Make up die blijft zitten
donderdag 16 april 2020 om 19:51
Ik kom nu een kantoordag niet eens door met make up die blijft zitten waar het hoort, laat staan wat ik erna nog moet doen. Verdwenen, panda of ergens in rimpels opgehoopt. Geen gezicht!
Welke producten gebruiken jullie die netjes blijft van 's ochtends tot' s avonds en ook een uurtje stevig sporten kan doorstaan?
Welke producten gebruiken jullie die netjes blijft van 's ochtends tot' s avonds en ook een uurtje stevig sporten kan doorstaan?
donderdag 16 april 2020 om 20:43
Ik herken het eigenlijk niet. Ik gebruik altijd foundation, en ik heb ook al veel verschillende merken geprobeerd, en de ene houdt beter dan de andere. Maar nooit is het zo erg dat ik het niet kan redden met een dun waasje poeder halverwege de dag.
Wat voor huidtype heb je? En wat doe je vooraf aan huidverzorging? Misschien valt daar iets te winnen. Ik gebruik in de ochtend na het reinigen een vitamine C serum en een dagcrème met spf 50. Even laten intrekken en dan mijn make up. Primer maakt bij mij nooit enig verschil qua houdbaarheid, maar dat komt ongetwijfeld omdat houdbaarheid bij mij eigenlijk nooit een probleem is.
Dus meestal poeder ik wel gedurende de dag een klein beetje bij. Bij een glanzende foundation is dat sneller nodig, dus misschien heb jij meer baat bij een iets nattere foundation. In dat geval kan ik Estee Lauder double wear aanbevelen.
Wat voor huidtype heb je? En wat doe je vooraf aan huidverzorging? Misschien valt daar iets te winnen. Ik gebruik in de ochtend na het reinigen een vitamine C serum en een dagcrème met spf 50. Even laten intrekken en dan mijn make up. Primer maakt bij mij nooit enig verschil qua houdbaarheid, maar dat komt ongetwijfeld omdat houdbaarheid bij mij eigenlijk nooit een probleem is.
Dus meestal poeder ik wel gedurende de dag een klein beetje bij. Bij een glanzende foundation is dat sneller nodig, dus misschien heb jij meer baat bij een iets nattere foundation. In dat geval kan ik Estee Lauder double wear aanbevelen.
donderdag 16 april 2020 om 20:45
Setting spray zou ik wel een beetje voorzichtig mee zijn. De sprays die matteren en houdbaarheid toevoegen, bevatten vaak erg veel alcohol, wat op lange termijn weer niet goed is voor je huid. Degene die dat niet bevatten, voegen vaak voornamelijk juist extra glow toe.fluttershy schreef: ↑16-04-2020 20:38Bedankt, sowieso een primer en setting spray dus. Ik lees graag verder voor de tips.
Permanent liever niet, ik wil alleen wel mijn wenkbrauwen laten doen na de corona.
donderdag 16 april 2020 om 20:48
Blush verdwijnt bij mij ook snel, bronzer dan weer niet. Lippen moet ik ook bijwerken, maar dat verwacht ik ook niet anders. Lang houdbaar vind ik vooral vloeibare lippenstift, en dan de matte varianten vooral. Max factor, is al genoemd, vind ik fijn, maar Etos huismerk heeft ook fijne, en die van Limecrime vind ik super.Het-groepje schreef: ↑16-04-2020 20:10Hema foundation blijft goed zitten. The ordinary serum foundation ook. Ik gebruik geen primer, alleen dagcrème.
Make up primer van essence en dan oogschaduw van colourpop. Eyeliner Hema of essence of catrice.
Blush verdwijnt wel en lippen moet ik bijwerken.
donderdag 16 april 2020 om 20:52
Als je make-up goed aanbrengt blijft het meeste wel een hele dag zitten. Ik gebruik het goedkope merk van de kruidvat. Hooguit werk ik het één keer bij.
Voordat ik ga sporten verwijder ik mijn make-up. En anders erna wel, voordat ik de douche in stap. Dus ik begrijp niet waarom de make-up tijdens het sporten goed moet blijven zitten. Wie kijkt er nou naar je tijdens het sporten?
Voordat ik ga sporten verwijder ik mijn make-up. En anders erna wel, voordat ik de douche in stap. Dus ik begrijp niet waarom de make-up tijdens het sporten goed moet blijven zitten. Wie kijkt er nou naar je tijdens het sporten?
donderdag 16 april 2020 om 20:56
Omdat gewone foundation bij mij ook niet mooi zat (droge plekken en daardoor vlekken) Ben ik een bb Cream gaan gebruiken die wat meer dekkend is. Ik weet het merk niet meer precies maar volgens mij was het een soort huismerk van ici paris.
Aanbrengen met een beauty blender en dat bleef beter zitten. En het valt minder op als het er een beetje af gaat omdat het toch al minder dekkend is dan gewone foundation.
Het helpt bij mij om een wat vettere dagcreme te gebruiken, anders zie je na een tijdje drogere zones (maar dat ligt aan mijn huid).
Qua mascara probeer ik telkens een ander omdat ik nooit echt tevreden ben. Andere dingen gebruik ik niet echt.
Aanbrengen met een beauty blender en dat bleef beter zitten. En het valt minder op als het er een beetje af gaat omdat het toch al minder dekkend is dan gewone foundation.
Het helpt bij mij om een wat vettere dagcreme te gebruiken, anders zie je na een tijdje drogere zones (maar dat ligt aan mijn huid).
Qua mascara probeer ik telkens een ander omdat ik nooit echt tevreden ben. Andere dingen gebruik ik niet echt.
donderdag 16 april 2020 om 21:18
Urban Decay- One and done. Blijft meer als 12 uur perfect zitten. Ik heb er zelfs 24 uur* carnaval mee kunnen vieren in een warme zweterige kroeg. Daar kan geen sporten tegen op.
Bij andere merken heb ik al snel dat alles gaat glimmen. Dit blijft mooi onopvallend natuurlijk en mat.
(* ‘s morgens op gedaan, buiten in de kou optocht gekeken, kroeg in, tot diep in de nacht hossen, doodmoe als een blok in slaap vallen en ‘s morgens in de spiegel kijken en denken... hee, dat zit helemaal niet slecht) ja, ja, ik weet, nooit met make up gaan slapen.
Bij andere merken heb ik al snel dat alles gaat glimmen. Dit blijft mooi onopvallend natuurlijk en mat.
(* ‘s morgens op gedaan, buiten in de kou optocht gekeken, kroeg in, tot diep in de nacht hossen, doodmoe als een blok in slaap vallen en ‘s morgens in de spiegel kijken en denken... hee, dat zit helemaal niet slecht) ja, ja, ik weet, nooit met make up gaan slapen.
vrijdag 17 april 2020 om 05:46
Ik heb al zwarte wimpers, maar ik gebruik alsnog mascara. Wimperverf maakt toch niet voller, krullender, of langer?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑16-04-2020 21:43Permanente make up (lijntje boven en onder), wimperverf. Echt nooit last van Panda-ogen!