Relatie twijfels

18-04-2020 22:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames en heren,

Ik lees al heel wat jaren mee maar nu toch jullie mening of advies nodig.

3 jaar geleden gescheiden. Mijn keuze. Na 20 jaar huwelijk zag ik wel in dat je een persoon niet kunt veranderen. Veel gepraat en ex wilde het wel veranderen maar dat lukte niet.
Ook is ex op latere leeftijd getest op ADHD. Daarbij nog alcohol gebruik wat hij niet komen en wilde verminderen of ermee stoppen.
Hij kon ook niet met geld omgaan.
Wat mij de nodige stress veroorzaakte.

2 volwassen kinderen waarvan er nu 1 bij mij woont.

De scheiding was net rond toen ik mijn vriend leerde kennen. Via Tinder.
Het klikte. En ja héél cliché maar de sex was goed. Zeer goed. En ik had wat jaren in te halen.
Hij is een paar jaar jonger geen kinderen nooit getrouwd.
Ik dacht dat dat een voordeel was.
Niet echt. Hij kan met mijn zoon niet overweg.
Heeft veel kritiek op hem. Terwijl mijn zoon werkt en een opleiding volgt.

Na een paar maanden relatie kwam ik erachter dat vriend wel werkt maar dan zwart. Dat vond ik niet leuk. Dit gaat tegen mij principe. Ik werk 30 uur in de week en kan alles zelf bekostigen zonder recht op toeslagen.

Hij wilde wel samenwonen. Op zich leuk maar wij latten nu. Na zo'n lang huwelijk wil ik niet alles opgeven. Het op mezelf zijn vind ik fijn. Financieel beter dan voorheen. Ik rijd een auto en heb een spaarpotje.

In het begin had hij veel verhalen hoe vaak hij sex met andere vrouwen had.
Op zich niet erg. Dat was voor mij tijd. Na verloop van tijd had hij het niet meer over en onze relatie verdiepte zich.

Maar nu stoort het mij dat hij in zijn agenda nog steeds allerlei vrouwennamen in staan. Er hangen nog steeds foto's van zijn ex in huis. Op allerlei media staan nog foto's van zijn sexverleden. En ja ik weet ik mag niet kijken maar toch gedaan. Hij weet dat goed want hij zegt zelf dat hij geen geheimen heeft.
Mijn onderbuik gevoelens geven geen goed teken aan.

Na 3 jaar komt er geen vooruitgang. Hij is nu wel bezig met vast werk.
Ik wil graag meer zekerheid én een toekomst.

Wie geeft mij een schop onder de kont.
Luci_Morgenster schreef:
18-04-2020 23:09
Nou, als TO er vanaf wilde had ze daar al meerdere keren een zeer goede afknapper/reden voor gehad. Blijkbaar wil ze hem toch wel graag houden. Heel erg graag zelfs.
Zie.
Bij je ex duurde het 20 jaar voordat je erachter kwam dat je iemand niet kunt veranderen. Je bent nu al weer 3 jaar op weg hetzelfde te doen met die slimme sukkel die je nu aan de haak hebt. Kappen met deze uitzichtloze en respectloze relatie.

Alleen al omdat je zoon (en je andere) kind het belangrijkste voor jou moeten zijn! Als iemand je kinderen niet respecteert moet je zo iemand uit je leven bannen. De band met je zoon is voor altijd. Een goeie wip kan je bij een andere man ook wel krijgen. Kom op zeg, waar is je ruggegraat?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik betwijfel of jou vriend zijn ongenoegen niet naar je zoon uit.
M’n stiefmoeder gaf ons ook voortdurend steken onderwater maar deed naar m’n vader toe alsof ze ons respecteerde en accepteerde.
Na een tijd was ik het zat en ben ik bij m’n moeder gaan wonen.
M’n relatie met m’n vader is nooit meer geworden zoals het was.
Als je de relatie met je zoon goed wil houden dan kies je voor je kind!
Jullie hebben zó gelijk.
Dat bedoelde ik met een schop onder mijn kont.

Tijd voor actie! Nu nog mijn ruggegraat rechten.
Rosé, ik ga je uitleggen hoe je moet quoten:

Je ziet het bericht van iemand en daar staan rechts boven enkele icoontjes (tekentjes zoals het vergrootglas, de 2 schakels en de "
Die derde (de ") is belangrijk, als je daar met je cursor over gaat, komt automatisch quote (het woord) te zien.

Klik op de " en je krijgt een venstertje met de tekst van diegene die je wil quoten.
Daaronder kan jij je reactie typen. Let wel op dat je het begin en einde (een soort code en de quote met vierkante haken) van die inzender laat staan. Tussenin mag je stukken verwijderen als je bijvb op 1 zin reageert. Als je tekst klaar is, klik je op verstuur (net als je deed bij je andere inzendingen)

Ik wens je succes, ook met 'het vriendje'.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 19-04-2020 01:54
12.25% gewijzigd
Deze is heel waardevol om patronen te herkennen waarbij je te veel/vaak over je grenzen gaat in een relatie;

Afbeelding
Your ego is not your amigo!
Met alle respect je smaak in mannen is niet echt top, blijf voorlopig lekker single en verpest je leven niet door weer met één of andere uitvreter te gaan samenwonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij kan sowieso niet op papier met jou samenwonen want dan is hij zijn uitkering kwijt.

Waarom moet je iedereen een kans geven?

Dat is toch raar? De brandweer neemt ook niet iedereen aan die een slang kan vasthouden.

Is jouw leven niets waard?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je weet het al lang, wat je te doen staat. Even doorbijten nu, straks voel je je beter, sterker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven