Huurhuis
zaterdag 25 april 2020 om 11:57
Ik houd mijn inschrijving ook aan. Ik heb er nog nooit gebruik van kunnen maken en ik kom nu qua inkomen totaal niet in aanmerking voor sociale huur. Maar wie weet hoe mijn leven erbij ligt als ik 55 ben? Misschien heb ik dan een heel ander inkomen. Of wil ik later een seniorenflat kunnen huren ofzo.
zaterdag 25 april 2020 om 12:21
Klopt helemaal!Hier helaas in de praktijk meegemaakt,jaren geleden.Samen huis gekocht,partner werd helaas verliefd op een ander en besloot te vertrekken.Ik stond ook niet ingeschreven voor een sociale huurwoning,dacht dat dat niet nodig was in mijn situatie.Gelukkig kon ik toen via kennissen particulier een huis huren, zonder die extreme inkomenseisen.En uiteindelijk via de reguliere weg nu een leuke,betaalbare huurwoning gevonden.Maar bij acceptatie ervan me ook weer meteen ingeschreven.RikM schreef: ↑25-04-2020 11:37Ik ook. Heel veel mensen denken mijn relatie is nu goed dus het is niet nodig, maar dat kan echt heel snel veranderen. Kijk maar naar al die topics op dit forum van mensen die hun relatie zien stranden (partner werd ineens verliefd op een ander, dat soort toestanden). En dan blijkt dat het nog best wel lastig is om in de vrije sector te huren op één inkomen. Niet omdat je het niet kan betalen, maar omdat je niet aan de eisen voldoet (4x de huur is veel!). En dan kun je dus geen kant op.
Vond persoonlijk het (bijna) dakloos worden een heel heftige ervaring,die ik echt niet nogmaals hoef mee te maken
Vraag blijft,why is the rum gone?
zaterdag 25 april 2020 om 22:48
Vraag hulp. Daar is het maatschappij werk voor. Zij ondersteunen bij dagelijkse zaken, financiën, etc.harlekijntjes schreef: ↑25-04-2020 22:47Pfff moet nog veel leren,soms denk ik dat ik zwakbegaafd ben
zaterdag 25 april 2020 om 23:23
Zoek hulp, je kunt het goed gebruiken. Scheiden is veel regelen en een hoop zorgen. Als je de kleine dingen zoals inschijven bij de woningbouw al niet weet is de rest regelen een hele opgave.harlekijntjes schreef: ↑25-04-2020 22:47Pfff moet nog veel leren,soms denk ik dat ik zwakbegaafd ben
Je gaf eerder al aan dat de kinderen het meest bij je ex zullen zijn omdat je moet werken. Er zijn zoveel alleenstaande moeders die werken en voor de kinderen zorgen, daar is kinderopvangtoeslag voor.
Je kinderen geef je toch niet zo makkelijk op?
En ookal komen ze maar 1x per twee weken eem weekend logeren, dan nog hebben ze de ruimte en een slaapplek nodig.