Vaatdoeken

26-04-2020 21:29 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar koop ik online fijne vaatdoeken? Die niet aan je handen blijven hangen?
Aan je handen blijven hangen? Geen idee, HEMA?
https://www.textielhuis.nl/ddddd-vaatdo ... 2YQAvD_BwE
Gewoon de Hema.
Ja, ik heb altijd schralen handen en die microvezeldoeken blijven dan echt aan je handen hangen. Ik snap dat ze bij de Hema vaatdoeken verkopen, maar daar hebben ze 20 soorten... welke neem je dan??
Geen idee, kun je niet van die handschoenen dragen tijdens het poetsen? Of hangen ze al aan je hand als je de tafel afneemt?
Ik vind vaatdoeken niet hygiënisch (ben daar niet alleen in), dus ik gebruik dikke keukenrol en gooi die weg. Vaatdoekjes kun je vanwege de hygiëne ook maar één keer gebruiken en daarna moet je ze heet wassen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donkerblauw schreef:
26-04-2020 21:32
Ja, ik heb altijd schralen handen en die microvezeldoeken blijven dan echt aan je handen hangen. Ik snap dat ze bij de Hema vaatdoeken verkopen, maar daar hebben ze 20 soorten... welke neem je dan??
Dat van die handen herken ik. Ik heb altijd van die pakjes met 3 stuks van de Hema, vaak met streepjes volgens mij. Gewoon simpele.
Geen microvezel gebruiken, maar gewoon spuugdoekjes voor babies van de Zeeman.

Kosten geen drol, kunnen in de kookwas en gaan al 17 jaar mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Overigens gebruikte mijn vriend altijd van die microvezeldoekjes die hij dan in de wasmachine deed, ik kocht bij de Jumbo altijd zo'n pak met 10 van die gele doekjes die ik altijd weggooide. Ben ik daar de enige in? Ik vind het eigenlijk best gek om doekjes te wassen, maar misschien is dat wel normaal dan haha
purake schreef:
26-04-2020 21:36
Overigens gebruikte mijn vriend altijd van die microvezeldoekjes die hij dan in de wasmachine deed, ik kocht bij de Jumbo altijd zo'n pak met 10 van die gele doekjes die ik altijd weggooide. Ben ik daar de enige in? Ik vind het eigenlijk best gek om doekjes te wassen, maar misschien is dat wel normaal dan haha
En hoeveel van die pakken jaag je er in een maand doorheen dan?

Ik vind microvezel niet fijn. Gewoon katoenen vaatdoekjes, en dan elke dag een schone. Zoiets:
https://www.hema.nl/koken-tafelen/keuke ... vaatdoeken
Gewoon katoenen vaatdoeken.

Afbeelding
purake schreef:
Zo doen wij het ook, we doen een dag of vijf met een geel doekje en dan gaat ie weg.
Ik gooi uit principe zo min mogelijk weg.

Vaatdoeken gaan net als handdoeken en theedoeken elke dag de was in op 60 graden.
lisa_ schreef:
26-04-2020 21:46
Zo doen wij het ook, we doen een dag of vijf met een geel doekje en dan gaat ie weg.
Een bron van bacteriën. Eén dag is echt de max.
Snoesje666 schreef:
Geen microvezel gebruiken, maar gewoon spuugdoekjes voor babies van de Zeeman.

Kosten geen drol, kunnen in de kookwas en gaan al 17 jaar mee.
'Vroegah' maakte ook wel schoon met goedkope oude T-shirts (zonder opdruk).
Nat maken en planken mee afnemen.
Ik maak één keer schoon met een geel doekje en daarna gaat ie de was in.
No way dat ie vijf dagen op mijn aanrecht blijft liggen.
Die gele doekjes kun je gewoon wassen hoor, op 60 graden. Pas na minstens een jaar vallen er gaten in (en dan doen ze het ook nog).
Ik spoel hem wel,altijd heel goed uit in een heet sopje in de gootsteen :P
Microvezeldoekjes zou ik niet gebruiken als vaatdoek. De doekjes van Tiana zijn idd prima! Of anders gewoon die simpele gele
MinkeDeWit schreef:
26-04-2020 22:02
Die gele doekjes kun je gewoon wassen hoor, op 60 graden. Pas na minstens een jaar vallen er gaten in (en dan doen ze het ook nog).
Nou bij mij zitten er meteen gaten in, dan heb je goede doekjes
lisa_ schreef:
26-04-2020 21:46
Baaaaah. Dat is veel viezer dan in de wasmachine!
Rosalind schreef:
26-04-2020 21:39
En hoeveel van die pakken jaag je er in een maand doorheen dan?

Ik vind microvezel niet fijn. Gewoon katoenen vaatdoekjes, en dan elke dag een schone. Zoiets:
https://www.hema.nl/koken-tafelen/keuke ... vaatdoeken
Euh, niet zoveel. Ik gebruik die gele doekjes tijdens de wekelijkse schoonmaak en voor het dagelijks afnemen van het aanrecht of de tafel gebruiken we wel microvezeldoekjes. Ik vind die dingen niet echt fijn dus die katoenen vaatdoeken zijn wel een idee!
purake schreef:
26-04-2020 22:08
Nou bij mij zitten er meteen gaten in, dan heb je goede doekjes
Ik heb er ook pas na lange tijd gaten in. Dat is wel echt belachelijk milieu-onvriendelijk, elke keer nieuwe kopen. Ik gooi ze bij de handdoeken, 60/95 graden.
Vind het ook van die lelijke dingen, die gele doekjes. Maar ik ben dan ook van huis uit gewend dat de vaatdoekjes matchen met de thee- en handdoeken ;-D Was het eerste wat ik kreeg toen ik op mezelf ging wonen.
Dus ik heb hele mooie donkerblauwe katoenen vaakdoekjes van een of ander duur merk. Maar die van hema lijken me prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven