Leuke buurten Zaanstad?

22-04-2020 18:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om strategische redenen verhuizen we binnenkort naar Zaandam of eventueel een omliggend dorp (precies tussen het werk van mij en mijn vriendin in). We zijn er al vaker geweest en vinden het centrum leuk.

Welke buurten zijn echt aan te raden?

Zelf denken we:

- Westerkoog (koog aan de zaan)
- Westerspoor
- Russische buurt
- Burgemeestersbuurt

Te vermijden lijkt ons
- Poelenburg
- Vijfhoek
- Rosmolenbuurt

Ik lees het graag! Alvast bedankt :))
Het Kalf lijkt ons trouwens saai, klopt dat? We vinden het wel leuk om te participeren in de buurt.
1 op 10 mensen in de woonplaatsen in die gemeente en de gemeente Purmerend leeft op of onder de armoedegrens.

Waarom Zaanstad/Zaandam?
Kijk ook even naar Gouwpark, een grote nieuwbouwwijk. Weet niet of er nog huizen vrij zijn, maar mijn nichtje heeft er een huis gekocht.
Ik zou als ik per se in die buurt moet wonen ( ik woon relatief dichtbij en ben flink aan het sparen om die regio weer uit te kunnen) kijken of je iets kan betalen in Oostzaan.
Russische buurt vind ik niks, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Hoornseveld vind ik wel een mooie wijk. Oostzaan is ook mooi zoals hierboven genoemd is.
Assendelft is veel leuker!
Eurus schreef:
22-04-2020 18:34
Assendelft is veel leuker!
Oei, dat vinden wij echt oersaai. Haha. We hebben geen kinderen overigens.
Luci_Morgenster schreef:
22-04-2020 18:19
1 op 10 mensen in de woonplaatsen in die gemeente en de gemeente Purmerend leeft op of onder de armoedegrens.

Waarom Zaanstad/Zaandam?
Wat hebben wij met die mensen te maken? We vinden de Zaanstreek erg mooi, en het ligt strategisch.

Oostzaan vind ik niet zo.
Flow186 schreef:
22-04-2020 18:31
Russische buurt vind ik niks, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Hoornseveld vind ik wel een mooie wijk. Oostzaan is ook mooi zoals hierboven genoemd is.
Hoornseveld ken ik niet. Even opgezocht, erg mooi idd.
thijsbrands schreef:
22-04-2020 18:37
Wat hebben wij met die mensen te maken? We vinden de Zaanstreek erg mooi, en het ligt strategisch.

Oostzaan vind ik niet zo.
Succes.
Ik ben er geboren en vind de stad echt niks. Ik vind het een armoedige plaats.

Alkmaar, Castricum en omgeving is veel leuker.

De omgeving rond de Peperstraat en de Burgermeesterbuurt gaat wel. Let wel op dat je geen oud huis koopt met paal/ of betonrot want dan kan je 50.000 in je fundering investeren. Vraag altijd goed door want men vermeld het vaak niet in de omschrijving van het huis.

Westewatering is ook wel aardig en dichtbij het centrum maar ik vind het er zo kaal.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:00
67.54% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
thijsbrands schreef:
22-04-2020 18:36
Oei, dat vinden wij echt oersaai. Haha. We hebben geen kinderen overigens.
Ja jij vindt het centrum van Zaandam leuk dus we zitten niet helemaal op dezelfde lijn :mrgreen:
Luci_Morgenster schreef:
22-04-2020 18:54
Succes.
Flauw, je legt niet echt uit wat je bedoelt. Overal wonen toch wel armere mensen? Of bedoel je dat ze arm en dus allemaal asociale tokkies zijn? 🙄
viva-amber schreef:
22-04-2020 18:57
Ik ben er geboren en vind de stad echt niks. Ik vind het een armoedige plaats.

Alkmaar, Castricum en omgeving is veel leuker.

De omgeving rond de Peperstraat en de Burgermeesterbuurt gaat wel. Let wel op dat je geen oud huis koopt met paal/ of betonrot want dan kan je 50.000 in je fundering investeren. Vraag altijd goed door want men vermeld het vaak niet in de omschrijving van het huis.

Westewatering is ook wel aardig en dichtbij het centrum maar ik vind het er zo kaal.
Ja, ook een leuke wijk idd. Met Castricum hebben we niets. Armoedig, dank denk ik aan Beverwijk.
Vooral IJskonijnen zonder smaak....Sjonnies en Anitas gemengd met klein Ankara en een Efteling achtige sfeer langs de snelweg. Sommige dingen ontgroei je.

Mooi is oud Zaandijk bijvoorbeeld, Westzaan, maar pas op voor gebrekkige oude huizen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:05
22.03% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iemand enig idee hoe het wonen is in onze voorkeurswijken?
viva-amber schreef:
22-04-2020 19:04
Vooral IJskonijnen zonder smaak....Sjonnies en Anitas gemengd met klein Ankara en een Efteling achtige sfeer langs de snelweg. Sommige dingen ontgroei je.

Mooi is oud Zaandijk bijvoorbeeld, Westzaan, maar pas op voor gebrekkige oude huizen.
Westzaan vinden we inderdaad ook erg leuk! En van de palenpest zijn we op de hoogte in de wijken die je noemde.

Is het echt zo erg in Zaandam? Mijn vriendin vindt dat iedereen er zo vriendelijk is, maar zij is zelf ook een enthousiast en open persoon. Het centrum vinden we wel wat hebben, al was er met het laatste bezoek veel leegstand van winkels.
Mijn familie woont in het centrum en de Burgermeesterbuurt. Ik vind het wel een mooie wijk. Je moet geluk hebben met je buren maar dat is overal. De funderingsproblemen zijn ook daar. Het is een aardige wijk, centraal, alleen wat weinig groen. Bus dichtbij, stad dichtbij, dichtbij snelweg en best een vriendelijke wijk.

Maar goed ik woon in een kak dorp en kijk uit op bos en duin. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen is. Ieder zijn voorkeur. Ik zou niet willen ruilen met iemand die in de stad woont. Ik woon op zandgrond, geen erfpacht, supermarkt op loopafstand en centrum 3/4 km op de fiets en altijd midden in het groen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:09
32.63% gewijzigd
thijsbrands schreef:
22-04-2020 19:05
Iemand enig idee hoe het wonen is in onze voorkeurswijken?
Geen idee, maar kijk even naar Gouwpark, als je nieuwbouw wil. Ik zie dat verkoopfase 2 gestart is.
Dubbel
cookielover wijzigde dit bericht op 22-04-2020 19:08
97.52% gewijzigd
Amsterdam is te duur? Beverwijk Heemskerk Wijk aan zee.
Cookielover schreef:
22-04-2020 19:08
Dubbel
Bedankt voor de tip! 🙏🏻
Beverwijk is erger dan Zaandam, dan zou Zaandam echt mijn voorkeur hebben. Beverwijk is zo tokkie en kampers.
Beverwijk doet me altijd denken aan Sint Willebrord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven