Tips benen epileren
maandag 27 april 2020 om 14:20
De zomer komt eraan en ik ben het iedere dag benen scheren zat. Ook al zie ik enkel mijn eigen man in de tuin, ik wil toch gladde benen 
Ik heb de Philips Satinelle prestige wet&dry, de product specificaties klonken veel belovend.
Philips zegt zelf op de website: Nu met snelst draaiende schijf ooit (2200 rotaties per minuut) voor onze snelste manier van haar verwijderen.
Maar ik krijg mijn benen niet glad!! Sowieso ben ik echt enorm lang bezig, want ik moet er 80x overheen om alle haartjes te kunnen pakken!
Wie heeft er tips voor gladde benen? Of is dat voor mijn 'beenhaartype' niet mogelijk?
Ik heb een lichte huid met donker haar (ik ben donkerblond, mijn beenhaar is donkerder). Mijn haar groeit ook heel snel. Daarom heb ik geen zin meer in scheren. Mijn haar is ook vrij dik. De haartjes zouden dus heel makkelijk te pakken moeten zijn.
Dat mijn benen niet 4 weken glad blijven weet ik, het groeit nou eenmaal snel. Maar 1 week zou al fijn zijn. Nu blijft het aanvoelen als schuurpapier.
Harsen heb ik ook geprobeerd, was geen succes. Hars op de badkamervloer, en weinig haar wat eruit werd getrokken.
Heeft misschien iemand de gouden tip?
Ik heb de Philips Satinelle prestige wet&dry, de product specificaties klonken veel belovend.
Philips zegt zelf op de website: Nu met snelst draaiende schijf ooit (2200 rotaties per minuut) voor onze snelste manier van haar verwijderen.
Maar ik krijg mijn benen niet glad!! Sowieso ben ik echt enorm lang bezig, want ik moet er 80x overheen om alle haartjes te kunnen pakken!
Wie heeft er tips voor gladde benen? Of is dat voor mijn 'beenhaartype' niet mogelijk?
Ik heb een lichte huid met donker haar (ik ben donkerblond, mijn beenhaar is donkerder). Mijn haar groeit ook heel snel. Daarom heb ik geen zin meer in scheren. Mijn haar is ook vrij dik. De haartjes zouden dus heel makkelijk te pakken moeten zijn.
Dat mijn benen niet 4 weken glad blijven weet ik, het groeit nou eenmaal snel. Maar 1 week zou al fijn zijn. Nu blijft het aanvoelen als schuurpapier.
Harsen heb ik ook geprobeerd, was geen succes. Hars op de badkamervloer, en weinig haar wat eruit werd getrokken.
Heeft misschien iemand de gouden tip?
She was brave and strong and broken, all at once.
maandag 27 april 2020 om 14:27
Goeie! Ik zet hem inderdaad op z'n snelst. Ik zal een tandje langzamer proberen.
maandag 27 april 2020 om 14:27
maandag 27 april 2020 om 14:32
Ja dit!
Of een druppel douchegel in de epilator druppelen helpt ook.
Ook zorgen dat de haartjes lang genoeg zijn. Ik epileer, dan scheer ik, dan na een halve week epileer ik weer en blijven mijn benen lang glad.
Soms tussendoor scheer ik als ik ze echt heel zacht wil hebben.
maandag 27 april 2020 om 14:35
aankleefsjaan schreef: ↑27-04-2020 14:32Ja dit!
Of een druppel douchegel in de epilator druppelen helpt ook.
Ook zorgen dat de haartjes lang genoeg zijn. Ik epileer, dan scheer ik, dan na een halve week epileer ik weer en blijven mijn benen lang glad.
Soms tussendoor scheer ik als ik ze echt heel zacht wil hebben.
Dank voor je tip!
Het is wat dat benen ontharen.... (we zullen het niet over m'n oksels gaan hebben)
maandag 27 april 2020 om 16:17
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ben zo bang dat het weggegooid geld is. Maar met lichte huid en donker haar werkt het dus beter?
Heb jij er 1? En welk merk/type?
maandag 27 april 2020 om 16:29
Ja, maar je kunt oksels ook epileren. Heb ik ook altijd gedaan.
Nu ook een ipl ding, maar ik merk dat de klad er een beetje inkomt.
En dat je geen week haarvrij bent komt omdat haren niet allemaal in dezelfde groei cyclus zitten. Na een week of 4 regelmatig epileren zul je wel een week haarvrij zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 27 april 2020 om 17:26
Je oksels epileren? Bikkel!! Ik heb het geprobeerd, maar geen succes. Man wat doet dat pijn!Tickel schreef: ↑27-04-2020 16:29Ja, maar je kunt oksels ook epileren. Heb ik ook altijd gedaan.
Nu ook een ipl ding, maar ik merk dat de klad er een beetje inkomt.
En dat je geen week haarvrij bent komt omdat haren niet allemaal in dezelfde groei cyclus zitten. Na een week of 4 regelmatig epileren zul je wel een week haarvrij zijn.
Ik ga het epileren maar even volhouden en zal er douchegel bij gebruiken.
Dank voor alle tips!
maandag 27 april 2020 om 20:54
dinsdag 28 april 2020 om 15:55
Niet te lange haren willen epileren, dan breken ze af en heb je alsnog stoppels. Na een paar keer heb je alles en dan is het een keer in de week bijhouden en blijft het glad. De ene haar die er nog blijft zitten is dan zachter. Ik heb ongeveer hetzelfde haar zoals jij het omschrijft.
Ik vond onder de douche ontharen minder prettig. Regelmatig scrubben is wel een aanrader ivm ingegroeide haren voorkomen.
De eerste keer vond ik echt waardeloos, maar daarna elke week hoogstens tien minuten ermee bezig zijn is zo veel beter dan scheren. Wel de winter door blijven gaan, anders moet je er weer opnieuw beginnen.
Ik vond onder de douche ontharen minder prettig. Regelmatig scrubben is wel een aanrader ivm ingegroeide haren voorkomen.
De eerste keer vond ik echt waardeloos, maar daarna elke week hoogstens tien minuten ermee bezig zijn is zo veel beter dan scheren. Wel de winter door blijven gaan, anders moet je er weer opnieuw beginnen.