Ervaring mobiele airco
dinsdag 28 april 2020 om 20:06
Ik wil binnenkort een mobiele airco kopen voor mijn flat want als het boven de 25 graden wordt is het er al snel niet meer fijn vertoeven. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Zoveel aanbod en weinig reviews of nieuwe reviews omdat er schijnbaar steeds nieuwe gemaakt worden?
Wie heeft ervaring met een mobiele airco die goed koelt? Het gaat om 40 m2 en mijn budget is max 500 euro.
Wie heeft ervaring met een mobiele airco die goed koelt? Het gaat om 40 m2 en mijn budget is max 500 euro.
dinsdag 28 april 2020 om 21:13
Budget kan aangepast worden, dan moet ik even door sparen, maar het mag hier gewoon echt niet. Dan moet ik dus eigenlijk verhuizen en dat wil ik niet.redbulletje schreef: ↑28-04-2020 20:35Ik vond het slecht koelen en teringherrie maken.
Inmiddels heb ik een geinstalleerde echte airco met unit in woonkamer en slaapkamer. Dat is fluisterstil en koelt (én verwarmt) heel efficient. Maar niet haalbaar met jouw budget.
dinsdag 28 april 2020 om 21:17
Misschien moet ik het dan toch maar overwegen om wel te doen. Bij mij was het vorig jaar op die belachelijk warme dagen echt nog +5 tot +10 graden binnen en toen ben ik een paar keer echt ziek geworden van de warmte. Als het dan al 10 graden scheelt is dat al wat.Liv8 schreef: ↑28-04-2020 20:52Ik ben ooit begonnen met een aircooler, maar kan echt niet meer zonder mijn mobiele airco. Op dagen dat het buiten 40 graden is, is het lekker om ervoor te zitten maar zal het geen wonderen verrichten in de kamer (alhoewel, 30 of 40 graden binnen is natuurlijk nog een aanzienlijk verschil - maar verwacht geen 20 graden). Maar ik heb m nu al soms nodig, en dan is het nog maar ruim 20 graden. Maar dan maakt ie het verschil tussen 30 graden en een acceptabele 23. Dan heb ik m een uurtje of 2 aan wanneer de zon vol op mijn ramen staat of even als ik thuiskom vanuit mijn werk om de hitte even uit huis te krijgen. Kost inderdaad wel wat stroom, maar ja dat heb ik er graag voor over. In de winter heb ik dan weer zelden de verwarming aan.
Ik ga er nog eens goed over nadenken, misschien kan ik er wel eentje lenen van iemand om eens te testen.
dinsdag 28 april 2020 om 21:24
Vorig jaar via bol.com (maar van bcc) gekocht, en mocht 'm 30 dagen proberen
Ik merkte al na twee dagen/nachten dat 't niks was, en bol zei "maar u mag 'm 30 dagen proberne he?" maar ja; ik vond 't nogal hypocriet om 'm al die hete dagen te "gebruiken" terwijl ik na twee dagen al merkte dat het 'm niet ging worden. Ze zijn dus heel coulant!
Ik merkte al na twee dagen/nachten dat 't niks was, en bol zei "maar u mag 'm 30 dagen proberne he?" maar ja; ik vond 't nogal hypocriet om 'm al die hete dagen te "gebruiken" terwijl ik na twee dagen al merkte dat het 'm niet ging worden. Ze zijn dus heel coulant!
dinsdag 28 april 2020 om 21:25
Ik heb juist hele goede ervaringen met een mobiele airco. Ik woon ook in een huurwoning waar ik geen aanpassingen aan mag doen, slechte isolatie, de zon staat in de middag en avond vol op de ramen en ook nog een warme zomer. Mijn mobiele airco kreeg de binnentemperatuur toch graad of 10 naar beneden en daarmee was het te doen.
Ja, de slang naar buiten is vervelend, maar ik werkte het raam waar de slang uitging gewoon af met handdoeken. Qua stroom vond ik het heel erg meevallen en er zijn genoeg dagen geweest dat hij de hele dag aan stond. Lawaai maken ze wel, maar dat neem ik maar voor lief.
Ik heb er een van Whirlpool van €500, de PACW212CO. Ik raad wel aan om goed onderzoek te doen naar welk vermogen je nodig hebt voor de ruimte waar je hem nodig hebt. Ik woon kleiner dan jij, maar wel een hoog plafond, dus ik had een sterke airco nodig.
Bij mij is de plaatselijke witgoedwinkel de ruimte komen opmeten om me te helpen en dat kan ik zeker aanraden als je ook die mogelijkheid hebt.
Ja, de slang naar buiten is vervelend, maar ik werkte het raam waar de slang uitging gewoon af met handdoeken. Qua stroom vond ik het heel erg meevallen en er zijn genoeg dagen geweest dat hij de hele dag aan stond. Lawaai maken ze wel, maar dat neem ik maar voor lief.
Ik heb er een van Whirlpool van €500, de PACW212CO. Ik raad wel aan om goed onderzoek te doen naar welk vermogen je nodig hebt voor de ruimte waar je hem nodig hebt. Ik woon kleiner dan jij, maar wel een hoog plafond, dus ik had een sterke airco nodig.
Bij mij is de plaatselijke witgoedwinkel de ruimte komen opmeten om me te helpen en dat kan ik zeker aanraden als je ook die mogelijkheid hebt.
dinsdag 28 april 2020 om 21:25
Oh kijk, dat is wel wat om te proberen dan!Irish_Wasser_Woman schreef: ↑28-04-2020 21:24Vorig jaar via bol.com (maar van bcc) gekocht, en mocht 'm 30 dagen proberen![]()
dinsdag 28 april 2020 om 21:26
Dan zet je hem niet uit.
Ik vind het fijn, op de meest warme dagen was het goed te doen.
S nachts ( en in de ochtend) de ramen open voor de koelere buitenlucht.
dinsdag 28 april 2020 om 21:31
dinsdag 28 april 2020 om 21:33
Dan heb je waarschijnlijk een airco gekocht die niet krachtig genoeg was voor de ruimte die hij moest koelen.Suzan_1991 schreef: ↑28-04-2020 21:31Ik vind een mobiele airco waardeloos. Het maakt veel herrie en het wordt hoogstens 3 graden koeler. Het is hier in de zomer binnen vaak net zo warm als buiten. Heerlijk zo'n tuin op het zuiden met een grote schuifpui (maar niet heus). Alleen al daarom verhuizen we volgend jaar.
dinsdag 28 april 2020 om 21:35
De airco die we gekocht hebben zou de woonkamer prima moeten kunnen koelen, maar helaas.Ceridwen91 schreef: ↑28-04-2020 21:33Dan heb je waarschijnlijk een airco gekocht die niet krachtig genoeg was voor de ruimte die hij moest koelen.
dinsdag 28 april 2020 om 21:40
Oh kijk, dit geeft me weer wat moed haha. Misschien is dat inderdaad dan wel goed om te doen, om naar de lokale witgoedboer te gaan en daar eens samen mee te kijken. Mijn vader kan op zich het raam wel afsluiten waardoor die slang erdoor kan. Stroom neem ik maar voor lief. het is dat of toch echt verhuizen over een tijdje want als NL steeds warmer wordt dan weet ik niet of het te doen blijft hier.Ceridwen91 schreef: ↑28-04-2020 21:25Ik heb juist hele goede ervaringen met een mobiele airco. Ik woon ook in een huurwoning waar ik geen aanpassingen aan mag doen, slechte isolatie, de zon staat in de middag en avond vol op de ramen en ook nog een warme zomer. Mijn mobiele airco kreeg de binnentemperatuur toch graad of 10 naar beneden en daarmee was het te doen.
dinsdag 28 april 2020 om 22:27
Ik vind het wel relaxed. Die koele(re) lucht maakt het net iets beter draaglijk. Ik heb er nog een mini bijgekocht voor op m'n bureau:
https://www.bol.com/nl/p/domo-do154a-mi ... 089120041/
(verwacht geen wonderen hoor, temperaturen van 40 graden kan 'ie echt niet aan)
woensdag 29 april 2020 om 07:10
Tnks... ik verwacht ook geen wonderen. Maar het is wel iets om te oriënterenRikM schreef: ↑28-04-2020 22:27Ik vind het wel relaxed. Die koele(re) lucht maakt het net iets beter draaglijk. Ik heb er nog een mini bijgekocht voor op m'n bureau:
https://www.bol.com/nl/p/domo-do154a-mi ... 089120041/
(verwacht geen wonderen hoor, temperaturen van 40 graden kan 'ie echt niet aan)
woensdag 29 april 2020 om 07:26
Hier hetzelfde, was altijd bloedheet. Mobiele airco haalde weinig uit. In onze flat wel een split-unit gehad, die deed het goed! In ons huis met tuindeuren op zuid werkte deuren dicht, gordijnen dicht, plafondventilator aan en zonnescherm uit nog het beste.Suzan_1991 schreef: ↑28-04-2020 21:31Ik vind een mobiele airco waardeloos. Het maakt veel herrie en het wordt hoogstens 3 graden koeler. Het is hier in de zomer binnen vaak net zo warm als buiten. Heerlijk zo'n tuin op het zuiden met een grote schuifpui (maar niet heus). Alleen al daarom verhuizen we volgend jaar.
Nu woonkamer en slaapkamer van dochter op het westen. Zodra daar de zon op de ramen komt gaan de gordijnen dicht en het zonnescherm uit. Heerlijk koel in de kamer.