Verliefd, niet de bedoeling

30-04-2020 16:05 14 berichten
Hallo allemaal, ik wil graag mijn 1e topic openen omdat ik wel wat advies kan gebruiken. Het zit zo. Na een lange moeizame relatie met dito breuk heb ik 3 heerlijk zorgeloze jaren als datende single beleefd. Ik was vooral niet op zoek naar iets vasts en liet de meneren in kwestie dit altijd duidelijk weten. Dat werkte prima. Tót ik eind vorig jaar in het wild een wel heel leuke man leerde kennen. Na een lange paringsdans van eindeloos appen en talloze drankjes in cafés, zijn we begin dit jaar met elkaar tussen de lakens gekropen. Sindsdien zien we elkaar zo eens in de 1 of 2 weken en lijkt het alsof er bij mij een bom is ingeslagen. Waar ik nu normaal gesproken bezig zou zijn met een exit strategie voordat het allemaal te serieus wordt wil ik nu alleen maar meer, meer, meer….. Mijn probleem is nu dat ik geen idee heb hoe hij erin staat. Toen we elkaar leerden kennen (in het prille begin) hebben we het er wel eens over gehad dat we niet op zoek zijn naar een relatie, wat toen ook echt zo was. Maar goed, dat was vóór de vlinders. Inmiddels zien we elkaar regelmatig, doen we leuke dingen samen en heeft hij allerlei achterstallige klussen in en om mijn huis gedaan. Wel is het app contact enorm afgenomen, wat ik jammer vind want ik haal daar toch bevestiging uit. Ik weet dat ik als ik duidelijkheid wil hem gewoon moet vragen hoe hij onze omgang ziet, maar daar ben ik te schijterig voor. Ik wil hem niet wegjagen door hem het gevoel te geven dat ik hem claim want ik kreeg het zelf altijd Spaans benauwd als iemand na een paar maanden daten begon over ‘onze’ status. Moet ik dus nog even geduld hebben en de band verder opbouwen voor ik hierover begin, of mezelf een schop onder mijn kont geven en het er maar op wagen? Pffff lastig hoor als je echt voor iemand valt.
Alle reacties Link kopieren
Tja echte liefde vind je alleen maar als je je kwetsbaar durft op te stellen. En dan kan je dus gekwetst worden, maar goed dan weet je dat dus ook weer.
1. Je hebt er geen controle over, of je wel of niet verliefd wordt.
2. Praat met die man. Je kent hem al een aantal maanden. Geef aan wat je gevoelens zijn en kijk van daaruit verder.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik zou er zeker over beginnen. Voordat je gevoelens straks nóg meer ontwikkelen en hij uiteindelijk aangeeft niet uit te zijn op een relatie. Hoe eerder je daar achter komt, hoe beter. Of hij staat er hetzelfde in en jullie kunnen naar iets moois toewerken, dan geldt eigenlijk ook; hoe eerder, hoe beter. ;-)
Je bent er in ieder geval op tijd bij en hebt opties. Ik zou in scenario's denken:

1 - Je houdt lekker deze status vast (in technische termen, de nul-optie). Je hoeft je geen zorgen te maken hoe hij erin staat, maar de kans bestaat dat zonder nieuwe vonk uiteindelijk alles uitdooft. Wellicht zijn bij jou ook de vlinders weg tegen die tijd, wellicht ben je nog steeds verliefd en doet het pijn. Wat acht je het meest waarschijnlijk?

2 - Je gaat ervoor en biecht het op. Er is altijd een kans dat hij wegloopt, maar zo niet, dan heb je een mooie start. Het hangt er ook vanaf hoe je jouw boodschap inkleed. Ik kan mij voorstellen, met de start die je had, dat direct je eeuwige liefde verklaren wat rauwer op het dak komt dan een voorzichtige: "Het lijkt mij leuk een volgende stap te zetten en zien wat dat ons brengt".

En sprekend uit ervaring, je kunt altijd kijken hoe je die start van de relatie inkleed. Als jullie allebei uit een vrije vogel situatie komen, en dát gevoel nog niet willen loslaten kun je overwegen om exclusiviteit - als dat er nog niet is - achterwege te laten. En eerst eens te exploreren door samen op vakantie te gaan bijvoorbeeld. Een rustige opbouw verkiezen is denk ik mijn directe advies.
Waarom 'niet de bedoeling'?
Als je niets onderneemt kan je hem ook kwijtraken. Dus dan maar iets ondernemen, nietwaar? Je zou eens voorzichtig kunnen aangeven dat je normaal met een exitstrategie bezig bent rond deze tijd, maar dat je bij hem die behoefte totaal niet voelt.

Ik noem maar wat.
DS1971 schreef:
30-04-2020 16:37
Je zou eens voorzichtig kunnen aangeven dat je normaal met een exitstrategie bezig bent rond deze tijd, maar dat je bij hem die behoefte totaal niet voelt.

Ik noem maar wat.
Inderdaad, je noemt maar wat.
Moet hij zich daardoor dan super speciaal gaan voelen of zo?
Wees gewoon eerlijk en zeg dat je erg verliefd op hem bent geworden.
Wat is daar op tegen?
"Het lijkt mij leuk een volgende stap te zetten en zien wat dat ons brengt" zou ik niet doen. Wat is er mis met "Ik ben verliefd op je, ben jij ook op mij?"
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Jullie hebben gelijk, ik moet er iets mee want er is ook een kans dat hij weggaat als ik niets hierover zeg. Dat is een nieuw inzicht voor mij. Ik ben er doodsbenauwd voor om mijn gevoelens met hem te delen omdat ik zelf nog al te goed weet hoe benauwend ik het vond als een scharrel er over begon. Maar met hem wil ik het graag verder uitzoeken.
Discobar schreef:
30-04-2020 18:44
Ik ben er doodsbenauwd voor om mijn gevoelens met hem te delen omdat ik zelf nog al te goed weet hoe benauwend ik het vond als een scharrel er over begon.
Jij bent hem niet, je vult in.
Zolang jij je gevoel niet bespreekbaar maakt kan hij zich niet openstellen voor eventueel een relatie met jou. Waarschijnlijk omdat jullie in het begin aan hebben gegeven geen relatie te zoeken, staat hij daar zo in. Wie weet denkt hij er net zo over als jij of stelt hij zich open ervoor om het te proberen als hij de bevestiging krijgt van jouw gevoelens.
Hannie85 schreef:
30-04-2020 16:24
Tja echte liefde vind je alleen maar als je je kwetsbaar durft op te stellen. En dan kan je dus gekwetst worden, maar goed dan weet je dat dus ook weer.
Dit. En hij is toch ook nog steeds niet weg? Ik zou toch met de billen bloot gaan. Dan eet je iig waar je staat, die onzekerheid lijkt me een stuk erger dan afgewezen worden.
Is toch heerlijk?! Ik heb ook mijn partner leren kennen op een moment dat ik met mijzelf afgesproken had een jaar single te blijven.

Het leven kan je niet altijd plannen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven