Blaffende chihuahua's

15-04-2020 22:26 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeey!

Momenteel zit ik met mijn handen in het haar onder andere door m'n blaffende mormeltjes.
Ik heb wat mot met de buren en na een gesprek vandaag is er uit gekomen dat mijn honden echt veel overlast veroorzaken.
Vooral als ik niet thuis ben kunnen ze behoorlijk te keer gaan.

Ze blaffen als er iemand langs loopt
Ze blaffen als ze iemand horen praten
Ze blaffen als er post komt
Ze blaffen als er kattenbrokken vallen
Ze blaffen als er iemand langs komt
Ze blaffen als de buurman thuiskomt..
Ze blaffen als ik thuis kom

Ze blaffen zoveeeel.
Als ik thuis ben corrigeer ik ze natuurlijk maar het houd nooit op.
1 van mijn hondjes heeft ook echt een hele hoge blaf waar je echt knetter van kan worden.

Nu heb ik de buren beloofd opzoek te gaan naar oplossing..
Hoe lastig dit ook gaat worden ben ik bereid alles te proberen om ze te laten stoppen met blaffen..
Het is voor mij,de buren en hunzelf niet fijn.

Heeft iemand DE gouden tip tegen blaffen?
Wat kan ik proberen?
Wat kan ik doen?
Wat moet ik juist niet doen?

Ben echt ten einde raad.. 😅
La vie est belle ♡
Ik sta er verbaasd van te kijken dat mensen apparaten gebruiken om hun hond op te voeden.
Als je het zelf niet kunt, vraag dan opvoedadvies aan een deskundige!
RocketScienceFiction schreef:
16-04-2020 13:46
Helemaal eens verder hoor, behalve dat ik van mening ben dat dat niet gaat helpen hier. Aard van het beestje.

Ik ben absoluut geen Chihuahua-fan, en juist omdat de meesten onopgevoede zenuwachtige keffende mormels zijn.

Maar ze kunnen wel degelijk opgevoed en getraind worden. En daarnaast hebben ze - net als elke hond - behoefte aan activiteiten waar ze hun energie in kwijt kunnen, en de Chihuahua juist meer dan men gemiddeld denkt.

TO probeert haar hondjes nu stil te krijgen met een plantenspuit, en dat zegt genoeg over hoe zij nu met haar hondjes omgaat. En daar wordt - naast de buren en TO zelf - geen hond blij van. Een gedragstherapeut kan haar helpen om te leren hoe zij de honden kan geven wat zij wel van haar nodig hebben, en de kans is groot dat het probleemgedrag dan echt een stuk minder wordt.
Chelss994xx schreef:
16-04-2020 11:29
Tuurlijk ik word er zelf ook knetter van.
Ik ben al met een plantenspuit aan de gang gegaan en zodra ze aanslaan als ik thuis ben krijg ik ze al sneller stil.
Als ik thuis ben zou ik het sneller onder controle kunnen krijgen dan ik niet thuis ben.
De buren hebben in het begin niet aan gegeven dat ze zoveel te horen waren. We hadden hier een gesprek over gehad.
Verder heb ik nu natuurlijk een hoop mot gehad met ze en hierdoor hebben zij mij niet meer willen/kunnen zeggen dat de honden ook een onderdeel van de klachten waren.
Ik kan natuurlijk niet ruiken hoeveel/hoelang ze blaffen wannrr ik niet thuis ben en om welke tijden ze dit doen.
Nu ik een gesprek ben aangegaan met ze is duidelijk voor mij geworden dat ze toch in de loop vd tijd erger zijn geworden dan voorheen en heb dit ook aangegeven bij ze.

Ik merk wel dat je snel oordeeld en dat vind ik jammer. Je weet niet waarom ik de brieven niet eerder ben gaan geven dus dat je dit raar vind is onnodig. Ik vraag om hulp en wil mij beteren. Oordelen en aanvallen heeft geen zin.
Wat een rare manier om met je dieren om te gaan. 4 hele dagen werken, geen cursus om met je dieren om te gaan en ze bewerken met een plantenspuit...waarom heb je ze eigenlijk? Je komt niet over als iemand die geschikt is voor honden. Wil niemand ze overnemen? Kan je moeder ze niet in de ochtend al halen, of kun je ze je bij je moeder brengen voor je naar je werkt gaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Chelss994xx schreef:
Ik ben al met een plantenspuit aan de gang gegaan en zodra ze aanslaan als ik thuis ben krijg ik ze al sneller stil.
Als ik thuis ben zou ik het sneller onder controle kunnen krijgen dan ik niet thuis ben.
De buren hebben in het begin niet aan gegeven dat ze zoveel te horen waren. We hadden hier een gesprek over gehad.
Verder heb ik nu natuurlijk een hoop mot gehad met ze en hierdoor hebben zij mij niet meer willen/kunnen zeggen dat de honden ook een onderdeel van de klachten waren.
Ik kan natuurlijk niet ruiken hoeveel/hoelang ze blaffen wannrr ik niet thuis ben en om welke tijden ze dit doen.
Nu ik een gesprek ben aangegaan met ze is duidelijk voor mij geworden dat ze toch in de loop vd tijd erger zijn geworden dan voorheen en heb dit ook aangegeven bij ze.

Ik merk wel dat je snel oordeeld en dat vind ik jammer. Je weet niet waarom ik de brieven niet eerder ben gaan geven dus dat je dit raar vind is onnodig. Ik vraag om hulp en wil mij beteren. Oordelen en aanvallen heeft geen zin.
Wat een rare manier om met je dieren om te gaan. 4 hele dagen werken, geen cursus om met je dieren om te gaan en ze bewerken met een plantenspuit...waarom heb je ze eigenlijk? Je komt niet over als iemand die geschikt is voor honden. Wil niemand ze overnemen? Kan je moeder ze niet in de ochtend al halen, of kun je ze je bij je moeder brengen voor je naar je werkt gaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt ze toch corrigeren? een harde TSSSSSSSSSSSSSSSSSSST of ervoor gaan staan en naar hun plaats sturen. Je kunt dit zo makkelijk oefenen/trainen. Ik snap je buren wel, ik heb naast mij ook zo'n keffer wonen die aanslaat voor alles wat voorbijkomt zo irritant!. laat ze goed uit voordat je weggaat dan zijn ze moe en gaan ze slapen.

Zelf heb ik een hond en die hoor je nooit die weet dat hij alleen mag aanslaan als het nodig is dus als er vreemde aan de poort rammelen of ongevraagd binnen komen, gewoon geleerd.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 16-04-2020 14:55
7.56% gewijzigd
Ik heb ook 2 chihuahua’s, maar die blaffen zelden. Zijn ook geen zenuwachtige hondjes en ze zijn goed opgevoed en 1 is als pup op cursus geweest.

De kinderen van de buren zijn slechter opgevoed.
In welke serie die speelt in NewYork was dat nou toch een keertje, dat iemands' buurman de stembanden van de blafhond had laten verwijderen?
Makkelijker dan gedragstherapie. :facepalm:
Someonenew schreef:
16-04-2020 14:54
Je kunt ze toch corrigeren? een harde TSSSSSSSSSSSSSSSSSSST of ervoor gaan staan en naar hun plaats sturen. Je kunt dit zo makkelijk oefenen/trainen. Ik snap je buren wel, ik heb naast mij ook zo'n keffer wonen die aanslaat voor alles wat voorbijkomt zo irritant!. laat ze goed uit voordat je weggaat dan zijn ze moe en gaan ze slapen.

Zelf heb ik een hond en die hoor je nooit die weet dat hij alleen mag aanslaan als het nodig is dus als er vreemde aan de poort rammelen of ongevraagd binnen komen, gewoon geleerd.

8 uur per dag weg blijven en dan gaan straffen en op hun plaats wijzen wanneer je thuis komt gaat ook niet werken. Beestjes hebben aandacht nodig, spelen, buiten lopen en duidelijke leiding (geen straf). Het zijn actieve waakse honden, gezelschapshonden die graag leren. Het is geen geschikt huisdier voor mensen die 8-9 uur per dag van huis zijn en die dan met een plantenspuit aan de slag gaan. Zo een dier heeft gezelfschap nodig, iemand die aanwezig i, spelen en een gehoorzaamheidscursus/puppy cursus.

To gedraagt zich onverantwoordelijk.
Zou een cursus ooit verplicht worden voor hondenbezitters? Ik vind dat dat eigenlijk wel zou moeten. Niet alleen vanwege overlast maar ook voor de honden zelf.

Schaf dan voor mijn part de hondenbelasting af en vervang dat door een verplichte cursus bij aanschaf.
Chelss994xx schreef:
15-04-2020 23:08
Hierin geef ik je groot gelijk.
Zijn ook mn babys :hihi:
Maar is lastig af te leren als je zo ben opgegroeid en het is gewoon heerlijk ze te vertroetelen.
Maar ben zeker van mening dat blaffen wel af te leren valt en je ze alsnog kunt vertroetelen.

Neem ze mee in een tasje naar je werk.
Gezellie.
SombraOnline schreef:
15-04-2020 22:36
En verboden vanaf 1 juli dit jaar.
Alleen de stroombanden. Maar er zijn ook banden die trillen, water spuiten of een geur die ze niet fijn vinden.

Niet dat dat de oplossing is
Blijven ze dan de gehele middag bij je moeder of worden ze alleen uitgelaten? Hondjes zijn wel vrij veel alleen anders, weet niet wat je situatie hiervoor was? Zou in vedergeval voordat je naar je werk gaat echt een flink stuk met ze gaan lopen, dat ze hun energie kwijt kunnen en gaan slapen wanneer je thuis komt.

Misschien een optie om daarbij je radio zachtjes aan te doen, en de gordijnen dicht? Ook een gedragskundige erbij halen zij kunnen zoeken naar de juiste oplossing en training voor jullie beide.

Plantenspuit wordt wel vaker gebruikt hoor en niet alleen bij honden, even een pufje, afleiding en klaar. Sommige honden vinden het geweldig dus dan maken ze er een spelletje van haha. Ben geen voorstander van blafbanden maar je hebt ook banden die gaan trillen, of lucht uitblazen wanneer ze beginnen te blaffen.
RikM schreef:
16-04-2020 15:04
Zou een cursus ooit verplicht worden voor hondenbezitters? Ik vind dat dat eigenlijk wel zou moeten. Niet alleen vanwege overlast maar ook voor de honden zelf.

Schaf dan voor mijn part de hondenbelasting af en vervang dat door een verplichte cursus bij aanschaf.

Dikke +1. Liefst voor aanschaf. Ook beter toezicht op fokken van rashonden en het bezit daarvan.
Flowert123 schreef:
16-04-2020 15:11
Blijven ze dan de gehele middag bij je moeder of worden ze alleen uitgelaten? Hondjes zijn wel vrij veel alleen anders, weet niet wat je situatie hiervoor was? Zou in vedergeval voordat je naar je werk gaat echt een flink stuk met ze gaan lopen, dat ze hun energie kwijt kunnen en gaan slapen wanneer je thuis komt.

Misschien een optie om daarbij je radio zachtjes aan te doen, en de gordijnen dicht? Ook een gedragskundige erbij halen zij kunnen zoeken naar de juiste oplossing en training voor jullie beide.

Plantenspuit wordt wel vaker gebruikt hoor en niet alleen bij honden, even een pufje, afleiding en klaar. Sommige honden vinden het geweldig dus dan maken ze er een spelletje van haha. Ben geen voorstander van blafbanden maar je hebt ook banden die gaan trillen, of lucht uitblazen wanneer ze beginnen te blaffen.
Bedankt, eens iemand die normaal kan reageren ipv aanvallen.
Al die aanvallende reacties is niemand mee geholpen. This dat ik een goede ruggengraat heb en tegen kritiek kan maargoed..

Ik werkte toen ik ze had aangeschaft een stuk minder. Ik had gebroken diensten op een buitenschoolse opvang.
Toen ik een kans kreeg om in de dagopvang te gaan werken heb ik deze aangepakt.
In overleg met mijn ouders zodat ze niet 4 hele volle dagen alleen zitten natuurlijk.

Mijn moeder komt ze rond de middag ophalen. Laat ze dan uit en kunnen dan spelen met haar 2 chi's.
Als ik klaar ben met werken haal ik ze op bij haar en wandelen we altijd naar huis.
Afhankelijk hoelang ik weg ben worden ze tussendoor nog een keer uitgelaten natuurlijk.

Dat ik met een plantenspuit aan de gang ben gegaan is niet vanuit mij gekomen dus RUSTIG mensen. Tjeeeejsz.
Ze gaan er niet dood van he :wtf:
En ja.. het werkt wel.. beter dan een stroomblafband.

Heb natuurlijk erge spjjt dat ik nooit een cursus heb gedaan. Je denk ik doe t wel ff.
Aagh dat blaffen zo schattig als ze klein zijn en ja daar ben ik fout gegaan. Werden aangestoken door andere honden en toen niet meer eruit gekregen.

Momenteel heb ik nu de bench naar boven verhuisd en ze in de slaapkamer gezet als ik wegga. Even getest door naar de winkel te gaan en het ging redelijk.
Ze blafte alleen veel als ik thuis kwam..

Ik ben in contact met meerdere gedragsdeskundige. Even kijken welke het beste zou aansluiten.
La vie est belle ♡
hannaa45 schreef:
16-04-2020 15:08
Neem ze mee in een tasje naar je werk.
Gezellie.
Als dat kon :ugeek:
La vie est belle ♡
Je kunt toch nog steeds met ze op cursus.
viva-amber schreef:
16-04-2020 15:50
Je kunt toch nog steeds met ze op cursus.
Zeker. Ben ook in gesprek met deskundige.

Maar zoals vele reageren hier is hulp vragen denk ik niet meer toegestaan.
La vie est belle ♡
Blaffen schattig, geen opvoeding/training,...aangeschaft zonder na te denken dat je werksituatie verandert..je moeder er mee opzadelen...al eerder problemen met de buren over feestjes en harde muziek.

De gevolgen van je daden leren overzien gaan je een hoop ellende schelen in de toekomst. Je bent niet alleen in de wereld en je woont niet in een hutje op de hei. Je hebt kleine terriers niet een kat van 14 uit het asiel die alleen wil slapen voor de kachel.

De oplossing start en begint bij jou, nadenken voor je iets doet en van te voren bedenken wat nodig is om er een succes van te maken. 80% van dit probleem bestaat uit het feit dat je je verantwoordelijkheden ontloopt.

Hoeveel uur per dag zitten je honden in een bench?
Chelss994xx schreef:

Een plantenspuit? Dat zegt wel veel over jouw kennis van honden en het opvoeden ervan, of mag ik dat ook niet zeggen?

Vwb de brieven en het snel oordelen ervan....
In je andere topic geef je aan voor wat voor overlast je gezorgd hebt en dat is echt wel heel ernstig. Daar heb je diverse adviezen gekregen. Een hoop mensem zeiden dat je gewoon moest langsgaan, je koos voor een brief omdat je langsgaan niet durfde. Dat is prima maar het verbaasd me dat er je bij zo'n groot probleem de brieven wel schrijft maar niet afgeeft. Pas als de brief van de woningbouw op de mat valt zie je de ernst in en onderneem je direct actie.
Dan zeg je dat ik niet mag oordelen maar ik vind de overlast die je veroorzaakte en hoe je het afdeed met gezeur heel erg en de manier hoe je er mee omgaat erg onvolwassen.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 16-04-2020 20:25
2.77% gewijzigd
Chelss994xx schreef:
16-04-2020 15:49
Bedankt, eens iemand die normaal kan reageren ipv aanvallen.
Al die aanvallende reacties is niemand mee geholpen. This dat ik een goede ruggengraat heb en tegen kritiek kan maargoed..

Ik werkte toen ik ze had aangeschaft een stuk minder. Ik had gebroken diensten op een buitenschoolse opvang.
Toen ik een kans kreeg om in de dagopvang te gaan werken heb ik deze aangepakt.
In overleg met mijn ouders zodat ze niet 4 hele volle dagen alleen zitten natuurlijk.

Mijn moeder komt ze rond de middag ophalen. Laat ze dan uit en kunnen dan spelen met haar 2 chi's.
Als ik klaar ben met werken haal ik ze op bij haar en wandelen we altijd naar huis.
Afhankelijk hoelang ik weg ben worden ze tussendoor nog een keer uitgelaten natuurlijk.

Dat ik met een plantenspuit aan de gang ben gegaan is niet vanuit mij gekomen dus RUSTIG mensen. Tjeeeejsz.
Ze gaan er niet dood van he :wtf:
En ja.. het werkt wel.. beter dan een stroomblafband.

Heb natuurlijk erge spjjt dat ik nooit een cursus heb gedaan. Je denk ik doe t wel ff.
Aagh dat blaffen zo schattig als ze klein zijn en ja daar ben ik fout gegaan. Werden aangestoken door andere honden en toen niet meer eruit gekregen.

Momenteel heb ik nu de bench naar boven verhuisd en ze in de slaapkamer gezet als ik wegga. Even getest door naar de winkel te gaan en het ging redelijk.
Ze blafte alleen veel als ik thuis kwam..

Ik ben in contact met meerdere gedragsdeskundige. Even kijken welke het beste zou aansluiten.

Ja niet teveel van aantrekken, tegenwoordig doe je het nooit goed. Je kan niet in de toekomst kijken en situaties kunnen nou eenmaal veranderen. Belangrijkste is de oplossing die je dan biedt, en toch super dat ze dan naar je moeder kunnen.
Wij hebben 2 jaar geleden ook een hond aangeschaft, alle tijd maar onverwachts is de situatie toch tijdelijk veranderd. Wanneer wij er niet uitkomen gaat de hond ook naar mijn moeder en stiefvader, ze zijn helemaal weg van hem helemaal niet tot last. En andersom wij op hun hond passen is ook geen probleem.

Goed dat je in contact bent met een gedragsdeskundige, gaat vast goedkomen. En in de toekomst kun je altijd nog trainingen volgen.
Succes! :-)
Chelss994xx schreef:
16-04-2020 15:49

Heel goed, ik hoop dat je iemand vindt die bij je past en jou echt kan helpen. En dan ook echt doorzetten natuurlijk.

Ik vind overigens dat het deel dat je moeder ze ophaalt en opvangt gewoon vallen onder goede zorg. Eromheen schort er nog wat aan maar voor goede opvang zorgen is gewoon goed. Ik ben wel benieuwd of hun gedrag daar nog negatief beïnvloed wordt door de andere chi's, zou vervelend zijn als je straks naar andere opvang op zoek moet.
Chelss994xx schreef:
15-04-2020 23:10
Als je mn update zou hebben gelezen uit mijn andere topic had je kunnen lezen dat ik vandaag in gesprek ben gegaan met ze en ze hier dus ook mee kwamen. Dit hebben ze me nooit eerder verteld, ook niet toen we nog op goede voet waren.

Echter hebben ze mn excusses geaccepteerd en probeer ik op zoek te gaan naar een oplossing ;)
Niet proberen maar gewoon doen.
Chelss994xx schreef:
15-04-2020 23:06
Honden lopen los in huis. Vooral in de woonkamer zitten ze en beide buren horen ze.
Je zou ze dus kunnen weghouden uit ruimtes die grenzen aan die van de buren, of met geluidswerende materialen gaan werken.
Chelss994xx schreef:
15-04-2020 23:08
Hierin geef ik je groot gelijk.
Zijn ook mn babys :hihi:
Maar is lastig af te leren als je zo ben opgegroeid en het is gewoon heerlijk ze te vertroetelen.
Maar ben zeker van mening dat blaffen wel af te leren valt en je ze alsnog kunt vertroetelen.
In plaats het het ook nog grappig te vinden dat je je huisdieren niet opvoedt.
Je hebt ook citronelle antiblafbanden en antiblafbanden door middel van geluid.

Chihuahuas zijn vaak nogal blafferig.

Wat ook kan helpen is flink eind met ze gaan wandelen (minstens 45 min) voordat je naar je werk gaat.
TO, ik hoop dat je een gedragsdeskundige treft die je helpt weer honden van je babies te maken. Kies zorgvuldig, er zit veel kaf onder het koren en ik heb op FB je oproep ook al gezien in een aantal groepen. Daar zitten veel zelfbenoemde deskundigen.

Dagelijks minimaal 3 keer goed uitlaten, meerdere keren per week een forse wandeling van zeker 5 km waarbij ze veel los mogen lopen en ook met andere honden mogen spelen.

Chi’s zijn honden met veel energie. En net als andere honden de behoefte aan de territorium wat groter is dan jouw huis. Ze kunnen binnenshuis meer spelen dan grotere honden, omdat ze vanwege hun formaat meer ruimte hebben, en komen zo wel aan een deel van hun beweging, maar alleen in de tuin mogen plassen is echt niet genoeg. Ze worden neurotisch van zo’n klein leefgebied.

Honden moeten kunnen struinen, snuffelen, nieuwe geurtjes, andere honden zien, andere mensen tegen komen, vreemde geuren opsnuiven, dingen zien die je nog niet kent. Uitlaten gaat om meer dan even het vertrouwde plasrondje. Ook bij chi’s.

Even wat vooroordelen uit de lucht helpen:
Ik heb 2 chi’s en het zijn echte knuffels maar ook echte honden. Dus gaan ze soms de sloot in, racen ze door de modder, jagen ze ganzen op, rollen ze door de eendenpoep en rennen ze als een idioot over het strand en door het bos. Ze spelen dan los met andere honden, wat eigenlijk nooit problemen geeft want ze zijn gewend met andere honden om te gaan. Ik ben hooguit wat voorzichtig met een iets te lompe 40+kilo-hond.

Ze staan goed onder appèl, behalve als ze loops zijn want dan zijn het dwepende tutjes en gaan ze dus aan de lijn.

En thuis mogen ze gewoon lekker op schoot en gaan ze ‘plaats’ als wij gaan eten.
S Nachts slapen ze in de bench. Ze kunnen goed Af en toe een uur of 6 alleen thuis zijn (niet in een dichte bench maar meestal gaan ze daar wel liggen met de deur open) want het zijn zelfverzekerde dames die het s nachts ook alleen redden.

Ze blaffen als de deurbel gaat of als er iemand het erf op komt, want ze zijn wel waaks. Maar dan mag het ook. Op andere momenten blaffen ze amper. En keffen? Ik denk dat menigeen verbaasd zoal zijn over de forse blaf van mijn oudste dame 😁
patchouli_ wijzigde dit bericht op 16-04-2020 19:46
9.85% gewijzigd
Chelss994xx schreef:
15-04-2020 23:12
:hihi: oké, zal t eens testen dan.
Nee zonder gekkigheid tuurlijk snap ik dat de gouden tip niet bestaat en niet zomaar uit een forum komt rollen.

Ik hoop gewoon dat er miss iemand is die ervaring heeft, tips voor me heeft om mee aan de slag te gaan, ervaringen met gedragsdeskundigen etc.
Aniek Winters. Beste gouden tip die ik je kan geven.
Persoonlijke ervaring met haar.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven