Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
zaterdag 18 april 2020 om 19:44
Spannend hoor, Zomerwarmte. Ik duim voor je (en voor Ring) maar kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat in juni alles weer normaal is. Ik denk dat het grootste deel van de maatregelen sowieso nog tot diep in mei wordt verlengd.
Wij doen wel bedankjes, daar ging het een tijdje geleden hier al even over. We hebben zelf bonbons samengesteld met een paar van onze favoriete smaken. Het doosje is inmiddels ook ontworpen, passend bij de rest van ons drukwerk.
Nu mijn lief niet mag werken door corona is hij plotseling ook veel aan het bedenken voor de bruiloft. Vanmiddag zat hij op Pinterest (ja echt) te kijken naar ringendoosjes en andere kleine dingen waar ik nog lang niet mee bezig was. Goede tijdsbesteding
Wij doen wel bedankjes, daar ging het een tijdje geleden hier al even over. We hebben zelf bonbons samengesteld met een paar van onze favoriete smaken. Het doosje is inmiddels ook ontworpen, passend bij de rest van ons drukwerk.
Nu mijn lief niet mag werken door corona is hij plotseling ook veel aan het bedenken voor de bruiloft. Vanmiddag zat hij op Pinterest (ja echt) te kijken naar ringendoosjes en andere kleine dingen waar ik nog lang niet mee bezig was. Goede tijdsbesteding
zaterdag 18 april 2020 om 19:46
Ik heb een troepje
! Mijn schoonmoeder maakt handmatig kleine schilderijtjes van haar thuis-eiland, waar we trouwen. Toen ze het aanbood had ze er al 16 gemaakt. Ik vind het erg lief en een leuke souvenir van het eiland.
Voor een ander huwelijk had ze 80 abstracte beeldjes geboetseerd, afgebakken en geglazuurd. Mooi genoeg om ergens neer te zetten als decoratie. Ze is erg creatief en ook goed in wat ze doet
. Wij hebben meerdere werken van haar in huis. De dierbaarste; de urn van mijn kat.
Voor een ander huwelijk had ze 80 abstracte beeldjes geboetseerd, afgebakken en geglazuurd. Mooi genoeg om ergens neer te zetten als decoratie. Ze is erg creatief en ook goed in wat ze doet
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 19:54
11.49% gewijzigd
zaterdag 18 april 2020 om 19:48
Haha wat schattig. Wordt het wel gezelliger van! Wij gaan denk ik voor een houten ringendoosje waar later een foto in kan.Yugen schreef: ↑18-04-2020 19:44Wij doen wel bedankjes, daar ging het een tijdje geleden hier al even over. We hebben zelf bonbons samengesteld met een paar van onze favoriete smaken. Het doosje is inmiddels ook ontworpen, passend bij de rest van ons drukwerk.
Nu mijn lief niet mag werken door corona is hij plotseling ook veel aan het bedenken voor de bruiloft. Vanmiddag zat hij op Pinterest (ja echt) te kijken naar ringendoosjes en andere kleine dingen waar ik nog lang niet mee bezig was. Goede tijdsbesteding![]()
Die bonbons zijn ook wel echt heel leuk bedacht.
zaterdag 18 april 2020 om 19:50
Ah ja kan me voorstellen met al die stress. Ik ben ook een forse jojo. Hoop nu wel wat te blijven hangen rond dit gewicht.AnAppleADay schreef: ↑18-04-2020 09:09Ja ik schommel wel veel in gewicht, op dit moment in de goede richting
Maar ik door het gedoe met mijn vader ben ik wel extra afgevallen en dat kan er dan wel weer bij komen...
Mooie avondjurk! Heel klassiek.
zaterdag 18 april 2020 om 19:52
Oh nooo! Is het nog goed gekomen? Wat voor dingen heb je besteld? Ik vind het toch altijd wat moeilijk om kaf van koren te scheiden.Zomerwarmte schreef: ↑18-04-2020 17:42Ik was even lekker bezig op aliexpress voor de bedankjes en wat versiering voor thuis. Maar volgens mij is er een storing want ineens kan ik niks meer in mijn verlanglijstje zien en mijn winkelmandje is leeg. Hopelijk blijft het er wel in staan...
Ik duim ook voor jou en Ring. Meer dan wachten kunnen we helaas niet.
Goed dat je een dagje rust gepakt hebt.
zaterdag 18 april 2020 om 21:18
Mijn bedankjes zijn al weken klaar, ik wilde ook iets wat op gaat en een beetje milieuvriendelijk is. Dus ik heb bij Aliexpress van die doe-het-zelf vouw pakketjes besteld die je heel simpel tot een klein koffertje in elkaar zet zonder lijm. Daar kun je dan iets in doen zoals met een luciferdoosje en er hangt een krant papier labeltje aan met een touwtje. Erg leuk!
Ik heb er snoepjes in gedaan en stickertjes laten maken (ook ali) met onze namen en trouwdatum erop. Ik verwacht dat juni het niet meer wordt, maar misschien wel leuk ironisch om die sticker erop te laten zitten
Ik heb er snoepjes in gedaan en stickertjes laten maken (ook ali) met onze namen en trouwdatum erop. Ik verwacht dat juni het niet meer wordt, maar misschien wel leuk ironisch om die sticker erop te laten zitten
zaterdag 18 april 2020 om 22:36
Ik zat er aan te denken om koekjes te bakken zoals dit:
https://www.cottonbird.nl/trouwkaarten/ ... =MDS71-003
Maar is misschien wat ambitieus om 300 koekjes te gaan bakken in de paar dagen voor de bruiloft...
Maar is misschien wat ambitieus om 300 koekjes te gaan bakken in de paar dagen voor de bruiloft...
zondag 19 april 2020 om 10:31
Ja gelukkig! Ben er gisteren ook de hele middag mee bezig geweest. Ik wist gewoon niet wat voor bedankjes we moesten doen tot ik ineens op facebook las dat iemand m&m's had gedaan omdat hun namen beide beginnen met een M.
Verder nog ballonnen, taarttoppers, cupcake toppers, banner (met 'just married') en zo'n houten mr&mrs.
Nu wil ik nog iets voor buiten bij de voordeur, misschien wat organza en het liefst nog een deurhanger of iets. Maar heb genoeg ballonnen besteld dus misschien doe ik dat wel.
zondag 19 april 2020 om 10:48
Mooie jurk ook Apple! En misschien kan je de koekjes laten maken? Heb dat vaker gezien, bij sommige hadden ze er een glazuurlaagje of iets overheen.
Owja Yugen, herinner het weer ja, de bonbons. Super leuk! En leuk dat je aanstaande ook bezig is. Die van mij niet, is druk bezig op zolder. Hebben paar weken terug dakkappelen laten plaatsen en hij is druk bezig met kasten bouwen enz. Dus ik doe alles voor de bruiloft maar wel in overleg.
En Kokoro, helemaal geen troepje. Maar mooie herinnering van een mooie dag wat met liefde is gemaakt. Dat is heel wat anders dan een aliexpress troepje
Ik had eerst in gedachten om een hartje met onze namen erin te laten graveren of iets anders met onz namen aan een sleutelhanger. Toen dacht ik, alsof iemand die aan zijn sleutelbos gaat doen
Dus nu maar een gewoon hartje (alleen randen, niet helemaal dicht) voor de sier. Kost geen drol.
Leuk Baby! Ringen, ja moeten wij ook nog.
En Ring, ja aliexpress heeft leuke dingen.
Ben zoo benieuwd wat ze dinsdag gaan zeggen. Ik hoop dat ze alvast ook wat duidelijkheid voor juli/augustus en evt september willen geven. Als we het nogmaals willen verplaatsen dan wordt het volgend jaar mei of juni maar dat zal ook al wel redelijk vol zitten.
Owja Yugen, herinner het weer ja, de bonbons. Super leuk! En leuk dat je aanstaande ook bezig is. Die van mij niet, is druk bezig op zolder. Hebben paar weken terug dakkappelen laten plaatsen en hij is druk bezig met kasten bouwen enz. Dus ik doe alles voor de bruiloft maar wel in overleg.
En Kokoro, helemaal geen troepje. Maar mooie herinnering van een mooie dag wat met liefde is gemaakt. Dat is heel wat anders dan een aliexpress troepje
Ik had eerst in gedachten om een hartje met onze namen erin te laten graveren of iets anders met onz namen aan een sleutelhanger. Toen dacht ik, alsof iemand die aan zijn sleutelbos gaat doen
Dus nu maar een gewoon hartje (alleen randen, niet helemaal dicht) voor de sier. Kost geen drol.
Ben zoo benieuwd wat ze dinsdag gaan zeggen. Ik hoop dat ze alvast ook wat duidelijkheid voor juli/augustus en evt september willen geven. Als we het nogmaals willen verplaatsen dan wordt het volgend jaar mei of juni maar dat zal ook al wel redelijk vol zitten.
zondag 19 april 2020 om 11:05
Heb je een linkje van die vouwkoffertjes? Klinkt heel leuk!ringaroundtherosie schreef: ↑18-04-2020 21:18Mijn bedankjes zijn al weken klaar, ik wilde ook iets wat op gaat en een beetje milieuvriendelijk is. Dus ik heb bij Aliexpress van die doe-het-zelf vouw pakketjes besteld die je heel simpel tot een klein koffertje in elkaar zet zonder lijm. Daar kun je dan iets in doen zoals met een luciferdoosje en er hangt een krant papier labeltje aan met een touwtje. Erg leuk!
Ik heb er snoepjes in gedaan en stickertjes laten maken (ook ali) met onze namen en trouwdatum erop. Ik verwacht dat juni het niet meer wordt, maar misschien wel leuk ironisch om die sticker erop te laten zitten![]()
Wij hebben wel vast een datum voor 2021 vastgelegd, want ik verwacht dat het nu met alle verplaatsingen heel druk is (was ook zo, onze eerste voorkeursdatum in mei kan al niet meer). Hoop dat het tegen die tijd wel weer normaal is hoor, want een anderhalve meter bruiloft lijkt me niet wat.
zondag 19 april 2020 om 11:08
Een handgemaakt schilderijtje vind ik ook geen troepje!
Ik bedoel dan inderdaad bijvoorbeeld een sleutelhanger (
) of een bieropener ofzo.
Geglazuurde koekjes laten maken is heel duur. Ik wilde juist de koekjes doen omdat het lekker goedkoop is.
Ik ga niet meer dan 1,50 uitgeven per bedankje. Dat vind ik echt zonde, want mensen doen er over het algemeen niks mee.
Ik wilde eerst kleine flesjes limoncello doen maar dan kom je ook ruim boven de 2,- uit.
Ik bedoel dan inderdaad bijvoorbeeld een sleutelhanger (
Geglazuurde koekjes laten maken is heel duur. Ik wilde juist de koekjes doen omdat het lekker goedkoop is.
Ik ga niet meer dan 1,50 uitgeven per bedankje. Dat vind ik echt zonde, want mensen doen er over het algemeen niks mee.
Ik wilde eerst kleine flesjes limoncello doen maar dan kom je ook ruim boven de 2,- uit.
zondag 19 april 2020 om 11:15
Wij wachten dinsdag maar even af en dan ga ik wel even overleggen met onze locatie.Zanahoria schreef: ↑19-04-2020 11:05Wij hebben wel vast een datum voor 2021 vastgelegd, want ik verwacht dat het nu met alle verplaatsingen heel druk is (was ook zo, onze eerste voorkeursdatum in mei kan al niet meer). Hoop dat het tegen die tijd wel weer normaal is hoor, want een anderhalve meter bruiloft lijkt me niet wat.
zondag 19 april 2020 om 11:41
#Aliexpress € 2,34 22%OFF | Ourwarm 10/20 Pcs Koffer Dozen Snoep Reizen Klassieke Thema Elegante Stijl Geschenkdoos Bruiloft Verjaardag Anniversary Gunst Dozen
https://a.aliexpress.com/_dTQgEjW
Dit zijn ze Zanahoria! Ik heb er in 2 lange avonden 120 in elkaar gezet, iets op de labels geschreven, gestickerd en gevuld. Dat valt dus heel erg mee
Dit zijn ze Zanahoria! Ik heb er in 2 lange avonden 120 in elkaar gezet, iets op de labels geschreven, gestickerd en gevuld. Dat valt dus heel erg mee
zondag 19 april 2020 om 12:27
Ooh echt heel leuk! Zeker een optie. Moet alleen nog even bedenken wat ik erin wil. Misschien wel lucifers met erbij: it's a perfect match! Ofzo.ringaroundtherosie schreef: ↑19-04-2020 11:41#Aliexpress € 2,34 22%OFF | Ourwarm 10/20 Pcs Koffer Dozen Snoep Reizen Klassieke Thema Elegante Stijl Geschenkdoos Bruiloft Verjaardag Anniversary Gunst Dozen
Dit zijn ze Zanahoria! Ik heb er in 2 lange avonden 120 in elkaar gezet, iets op de labels geschreven, gestickerd en gevuld. Dat valt dus heel erg mee![]()
zondag 19 april 2020 om 12:29
Als je een grote oven hebt, is het wel een optie. Je bakt er denk ik makkelijk 30x per keer op een groot bakblik. Ze hoeven maar 10 minuten in de oven, dus dat is 100 ovenminuten in totaal. Helemaal handig is als je 2 bakblikken hebt (lenen?) dan zit de ene batch 10 minuten in de oven en dan steek je vast de koekjes uit voor de volgende batch.AnAppleADay schreef: ↑18-04-2020 22:36Ik zat er aan te denken om koekjes te bakken zoals dit:
woensdag 22 april 2020 om 07:54
En wat gaan jullie doen met het nieuws van gisteren?
We hebben de locatie maar weer gemaild want hoewel bruiloften kennelijk niet onder vergunning evenementen vallen, durf ik er echt niet vanuit te gaan dat onze backup begin augustus wel mag zonder 1.5 meter afstand of een goede oplossing daarvoor.. maar verwacht dat locatie daar weer over gaat bokken.
Heeft me toch weer een hoop tranen gekost gisteren ondanks dat het niet geheel onverwachts is natuurlijk. Vandaag maar weer vooruit kijken!
We hebben de locatie maar weer gemaild want hoewel bruiloften kennelijk niet onder vergunning evenementen vallen, durf ik er echt niet vanuit te gaan dat onze backup begin augustus wel mag zonder 1.5 meter afstand of een goede oplossing daarvoor.. maar verwacht dat locatie daar weer over gaat bokken.
Heeft me toch weer een hoop tranen gekost gisteren ondanks dat het niet geheel onverwachts is natuurlijk. Vandaag maar weer vooruit kijken!
woensdag 22 april 2020 om 08:29
Er zijn momenteel hele goede aanbiedingen voor ringen bij Siebel en Schaap&Citroen. De tweede ring is geloof ik gratis. Gezien de levertijd is dat best de moeite waard.Zomerwarmte schreef: ↑19-04-2020 10:48En Kokoro, helemaal geen troepje. Maar mooie herinnering van een mooie dag wat met liefde is gemaakt. Dat is heel wat anders dan een aliexpress troepje
Ik vond de persconferentie gisteren, zoals verwacht, niet veelzeggend. Wij hebben bijv. tickets voor september, maar er is nog helemaal niks gezegd over de verwachtingen voor het vliegverkeer. Niet onlogisch, wel balen.
En ok, zelfgemaakte schilderijtjes is misschien geen troepje haha. Hoop dat mensen hem op een leuke plek neerzetten. Wij hadden vroeger zelf dat soort aandenkens in de wc.
woensdag 22 april 2020 om 08:40
Ik ben ook ooit op een huwelijk van een M&M geweest. Die zakjes waren op voordat we de taxi in waren haha. Was een heel welkome snack na het feest (waar ook gewoon voldoende eten was).Zomerwarmte schreef: ↑19-04-2020 10:31Ja gelukkig! Ben er gisteren ook de hele middag mee bezig geweest. Ik wist gewoon niet wat voor bedankjes we moesten doen tot ik ineens op facebook las dat iemand m&m's had gedaan omdat hun namen beide beginnen met een M.onze namen beginnen ook beide met een M
dus dat gaan we nu doen. Toen de twijfel, plastic zakje of een organza zakje. Doen nu maar een organza zakje en eraan een kaartje, mini roosje en een hartje. Kan zijn dat ik toch de plastic zakjes nog ga bestellen.. heb ik keuze.
Verder nog ballonnen, taarttoppers, cupcake toppers, banner (met 'just married') en zo'n houten mr&mrs.
Nu wil ik nog iets voor buiten bij de voordeur, misschien wat organza en het liefst nog een deurhanger of iets. Maar heb genoeg ballonnen besteld dus misschien doe ik dat wel.
woensdag 22 april 2020 om 08:40
Leuk idee Apple! Het is niet heel moeilijk om zelf koekjes te glazuren. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar ik wil je best helpen t.z.tAnAppleADay schreef: ↑18-04-2020 22:36Ik zat er aan te denken om koekjes te bakken zoals dit:
woensdag 22 april 2020 om 08:43
Oh wat een lief aanbod!
Ik heb nog nooit geglazuurd maar het lijkt me wel leuk. Ik sta wel altijd hele dagen in de keuken maar ben meer van het koken dan het bakken.
Ik ga het onthouden