Ervaring mobiele airco
dinsdag 28 april 2020 om 20:06
Ik wil binnenkort een mobiele airco kopen voor mijn flat want als het boven de 25 graden wordt is het er al snel niet meer fijn vertoeven. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Zoveel aanbod en weinig reviews of nieuwe reviews omdat er schijnbaar steeds nieuwe gemaakt worden?
Wie heeft ervaring met een mobiele airco die goed koelt? Het gaat om 40 m2 en mijn budget is max 500 euro.
Wie heeft ervaring met een mobiele airco die goed koelt? Het gaat om 40 m2 en mijn budget is max 500 euro.
dinsdag 28 april 2020 om 20:08
dinsdag 28 april 2020 om 20:10
Ja, ik heb links en boven en onder buren. Is dat inderdaad zoveel van invloed? Dat wist ik niet...SweetFirefly schreef: ↑28-04-2020 20:08Heb je aan allebei de kanten en boven en beneden buren? Want als het bij hen ook zo warm wordt moet je flink koelen om het bij jou binnen koel te krijgen en vooral; te houden.
dinsdag 28 april 2020 om 20:17
Houd er rekening mee dat een airco een afvoer naar buiten nodig heeft. Bij een mobiele zit er dus een dikke slang aan die je uit een raam moet hangen.
Alternatief is een aircooler. Die heeft geen afvoer nodig, maar is minder sterk. Een aircooler blaast koele lucht, maar doet de temperatuur in de kamer niet dalen.
Alternatief is een aircooler. Die heeft geen afvoer nodig, maar is minder sterk. Een aircooler blaast koele lucht, maar doet de temperatuur in de kamer niet dalen.
dinsdag 28 april 2020 om 20:21
Ik heb al meerdere ventilatoren en verduisterende gordijnen maar het helpt niet genoeg. Afgelopen zomer is het echt heel erg warm geworden in mijn flat. Zo warm dat ik af en toe naar mijn auto gevlucht ben (daar zit wel airco in). Ik neem dan de stroomkosten maar voor lief.
dinsdag 28 april 2020 om 20:25
Die slang lukt op zich wel. Een aircooler ken ik nog helemaal niet, zal me daar eens in verdiepen.RikM schreef: ↑28-04-2020 20:17Houd er rekening mee dat een airco een afvoer naar buiten nodig heeft. Bij een mobiele zit er dus een dikke slang aan die je uit een raam moet hangen.
dinsdag 28 april 2020 om 20:27
Ik heb zelf goede ervaringen met deze aircooler. Als je even de omschrijving leest zie je hoe het werkt. Het is eigenlijk een combinatie van een ventilator en ijs.
https://www.coolblue.nl/product/830934/ ... airco.html
dinsdag 28 april 2020 om 20:28
Yavanna schreef: ↑28-04-2020 20:21Ik heb al meerdere ventilatoren en verduisterende gordijnen maar het helpt niet genoeg. Afgelopen zomer is het echt heel erg warm geworden in mijn flat. Zo warm dat ik af en toe naar mijn auto gevlucht ben (daar zit wel airco in). Ik neem dan de stroomkosten maar voor lief.
Het is ook een kwestie van wennen, ik heb jaren in een heel warm land gewoond. Het waren toen vooral de toeristen die de airco's aanzetten.
De ventilator stond wel altijd aan. Was het warm, ja natuurlijk. Maar of ik nu hoog of laag sprong, het bleef warm. Kleding aanpassen, het liefste dunne kleding met lange mouwen en pijpen, blote huid is veel warmer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 28 april 2020 om 20:30
Ik lees even mee zit precies met hetzelfde probleem maar heb ook nog 2 huisdieren die ik niet wil laten oververhitten.
Vorig jaar een mobiele airco geleent die niet goed genoeg koelde maar dat kwam waarschijnlijk omdat we het raam niet konden afdichten (schuifpui). Dit jaar gaan we het weer proberen maar dan met een plank op maat gemaakt om voor de opening van het raam te zetten met een gat voor de slang.
Vorig jaar een mobiele airco geleent die niet goed genoeg koelde maar dat kwam waarschijnlijk omdat we het raam niet konden afdichten (schuifpui). Dit jaar gaan we het weer proberen maar dan met een plank op maat gemaakt om voor de opening van het raam te zetten met een gat voor de slang.
dinsdag 28 april 2020 om 20:30
Ik had een hele sterke mobiele airco. Was meer dan geschikt vor de 16m2 die onze slaapkamer is, maar moest de hele dag op vol vermogen aanstaan (alles potdicht gehad en 't was 40 graden binnen) en dan was 't eind vd avond 25 graden in de slaapkamer.... Zodra we er zelf gingen liggen binnen een kwartier weer 30+. Die is dus terug gegaan..... Echt, als het zo warm wordt, krijgt zelfs zo'n hele sterke mobiele airco het gewoon niet voor elkaar.... (wij hadden er eentje van 800 euro....)
dinsdag 28 april 2020 om 20:31
Ik zie het ja, beetje zoals de oude truc van koud water voor de ventilator zetten. Prijs valt ook mee en hij is te verplaatsen. Ik ga er eens over nadenken.RikM schreef: ↑28-04-2020 20:27Ik heb zelf goede ervaringen met deze aircooler. Als je even de omschrijving leest zie je hoe het werkt. Het is eigenlijk een combinatie van een ventilator en ijs.
https://www.coolblue.nl/product/830934/ ... airco.html
dinsdag 28 april 2020 om 20:33
Ja ik wil als ik er een aanschaf dan ook het raam verder dichtmaken met iets, dat kan mijn vader wel fixen.Mius schreef: ↑28-04-2020 20:30Ik lees even mee zit precies met hetzelfde probleem maar heb ook nog 2 huisdieren die ik niet wil laten oververhitten.
dinsdag 28 april 2020 om 20:34
Het valt me wel tegen deze berichten (niet om jullie, super advies allemaal!). Maar had het denk ik te makkelijk ingeschat van ik koop een airco en het werkt maar dat valt dus nogal tegen...Irish_Wasser_Woman schreef: ↑28-04-2020 20:30Ik had een hele sterke mobiele airco. Was meer dan geschikt vor de 16m2 die onze slaapkamer is, maar moest de hele dag op vol vermogen aanstaan (alles potdicht gehad en 't was 40 graden binnen) en dan was 't eind vd avond 25 graden in de slaapkamer.... Zodra we er zelf gingen liggen binnen een kwartier weer 30+. Die is dus terug gegaan..... Echt, als het zo warm wordt, krijgt zelfs zo'n hele sterke mobiele airco het gewoon niet voor elkaar.... (wij hadden er eentje van 800 euro....)
dinsdag 28 april 2020 om 20:39
Qua graden scheelt een airco niet zo veel idd maar het voelt zo ontzettend veel aangenamer. Ik heb een mobiele maar die is al jaren oud. Lawaai vind ik wel meevallen. Afgelopen zomer heeft hij een paar dagen aangestaan. Kamer op het zuiden en nog geen gordijnen
Wel van dat zonwerende folie geplakt.
Voor mij is het dus voldoende. De capaciteit moet wel goed zijn voor jouw ruimte.
Het kost wel wat aan stroom idd maar die 3 tientjes op jaarbasis heb ik er dan wel voor over.
Voor mij is het dus voldoende. De capaciteit moet wel goed zijn voor jouw ruimte.
Het kost wel wat aan stroom idd maar die 3 tientjes op jaarbasis heb ik er dan wel voor over.
dinsdag 28 april 2020 om 20:49
Werkt prima hoor. Kost inderdaad stroom...
Beetje bekend merk kiezen en zorgen dat het aantal te koelen m3 klopt met de ruimte die je wil koelen.
Voor de huiskamer vind ik het top. In de slaapkamer teveel herrie. Als je hem uitzet is het heel snel weer warm.
dinsdag 28 april 2020 om 20:52
Ik ben ooit begonnen met een aircooler, maar kan echt niet meer zonder mijn mobiele airco. Op dagen dat het buiten 40 graden is, is het lekker om ervoor te zitten maar zal het geen wonderen verrichten in de kamer (alhoewel, 30 of 40 graden binnen is natuurlijk nog een aanzienlijk verschil - maar verwacht geen 20 graden). Maar ik heb m nu al soms nodig, en dan is het nog maar ruim 20 graden. Maar dan maakt ie het verschil tussen 30 graden en een acceptabele 23. Dan heb ik m een uurtje of 2 aan wanneer de zon vol op mijn ramen staat of even als ik thuiskom vanuit mijn werk om de hitte even uit huis te krijgen. Kost inderdaad wel wat stroom, maar ja dat heb ik er graag voor over. In de winter heb ik dan weer zelden de verwarming aan.