Coronavirus COVID-19 alle pijlers

afvallen in deze tijd

25-04-2020 09:00 61 berichten
De afgelopen maanden ben ik 8 kilo afgevallen. Ik merk dat het nu opeens moeizamer gaat. Ik vind het lastiger om aan voldoende beweging te komen en aangezien elke dag als weekend voelt eten we denk ik ook wel wat meer.

Ik ben nu weer begonnen met bijhouden wat ik eet via de app van Eetmeter en daarnaast probeer ik elke week 3 keer te sporten. En ik heb mijn doel voorlopig even bijgesteld: op gewicht blijven is ook al een prestatie. ;-)

Wat doen jullie om op gewicht te blijven / af te vallen in deze tijd?
Ik heb juist veel meer rust door deze situatie, en meer tijd. Ik heb daardoor meer tijd (en zin!) om in beweging te komen.
En omdat ik geen stress heb, snaai ik niet meer.
lisa_ schreef:
25-04-2020 09:07
Ik heb juist veel meer rust door deze situatie, en meer tijd. Ik heb daardoor meer tijd (en zin!) om in beweging te komen.
En omdat ik geen stress heb, snaai ik niet meer.

Dat is echt fijn :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het makkelijker, er is niets te doen buitenshuis behalve wandelen in eigen buurt, dus doe ik dat heel veel, iedere dag. Daarnaast zorgt het thuiswerken ervoor dat er meer ruimte is voor maaltijden die wat meer voorbereidingstijd nodig hebben, maar wel gewoon gezond zijn.
Ook hier eigenlijk juist makkelijker om te af te vallen. Meer tijd om gezond te koken, elke dag een lang stuk fietsen.

Maar je bent niet de enige. Inmiddels is ‘coronakilo’s’ al geïntegreerd in de maatschappij :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik beweeg minder intensief maar veel meer. Dus wandelen of joggen ipv in de sportschool staan zwoegen. Qua krachttraining dus even minder (probeer wel wat bankjes mee te pakken onderweg) maar wel veel meer conditie.

En qua eten scheelt het zoveel dat ik maar 1 keer per week boodschappen doe en tussendoor niet in de verleiding kom om onderweg lekkere dingen te kopen.
Wat grappig dat je hier deze reacties krijgt.
In vind het namelijk ook knap lastig. Mijn doel is ook: op gewicht blijven. Daar doe ik veel moeite voor maar het lukt wel! Daar ben ik trots op.
De moeite? Goed op mijn eten letten, niet snaaien, en dat is lastig, en veel bewegen. Iedere dag minimaal 30 minuten wandelen en thuissporten doe ik om de dag.
Succes! En, luister naar Rutte ;-) Hou vol!
Ik vind het nu ook juist makkelijker.

Door het thuiswerken kan ik veel beter eten op de momenten dat ik echt honger krijg en zit ik niet aan vaste pauzetijden vast. Ook heb ik meer tijd om gezond te koken.

Het gevaar van snaaien ligt wel op de loer, maar hoe vaak heb je echt honger? Of komt het door verveling of gewoonte?
Wat gebeurt er als je in plaats van eten iets anders gaat doen? Iets afronden voor het werk? Een huishoudelijke klus? Alleen wat drinken? Een rondje wandelen? Meestal is die honger dan binnen 5 minuten vergeten :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik vind t moeilijker juist door het gehang thuis en minder afleiding snaai ik veel meer.
where ever you go, go with your heart
Ik denk dat het ligt aan waar je valkuilen liggen. Ik zie hier mensen over thuis snaaien vallen. Ik ben bijvoorbeeld geen thuis snaaier, misschien ook omdat vriend dat ook niet is.
Ik ben te zwaar door lekkere snacks in de trein, een werkgever die hele lekkere lunches maakt en te vaak uit eten. :proud:
Skawa schreef:
25-04-2020 09:58
Ik vind t moeilijker juist door het gehang thuis en minder afleiding snaai ik veel meer.
Het is al sinds het begin van de maatregelen vrijwel iedere dag geweldig weer. Zoek afleiding door te gaan fietsen, wandelen, joggen. Dat mes snijdt dan twee kanten op.
Ik heb alle reistijd die ontbreekt omgezet in beweging. Is dat een idee? Veel vaker dan drie x per week goed bewegen?
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
25-04-2020 10:10
Ik heb alle reistijd die ontbreekt omgezet in beweging. Is dat een idee? Veel vaker dan drie x per week goed bewegen?
Dit inderdaad, je hebt veel meer tijd over.
Ik ga 6 dagen per week een uur wandelen of een half uur hardlopen of een klein uurtje wielrennen.
Die tijd heb ik nu die ik anders niet heb.
AnAppleADay schreef:
25-04-2020 10:04
Ik denk dat het ligt aan waar je valkuilen liggen. Ik zie hier mensen over thuis snaaien vallen. Ik ben bijvoorbeeld geen thuis snaaier, misschien ook omdat vriend dat ook niet is.
Ik ben te zwaar door lekkere snacks in de trein, een werkgever die hele lekkere lunches maakt en te vaak uit eten. :proud:

Dan is dit wel een ideale tijd qua afvallen voor jou ;-)

Hier is mijn valkuil ook deels de gezelligheid thuis. Gebakjes, ijsjes, snoepjes enz. Daarnaast een gebrek aan beweging, ben ik bang.
Ik mis ook mijn dagelijkse beweging. Op mijn werk loop ik de hele dag. Maar nu ik thuiszit dus niet. Ik ben lang ziek geweest, maar nu ik me weer beter voel heb ik het thuissporten opgepakt en ik doe 2-3 lessen body pump in de week. Daarnaast heb ik fietsen en wandelen opgepikt. Ik hoop dat vol te houden als ik over twee weken weer ga werken!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ik heb zelf trouwens niet meer tijd over, doordat ik thuisblijfmoeder ben. Nu mijn zoon niet naar school gaat ben ik meer tijd bezig met hem vermaken en begeleiden met huiswerk. Maar ik snap dat dit een vrij weinig voorkomende situatie is hoor :)
Pauwenveer schreef:
25-04-2020 10:14
Ik mis ook mijn dagelijkse beweging. Op mijn werk loop ik de hele dag. Maar nu ik thuiszit dus niet. Ik ben lang ziek geweest, maar nu ik me weer beter voel heb ik het thuissporten opgepakt en ik doe 2-3 lessen body pump in de week. Daarnaast heb ik fietsen en wandelen opgepikt. Ik hoop dat vol te houden als ik over twee weken weer ga werken!

Ik doe ook bodypump thuis!! :applause:
mindervanmij schreef:
25-04-2020 10:13
Dan is dit wel een ideale tijd qua afvallen voor jou ;-)

Hier is mijn valkuil ook deels de gezelligheid thuis. Gebakjes, ijsjes, snoepjes enz. Daarnaast een gebrek aan beweging, ben ik bang.
Maar je zit nu nooit alleen thuis toch? Kan je je huisgenoten niet vragen om je te helpen?
Mijn vriend weet dat ik op mijn gewicht wil letten dus die gaat niet mij gebakjes aanbieden. En hij vraagt ook wel eens: weet je het zeker? Als ik iets lekkers pak.
En als ik het dan alsnog wil, is dat ook prima. Maar dat helpt mij wel.
Heb je een partner?
Dan kan je toch in het weekenden en in de avonden een uurtje naar buiten gaan om te bewegen? Doe dat naast je 3x sporten in de week.
AnAppleADay schreef:
25-04-2020 10:17
Maar je zit nu nooit alleen thuis toch? Kan je je huisgenoten niet vragen om je te helpen?
Mijn vriend weet dat ik op mijn gewicht wil letten dus die gaat niet mij gebakjes aanbieden. En hij vraagt ook wel eens: weet je het zeker? Als ik iets lekkers pak.

Mijn partner is ook echt een lekkerbek. We doen ons best hoor, maar het lukt niet altijd.

@Watdachtjehiervan: ja, heb wel een partner, alleen ook een kind die om 8 uur naar bed gaat, dus na het eten is niet echt een optie.

Het is ook echt mijn eigen schuld hoor, dat weet ik wel.
AnAppleADay schreef:
25-04-2020 10:17
Die van mij kon een klap,voor zn harses krijgen als hij 'weet je het zeker?' uit zn strot krijgt
Wil je partner ook afvallen?
Zo ja, waarom koop je de lekkere dingen dan?
Zo nee, waarom eet hij dan niet gewoon alle lekkere dingen zelf op? Zoals de mijne doet :proud:
HennieHen schreef:
25-04-2020 10:28
Die van mij kon een klap,voor zn harses krijgen als hij 'weet je het zeker?' uit zn strot krijgt
Ligt er maar net aan wat je hebt afgesproken.
Ik vraag hem juist om hulp.
En als ik het inderdaad zeker weet en wel iets pak dan vindt hij daar ook niks van.

Lijkt me een stuk fijner dan zo’n kerel die je gebakjes gaat aanbieden als hij weet dat je wilt afvallen.
TO, ik vind t ook lastiger want op werkdagen neem ik een bepaald aantal calorieen mee en als het op is, eet ik niet meer. Ik vind het niet moeilijk om niks te kopen onderweg.

Maar thuis is er altijd eten dus kan ik nog iets extra's pakken en dat vind ik moeilijker om niet te doen. Ik ga nu ook voor 'op pre-corona-gewicht blijven', maar dat betekent dat er nu al weer een kilo af moet dus ik ben weer strenger aan de lijn.
Ja mijn partner wil ook afvallen.

We hebben snoep in huis voor mijn zoon van 6. Eigenlijk moet ik er vanaf blijven - deze week lukt dat ook al iets beter, maar doet nog niets met mijn gewicht.

Daarnaast drink ik ook meer koffie - dolce gusto cafe au lait, 50 kcal per kopje. Dat scheelt dus ook al zo'n 100 tot 150 kcal per dag als ik dat zou laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven