Online pesten op insta.

28-04-2020 14:59 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forums :)

Mijn zoontje (14) wordt online gepest. Hij krijgt onder andere DM's met teksten als ''Schiet jezelf dood'', ''Flikker op'', ''vuile homo'' en ''krijg corona''. Ook plaatsen de pesters video's waarin ze deze teksten zeggen. Ik heb al meerdere malen geprobeerd de berichten te rapporteren en de pesters te blokkeren maar ze maken dan weer gewoon nieuwe accounts aan. Het doet mij pijn dat mijn zoontje zich niet veilig voelt op internet.

Heeft iemand advies voor mij? :(
Zoontje?

On topic: account verwijderen. Zijn het bekenden die dit doen?
Instagram verwijderen. Weet je wel zeker dat dit niet jongens uit zijn omgeving zijn? Ik werd op school gepest en door klasgenootjes ook online. Dat laatste wisten mijn ouders, dat eerste niet.
Aangifte doen en daarna de account verwijderen.
Account verwijderen. En screenshots maken voor aangifte.
cookielover wijzigde dit bericht op 28-04-2020 15:04
47.37% gewijzigd
Laat je zoon zijn account verwijderen.
Honey, you should see me in a crown
Zijn het bekenden van school? Sport? Dan daar misschien aankaarten. Anders gewoon de account verwijderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
naar politie gaan, dit zijn doodsbedreigingen, en is echt geen pesten meer, weet je wie het is?
school? ha school doet just niks, die denken enkel aan hun reputatie en beschermen meer de pesters dan de gepeste.
Waarom zit hij op instagram?

Weet hij wie het zijn?

Eerlijk gezegd deze uitspraken zijn ernstig genoeg om aangifte van te doen. Het gaat om bedreiging en haatuitspraken.

Loop ook eens zijn instellingen met hem door en zet zoveel mogelijk op privé.

Hij kan op zijn profiel bij instellingen bij: privacy en beveiliging op de bovenste knop kun je er een prive account van maken dan kunnen alleen de door hem goedgekeurde mensen zijn account zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
icequeen2000 schreef:
28-04-2020 15:06
naar politie gaan, dit zijn doodsbedreigingen, en is echt geen pesten meer, weet je wie het is?
school? ha school doet just niks, die denken enkel aan hun reputatie en beschermen meer de pesters dan de gepeste.
Zit jij op dezelfde school als haar zoon?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is je zoon, niet meer je zoontje.
Verder alle opnames en berichten opslaan, en aangifte doen.
Het zijn onbekende accounts voor ons. Mijn zoon herkent de dader in ieder geval niet. Ik ga ook proberen hoe ik het account op privè kan zetten want ik ben niet zo ervaren met Instagram maar ik ga hem eerst verzoeken om als hij weer pest-berichten krijgt om daar een screenshot van te maken zodat we bewijs hebben.
Wanneer het om video's gaat waarin ze haat dingen zeggen dat is toch te achterhalen wie ze zijn?
Rektmylife123 schreef:
28-04-2020 15:20
Het zijn onbekende accounts voor ons. Mijn zoon herkent de dader in ieder geval niet. Ik ga ook proberen hoe ik het account op privè kan zetten want ik ben niet zo ervaren met Instagram maar ik ga hem eerst verzoeken om als hij weer pest-berichten krijgt om daar een screenshot van te maken zodat we bewijs hebben.
Ga jullie eerst eens daar in verdiepen alvorens je je zoon op het internet laat. Dit is toch wel de basis en hij is al 14.
Wordt hij ook "offline" gepest?

Sneu voor je zoon, vreselijk dat gepest
viva-amber schreef:
28-04-2020 15:08
Zit jij op dezelfde school als haar zoon?
elke school is hetzelfde....
icequeen2000 schreef:
28-04-2020 15:26
Tuurlijk...
Je kan het profiel van je zoon heel makkelijk op privé zetten hoor. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom dit niet meteen is gedaan? Het is nog een kind!
icequeen2000 schreef:
28-04-2020 15:26
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2020 15:50
Reden: op de man
16.48% gewijzigd
viva-amber schreef:
Wanneer het om video's gaat waarin ze haat dingen zeggen dat is toch te achterhalen wie ze zijn?
Toch niet als je ze hebt geblokkeerd of ben ik nou zo'n leek met sociale media?
Eurus schreef:
28-04-2020 15:28
[...]
[...]
Reden: Op de man
33.33% gewijzigd
[...]
Reden: op de man
90.91% gewijzigd
Poeszie schreef:
28-04-2020 15:24
Wordt hij ook "offline" gepest?

Sneu voor je zoon, vreselijk dat gepest
Offline niet zover bekend is bij mij.
icequeen2000 schreef:
28-04-2020 15:29
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-04-2020 15:51
Reden: off topic
39.85% gewijzigd
Rektmylife123 schreef:
Privé lijkt me inderdaad het beste idee. Kan je zoon gewoon de mensen toevoegen die hij kent/vertrouwt en hoeft hij zijn hoofd niet meer te breken over anonieme pestkoppen.

Lukt gewoon via instellingen als je naar zijn profiel gaat.
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven