Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

vrijdag 10 april 2020 om 20:01
Daar zeg je wat! Dat is waar ook. Mensen die veel geld, tijd en energie kwijt zijn aan een adoptieprocedure. En vaak oprecht een kind een beter leven willen bieden. Anders dan ieder stel dat een kind kan produceren en maar zijn gang kan gaan.hondenmens schreef: ↑10-04-2020 10:38Vind ik ook. Voor een adoptie gebeurt dit al heel lang. Je moet allerlei keuringen door. Mensen met een diagnose komen niet eens in aanmerking voor adoptie. Maar een eigen kind baren mag iedereen zomaar.
vrijdag 10 april 2020 om 20:07
Als die informatie waar is dan stelt me dat gerust. Ik was bang dat de inmiddels populaire meisjes veel aandacht krijgen op social media en andere meisjes daardoor denken dat het teenmom leven cool is. Mtv is wel een serieus goed bekeken zender in USA en daar buiten. Toen ik het ooit laaaaaang geleden op het spoor kwam, eerste seizoen, vond ik het ook best shocking. Ook al was ik geen tiener meer dacht ik toen al pfff wat een gedoe allemaal.dianaf schreef: ↑10-04-2020 13:37Het grappige is juist dat men denkt dat juist door deze programma's het aantal tienerzwangerschappen gedaald is in de USA. Ik kwam er een aantal artikelen over tegen. Men dacht juist dat het tieners zou aansporen om het kind te houden, maar het tegendeel lijkt waar. Dit omdat de series laten zien dat het echt heel zwaar is om tienermoeder te zijn. Niet alleen omdat je minder uit kunt en zo, maar de meesten kunnen ook niet hun school afmaken, kunnen bijna geen normaal betaalde baan krijgen, enzovoorts. De rauwe realiteit die je in de series ziet, schijnt toch wel indruk te maken.
vrijdag 10 april 2020 om 21:25
Hondenmens, bedankt voor je verhaal.
Ik ben zelf geen voorstander van adoptie, om de simpele reden dat het veel misstanden veroorzaakt doordat er zoveel geld in om gaat. Ik vind het soms ook wel een beetje naar dat wensouders zoveel lof toegewuifd krijgen. Want zo'n kindje boft maar en dat zij zoveel goed doen voor de wereld. En vooral dat een adoptiekind maar dankbaar moet zijn dat ze hier nu mogen wonen. Terwijl ze het echt gewoon voor zichzelf doen. Je haalt misschien één kind weg uit een nare omgeving, maar doordat te doen, voorkom je niet dat er misschien nog meer in diezelfde omgeving komen. Dus concreet veranderen ze niet zoveel, behalve dat het geld naar allerlei bemiddelingsbureaus en zo gaat.
Van het geld dat wensouders nu uitgeven om één eigen kind te krijgen, zouden ze ook een hele groep kinderen kunnen sponsoren die vervolgens in goede omstandigheden in hun eigen land/cultuur op kunnen groeien. Of geïnvesteerd kunnen worden in die omgeving, zodat er betere zorg is, meer werk is, meer voorlichting, zodat minder kinderen afgestaan zullen worden.
Ik ben zelf geen voorstander van adoptie, om de simpele reden dat het veel misstanden veroorzaakt doordat er zoveel geld in om gaat. Ik vind het soms ook wel een beetje naar dat wensouders zoveel lof toegewuifd krijgen. Want zo'n kindje boft maar en dat zij zoveel goed doen voor de wereld. En vooral dat een adoptiekind maar dankbaar moet zijn dat ze hier nu mogen wonen. Terwijl ze het echt gewoon voor zichzelf doen. Je haalt misschien één kind weg uit een nare omgeving, maar doordat te doen, voorkom je niet dat er misschien nog meer in diezelfde omgeving komen. Dus concreet veranderen ze niet zoveel, behalve dat het geld naar allerlei bemiddelingsbureaus en zo gaat.
Van het geld dat wensouders nu uitgeven om één eigen kind te krijgen, zouden ze ook een hele groep kinderen kunnen sponsoren die vervolgens in goede omstandigheden in hun eigen land/cultuur op kunnen groeien. Of geïnvesteerd kunnen worden in die omgeving, zodat er betere zorg is, meer werk is, meer voorlichting, zodat minder kinderen afgestaan zullen worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 10 april 2020 om 21:29
Omdat thuis de hele dag met schoolwerk bezig zijn meer energie kost dan wanneer je op school bent. Je moet je ritme aanhouden en dan ook nog op een totale inefficiënte manier les krijgen. Want hoeveel moeite ik er ook in stop het komt echt niet zo goed over. Zelfs de ‘toppers’ uit mijn klassen qua inleveren en doorwerken beginnen nu af te zakken. En dan zijn mijn leerlingen 16-20, voor een 7-jarige is dit nog veel lastiger.sprokkelientje schreef: ↑10-04-2020 14:45Spijker op zijn kop als het gaat om inderdaad niet dat halve uurtje iets voor zichzelf te kunnen doen. Bizar eigenlijk he? Waar komt dat vandaan vraag ik mij soms oprecht af.
Gelukkig ook hoop voorbeelden in mijn omgeving waarbij het wel goed gaat met 2 thuiswerkende ouders en 2 pubers in een mini huisje of mijn beste vriendin met haar 7 jarig zoontje en man die er het beste van maken in hun net nieuwe huis waar alles stil ligt en hoop klussen zijn afgezegd.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
vrijdag 10 april 2020 om 22:15
Mijn moeder kent iemand die dat elke avond serieus tegen zijn adoptiekinderen zei. Er is inderdaad veel gesjoemeld met adoptiepapieren. Van degenen die uit mijn geboorteland komen in de jaren '80 en '90 blijkt 70% van de gevallen vervalste papieren te hebben. Of het bij mij ook zo is weet ik niet. Daar kom je alleen achter als je echt gaat zoeken in je land. Maar die behoefte heb ik nooit gehad.dianaf schreef: ↑10-04-2020 21:25Hondenmens, bedankt voor je verhaal.

vrijdag 10 april 2020 om 22:20
Bij Jinek was net een filmpje van Rutte die bij een kinderdagverblijf op bezoek ging en leuk deed met de kinderen daar.
Wopke Hoekstra zat bij haar aan tafel en zei: “Ja, dat is zo knap van Mark Rutte. En zeker omdat hij zelf geen kinderen heeft, en dan tóch zo goed met zelfs hele jonge kinderen!”
Ja, want wij kunnen natuurlijk helemaal niet goed met kinderen omgaan.
Wopke Hoekstra zat bij haar aan tafel en zei: “Ja, dat is zo knap van Mark Rutte. En zeker omdat hij zelf geen kinderen heeft, en dan tóch zo goed met zelfs hele jonge kinderen!”
Ja, want wij kunnen natuurlijk helemaal niet goed met kinderen omgaan.

vrijdag 10 april 2020 om 22:52
Nou en vooral het idee dat je niet leuk met kinderen om zou kúnnen gaan als je ze zelf niet hebt! Zo moeilijk is het niet. Vind ik echt bizar die gedachte.
Kijk, ik kan niet goed met een pelletkachel omgaan, want die heb ik niet. (Zag ik laatst op ‘Ik vertrek’, zag er ingewikkeld uit).
Maar kinderen.....dat lukt wel hoor.
Kijk, ik kan niet goed met een pelletkachel omgaan, want die heb ik niet. (Zag ik laatst op ‘Ik vertrek’, zag er ingewikkeld uit).
maandag 13 april 2020 om 11:30
Maar Mark Rutte is natuurlijk óók nog een man, die hebben dat van nature helemaal niet in zich...katkaatje schreef: ↑10-04-2020 22:52Nou en vooral het idee dat je niet leuk met kinderen om zou kúnnen gaan als je ze zelf niet hebt! Zo moeilijk is het niet. Vind ik echt bizar die gedachte.

maandag 13 april 2020 om 11:55
Het valt zowel mij als mijn moeder op dat veel kinderen slordig met andermans speelgoed omgaan. Ermee gooien (tenzij daarvoor bedoeld), het kwijtraken of ze geven het vies terug. Bijvoorbeeld mijn oude schaatsen die ik aan de buurjongen uitleende. Die kreeg ik na een paar dagen terug, onder de aangekoekte modder. Als ouder van zo'n kind maak je dat dan toch even schoon? Ik heb altijd geleerd dat je op spullen van een ander nóg beter moet passen.
Bij vroegere vrienden van ons mochten de kids direct met het gekregen speelgoed spelen op het kinderfeest. Heel vaak ging er dezelfde dag dan al iets kapot.
Bij vroegere vrienden van ons mochten de kids direct met het gekregen speelgoed spelen op het kinderfeest. Heel vaak ging er dezelfde dag dan al iets kapot.
dinsdag 14 april 2020 om 08:12
Echt alsof het een prestatie is en onwijs denigrerend. Ik heb niet perse interesse in kinderen, maar ik kan er heus mee omgaan als ik een beetje interesse toon. En ik ken Mark Rutte helemaal niet, misschien vindt hij kinderen wel heel leuk, zou hij ze best willen of heeft nichtjes en neefjes, buurkinderen ed waar hij gek op is. OF hij is een normale sociaal aangepaste man die wel vaker in aanraking is gekomen met kinderen en dus wel weet hoe hij zich moet gedragen.katkaatje schreef: ↑10-04-2020 22:20Bij Jinek was net een filmpje van Rutte die bij een kinderdagverblijf op bezoek ging en leuk deed met de kinderen daar.
Ja, want wij kunnen natuurlijk helemaal niet goed met kinderen omgaan.![]()
![]()

Echt die Hoekstra verdient effe een hoek.
Kinderen zijn extreem lomp in hun gedrag. Logisch want ze moeten nog veel leren. Maar het kan geen kwaad om tegen je kind te zeggen dat iets niet stuk hoeft of dat je laat zien hoe ze er mee om moeten gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 16 april 2020 om 16:20
Ik lees dit nu pas...Familiemens schreef: ↑09-04-2020 20:53Bah wat een naar verhaal en helaas ook zo herkenbaar. Kinderen zijn tegenwoordig het ultieme excuus voor werkelijk alles. En de mega individualistische maatschappij maakt het er ook niet gezelliger op.
Ik vind het rot voor je dat je zo slecht in je vel zit. Het is ook balen dat je uit je routine wordt gerukt. Zijn er andere dingen waar je blij van wordt? Misschien daar iets mee doen? Als kindvrije wordt ook maar geacht dat je doorgaat want je hebt niks om handen. Zo ook op mijn werk en dat van mijn vriend. Ik zie dat ook echt anders en ben er best wel pissig om. Als mens heb ik enorm de ruimte en rust nodig daarom heb ik ook geen kinderen. Dat wil niet zeggen dat ik die ruimte en rust dan wel in wil vullen met werk. Sportroutine mis ik ook enorm, juist het sociale deel.
Ik hoop dat de zon je goed heeft gedaan de laatste dagen. Heb je nog paasplannen?
Maar je slaat wel de spijker op zijn kop. Ik merk ook gewoon dat, omdat ik dus alleen ben, dat mensen soms dingen voor mij willen bepalen onder het mom van:'Je hebt toch niks te doen'
Nou zo voelt het voor mij sowieso niet en alsof je dan allemaal maar dingen moet doen waar je geen zin in hebt, omdat je verder weinig om handen hebt.. Voor mensen met een druk gezinsleven is er voor mijn gevoel altijd alle begrip. Voel me dan ook regelmatig niet serieus genomen.
Maar ik heb ik ook dromen en plannen en alles alleen moeten doen is ook echt niet altijd even makkelijk, zeker in deze periode..
Mis gewoon echt wel een maatje in mijn leven, kinderen wil ik gewoon echt niet maar een man zou uiteindelijk leuk zijn, iemand die me begrijpt en waarmee het gewoon fijn voelt en je alles kan delen, maar ik vind het gewoon lastiger worden door de jaren heen.
En inderdaad, iedereen is gericht op zijn eigen leven/gezin en dat voelt soms best wel alleen...
Maar ik wil niet dit topic naar me toe trekken en in de slachtofferrol gaan zitten.. zo even een kopje koffie en proberen een beetje positief te blijven, zeker in deze tijden.. maar vind het even lastig merk ik

donderdag 16 april 2020 om 16:47
Ik mag hier eigenlijk niet om lachen maar ik denk wel: Net goed voor je.
1 van mijn pesters is getrouwd en heeft een kind. En via via hoorde ik dat haar kind nogal een etterbak is.
Nu is ze opnieuw zwanger dus die gaat het nog zwaar krijgen gok ik.
@yesss ja herkenbaar hoor.
Ik werk tussen de 20 en 25 uur en ik merk dat er nog steeds mensen in mijn omgeving zijn die zeggen; je werkt toch maar rond de 20 uur, dan heb je zeeën van tijd!
Begrijpen ze het dan echt niet? Ik heb ook vooral veel tijd voor mezelf nodig en ik hoef ook niet persé meer uren te werken. Ik heb ook nog een leven daarnaast en dat wil ik graag zo houden..
1 van mijn pesters is getrouwd en heeft een kind. En via via hoorde ik dat haar kind nogal een etterbak is.
@yesss ja herkenbaar hoor.
Ik werk tussen de 20 en 25 uur en ik merk dat er nog steeds mensen in mijn omgeving zijn die zeggen; je werkt toch maar rond de 20 uur, dan heb je zeeën van tijd!
Begrijpen ze het dan echt niet? Ik heb ook vooral veel tijd voor mezelf nodig en ik hoef ook niet persé meer uren te werken. Ik heb ook nog een leven daarnaast en dat wil ik graag zo houden..
donderdag 16 april 2020 om 18:57
Joh Yesss, als je het hier niet kwijt mag, waar dan wel?
Een maatje is echt wel fijn. En of dat nu een partner is of een allerbeste vriendin of zo. Bij mij zijn dat wel verschillende personen. Ik kan bij mijn vriend bijvoorbeeld slecht terecht met vrouwengeneuzel, dus daar heb ik vriendinnen voor.
Eens hoor, het feit dat je tijd 'over' hebt, betekent idd niet dat je dan maar stomme dingen moet gaan doen. Het voordeel van volwassen zijn toch?
Een maatje is echt wel fijn. En of dat nu een partner is of een allerbeste vriendin of zo. Bij mij zijn dat wel verschillende personen. Ik kan bij mijn vriend bijvoorbeeld slecht terecht met vrouwengeneuzel, dus daar heb ik vriendinnen voor.
Eens hoor, het feit dat je tijd 'over' hebt, betekent idd niet dat je dan maar stomme dingen moet gaan doen. Het voordeel van volwassen zijn toch?
vrijdag 17 april 2020 om 08:58
Ja irritant is dat dan hè Kwebbeltje... Of dat sommige mensen dan nooit begrijpen waar je moe van bent. Het komt af en toe gewoon denigrerend over, zo van 'Ach je hebt toch niks te doen dus dan kun je dit en dit toch toch wel doen'
Misschien is het ergens ook wel jaloezie hoor, dat sommige mensen dan toch jaloers zijn op je vrije tijd ofzo.
Misschien is het ergens ook wel jaloezie hoor, dat sommige mensen dan toch jaloers zijn op je vrije tijd ofzo.
vrijdag 17 april 2020 om 09:01
Ik ben ook blij dat ik het hier kwijt kan.. heb al niet heel veel sociaal leven dus dan is het best pittig soms als ik met dingen zit.dianaf schreef: ↑16-04-2020 18:57Joh Yesss, als je het hier niet kwijt mag, waar dan wel?
Maar gelukkig is er dan dit topic

vrijdag 17 april 2020 om 12:34
@yesss ja ik denk het..
kennis klaagt soms ook weleens dat ze zo moe is, of dat ze nauwelijks tijd voor zichzelf heeft... Eh ja jij wilde kinderen... En je was amper bevallen van je 2e kind toen ik al merkte dat het niet goed met dr ging. Ze had nooit aan die 2e moeten beginnen. Vooral nu niet, nu ze gescheiden is. Leuk voor de kinderen joh..
kennis klaagt soms ook weleens dat ze zo moe is, of dat ze nauwelijks tijd voor zichzelf heeft... Eh ja jij wilde kinderen... En je was amper bevallen van je 2e kind toen ik al merkte dat het niet goed met dr ging. Ze had nooit aan die 2e moeten beginnen. Vooral nu niet, nu ze gescheiden is. Leuk voor de kinderen joh..
zaterdag 18 april 2020 om 11:43
Wat een vreselijk mens! Die kinderen hebben daarin zelf 0 zeggenschap in gehad en zij wilde dat gewoon ZELF doen omdat ze daar behoefte aan had.hondenmens schreef: ↑10-04-2020 22:15Mijn moeder kent iemand die dat elke avond serieus tegen zijn adoptiekinderen zei.
zaterdag 18 april 2020 om 11:46
Ik had gehoord dat juist voor singles deze coronatijd moeilijk is omdat zij alleen in huis zitten. En dat snap ik wel.yesss schreef: ↑16-04-2020 16:20Ik lees dit nu pas...
Maar je slaat wel de spijker op zijn kop. Ik merk ook gewoon dat, omdat ik dus alleen ben, dat mensen soms dingen voor mij willen bepalen onder het mom van:'Je hebt toch niks te doen'
Nou zo voelt het voor mij sowieso niet en alsof je dan allemaal maar dingen moet doen waar je geen zin in hebt, omdat je verder weinig om handen hebt.. Voor mensen met een druk gezinsleven is er voor mijn gevoel altijd alle begrip. Voel me dan ook regelmatig niet serieus genomen.
Maar ik heb ik ook dromen en plannen en alles alleen moeten doen is ook echt niet altijd even makkelijk, zeker in deze periode..
Mis gewoon echt wel een maatje in mijn leven, kinderen wil ik gewoon echt niet maar een man zou uiteindelijk leuk zijn, iemand die me begrijpt en waarmee het gewoon fijn voelt en je alles kan delen, maar ik vind het gewoon lastiger worden door de jaren heen.
En inderdaad, iedereen is gericht op zijn eigen leven/gezin en dat voelt soms best wel alleen...
Maar ik wil niet dit topic naar me toe trekken en in de slachtofferrol gaan zitten.. zo even een kopje koffie en proberen een beetje positief te blijven, zeker in deze tijden.. maar vind het even lastig merk ik![]()
zondag 19 april 2020 om 00:17
Heel herkenbaar en giga vervelend. Vaak ga ik uit van dat laatste. Zeker in mijn singleperiode stuitte ik bij familie op onbegrip als ik geen puf had om een uur te reizen voor een middagje kringverjaardag met drukke kinderen. Ik had de hele week gewerkt en wat vooral niet erkend werd was het feit dat ik overal alleen verantwoordelijk voor was. Dat vond ik zelf niet eens zo erg maar dat maakt wel dat klusjes aan je huis, de auto naar de garage, gedoe rondom een rekening of wat dan ook. Je staat er altijd alleen voor. Dus ja na een werkweek en een fijne borrelavond met lieve vriendinnen wilde ik de rest van het weekend besteden aan die dingen die moesten om de week erop weer soepel door te komen. Mijn kleding wast zichzelf niet, de koelkast vult zichzelf niet en al die andere klusjes lossen ook niet vanzelf op.yesss schreef: ↑17-04-2020 08:58Ja irritant is dat dan hè Kwebbeltje... Of dat sommige mensen dan nooit begrijpen waar je moe van bent. Het komt af en toe gewoon denigrerend over, zo van 'Ach je hebt toch niks te doen dus dan kun je dit en dit toch toch wel doen'
Daarnaast ken ik ook een hoop mensen die gewoon niet graag om hulp vragen. Neemt niet weg dat ze daardoor veel zelf doen. Ouders met kinderen daarentegen kunnen zich er ook vaak achter verschuilen. Krijgen financiele bijval, kinderopvang, buurmeisje als babysit en natuurlijk brengen kinderen veel tijd op school door.
zondag 19 april 2020 om 00:21

zondag 19 april 2020 om 01:03
Het is wathondenmens schreef: ↑13-04-2020 11:55Het valt zowel mij als mijn moeder op dat veel kinderen slordig met andermans speelgoed omgaan. Ermee gooien (tenzij daarvoor bedoeld), het kwijtraken of ze geven het vies terug. Bijvoorbeeld mijn oude schaatsen die ik aan de buurjongen uitleende. Die kreeg ik na een paar dagen terug, onder de aangekoekte modder. Als ouder van zo'n kind maak je dat dan toch even schoon? Ik heb altijd geleerd dat je op spullen van een ander nóg beter moet passen.
zondag 19 april 2020 om 18:51
Boontje komt om zijn loontje. Dat gun ik mijn pesters ook.Kwebbeltje91 schreef: ↑16-04-2020 16:47Ik mag hier eigenlijk niet om lachen maar ik denk wel: Net goed voor je.
Mijn moeder had ook een pester, die later op haar afdeling kwam werken. De vrouw had al 3 huwelijken achter de rug en haar puberdochter was vreselijk. Haar zoon zat in een kraakpand en zag eruit als een zwerver.
maandag 20 april 2020 om 08:20
Familiemens, het is inderdaad zo dat als je alleen bent, je inderdaad alles zelf moet doen. En dat kan best pittig zijn. Want niet alleen klusjes, maar financieel moet je het zelf ook zien te rooien.
Afgelopen weekend de aangifte inkomstenbelasting ingevuld. We kregen zowaar weer eens iets terug!
Kunnen we mooi een keertje van uit eten als de boel weer open is.
Afgelopen weekend de aangifte inkomstenbelasting ingevuld. We kregen zowaar weer eens iets terug!