Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De grootste verandering

21-04-2020 14:31 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie wat de grootste verandering gaat worden ná het coronavirus? Ik denk dat er mensen zijn die blijven thuiswerken.
IK denk dat vliegreizen duurder gaan worden.
Ik hoop dat mensen massaal blijven thuiswerken (want minder verkeer op de weg, dus minder files)
En ik hoop dat er minder kinderen genomen worden nu men ervaart wat 't is om er mee thuis te moeten zitten
En ik hoop dat vliegreizen wel terug betaalbaar worden
redbulletje schreef:
21-04-2020 14:35
Ik hoop dat mensen massaal blijven thuiswerken (want minder verkeer op de weg, dus minder files)
En ik hoop dat er minder kinderen genomen worden nu men ervaart wat 't is om er mee thuis te moeten zitten
Dat hoop ik niet, want dan heeft mijn man geen werk. Van mijn kinderen heb ik geen last. Laatste hoop ik ook.
redbulletje schreef:
21-04-2020 14:35
Hoewel ik ook blij ben als kind weer naar de opvang mag en ik weer een beetje kan werken, zou ik nog veel ongelukkiger zijn geworden van helemaal in mijn eentje in huis dan met kind. Dus dat gaat echt lang niet voor iedereen op.
(Ik weet het, je gelooft het niet, maar er zijn mensen die hun kinderen gewoon echt leuk vinden. En die het dan toch zat kunnen zijn om er wekenlang mee in huis opgesloten te zitten).
De allergrootste is een paradigmashift naar een wereld die veel en veel duurzamer is en minder impact heeft op de wereld en de natuur.
Meer thuiswerken, minder vliegen, en hopelijk minder van dat 3x zoenen. Daar had ik sowieso al niets mee. Vind het geen handen geven ook wel lekker eigenlijk.
beetjegek schreef:
21-04-2020 14:38
Dat hoop ik niet, want dan heeft mijn man geen werk. Van mijn kinderen heb ik geen last. Laatste hoop ik ook.
In wat voor sector zit hij dat hij last heeft van minder verkeer op de weg?
Lady_Day schreef:
21-04-2020 14:39
Meer thuiswerken, minder vliegen, en hopelijk minder van dat 3x zoenen. Daar had ik sowieso al niets mee. Vind het geen handen geven ook wel lekker eigenlijk.
Ja, geen handen geven houden we er hoop ik in.
Meer thuiswerken sowieso. Iedereen heeft nu gezien wat de mogelijkheden zijn. En meer uitstapjes (bos, park, strand, horeca, weekendje weg). Nu kan het niet, dat ga ik sowieso inhalen en dan extra genieten.

Waarom denken jullie dat er minder gevlogen gaat worden?
redbulletje schreef:
21-04-2020 14:41
Autoschade
redbulletje schreef:
21-04-2020 14:41
benzinepomphouder misschien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lady_Day schreef:
21-04-2020 14:39
Hier hetzelfde, die afstand mag van mij blijven.

Ik hoop dat er besef komt wat we me deze planeet doen en we allemaal wat duurzamer gaan leven. We zien wat het nu doet met de aarde en natuur. Maar ik ben bang dat we dat binnen no time weer vergeten zijn.
anoniem_63a041da40279 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 14:45
5.16% gewijzigd
Ik hoop ook dat we met z'n allen minder shit uit China bestellen en onze shekels meer lokaal gaan uitgeven. Wellicht komen er zelfs weer winkels in de winkelstraten.
Dat vliegen een stuk duurder wordt en voor veel mensen daardoor niet meer mogelijk zal zijn. Het zal bovendien een stuk minder vanzelfsprekend worden. Er wordt minder gevlogen doordat veel maatschappijen omvallen en daardoor zijn er minder plekken beschikbaar. Het zal veel exclusiever worden gok ik.

Maar gelukkig zijn er genoeg andere manieren om te reizen.
LevadeII schreef:
21-04-2020 14:44

Ik hoop dat er besef komt wat we me deze planeet doen en we allemaal wat duurzamer gaan leven. We zien wat het nu doet met de aarde en natuur. Maar ik ben bang dat we dat binnen no time weer vergeten zijn.
Nee hoor let maar op.
Als vliegen niet meer te betalen is dan gaan 'we' wel met een paar miljoen naar de bollenvelden/stranden/efteling/dierentuin etc met de auto. Die overbevolking van Nederland is niet opeens weg nu de meerderheid van de mensen toch netjes thuis blijft.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-04-2020 17:19
Reden: op de man
0.00% gewijzigd
LevadeII schreef:
21-04-2020 14:44

Ik hoop het ook zo erg, maar ben inderdaad bang van niet.
Lady_Day schreef:
21-04-2020 14:45
Ik hoop ook dat we met z'n allen minder shit uit China bestellen en onze shekels meer lokaal gaan uitgeven. Wellicht komen er zelfs weer winkels in de winkelstraten.
Ik geef al nooit geld uit aan troep uit China of de Action, ik denk dat ik inderdaad wel nog meer lokaal uit ga geven. Zeker in de horeca.
Ik hoop dat de huizenprijzen omlaag gaan en dat thuiswerken meer de norm wordt.
Ik hoop dat huizenprijzen vooral niet dalen!
Ik hoop dat mensen zich wat bewuster van hygiene zijn, en vaker hun handen wassen. Ook hoop ik dat mensen met de griep bijvoorbeeld sneller thuisblijven (eventueel thuis werken, mochten ze zich goed genoeg voelen), en dat dit ook geaccepteerd wordt. Ik heb altijd al een pleurishekel gehad aan in een coupe vol met rochelende medepassagiers te zitten.

Ik hoop dat mensen lokaler blijven winkelen.

Ik denk ook dat vliegreizen in ieder geval voorlopig duurder wordt (want minder vluchten).

Wat ik heel erg zou vinden is als grootschalige evenementen taboe blijven. Ik mis mijn festivals nu al.
Op wat meer thuiswerknormalisering na gaat er denk ik niets veranderen.

Ik hoop daarnaast op wat minder gevlieg, zeker zakelijk, maar dat zal ook wel tegen vallen. En het was mooi geweest als daarna wat meer regionaal/ nationaal product in Nederland zelf blijft hangen.

Dus dat wij minder vlees exporteren om daarna massaal Iers vlees te gaan kopen bij de Appie en de keurslager.
Bijvoorbeeld.

Maar ook daar heb ik een hard hoofd in.

En de 1,5 meter maatschappij is na vaccin hopelijk verdwenen.
redbulletje schreef:
21-04-2020 15:06
Ik hoop dat huizenprijzen vooral niet dalen!
Jawel, dan kan ik tenminste een huis kopen. :shame: Ik heb geen 350.000-450.000 voor een eengezinswoning of 250.000-350.000 over voor een appartement.
ugli wijzigde dit bericht op 21-04-2020 15:23
3.70% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven