Constant irritaties
maandag 27 april 2020 om 21:43
Hi allemaal,
Graag zou ik wat advies willen krijgen over het volgende.
Ik ben inmiddels 2,5 jaar samen met mijn vrienr waarmee ik ook samenwoon. Wij hebben een hele rumoerige tijd achter de rug en het lijkt nu er rust is dat ik dingen in een ander licht begin te zien.
Ik stoor mij enorm aan zijn karakter wat steeds erger lijkt te worden. Wat voorbeelden. Als hij vind dat iets zo moet gebeuren, dan moet het ook. Hij wilt constant het laatste woord hebben en praat veel in de bezitterige vorm (mijn huis, mijn tv etc). Daarnaast benadrukt hij graag wat hij allemaal doet en vind hij - zonder dat zo te zeggen - dat dat het belangrijkste is.
In deze corona periode zit hij thuis gezien zijn werk niet vanuit huis of met voldoende afstand gedaan kan worden. Ik werk daarintegen gewoon nog 40 uur (soms meer). Als hij een dag thuis is stofzuigt hij vanwege de honden maar verder zit hij de hele dag op de playstation, telefoon of een uurtje sporten. Ik merk dat het bij mij irritatie oproept zeker nu ik hem heb aangegeven enorm moe te zijn door de drukte en hectiek op mijn werk waar geen begrip voor voelt te zijn.
Daarnaast valt het mij steeds meer op dat hij dingen op zijn manier wilt doen en er geen andere weg/optie mogelijk is. Ik wil graag een kast om hangkleding op te hangen maar dit wordt al weken vooruit geschoven. Elk idee wat ik aandraag wordt afgeschoten en daarna is het, we kijken wel even. Zo ook nu met een project in de tuin die aangepakt moet worden.
Ik vraag me af dat als we nu al of zulke dingen het niet eens kunnen worden, hoe moet dat dan met een gezamenlijk koophuis, kinderen etc.
Verder stoor ik me enorm aan dat hij geen stop kent. Als hij iets wilt zeggen wat hem stoort moet hij dat 10 keer achter elkaar herhalen en als ik vraag of hij wilt stoppen of even naar de slaapkamer ga, blijft hij doorgaan, waar ik dan ook heen ga.
Het erover praten heb ik meerdere keren geprobeerd maar hij vind dat het niet aan hem ligt. Ik weet gewoon niet meer hoe ik hem kan uitleggen wat ik bedoel.
Hopelijk kan iemand een advies geven. Natuurlijk is de corona periode een gekke periode maar het is niet dat we 24/7 bij elkawr zijn, alleen de avonden maar dit zijn we altijd.
Graag zou ik wat advies willen krijgen over het volgende.
Ik ben inmiddels 2,5 jaar samen met mijn vrienr waarmee ik ook samenwoon. Wij hebben een hele rumoerige tijd achter de rug en het lijkt nu er rust is dat ik dingen in een ander licht begin te zien.
Ik stoor mij enorm aan zijn karakter wat steeds erger lijkt te worden. Wat voorbeelden. Als hij vind dat iets zo moet gebeuren, dan moet het ook. Hij wilt constant het laatste woord hebben en praat veel in de bezitterige vorm (mijn huis, mijn tv etc). Daarnaast benadrukt hij graag wat hij allemaal doet en vind hij - zonder dat zo te zeggen - dat dat het belangrijkste is.
In deze corona periode zit hij thuis gezien zijn werk niet vanuit huis of met voldoende afstand gedaan kan worden. Ik werk daarintegen gewoon nog 40 uur (soms meer). Als hij een dag thuis is stofzuigt hij vanwege de honden maar verder zit hij de hele dag op de playstation, telefoon of een uurtje sporten. Ik merk dat het bij mij irritatie oproept zeker nu ik hem heb aangegeven enorm moe te zijn door de drukte en hectiek op mijn werk waar geen begrip voor voelt te zijn.
Daarnaast valt het mij steeds meer op dat hij dingen op zijn manier wilt doen en er geen andere weg/optie mogelijk is. Ik wil graag een kast om hangkleding op te hangen maar dit wordt al weken vooruit geschoven. Elk idee wat ik aandraag wordt afgeschoten en daarna is het, we kijken wel even. Zo ook nu met een project in de tuin die aangepakt moet worden.
Ik vraag me af dat als we nu al of zulke dingen het niet eens kunnen worden, hoe moet dat dan met een gezamenlijk koophuis, kinderen etc.
Verder stoor ik me enorm aan dat hij geen stop kent. Als hij iets wilt zeggen wat hem stoort moet hij dat 10 keer achter elkaar herhalen en als ik vraag of hij wilt stoppen of even naar de slaapkamer ga, blijft hij doorgaan, waar ik dan ook heen ga.
Het erover praten heb ik meerdere keren geprobeerd maar hij vind dat het niet aan hem ligt. Ik weet gewoon niet meer hoe ik hem kan uitleggen wat ik bedoel.
Hopelijk kan iemand een advies geven. Natuurlijk is de corona periode een gekke periode maar het is niet dat we 24/7 bij elkawr zijn, alleen de avonden maar dit zijn we altijd.
maandag 27 april 2020 om 21:51
Ik snap je reactie maar de eerste 1,5 jaar was dit niet zo. Ik begrijp niet waarom het steeds erger wordt. Ik heb hem regelmatig aangegeven dat ik het heel vervelend vind als hij bijvoorbeeld door blijft gaan als ik vraag om te stoppen maar hij vind dat hij het recht heeft om door te gaan tot hij klaar is. Ik mis het respect op zo'n moment en hij weet dat dit gedrag onnodig meer reacties uitlokt.
maandag 27 april 2020 om 21:54
Jij heb het recht om daar helemaal geen zin in te hebben. Waarom pik je dat?evy-23 schreef: ↑27-04-2020 21:51Ik snap je reactie maar de eerste 1,5 jaar was dit niet zo. Ik begrijp niet waarom het steeds erger wordt. Ik heb hem regelmatig aangegeven dat ik het heel vervelend vind als hij bijvoorbeeld door blijft gaan als ik vraag om te stoppen maar hij vind dat hij het recht heeft om door te gaan tot hij klaar is. Ik mis het respect op zo'n moment en hij weet dat dit gedrag onnodig meer reacties uitlokt.
maandag 27 april 2020 om 21:56
maandag 27 april 2020 om 21:58
Ik denk omdat we al zoveel hebben doorstaan dat ik het niet wil opgeven. Ik kom uit een lange relatie van 8,5 jaar die 180 graden anders was en dat ik hoopte dat dit anders zou zijn.Luci_Morgenster schreef: ↑27-04-2020 21:54Jij heb het recht om daar helemaal geen zin in te hebben. Waarom pik je dat?
Het is deels denk ook wel angst om los te laten terwijl ik had gehoopt dat nu alles eindelijk op de rails zou zijn .
maandag 27 april 2020 om 22:00
Ow, dan moet je er wel bij blijven.evy-23 schreef: ↑27-04-2020 21:58Ik denk omdat we al zoveel hebben doorstaan dat ik het niet wil opgeven. Ik kom uit een lange relatie van 8,5 jaar die 180 graden anders was en dat ik hoopte dat dit anders zou zijn.
Het is deels denk ook wel angst om los te laten terwijl ik had gehoopt dat nu alles eindelijk op de rails zou zijn .
maandag 27 april 2020 om 22:00
Dat geloof ik maar aan de andere kant is mijn leven niet verandert ten aanzien van normaal. Het is niet dat we de hele dag samen zijn en daardoor irritaties krijgen (sou je denken)
maandag 27 april 2020 om 22:04
Sunken costs
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 22:04
0.39% gewijzigd
maandag 27 april 2020 om 22:06
Ik snap je punt en ik overweeg het oprecht. Alleen vraag ik me af hoe iemand zo kan veranderen dat er alleen nog maar irritaties zijn en je niets meer herkent van waar je zo blij van werd
maandag 27 april 2020 om 22:07
maandag 27 april 2020 om 22:09
Een toekomst met mij zegt hij keer op keer maar hij ziet niet in dat dit afstand creëert. Ik heb het meerdere malen proberen uit te leggen maar het loopt uit in ruzie.winkelfanaat schreef: ↑27-04-2020 22:05Hij wilt, hij wilt en dan hij vind zonder t. Ik zou die t omdraaien.
Verder, ga eens een goed gesprek aan. Hoe hij de toekomst ziet.
maandag 27 april 2020 om 22:11
2,5 jaar samen met deze man en 8,5 jaar met je ex. Ik weet niet hoe oud je bent; maar ben je weleens een tijd(je)alleen geweest/heb je weleens voor wat langere tijd alleen gewoond? Niet dat dat zaligmakend is, maar de ervaring dat je het zelf ook redt kan wel helpen om niet onnodig lang in een relatie te blijven zitten die niet werkt.
maandag 27 april 2020 om 22:11
Meteen bingo.
Je vindt hem niet leuk. Waarom toch dat krampachtig vasthouden omdat je dingen hebt meegemaakt samen? Wat doet dat er in vredesnaam nog toe als je hem nu een boerenlul zonder respect vindt? Ik ben oprecht benieuwd naar de redenering daarachter.
maandag 27 april 2020 om 22:12
Dit wilde ik ook zeggen. Het klinkt mij een beetje in de oren dat ook jij (net zo goed als hij) de dingen op jouw tijd en jouw manier wil hebben. Praten jullie bijvoorbeeld wel eens over hoe en wanneer jullie de tuin aan gaan pakken. Maak een plan. Jij wil het nu, hij wil het later.... Heb het daar eens over. Hoe ziet hij het voor zich? Waarom wil hij later? Waarom wil jij nu? Sluit eens een compromis
Hebben julloe het wel eens over jouw drukke werk en dat hij thuis zit. Hoe is dat voor jou? Hoe is dat voor hem? Wat verwacht je van elkaar en waarom? Hij kan zeker wat meer bijdragen, maar bespreek dit alles eens op een neutraal en rustig moment, wees constructief en probeer te voorkomen dat je in verwijten naar elkaar toe verzand.