Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven man

26-04-2020 16:44 44 berichten
Hallo,

Misschien zijn jullie dit type vragen niet echt gewend hier van een man. Daarom wil ik jullie alvast bedanken voor eventueel advies. Ik ben een jonge man van net 25 en ik begin al sinds enkele jaren hier en daar een grijze haar te vertonen. Nu heb ik laatste jaar al een paar keer een opmerking erover gekregen van leeftijdsgenoten. Het is not niet heel erg, maar toch begint het precies steeds erger te worden. Vooral wanneer, bijvoorbeeld, mensen naast mij zitten aan tafel en mijn kant opkijken merken ze het op, van ver is dit natuurlijk nog niet echt zichtbaar.

Toch geef mij dit een minder prettig gevoel en zeker wanneer ik met vrouwen praat lijkt mij dit een "minpunt" voor de vrouw in kwestie, wat mij dus minder aantrekkelijk maakt. Mijn enige optie zie ik dan dat ik mijn haar moet beginnen verven, waar ik eigenlijk echt geen zin in heb. Ik ken niets van haar verven en ik weet niet om de hoeveel tijd dit moet, of dit gezond is op lange termijn voor mijn haar (ik wil graag wel nog haar hebben tegen mijn 40), enzoverder. Bovendien ben ik wat bang voor de reacties, mannen die hun haar verven op 25 jaar is iet wat vreemd.

Hebben jullie misschien advies hieromtrent? Alvast bedankt!
Verven moet om de 2 a3 weken wil je geen uitgroei zien, heb je dat er voor over. En daarbij moet het door een kapper gebeuren Het gemêleerde dat haar van nature heeft kun je niet bij jezelf voor elkaar krijgen. En alles in één kleur maakt dat je ziet dat het geverfd is.
Kaal kan natuurlijk ook. Kekke 3 dagen groei er bij op de kin en klaar. Waarom denk je dat er zoveel mannen kaal zijn :D Echt niet vanzelf hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die er opmerkingen over maken negeren en vrouwen die jou er op afwijzen ook.

Verfen doe je voor jezelf, niet voor je omgeving.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Niet gaan verven.
Met trots grijs worden, leuk model erin.
Of kaal :)

Niets zo duf als mannen die verven, overkammen, iele staartjes als compensatie voor de rest en toupetten. Brrr.
Puur natuur alsjeblieft.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Richard Geer was ook in zijn twintigers helemaal grijs en is altijd nog één van de meest sexy mannen op aarde. Zelfde geldt voor Sam Elliot, waar ik jaren een vreselijke crush op heb gehad.
Kortom, grijs haar bij een man is zo sexy als maar zijn kan en een man met geverfd haar, de afknapper van de eeuw.
Of permanent. Kan echt niet. Hoorde vorige week dat mijn schoonpa permanent heeft. Best jammer, dit verandert toch een beetje mijn beeld van hem....
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Je moet pas gaan verven als je dat zelf wilt en dus niet voor iemand anders. Mij boeit het echt niet of een man al grijs wordt. Het is niet alsof je daar iets aan kan doen (naast verven dan). En als je eenmaal aan de verf begint moet je dat blijven doen of je moet door de lelijke uitgroeifase heen.
Cateautje schreef:
26-04-2020 16:51
Richard Geer was ook in zijn twintigers helemaal grijs en is altijd nog één van de meest sexy mannen op aarde. Zelfde geldt voor Sam Elliot, waar ik jaren een vreselijke crush op heb gehad.
Kortom, grijs haar bij een man is zo sexy als maar zijn kan en een man met geverfd haar, de afknapper van de eeuw.

Dit!
Kijk naar Gerri Eickhof, als die weer juist de boel egaal zwart heeft gemaakt. Dat ziet er echt niet uit.
Mijn vriend heeft ook grijze haren door zijn 'normale' kleur heen en ik vind het sexy! Laat je niks aanpraten, TO. Sterker nog: draag je grijze haar met style :)
Grijs is geen probleem hoor. Niet voor vrouwen, als het aan mij is, maar in het algemeen zeker niet voor mannen. Een collega van mij verfde zijn haar altijd net een tintje te donker. Als hij dan naar het werk kwam moest je echt moeite doen om niet te lachen ‘Fred met zijn helm op’. Gek genoeg vindt dan weer niemand het gek als vrouwen met een onnatuurlijk fel rode coupe lopen.
Bij mannen raad ik verven eigenlijk altijd af. Je ziet er al snel uit als Albert Verlinde of Henny Huisman. En als man moet je veel vaker verven dan als vrouw.

Mijn broers hebben vol en dik haar, maar ook al vanaf jonge leeftijd veel grijs. Tja, inmiddels staat het ze top.
'Toch geef mij dit een minder prettig gevoel en zeker wanneer ik met vrouwen praat lijkt mij dit een "minpunt" voor de vrouw in kwestie, wat mij dus minder aantrekkelijk maakt.'

Nee hoor. De meeste vrouwen die ik ken - incl ikzelf - hebben moeite om niet in schaterlachen uit te barsten bij het zien van een 'het valt vast niet op' geverfd mannenhoofd: 'Dat is eentje die denkt dat je het niet ziet en die geen zelfvertrouwen heeft'.
Grijze haren in een goed geknipt kapsel dat bij je gezicht past, doet helemaal niets af aan je aantrekkelijkheid. Leeftijd maakt daarbij wat mij betreft niet uit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Vitamini schreef:
26-04-2020 16:53
Of permanent. Kan echt niet. Hoorde vorige week dat mijn schoonpa permanent heeft. Best jammer, dit verandert toch een beetje mijn beeld van hem....
Huh? Zijn kapper werkt, schoonmoeder ging aan de slag met krullers en spul? Of jij hebt je schoonvader nog nooit ontmoet?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Geverfd haar is zoveel minder aantrekkelijk dan grijs.
Vitamini schreef:
26-04-2020 16:53
Hoorde vorige week dat mijn schoonpa permanent heeft. Best jammer, dit verandert toch een beetje mijn beeld van hem....
:HA:
Oudblond schreef:
26-04-2020 17:08
Huh? Zijn kapper werkt, schoonmoeder ging aan de slag met krullers en spul? Of jij hebt je schoonvader nog nooit ontmoet?

Of het is een thuispermanent, of zijn vrouw is/was kapster. Of de schrijver van deze post heeft schoonvader even twee maanden niet gezien.

Kan allemaal.
Krijg gelijk Berlusconi op mn lens. Afschuwelijk. Doe het niet.
Niks mis met grijs, laat ze maar kletsen.
ik geef mn bek ook maar een douw
strings-attached schreef:
26-04-2020 16:47
Verven moet om de 2 a3 weken wil je geen uitgroei zien, heb je dat er voor over. En daarbij moet het door een kapper gebeuren Het gemêleerde dat haar van nature heeft kun je niet bij jezelf voor elkaar krijgen. En alles in één kleur maakt dat je ziet dat het geverfd is.
Kaal kan natuurlijk ook. Kekke 3 dagen groei er bij op de kin en klaar. Waarom denk je dat er zoveel mannen kaal zijn :D Echt niet vanzelf hoor.
De meeste mannen zijn kaal omdat ze hun haar verliezen, niet omdat het grijs wordt....
leeg
Helena_z schreef:
26-04-2020 17:14
De meeste mannen zijn kaal omdat ze hun haar verliezen, niet omdat het grijs wordt....

En de plukjes die er dan nog staan scheren ze vaak af. Dat wel.
Gewoon doen!
Het hoeft er helemaal niet onnatuurlijk uit te zien als je de juiste haarkleur neemt.
Je kunt ook nog even kijken re-nature van Schwarzkopf dat een andere manier is en zeker bij mannen een heel natuurlijk resultaat geeft.
Andersom schreef:
26-04-2020 17:12
Of het is een thuispermanent, of zijn vrouw is/was kapster. Of de schrijver van deze post heeft schoonvader even twee maanden niet gezien.

Kan allemaal.
Ze heeft altijd gedacht dat hij van zichzelf zulke leuke krullen heeft.
Als er een tijd is om het te proberen, zou ik het nu doen, er lopen wel meer 'corona-kapsels' rond. Maar doe het voor jezelf, niet om een ander te plezieren.
Oriander schreef:
26-04-2020 17:17

Dan wordt het zeer vakkundig gedaan.
Hier en daar een grijze haar zou ik er gewoon uittrekken. Als het daar te veel voor wordt, dan zou ik niet mijn haar gaan verven als ik jou was (of je nu een man of een vrouw bent, dat maakt voor mijn advies niet uit).
Oriander schreef:
26-04-2020 17:17
Haha! Dus misschien nu geen leuke krullenkinderen met haar vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven