Rode vlaggen
dinsdag 28 april 2020 om 14:48
Wat zou het 't daten toch vergemakkelijken als we alle rode vlaggen van te voren weten en ook onthouden.
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.
Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders
Brand los!
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.
Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders
Brand los!
dinsdag 28 april 2020 om 16:49
Goed dat je eraan werkt
Rode vlaggen heb ik ook wel eens met opzet genegeerd maar als ik eraan terug denk kan ik mezelf wel de haren uit mijn hoofd trekken, 'k heb er achteraf ook niets aan gehad. Het voelt als zelfverloochening maar ja, je kunt de tijd niet terug draaien. Dat waren wel duidelijke rode vlaggen bij doorzichtige smoesjes waar ik á la moment mijn wenkbrauwen al bij optrok
Dan de rode vlaggen die ik eigenlijk ook al zag maar er nog niet 100% zeker van was of het wel een rode vlag betrof. Dat heeft dan weer te maken met het feit dat ik ben opgevoed met een moeder die vond dat ik vaak te overgevoelig reageerde. En een prille relatie waarin je helemaal in love bent wil je natuurlijk niet verpesten omdat je 'overgevoelig' bent.
dinsdag 28 april 2020 om 16:52
Ik had een fantastische relatie met iemand die me jarenlang bedroog. Nooit iets gemerkt.lilalinda schreef: ↑28-04-2020 16:25absoluut niet!
in een leuke relatie heb je geen Rode vlaggen, heb je geen gevechten nodig over grenzen, hoef je niet "keihard te werken".
jij bent de juiste man nog niet tegen gekomen!
draai het namelijk eens om, als een man jou ziet, welke rode vlaggen ziet hij dan??
dinsdag 28 april 2020 om 16:54
Een rode vlag die nog niet is genoemd; als zijn woorden niet overeen komen met zijn daden.
Zoals zeggen knetter verliefd op je te zijn maar als puntje bij paaltje komt hij er als een zak aardappelen bij zit tijdens de date. Geen bloemen, geen gepassioneerde kus bij weerzien van elkaar etc.
Maar misschien verwacht ik dan weer te veel en is dat een rode vlag
Zoals zeggen knetter verliefd op je te zijn maar als puntje bij paaltje komt hij er als een zak aardappelen bij zit tijdens de date. Geen bloemen, geen gepassioneerde kus bij weerzien van elkaar etc.
Maar misschien verwacht ik dan weer te veel en is dat een rode vlag
dinsdag 28 april 2020 om 16:56
Ik hou van die film om precies dezelfde reden dat dat een slecht idee isHenk-en-Roelie schreef: ↑28-04-2020 16:50Het schijnt te kunnen; je ex uit je hoofd deleten dmv hypnose![]()
dinsdag 28 april 2020 om 17:00
Pfff teveel om op te noemen en ik weet niet eens alles meer.
- over ex praten en dan juist niet in de kwade zin maar in de zin van hoe fascinerend ze is, er niet over heen zijn en zelfs om huilen ook al is het al 5 jaar uit.
- constant over dood huisdier praten en dat niet verwerkt hebben.
- veroordeeld zijn voor iets.
- appjes negeren en/of erg kortaf reageren.
- op eerste date zeggen dat hij wou dat ik zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen werd en dat hij mij zou onderhouden.
- zeggen dat je niet leuk genoeg bent en ik ga op zoek naar een leuke meid.
- van een foto al vragen wat je gewicht is omdat je gezicht vol lijkt.
Ik heb helaas veel langs horen komen. En helaas ook weleens een rode vlag genegeerd uit wanhopigheid/te graag willen, achteraf natuurlijk spijt van want ja voelt als zelfverloochening.
- over ex praten en dan juist niet in de kwade zin maar in de zin van hoe fascinerend ze is, er niet over heen zijn en zelfs om huilen ook al is het al 5 jaar uit.
- constant over dood huisdier praten en dat niet verwerkt hebben.
- veroordeeld zijn voor iets.
- appjes negeren en/of erg kortaf reageren.
- op eerste date zeggen dat hij wou dat ik zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen werd en dat hij mij zou onderhouden.
- zeggen dat je niet leuk genoeg bent en ik ga op zoek naar een leuke meid.
- van een foto al vragen wat je gewicht is omdat je gezicht vol lijkt.
Ik heb helaas veel langs horen komen. En helaas ook weleens een rode vlag genegeerd uit wanhopigheid/te graag willen, achteraf natuurlijk spijt van want ja voelt als zelfverloochening.
anoniem_396782 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 17:07
13.87% gewijzigd
dinsdag 28 april 2020 om 17:00
Maar ook niet achteraf dat je dacht goh dat of dat was toch best vreemd?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 28 april 2020 om 17:07
Ook niet achteraf bekeken?
Typische rode vlaggen vind ik inderdaad de uitspraak: "je bent te goed voor mij" (geloof hem!) en verschil tussen woorden en gedrag.
Te hard van stapel lopen ook.
dinsdag 28 april 2020 om 17:17
Rode vlaggen?
Door iedereen in de steek gelaten zijn cq met iedereen ruzie hebben.
Controlerend gedrag
Geobsedeerd zijn met het voorkomen van vreemdgaan. Door jou uiteraard. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
The silent treatment als iets hem niet aanstaat
Jou niet voorstellen aan vrienden en familie
Een man die zegt voor één of andere geheime dienst te werken. Meestal in combinatie met een tijd bij het KCT of het KM. (Ik had een vriendin die maar liefst twee van zulke exemplaren opgedoken had. De leugens kwamen uit omdat ze elkaar gingen bespioneren. Prachtig verhaal voor bij de borrel. )
Heb ik wel eens rode vlaggen genegeerd? Jazeker! Omdat ik iemand verder echt heel leuk vond, bijvoorbeeld. De vlaggen waren wel redelijk goede voorspellers van toekomstig gedrag. Al hoeft een rode vlag natuurlijk niet per se volledig te ontsporen.
Maar als iets ontspoort waren de rode vlaggen er altijd al.
Door iedereen in de steek gelaten zijn cq met iedereen ruzie hebben.
Controlerend gedrag
Geobsedeerd zijn met het voorkomen van vreemdgaan. Door jou uiteraard. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
The silent treatment als iets hem niet aanstaat
Jou niet voorstellen aan vrienden en familie
Een man die zegt voor één of andere geheime dienst te werken. Meestal in combinatie met een tijd bij het KCT of het KM. (Ik had een vriendin die maar liefst twee van zulke exemplaren opgedoken had. De leugens kwamen uit omdat ze elkaar gingen bespioneren. Prachtig verhaal voor bij de borrel. )
Heb ik wel eens rode vlaggen genegeerd? Jazeker! Omdat ik iemand verder echt heel leuk vond, bijvoorbeeld. De vlaggen waren wel redelijk goede voorspellers van toekomstig gedrag. Al hoeft een rode vlag natuurlijk niet per se volledig te ontsporen.
Maar als iets ontspoort waren de rode vlaggen er altijd al.
dinsdag 28 april 2020 om 17:20
Dit gebeurd toch vaker dan je denkt. Er is volgens mij een heel leger aan mannen die denken dat ze een combi zijn van 007 en Jason Bourne.YagaBaba schreef: ↑28-04-2020 17:17
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 28 april 2020 om 18:06
Nee.Rosabella1 schreef: ↑28-04-2020 17:00Maar ook niet achteraf dat je dacht goh dat of dat was toch best vreemd?
dinsdag 28 april 2020 om 18:07
Oké.
En die van iedereen die hem kende.
Uiteraard denken jullie daar anders over. Dat dacht ik ook altijd als ik zo'n verhaal las van een ander. Maar sommige mensen kunnen echt heel goed toneelspelen.
anoniem_348386 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 18:31
36.82% gewijzigd
dinsdag 28 april 2020 om 18:17
Haha ja, echt hè. Allemaal spionnen op geheime missies (lees: op vakantie met moeder de vrouw). Dat is wel de meest verschrikkelijke rode vlag. Als een man zoiets beweert liegt hij. Vooral als hij dan ook nog opschept over zijn officier zijn en van één of ander heftig onderdeel zegt te komen.viva-amber schreef: ↑28-04-2020 17:20Dit gebeurd toch vaker dan je denkt. Er is volgens mij een heel leger aan mannen die denken dat ze een combi zijn van 007 en Jason Bourne.
Sectie stiekem mannen scheppen daar doorgaans niet over op.
dinsdag 28 april 2020 om 18:32
YagaBaba schreef: ↑28-04-2020 18:17Haha ja, echt hè. Allemaal spionnen op geheime missies (lees: op vakantie met moeder de vrouw). Dat is wel de meest verschrikkelijke rode vlag. Als een man zoiets beweert liegt hij. Vooral als hij dan ook nog opschept over zijn officier zijn en van één of ander heftig onderdeel zegt te komen.
Sectie stiekem mannen scheppen daar doorgaans niet over op.
Ongelooflijk hè? Ik ben nog nooit zo'n figuur tegengekomen, waarschijnlijk omdat ik niet onder de indruk raak van geheime missies enzo. Maar dat het zo vaak voor komt.
Overigens heb ik jouw verhaal YagaBaba een beetje gevolgd en ik herken wel veel elementen uit jouw vorige relatie terug.
dinsdag 28 april 2020 om 18:37
Het komt inderdaad vaker voor,mannen die er een compleet dubbelleven op na houden.
Bizar lijkt me dat om te ontdekken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 28 april 2020 om 19:07
Maar je huidige vriend vlagt ook rood
Jouw radar is bewust stuk????
dinsdag 28 april 2020 om 20:37
Klopt als een bus. Helaas die rode vlag ook genegeerd. Hoe je schoonmoeder wordt behandeld door je schoonvader achter gesloten deuren is een goede indicator.
You say potato.
I say vodka.
I say vodka.
dinsdag 28 april 2020 om 20:56
Ik had jaren terug een rode vlag die nooit is opgelost dus inmiddels donkerpaars is geworden.
Ik was aan het daten met een leuke man. Het was echt tof, we vonden elkaar leuk (althans, dat leek zo) en hadden er toch wel 5 dates op zitten. Maar er was iets mysterieus' aan hem. Ik mocht absoluut niet naar zijn huis komen. Ik dacht eerst dat hij misschien samenwoonde, maar dat leek dus niet zo. Ik wist wel waar hij woonde namelijk ; een appartement in de binnenstad..we kwamen daar meermaals langsgelopen als we wat hadden gedronken. Ik zag toen zijn naambordje en hij ging er ook naar binnen. Op een gegeven moment kwamen we weer terug van een date En het was ijskoud. Ik moest nog 50 minuten op het ov wachten. We waren echt aan het verkleumen en nog wilde hij echt niet dat ik even binnen kwam.
Enfin, ik vond hem te vaag doen. Hij nam niet echt initiatief maar reageerde wel direct enthousiast als ik iets voorstelde. Het is ook heel raar verwaterd. Op een gegeven moment was er een festival en had hij mij wonder boven wonder geappt of ik hem daar zou zien. Mijn mobiel had helaas de hele dag geen bereik dus konden we niks afspreken. Het was echter een dusdanig klein festival dat we (meerdere feestende vriendinnen en een vriendin die daar werkte) hem wel moesten tegenkomen, maar nee. Later appte hij hoe leuk het was geweest en jammer dat hij me niet had gezien.
Hij heeft geen social media, is niet te vinden op internet. Het is soms alsof hij nooit bestaan heeft. Het is dat ik foto's van hem heb....
Ik denk er jaren later nog wel eens aan. Hij kan me op zich niet veel schelen maar ben razend benieuwd naar het mysterie.
Het gekke is dat hij absoluut geen praatjesmaker of gladjakker was, eerder een beetje nerdy waar ik juist op val.
Ik was aan het daten met een leuke man. Het was echt tof, we vonden elkaar leuk (althans, dat leek zo) en hadden er toch wel 5 dates op zitten. Maar er was iets mysterieus' aan hem. Ik mocht absoluut niet naar zijn huis komen. Ik dacht eerst dat hij misschien samenwoonde, maar dat leek dus niet zo. Ik wist wel waar hij woonde namelijk ; een appartement in de binnenstad..we kwamen daar meermaals langsgelopen als we wat hadden gedronken. Ik zag toen zijn naambordje en hij ging er ook naar binnen. Op een gegeven moment kwamen we weer terug van een date En het was ijskoud. Ik moest nog 50 minuten op het ov wachten. We waren echt aan het verkleumen en nog wilde hij echt niet dat ik even binnen kwam.
Enfin, ik vond hem te vaag doen. Hij nam niet echt initiatief maar reageerde wel direct enthousiast als ik iets voorstelde. Het is ook heel raar verwaterd. Op een gegeven moment was er een festival en had hij mij wonder boven wonder geappt of ik hem daar zou zien. Mijn mobiel had helaas de hele dag geen bereik dus konden we niks afspreken. Het was echter een dusdanig klein festival dat we (meerdere feestende vriendinnen en een vriendin die daar werkte) hem wel moesten tegenkomen, maar nee. Later appte hij hoe leuk het was geweest en jammer dat hij me niet had gezien.
Hij heeft geen social media, is niet te vinden op internet. Het is soms alsof hij nooit bestaan heeft. Het is dat ik foto's van hem heb....
Ik denk er jaren later nog wel eens aan. Hij kan me op zich niet veel schelen maar ben razend benieuwd naar het mysterie.
Het gekke is dat hij absoluut geen praatjesmaker of gladjakker was, eerder een beetje nerdy waar ik juist op val.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 21:00
2.63% gewijzigd
dinsdag 28 april 2020 om 20:57
bizarre schreef: ↑28-04-2020 15:12Pfff, heb je ff?!
- zeggen veel vrienden verloren te zijn zonder legitieme oorzaak (dan bedoel ik ziekte ofzo)
- niet van de zomertijd te houden, "because i like the darkness"
- alleen maar bij jou thuis af willen spreken, altijd
- na 1 date bij jou thuis af willen spreken en 2 flessen wijn meenemen
- al heel snel overgaan op hartjes, duifjes en verliefde woorden terwijl dat nog totaal niet aan de orde is
- pinpas net iets te vaak 'vergeten'
- verkapte beledigingen uiten die op grapjes lijken
- tijdens de seks over je grenzen proberen heen te gaan, niet naar jouw "nee" luisteren.
Dit was het voor nu, er zal straks vast nog wel iets boven komen drijven![]()
![]()
O wow wat een opsomming. Hoe lang heeft het geduurd voordat je de rode vlaggen niet meer kon negeren en er en einde aan maakte?
dinsdag 28 april 2020 om 21:18
dinsdag 28 april 2020 om 21:29
Het nerdy deel kan een act zijn of een mooie cover up van wat hij eigenlijk was; misschien een dealer?vivautrecht85 schreef: ↑28-04-2020 20:56Ik had jaren terug een rode vlag die nooit is opgelost dus inmiddels donkerpaars is geworden.
Ik heb ooit eens iets gehad met een 'verlegen' man/jongen, knap had alles wel mee eigenlijk en ik maar achter mijn oren krabben hoe het nou toch kon dat hij zo weinig vriendinnen had gehad. Totdat ik foto 's van 'm zag feestend, zuipend, meiden die om zijn hals hingen. Dat was een rode vlag die pas z'n kleur kreeg toen het al te laat was.
dinsdag 28 april 2020 om 21:43
Fijn is dat, he? Vond ik ook.Metallover schreef: ↑28-04-2020 20:54Echt? Ik kan me niet voorstellen dat je niets aanvoelt als je je intuïtie volgt.