Leuke buurten Zaanstad?
woensdag 22 april 2020 om 18:08
Om strategische redenen verhuizen we binnenkort naar Zaandam of eventueel een omliggend dorp (precies tussen het werk van mij en mijn vriendin in). We zijn er al vaker geweest en vinden het centrum leuk.
Welke buurten zijn echt aan te raden?
Zelf denken we:
- Westerkoog (koog aan de zaan)
- Westerspoor
- Russische buurt
- Burgemeestersbuurt
Te vermijden lijkt ons
- Poelenburg
- Vijfhoek
- Rosmolenbuurt
Ik lees het graag! Alvast bedankt
)
Welke buurten zijn echt aan te raden?
Zelf denken we:
- Westerkoog (koog aan de zaan)
- Westerspoor
- Russische buurt
- Burgemeestersbuurt
Te vermijden lijkt ons
- Poelenburg
- Vijfhoek
- Rosmolenbuurt
Ik lees het graag! Alvast bedankt
woensdag 22 april 2020 om 18:37
Wat hebben wij met die mensen te maken? We vinden de Zaanstreek erg mooi, en het ligt strategisch.Luci_Morgenster schreef: ↑22-04-2020 18:191 op 10 mensen in de woonplaatsen in die gemeente en de gemeente Purmerend leeft op of onder de armoedegrens.
Waarom Zaanstad/Zaandam?
Oostzaan vind ik niet zo.
woensdag 22 april 2020 om 18:37
woensdag 22 april 2020 om 18:54
Succes.thijsbrands schreef: ↑22-04-2020 18:37Wat hebben wij met die mensen te maken? We vinden de Zaanstreek erg mooi, en het ligt strategisch.
Oostzaan vind ik niet zo.
woensdag 22 april 2020 om 18:57
Ik ben er geboren en vind de stad echt niks. Ik vind het een armoedige plaats.
Alkmaar, Castricum en omgeving is veel leuker.
De omgeving rond de Peperstraat en de Burgermeesterbuurt gaat wel. Let wel op dat je geen oud huis koopt met paal/ of betonrot want dan kan je 50.000 in je fundering investeren. Vraag altijd goed door want men vermeld het vaak niet in de omschrijving van het huis.
Westewatering is ook wel aardig en dichtbij het centrum maar ik vind het er zo kaal.
De omgeving rond de Peperstraat en de Burgermeesterbuurt gaat wel. Let wel op dat je geen oud huis koopt met paal/ of betonrot want dan kan je 50.000 in je fundering investeren. Vraag altijd goed door want men vermeld het vaak niet in de omschrijving van het huis.
Westewatering is ook wel aardig en dichtbij het centrum maar ik vind het er zo kaal.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:00
67.54% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 22 april 2020 om 18:58
Ja jij vindt het centrum van Zaandam leuk dus we zitten niet helemaal op dezelfde lijnthijsbrands schreef: ↑22-04-2020 18:36Oei, dat vinden wij echt oersaai. Haha. We hebben geen kinderen overigens.
woensdag 22 april 2020 om 19:02
Flauw, je legt niet echt uit wat je bedoelt. Overal wonen toch wel armere mensen? Of bedoel je dat ze arm en dus allemaal asociale tokkies zijn?
woensdag 22 april 2020 om 19:03
Ja, ook een leuke wijk idd. Met Castricum hebben we niets. Armoedig, dank denk ik aan Beverwijk.viva-amber schreef: ↑22-04-2020 18:57Ik ben er geboren en vind de stad echt niks. Ik vind het een armoedige plaats.
woensdag 22 april 2020 om 19:04
Vooral IJskonijnen zonder smaak....Sjonnies en Anitas gemengd met klein Ankara en een Efteling achtige sfeer langs de snelweg. Sommige dingen ontgroei je.
Mooi is oud Zaandijk bijvoorbeeld, Westzaan, maar pas op voor gebrekkige oude huizen.
Mooi is oud Zaandijk bijvoorbeeld, Westzaan, maar pas op voor gebrekkige oude huizen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:05
22.03% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 22 april 2020 om 19:06
Westzaan vinden we inderdaad ook erg leuk! En van de palenpest zijn we op de hoogte in de wijken die je noemde.viva-amber schreef: ↑22-04-2020 19:04Vooral IJskonijnen zonder smaak....Sjonnies en Anitas gemengd met klein Ankara en een Efteling achtige sfeer langs de snelweg. Sommige dingen ontgroei je.
Is het echt zo erg in Zaandam? Mijn vriendin vindt dat iedereen er zo vriendelijk is, maar zij is zelf ook een enthousiast en open persoon. Het centrum vinden we wel wat hebben, al was er met het laatste bezoek veel leegstand van winkels.
woensdag 22 april 2020 om 19:07
Mijn familie woont in het centrum en de Burgermeesterbuurt. Ik vind het wel een mooie wijk. Je moet geluk hebben met je buren maar dat is overal. De funderingsproblemen zijn ook daar. Het is een aardige wijk, centraal, alleen wat weinig groen. Bus dichtbij, stad dichtbij, dichtbij snelweg en best een vriendelijke wijk.
Maar goed ik woon in een kak dorp en kijk uit op bos en duin. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen is. Ieder zijn voorkeur. Ik zou niet willen ruilen met iemand die in de stad woont. Ik woon op zandgrond, geen erfpacht, supermarkt op loopafstand en centrum 3/4 km op de fiets en altijd midden in het groen.
Maar goed ik woon in een kak dorp en kijk uit op bos en duin. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen is. Ieder zijn voorkeur. Ik zou niet willen ruilen met iemand die in de stad woont. Ik woon op zandgrond, geen erfpacht, supermarkt op loopafstand en centrum 3/4 km op de fiets en altijd midden in het groen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:09
32.63% gewijzigd
woensdag 22 april 2020 om 19:08
Geen idee, maar kijk even naar Gouwpark, als je nieuwbouw wil. Ik zie dat verkoopfase 2 gestart is.
woensdag 22 april 2020 om 19:10