Cadeau ouders

29-04-2020 22:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal later wat dingen weghalen ivm herkenbaarheid maar ben op zoek naar een cadeau voor mijn ouders.

Was al aan het nadenken over een goed cadeau en toen kwam corona voorbij wat het niet makkelijker maakt. Dacht kan ze altijd nog mee uiteten nemen.

Mijn ouders hebben altijd er voor mij klaar gestaan en wil ze bedanken.

Ze doen dit met liefde en ik weet dat er voor hun geen cadeau nodig is. Heb zeker al hun bedankt voor het klaarstaan etc. maar zou ze graag nog iets geven. Maar heb echt geen idee wat, heeft iemand een idee?
arequipa wijzigde dit bericht op 30-04-2020 07:57
Reden: Herkenbaarheid
43.98% gewijzigd
Wat zijn hun hobbies en interesses? Hoe oud zijn ze? Werken ze nog of gepensioneerd? Goed ter been of niet?
charlymercury schreef:
29-04-2020 22:50
Wat zijn hun hobbies en interesses? Hoe oud zijn ze? Werken ze nog of gepensioneerd? Goed ter been of niet?
Ze zijn eind 60, werken beide nog en houden van wandelen, kamperen, uit eten gaan, activiteiten met de (klein)kinderen.
Een weekendje weg geven (voor volgend jaar) in een mooi natuurgebied? Of een restaurant voucher / ze mee uit eten nemen?
Voor beiden een paar high class wandelschoenen?
Zal wel een hoop kritiek geven hier maar ik zeg het toch maar.. je ouders vernoemen? Ik ben zelf vernoemd (2&3e naam) naar mijn opa en oma, vanwege een speciale reden. Mijn kinderen heb ik ook weer vernoemd naar hun opa en oma, ook met reden. Dus niet omdat het gebruikelijk is. De namen van mijn kinderen zijn wat " bewerkt" maar de opa's en oma's vonden het heel mooi. Misschien is het een idee..
Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap!
ambra schreef:
29-04-2020 22:58
Zal wel een hoop kritiek geven hier maar ik zeg het toch maar.. je ouders vernoemen? Ik ben zelf vernoemd (2&3e naam) naar mijn opa en oma, vanwege een speciale reden. Mijn kinderen heb ik ook weer vernoemd naar hun opa en oma, ook met reden. Dus niet omdat het gebruikelijk is. De namen van mijn kinderen zijn wat " bewerkt" maar de opa's en oma's vonden het heel mooi. Misschien is het een idee..
Ja zeker! Mijn kind zal vernoemd worden naar mijn opa, weet zeker dat mijn vader dat niet ziet aankomen en daar erg ontroerd van zal zijn.

Verder vinden ze te dure cadeaus vervelend ben ik bang, voelen ze zich schuldig dat ik teveel geld er aan heb uit gegeven en dat niet nodig is. Dus wil niet dat het vervolgens het tegenovergestelde bereikt dan wat ik wil. Al is een weekend in een natuurhuisje oid wel leuk.
Waarom zou je daarop kritiek krijgen Ambra, is toch een mooi idee?
Fotoshoot van henzelf met de newborn?
Of met alle kleinkinderen?
ambra schreef:
29-04-2020 22:59
Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dankje :) Die kan zich ook al elk moment aandienen.

Ben daarom ook bang dat als je een voucher geeft of een etentje onder het mom ‘na corona’ dat het zal ondersneeuwen en er niet van komt.
ambra schreef:
Dat is heel mooi, maar niet iets wat ik als cadeau zou beschouwen. Ze wil iets extra's doen, iets wat ze onder andere omstandigheden niet had gegeven.
charlymercury schreef:
29-04-2020 23:02
Waarom zou je daarop kritiek krijgen Ambra, is toch een mooi idee?
Ik loop hier al wat langer mee :biggrin:
Vernoemen zoals wij dat deden (naam van beide opa's samensmelten tot een nieuwe naam,dat is dan geen vernoemen. Ik weet er alleen geen ander woord voor. En de intentie was wel degelijk om alle 4 de namen te laten terugkomen, en dat is heel mooi gelukt.
Ik vind hier heel mooie dingen bij staan:

https://studiospontaan.nl/

Misschien zoiets cadeau doen? Bijvoorbeeld 3 silhouetten (je ouders, jij) en dan 1 leeg vak in de lijst laten voor de baby.

Afbeelding

Afbeelding
Als je niet te veel geld uit wilt geven gaat het heel snel richting iets zelf maken.
Iets wat aansluit bij waar zij van houden, waar jullie samen herinneringen aan hebben.
Dat kan met foto’s, maar ook met heel veel andere materialen. Stoffen, stukken hout, wat maar past. Je kunt een broodmaaltijd knutselen met allemaal houtsoorten (eik, zoals in de tuin bij opa en oma, den, van die vakantie, beuk blablaenz) of een voorleesboek van allemaal tentsoorten door de jaren heen. Van die dingen die alleen leuk zijn omdat het voor jullie speciale waarde heeft.
Of een bloembak beschilderen met jullie levensverhaal :)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Als een cadeau niet teveel mag kosten, kun je misschien een leuk werkje maken voor ze. Een routekaart met fantastische wandelgebieden die ze kunnen afleggen (waarbij je op sommige punten alvast iets gereserveerd hebt - alleen een reservering kan, of alleen iets kleins als koffie en taart).

Daar kun je 2 weken wel mee vullen, en is zelfs goed te doen in corona-tijd.
Zij verkopen hun nieuwe huis zodat jij in jouw appartement kunt blijven?
Die snap ik even niet geloof ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ga de mijne meenemen naar Texel zodra dat weer veilig kan. Zijn overigens ook zulke schatten, geniet je ervan? Ineens worden ze merkbaar ouder.
Wijzelf zouden beslist niet blij zijn met een etentje, dagje weg of zo. Komen voor jullie nog genoeg dure tijden aan. Misschien een voorleesboek o.i.d. voor als de nieuwe aanwinst bij opa en oma komt logeren?
Van harte en veel plezier!
Een traplift.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pluk89 schreef:
30-04-2020 05:55
Ik ga de mijne meenemen naar Texel zodra dat weer veilig kan. Zijn overigens ook zulke schatten, geniet je ervan? Ineens worden ze merkbaar ouder.
Ja, dit is ook een goed idee! Ze zijn gek op de eilanden. Misschien moet ik dat gewoon boeken (na de crisis) als ik weet dat ze kunnen. Kunnen ze ook geen nee meer zeggen, al ben ik ben dat ze het toch teveel vinden.
calvijn1 schreef:
30-04-2020 01:16
Zij verkopen hun nieuwe huis zodat jij in jouw appartement kunt blijven?
Die snap ik even niet geloof ik
Mijn appartement was onderdeel van hun huidige huis waardoor ze dat zouden verkopen om het nieuwe huis mee te kopen.
ambra schreef:
Ja dat is leuk. Heb het zelf ook gedaan.
bereid een lekker picknick en ga samen gezellig ergens zitten kun je er nog een stuk wandelen aan vast plakken
Jullie hebben mijn brein wel geprikkeld! Een fotoshoot zijn ze niet zo weg van, al vond ik de suggestie van de contouren wel heel mooi! Maar weer een beetje raar naar de rest van het gezin dat ik daar zo hang en de rest niet. Al vraag ik me af of ze er op zouden willen.

Anyhow ik heb op marktplaats een oude prent gevonden van de straat waar wij zijn geboren en opgegroeid. Denk dat ze daar blij mee zullen zijn. Misschien na de crisis nog een doe-activiteit maar dat zie ik dan nog even.

Dank voor het meedenken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven