Radeloze moeder
woensdag 22 april 2020 om 23:54
Zoals ik hierboven schrijf, radeloos!
Vorig jaar zijn mijn ex partner en ik uitelkaar gegaan. Hij was van mening dat ik moest veranderen, zoniet mocht ik mijn spullen pakken en vertrekken. Dit was overigens de zoveelste keer dat hij deze kaart trok, waarna ik dus dit keer definitief ben gegaan.
We hebben een dochter van inmiddels 5 jaar, die hij de eerste weken niet wilde ophalen. Dit voornamelijk omdat hij niet als weekend papa er wilde zijn. Uiteindelijk zijn we er samen uitgekomen welke dagen zij bij hem kan zijn (2 nachten per week). Hoewel we tot deze regeling zijn gekomen verliep de communicatie niet heel lekker. Hier kon ik enigszins begrip voor opbrengen, omdat hij het beeld van het ideale gezinsleven nog niet kon opgeven, dus bleef volhouden, zodat onze dochter alsnog met een vader en moeder kan opgroeien.
Echter werd het mij teveel rond vorig jaar oktober. Het vergde mij enorm veel moeite, omdat ik contact wil over onze dochter en niet over wat ik doe als zij er niet is of over onze relatie vroeger. Ik merkte ook dat onze dochter hier last van ervaarde (meer als gewoonlijk huilen, zeggen dat papa en mama nog steeds ruzie maken en veel boze buien).
Hierdoor heb ik een doorverwijzing gevraagd naar het Ouderschap na Scheiding traject (in November). Het leek mij dat de communicatie kon verbeteren en onze wensen als ouders op tafel konden liggen met een 3e partij erbij, in het belang van onze dochter. Omdat vader in eerste instantie niet mee wilde werken, is het traject pas echt begonnen in februari. Maar na het eerste gezamenlijke gesprek kon vader wederom niet accepteren dat wij niet meer samen komen. Hierdoor is hij opgestaan en heeft het gesprek verlaten.
Het contact daarna verliep nog moeizamer. Ik heb hem laten weten dat ik merkte dat er veel spanning is en dat ik die kleine er buiten wil houden. Dit gaat alleen lastig, omdat dat de momenten zijn bij het brengen en ophalen. Vader geeft hier geen of weinig gehoor aan:
- hij wil geen contact meer met mij als het niet gaat over een hereniging
- hij wil geen afspraken maken
- de deur dichtdoen zodra onze dochter de deur uit loopt, dus geen overdracht.
- onze dochter vertellen dat mama van alles niet wil (geen gezin zijn, 2 huizen, ze mag me niet bellen als ze verdrietig is etc.)
Het voelt alsof zij overal tussen in komt te staan, waar ik dat onnodig zie en ik niet meer weet wat ik eraan kan doen. Alle tips en ideeën zijn welkom
Vorig jaar zijn mijn ex partner en ik uitelkaar gegaan. Hij was van mening dat ik moest veranderen, zoniet mocht ik mijn spullen pakken en vertrekken. Dit was overigens de zoveelste keer dat hij deze kaart trok, waarna ik dus dit keer definitief ben gegaan.
We hebben een dochter van inmiddels 5 jaar, die hij de eerste weken niet wilde ophalen. Dit voornamelijk omdat hij niet als weekend papa er wilde zijn. Uiteindelijk zijn we er samen uitgekomen welke dagen zij bij hem kan zijn (2 nachten per week). Hoewel we tot deze regeling zijn gekomen verliep de communicatie niet heel lekker. Hier kon ik enigszins begrip voor opbrengen, omdat hij het beeld van het ideale gezinsleven nog niet kon opgeven, dus bleef volhouden, zodat onze dochter alsnog met een vader en moeder kan opgroeien.
Echter werd het mij teveel rond vorig jaar oktober. Het vergde mij enorm veel moeite, omdat ik contact wil over onze dochter en niet over wat ik doe als zij er niet is of over onze relatie vroeger. Ik merkte ook dat onze dochter hier last van ervaarde (meer als gewoonlijk huilen, zeggen dat papa en mama nog steeds ruzie maken en veel boze buien).
Hierdoor heb ik een doorverwijzing gevraagd naar het Ouderschap na Scheiding traject (in November). Het leek mij dat de communicatie kon verbeteren en onze wensen als ouders op tafel konden liggen met een 3e partij erbij, in het belang van onze dochter. Omdat vader in eerste instantie niet mee wilde werken, is het traject pas echt begonnen in februari. Maar na het eerste gezamenlijke gesprek kon vader wederom niet accepteren dat wij niet meer samen komen. Hierdoor is hij opgestaan en heeft het gesprek verlaten.
Het contact daarna verliep nog moeizamer. Ik heb hem laten weten dat ik merkte dat er veel spanning is en dat ik die kleine er buiten wil houden. Dit gaat alleen lastig, omdat dat de momenten zijn bij het brengen en ophalen. Vader geeft hier geen of weinig gehoor aan:
- hij wil geen contact meer met mij als het niet gaat over een hereniging
- hij wil geen afspraken maken
- de deur dichtdoen zodra onze dochter de deur uit loopt, dus geen overdracht.
- onze dochter vertellen dat mama van alles niet wil (geen gezin zijn, 2 huizen, ze mag me niet bellen als ze verdrietig is etc.)
Het voelt alsof zij overal tussen in komt te staan, waar ik dat onnodig zie en ik niet meer weet wat ik eraan kan doen. Alle tips en ideeën zijn welkom
vrijdag 24 april 2020 om 01:16
Gun jezelf en je kind het beste. Ik weet niet of het gedrag van je ex daar doe leid. Soms is doorgaan in je leven en iemand niet meer zien en spreken het beste. Je kind is jong. Ik vind argumenten als ik kom uit een gebroken gezin dat gun ik me kind niet waardeloos. Je gunt je kind het allerbeste. Dat hoeft niet een man te zijn die jou het leven zo moeilijk maakt en weken zijn kind negeert en zo misselijkmakend tegen je doet. Sta erboven. Moet dit even kwijt. Bedoel het goed. Er zijn ook plekken die een vader begeleiden onder toezicht. Laat hem zich maar bewijzen dat hij het waard is een vader te zijn.
Blijf uit de strijd wat hierboven ook staat. Uiteindelijk hebben jullie ervoor gekozen om een kind samen te krijgen. Daar moet je de rest van je leven samen mee dealen. Leuk of niet. Of Hij betrokken blijft en is of niet. Onvolwassen gedrag alles erop en eraan.
Nogmaals ik wens je heel veel kracht om hier mee om te gaan! Vraag hulp hierbij als he er niet uitkomt en modder niet aan. Duidelijkheid is het belangrijkste en nakomen van opgestelde afspraken. Hij heeft haar niet erkend. Wat jij bepaald is lijdend. Zwicht niet voor minder en laat je niet overhalen met argumenten door je ex. Of jou”moraal” een kind moet opgroeien bij beide ouders.
Ik ben zonder me vader opgegroeid en ik heb nu een prima band met hem.
Blijf uit de strijd wat hierboven ook staat. Uiteindelijk hebben jullie ervoor gekozen om een kind samen te krijgen. Daar moet je de rest van je leven samen mee dealen. Leuk of niet. Of Hij betrokken blijft en is of niet. Onvolwassen gedrag alles erop en eraan.
Nogmaals ik wens je heel veel kracht om hier mee om te gaan! Vraag hulp hierbij als he er niet uitkomt en modder niet aan. Duidelijkheid is het belangrijkste en nakomen van opgestelde afspraken. Hij heeft haar niet erkend. Wat jij bepaald is lijdend. Zwicht niet voor minder en laat je niet overhalen met argumenten door je ex. Of jou”moraal” een kind moet opgroeien bij beide ouders.
Ik ben zonder me vader opgegroeid en ik heb nu een prima band met hem.
vrijdag 24 april 2020 om 02:05
Gaat ze graag naar hem? Dan zou ik houden.
Ik heb in al die 14 jaar nauwelijks tot helemaal niets aan overdracht gehad en in de vakanties werd er niet naar mij gebeld of een foto geappt. Vervelend, verdrietig, soms woest. Dan belde ik mijn moeder om stoom af te blazen en kon ik de dag weer oppakken.
Ik heb in al die 14 jaar nauwelijks tot helemaal niets aan overdracht gehad en in de vakanties werd er niet naar mij gebeld of een foto geappt. Vervelend, verdrietig, soms woest. Dan belde ik mijn moeder om stoom af te blazen en kon ik de dag weer oppakken.
vrijdag 24 april 2020 om 06:10
Het is toch al gebeurd?honingbijjj schreef: ↑24-04-2020 01:00. Ik kom zelf uit een gebroken gezin en gun dat mijn eigen kind niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 24 april 2020 om 06:19
Ik ben het ook eens met de pragmatische benadering van Sugermiss. Ik heb dit in (hele) lichte mate zelf meegemaakt en zelf als kind een zeer ongezonde ouderrelatie gehad met mijn vader. Ik snap je ontzettend goed, maar grip krijgen op zo'n man is niet te doen. Hij kan je gelukkig niet tegenhouden bij belangrijke beslissingen, echt afstand houden en er op vertrouwen dat jouw dochter haar eigen mening ontwikkelt over haar vader. Dit alles gaat natuurlijk niet op als er een onveilige situatie ontstaat voor je dochter bij haar vader. Dan zal je mi echt instanties moeten betrekken. Sterkte, dit is ontzettend moeilijk en idd 1 ouder kan een vechtscheiding veroorzaken maar je kan wel zelf bepalen hoe jij daar zo min mogelijk aan meewerkt.
Ik durf te stellen dat de ouderrelatie tussen mij en de vader van mijn kind enorm is verbeterd doordat ik er tussen uit stapte. Ik keek naar hetgeen ik kon beïnvloeden en negeerde de rest, erg moeilijk. Ik heb mazzel dat de vader daar vervolgens zijn gedrag op aanpaste. Hij is vervolgens ook gedwongen om mee te werken aan een soort relatietherapie en dat heeft de angel er uit gehaald. We hebben nu een erg goede ouderrelatie. Dat is natuurlijk niet voor elke situatie bereikbaar, maar alleen al wegstappen uit die giftige wisselwerking scheelde voor mij enorm. Ik had vervolgens de mazzel dat de vader ook zijn bijdrage leverde.
Ik durf te stellen dat de ouderrelatie tussen mij en de vader van mijn kind enorm is verbeterd doordat ik er tussen uit stapte. Ik keek naar hetgeen ik kon beïnvloeden en negeerde de rest, erg moeilijk. Ik heb mazzel dat de vader daar vervolgens zijn gedrag op aanpaste. Hij is vervolgens ook gedwongen om mee te werken aan een soort relatietherapie en dat heeft de angel er uit gehaald. We hebben nu een erg goede ouderrelatie. Dat is natuurlijk niet voor elke situatie bereikbaar, maar alleen al wegstappen uit die giftige wisselwerking scheelde voor mij enorm. Ik had vervolgens de mazzel dat de vader ook zijn bijdrage leverde.
vrijdag 24 april 2020 om 07:08
Hij was van mening dat ik moest veranderen, zoniet mocht ik mijn spullen pakken en vertrekken
Waarom en wat moest je je veranderen?
En je virtual reality pedo topic van een tijd geleden (waar je van de week snel je OP van gewist hebt), Heeft dat op een of andere manier hiermee te maken?
Verder een klote situatie.
Hij klinkt erorm onvoorspelbaar, wat het scary maakt.
En je virtual reality pedo topic van een tijd geleden (waar je van de week snel je OP van gewist hebt), Heeft dat op een of andere manier hiermee te maken?
vrijdag 24 april 2020 om 07:25
Is er iemand in je omgeving, vader, broer, vriendin (geen mannelijke vriend), die de overdracht tijdelijk kan doen?honingbijjj schreef: ↑23-04-2020 16:18Dat jij stelt dat ik de spanning veroorzaak, snap ik ergens wel.. Maar dat is een veronderstelling en niet hoe de vork in de steel zit. Ik vind het namelijk prima dat er niet gesproken word bij de overdracht en dat dit op een andere manier gebeurd (middels, schrift, ouders, app) noem het maar op. Wat ik wel storend vind is dat dan tegen mijn dochter word gezegd dat, het allemaal maar zo moet, want mama wilt het zo. De deur dicht doen voordat ze beneden staat etc. Ik ben van mening dat een kind van 5 die overdracht niet zou moeten doen. En dat is nu wel het geval. Wat ze eet, doet en waar ze is zijn, zijn geen dingen die ik wil weten, maar wel bijzonder gedrag (wat er zeker is en hij alleen benoemt wanneer hij ergens over ontploft en mij voor benaderd). Moet ik daar dan maar steeds op wachten?
Daarnaast stel je dat ik mijn dochter zou willen bellen. Dit is ook niet het geval, maar vind ik wel dat open gestaan moet worden voor het feit dat ze mij MAG bellen als ze dat wilt. En daarnaast gun ik ze absoluut hun momenten, daarom doe ik alle moeite om dat voor alle partijen goed te laten verlopen.
Maar daarin hoef ik het toch niet te pikken dat hij openlijk toegeeft dat hij er alles aan zal doen om onze dochter duidelijk te maken dat mama een heks is. En dat het leven ellendig gemaakt is door mama..? Of moet ik dat ook maar loslaten en toezien hoe en wat hij allemaal doet naar onze dochter toe?
Lijkt me voor alle partijen een fijne oplossing.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
vrijdag 24 april 2020 om 11:16
Ja, maar mijn vader was niet aanwezig. Achteraf gezien was dat ook het beste
vrijdag 24 april 2020 om 11:53
Als je puur kijkt naar de 2 dagen dat je dochter nu bij je ex is, hoe zie je die dan ? Is ze er graag, kijkt ze er naar uit, wat vertelt ze er over ?
Iemand kan een lul van een ex zijn, maar toch een leuk (genoeg) vader.
Als hij niet wil praten en dus een onpersoonlijke overdracht wil, denk dan: niet mijn keuze maar het zij zo.
Als hij je basht naar je dochter toe, is dat vooral pijnlijk voor je dochter. Je eigen gevoelens daarover doen er niet zoveel toe - ook al snap ik wel dat je ze hebt; jij mag niet ook nog je ei bij haar kwijt. Doe dat hier op het forum of bij een vriendin. Misschien kan je voor je dochter iemand regelen met wie ze kan praten (kindertherapeute) over hoe het met haar gaat. Iemand die neutraal en afstandelijk kan bekijken hoe het met haar gaat.
Iemand kan een lul van een ex zijn, maar toch een leuk (genoeg) vader.
Als hij niet wil praten en dus een onpersoonlijke overdracht wil, denk dan: niet mijn keuze maar het zij zo.
Als hij je basht naar je dochter toe, is dat vooral pijnlijk voor je dochter. Je eigen gevoelens daarover doen er niet zoveel toe - ook al snap ik wel dat je ze hebt; jij mag niet ook nog je ei bij haar kwijt. Doe dat hier op het forum of bij een vriendin. Misschien kan je voor je dochter iemand regelen met wie ze kan praten (kindertherapeute) over hoe het met haar gaat. Iemand die neutraal en afstandelijk kan bekijken hoe het met haar gaat.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
vrijdag 24 april 2020 om 14:40
Dit kan nog wel hoor. Mijn zoon is erkent net voor hij 5 werd en toen konden we de achternaam wijzigen. Niet gedaan overigens.honingbijjj schreef: ↑23-04-2020 09:11Dat klopt niet wat je zegt.. Ik heb hier juridisch advies over gevraagd en der achternaam kan alleen onder strikte voorwaarden gewijzigd worden. Als hij wilde dat zij zijn achternaam zou krijgen, had hij dat voor, tijdens of na de geboorte moeten doen.
zaterdag 25 april 2020 om 01:09
Waarom zou je zo’n toxische man bij jouw kind laten?
Het is juridisch gezien alleen jouw kind. Heel leuk dat je twee ouders in haar leven wilt hebben, maar dat is ook maar het ideaal plaatje wat je in je droombeeld hebt, maar nou niet bepaald de werkelijkheid weerspiegelt . Als een ouder zo negatief praat over de andere ouder dan komt zo’n kind in een super onveilige situatie. Haar band met hem heeft invloed op wat voor relaties zij zal aangaan later en ook hoe zij naar zichzelf kijkt.
Dus zet dat ideaalbeeld uit je hoofd, want dit is gewoon kindermishandeling en verwaarlozing. Grotendeels van zijn kant, maar jij stuurt haar wel naar die man toe. Is dat nu echt in het belang van het kind? Is je kind nu echt emotioneel en fysiek veilig bij hem? Wat als er iets gebeurt?? Bt hij jou dan? Nee he
Ik zou haar alleen meegeven als hij 1) alimentatie betaald, 2) zich aan JOUW regels houdt en ervoor zorgt dat je haar ten alle tijden kan bereiken 3) niet meer haar overal bij betrekt..
Het is juridisch gezien alleen jouw kind. Heel leuk dat je twee ouders in haar leven wilt hebben, maar dat is ook maar het ideaal plaatje wat je in je droombeeld hebt, maar nou niet bepaald de werkelijkheid weerspiegelt . Als een ouder zo negatief praat over de andere ouder dan komt zo’n kind in een super onveilige situatie. Haar band met hem heeft invloed op wat voor relaties zij zal aangaan later en ook hoe zij naar zichzelf kijkt.
Dus zet dat ideaalbeeld uit je hoofd, want dit is gewoon kindermishandeling en verwaarlozing. Grotendeels van zijn kant, maar jij stuurt haar wel naar die man toe. Is dat nu echt in het belang van het kind? Is je kind nu echt emotioneel en fysiek veilig bij hem? Wat als er iets gebeurt?? Bt hij jou dan? Nee he
Ik zou haar alleen meegeven als hij 1) alimentatie betaald, 2) zich aan JOUW regels houdt en ervoor zorgt dat je haar ten alle tijden kan bereiken 3) niet meer haar overal bij betrekt..
zaterdag 25 april 2020 om 02:03
zaterdag 25 april 2020 om 08:10
Gaat je dochter graag naar haar ‘vader’ toe? Dat is wel een hele relevante vraag in dit verhaal.
Verder denk ik dat het tijd wordt om op je strepen te gaan staan. Want wanneer je dochter wat zou overkomen bij haar vader dan ben jij de onverantwoorde moeder die haar dochter zonder toezicht bij een lamlul laat. Is hij het type man als ik haar niet kan hebben zij ook niet? Want hij lijkt er (met de gegeven info) wel een sport van te maken om jou dwars te zitten.
Ongeacht of ze erkent is moet hij volgens de wet wel alimentatie betalen. Of je dat op dit moment in deze situatie tot een rechtszaak moet laten komen betwijfel ik. Want dan zal hij wellicht ook erkenning en gezag als tegeneis hebben.
Ze vooral het belang van je dochter voorop. Ook als dit betekend dat hij zn dochter enkel onder toezicht mag zien. En probeer verder al het nare en controlerende van je af te laten glijden.
Verder denk ik dat het tijd wordt om op je strepen te gaan staan. Want wanneer je dochter wat zou overkomen bij haar vader dan ben jij de onverantwoorde moeder die haar dochter zonder toezicht bij een lamlul laat. Is hij het type man als ik haar niet kan hebben zij ook niet? Want hij lijkt er (met de gegeven info) wel een sport van te maken om jou dwars te zitten.
Ongeacht of ze erkent is moet hij volgens de wet wel alimentatie betalen. Of je dat op dit moment in deze situatie tot een rechtszaak moet laten komen betwijfel ik. Want dan zal hij wellicht ook erkenning en gezag als tegeneis hebben.
Ze vooral het belang van je dochter voorop. Ook als dit betekend dat hij zn dochter enkel onder toezicht mag zien. En probeer verder al het nare en controlerende van je af te laten glijden.
zaterdag 25 april 2020 om 08:56
Was jij heel jong of zo toen jullie relatie begon? Omdat je nog studeerde? En deden zaken als niet officieel bij hem ingeschreven staan al die jaren dan geen belletje rinkelen? Was hij vroeger wel een prettige partner; jullie kozen immers (samen?) voor een kind. Woon je nu zelfstandig en ben je financieel onafhankelijk?
Los van wat vader jullie kind influistert; vindt zij het wel fijn om daar te zijn? Vraagt ze naar hem op die andere 5 dagen?
Los van wat vader jullie kind influistert; vindt zij het wel fijn om daar te zijn? Vraagt ze naar hem op die andere 5 dagen?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
zaterdag 25 april 2020 om 14:05
Wij schelen 8 jaar van elkaar.. Ik was 20 toen we elkaar leerden kennen. Er ging inderdaad wel een belletje rinkelen, maar ik was jong en naief en dus al zwanger.SweetFirefly schreef: ↑25-04-2020 08:56Was jij heel jong of zo toen jullie relatie begon? Omdat je nog studeerde? En deden zaken als niet officieel bij hem ingeschreven staan al die jaren dan geen belletje rinkelen? Was hij vroeger wel een prettige partner; jullie kozen immers (samen?) voor een kind. Woon je nu zelfstandig en ben je financieel onafhankelijk?
Ik heb dan idd een droombeeld gehad van wat er niet was. En neem mezelf kwalijk dat ik in een onstabiele situatie samen met hem de keuze heb gemaakt om een kind te krijgen. Daar ben ik me van bewust. Ik kan alleen niet terug in de tijd.
Ze heeft het de dagen dat ze bij mij is niet over haar vader en zegt ook niet hem te missen. Sterker nog, hij was 2 weken op vakantie geweest kort geleden, waardoor ze hem 2 weken achtereen niet had gezien. Ik liet haar dan wel foto's zien van wat hij allemaal aan het doen was, maar daar had ze weinig interesse voor. Mijn dochter zegt zelf dat ze veel bij opa en oma is of dat die bij hem thuis komen om op haar te passen.
zaterdag 25 april 2020 om 14:27
Nee dat topic heeft niks met dit onderwerp te maken.Ab_Normaal schreef: ↑24-04-2020 07:08Hij was van mening dat ik moest veranderen, zoniet mocht ik mijn spullen pakken en vertrekken
Ik moest veranderen wie ik was en wat ik voelde kort gezegd. Ik zeg dan niet dat ik een prinses ben en alles perfect doe, want dat is niet zo.
Mijn gevoelens waren voor hem nooit te begrijpen en ik was altijd maar met mezelf bezig volgens hem. Ik moest niet zeuren over het feit dat ik daar niet ingeschreven stond, m'n haar niet bjjpunten zonder zijn toestemming, niet kleuren zonder zijn toestemming. Niet meer tattoos nemen, want hij walgde ervan. Het liefst niet opstap of een avondje shoppen, want stel dat hij even weg moet (al ben ik maar een paar uur weg). Als ik daar tegenin ging dan hadden we ruzie en was ik niet realistisch.
Van mezelf ben ik een gevoelig persoon en ga zoveel mogelijk situaties met spanning uit de weg. Niet altijd goed, maar botst vooral met iemand die juist de spanning opzoekt. Hij gebruikte dan ook heel veel dingen uit m'n verleden tegen me (m'n misbruik en de gevolgen, het huiselijk geweld van mijn ouders etc). Dat maakte dat ik twijfelde aan wat hij voor mij voelt. Je kunt veel lelijke dingen zeggen, maar dit lag dieper. Hierdoor was onze intimiteit vors minder of er bijna niet. Toen ik hier uitleg aan wilde geven omdat hij gefrustreerd was, voelde hij zich aangevallen en dat was voor hem de reden dat ik of moest veranderen of m'n spullen moest pakken.
zaterdag 25 april 2020 om 14:35
Dat is het dilemma waar ik in zit.. Daarom dit topic.. Aangezien ik een ex ben en ik nooit helemaal objectief naar deze situatie kan kijken, vind ik het moeilijk zo'n levensingrijpende keuze te maken voor mijn dochter. En dat is de optie die jij voordraagt als mijn kind erheen blijven laten gaan. Ik hoor wat hij zegt tegen haar wanneer ik haar ophaal. Hij heeft tegen mij gezegd wat hij zal doen om haar duidelijk te maken wat voor een verschrikkelijke moeder ik ben etc. Maar ik weet niet precies wat er gebeurd als ze bij hem is. Behalve als ik iets vergeten ben of er iets met haar is gebeurd en hij niet weet wat hij moet doen. Dan gaat ie me on blikken, videobellen om me uit te schelden en te vertellen wat voor waardeloze moeder ik ben, omdat ik er niet ben of omdat hij iets niet heeft.Perkele schreef: ↑25-04-2020 01:09Waarom zou je zo’n toxische man bij jouw kind laten?
woensdag 29 april 2020 om 09:08
Laat je goed voorlichten door een familierecht advocaat. Neem op basis daarvan een beslissing. Dat kan zijn dat je heen strijd meer voert (dan maar geen overdracht) of dat je de strijd juridisch aangaat tot alles in de puntjes geregeld is. Beide zal op bepaalde manier veel energie gaan kosten, en in beide gevallen ook geld. Hij draagt nu niks bij zo te lezen en de strijd aangaan kost ook geld. Maar ik zou zeker in het belang van je dochter gaan handelen, en dat gedoe aan de deur dus aanpakken op één of andere manier.
Hele nare situatie, jammer dat je aan hem vast zit als vader van je kind. Ik hoop dat inzicht in wat je wel en niet kan doen hiermee van een advocaat je enigzins rust kan brengen in hoe je dit wil aanpakken voor jezelf en je dochter.
Hele nare situatie, jammer dat je aan hem vast zit als vader van je kind. Ik hoop dat inzicht in wat je wel en niet kan doen hiermee van een advocaat je enigzins rust kan brengen in hoe je dit wil aanpakken voor jezelf en je dochter.