meer er bovenop zitten? Een deskundige inschakelen die je kan helpen om die hond wat meer op te voeden?
Is gebrek aan leiding. De eigenaar ziet de dieren als kinderen die ze wil verwennen maar ze is er vaak blind voor dat het om honden gaat en niet om mensenkinderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je al geprobeerd om de radio aan te laten als je weg bent?
Gezien wat er op het spel staat meteen op zoek gaan naar een goede gedragsdeskundige om je hierin te begeleiden. En ik hoop dat je niet echt denkt dat er een 'gouden tip tegen blaffen' bestaat, laat staan dat je die even op een forum kunt halen. Echt, schakel die professionele begeleiding meteen in.
Meprim schreef:
15-04-2020 22:37
Kun je niet wat meer er bovenop zitten?

:hihi:
RikM schreef:
15-04-2020 22:43

Hahaha, ik had eroverheen gelezen maar briljant :rofl: . Okee TO, ik neem mijn woorden terug: er bestaat tóch een gouden tip tegen blaffende chihuahua's :loveit: .
Je moet je honden opvoeden.
Fijn voor je buren dat je er wel iets aan wil gaan doen.
Diervriendelijke blafband. Gaar met trilling, dus geen stroomstoot.
Ook heb je citronella blafbanden.

Kijk maar eens op bol.com.
RikM schreef:
15-04-2020 22:43
hahaha, ja dat is zo gebeurt met die accessoires natuurlijk
haarklover schreef:
15-04-2020 22:30
Anders geluidsisolatie op de muur plakken?

Zijn de honden in een ruimte die aan de buren grenst?
Honden lopen los in huis. Vooral in de woonkamer zitten ze en beide buren horen ze.
La vie est belle ♡
stellar schreef:
15-04-2020 22:32
Blafbanden ben ik ook zeker op tegen.
Wil eens wat dingen gaan uittesten qua tips die ik heb gekregen en anders idd een deskundige!
La vie est belle ♡
En overlast van je honden én overlast van je muziek/feestjes (uit je andere topic):
ik ben blij dat ik je buurvrouw niet ben!
retrostar schreef:
15-04-2020 22:40
Is gebrek aan leiding. De eigenaar ziet de dieren als kinderen die ze wil verwennen maar ze is er vaak blind voor dat het om honden gaat en niet om mensenkinderen.
Hierin geef ik je groot gelijk.
Zijn ook mn babys :hihi:
Maar is lastig af te leren als je zo ben opgegroeid en het is gewoon heerlijk ze te vertroetelen.
Maar ben zeker van mening dat blaffen wel af te leren valt en je ze alsnog kunt vertroetelen.
La vie est belle ♡
Lexie72 schreef:
15-04-2020 23:07
En overlast van je honden én overlast van je muziek/feestjes (uit je andere topic):
ik ben blij dat ik je buurvrouw niet ben!
Als je mn update zou hebben gelezen uit mijn andere topic had je kunnen lezen dat ik vandaag in gesprek ben gegaan met ze en ze hier dus ook mee kwamen. Dit hebben ze me nooit eerder verteld, ook niet toen we nog op goede voet waren.

Echter hebben ze mn excusses geaccepteerd en probeer ik op zoek te gaan naar een oplossing ;)
La vie est belle ♡
In dit geval zou ik echt een hondentrainer inhuren. Het gedrag van de honden is zo vervelend voor de buren, dat ik hier flink in zou investeren.
S-Groot schreef:
15-04-2020 22:48
Hahaha, ik had eroverheen gelezen maar briljant :rofl: . Okee TO, ik neem mijn woorden terug: er bestaat tóch een gouden tip tegen blaffende chihuahua's :loveit: .
:hihi: oké, zal t eens testen dan.
Nee zonder gekkigheid tuurlijk snap ik dat de gouden tip niet bestaat en niet zomaar uit een forum komt rollen.

Ik hoop gewoon dat er miss iemand is die ervaring heeft, tips voor me heeft om mee aan de slag te gaan, ervaringen met gedragsdeskundigen etc.
La vie est belle ♡
Ik heb goede verhalen gehoord over hondengedragsdeskundige Anniek Winters. En ze werkt ook tijdens coronatijd.
Maar heb je dan zelf geen last van dat geblaf? Waarom heb je daar nooit wat aan gedaan? Raar dat je buren je dat moeten vertellen.
Hoeveel zijn de honden alleen overdag?
Een gedragstrainer is het beste, want die kan met jou samen beter analyseren wat er mis gaat.

Maar... Overmatig blaffen is vaak een gevolg van onvoldoende andere uitdagingen. Wandelen ze genoeg? Laat je hen voldoende hersenwerk doen? Als jij hen onvoldoende bezig houdt, dan zoeken zij hun eigen werk wel uit, zoals bijvoorbeeld overdreven waken en blaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven