Baby (10 weken) krijgt juist méér krampen...?
maandag 30 maart 2020 om 14:01
Na een uitgebreide google-sessie toch maar weer hier terechtgekomen:
mijn zoon van inmiddels bijna 11 weken (geboren met 38+3) heeft nooit echt veel last gehad van krampjes. Beetje persen soms en wat jengelen, maar niets geks. Echter lijkt ie sinds vorige week enorm gerommel in z’n darmen te hebben. Hij wordt er overdag al na een minuut of 20 wakker van (en dan vervolgens elke 5/10 minuten) en ‘s nachts is het vanaf een uur of 5 hommeles. En dat wordt nu steeds vroeger; vannacht begon ie al om 1 uur met kreunen en persen. Vervolgens laat ie een schetensalvo horen waar je akelig van wordt, om na een halfuur weer opnieuw te beginnen. Dat terwijl we net in een fijne flow zaten waarin ie na elke nachtvoeding meteen lief ging slapen...
Herkent iemand dit? Ik was in de veronderstelling dat die typische kwaaltjes zouden afnemen met de tijd, niet toenemen. Hij krijgt volledige bv en ik eet écht niets anders dan normaal. Ook is het steeds pas dik een uur na de voeding, dus dat wijst (denk ik?) op lucht, niet zozeer op een intolerantie oid?
Help!
PS ik gebruik nu Sab Simplex in de hoop dat er wat meer lucht ontsnapt, maar merk nog weinig verschil.
mijn zoon van inmiddels bijna 11 weken (geboren met 38+3) heeft nooit echt veel last gehad van krampjes. Beetje persen soms en wat jengelen, maar niets geks. Echter lijkt ie sinds vorige week enorm gerommel in z’n darmen te hebben. Hij wordt er overdag al na een minuut of 20 wakker van (en dan vervolgens elke 5/10 minuten) en ‘s nachts is het vanaf een uur of 5 hommeles. En dat wordt nu steeds vroeger; vannacht begon ie al om 1 uur met kreunen en persen. Vervolgens laat ie een schetensalvo horen waar je akelig van wordt, om na een halfuur weer opnieuw te beginnen. Dat terwijl we net in een fijne flow zaten waarin ie na elke nachtvoeding meteen lief ging slapen...

Herkent iemand dit? Ik was in de veronderstelling dat die typische kwaaltjes zouden afnemen met de tijd, niet toenemen. Hij krijgt volledige bv en ik eet écht niets anders dan normaal. Ook is het steeds pas dik een uur na de voeding, dus dat wijst (denk ik?) op lucht, niet zozeer op een intolerantie oid?
Help!
PS ik gebruik nu Sab Simplex in de hoop dat er wat meer lucht ontsnapt, maar merk nog weinig verschil.
maandag 30 maart 2020 om 14:32
Goede tips! Vergeet het goed boeren ook niet. Krampenpiek ligt rond de 6 weken. Bij een maand of drie / vier verwacht je dat het wel zo'n beetje over is, hoewel dit uiteraard per kind verschilt. Babies gaan soms wel onrustiger drinken als ze wat groter worden, meer om zich heen kijken enzo tijdens het drinken, waardoor ze (ongemerkt) meer lucht happen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

maandag 30 maart 2020 om 15:08
Ik dacht rond 6 weken?
Dat “fietsen” met de beentjes is mij nog nooit gelukt, kind strekt de beentjes juist continu bij krampjes, daar krijg ik dan echt geen beweging in.
maandag 30 maart 2020 om 15:27
Herfstblaadje19 schreef: ↑30-03-2020 15:08Ik dacht rond 6 weken?
Dat “fietsen” met de beentjes is mij nog nooit gelukt, kind strekt de beentjes juist continu bij krampjes, daar krijg ik dan echt geen beweging in.
Ja ik las het net. Bij ons was het met 12, maar we hebben sowieso een gek kind

maandag 30 maart 2020 om 15:47
Bij mijn kind was het niet heel erg, maar goed boeren was wel heel belangrijk. Als ik dat te snel wilde doen, was het geheid feest daarna.
Nu nog (15 maanden) moet ze echt even boeren na stevig drinken. Dan is er verder niks aan de hand. Leg ik haar onmiddellijk na veel drinken in bed, krijst ze alles bij elkaar.
Nu nog (15 maanden) moet ze echt even boeren na stevig drinken. Dan is er verder niks aan de hand. Leg ik haar onmiddellijk na veel drinken in bed, krijst ze alles bij elkaar.
maandag 30 maart 2020 om 18:00
Ja, weliswaar voor iets anders maar die vond dat zijn aanhap in orde was (maw niet te veel lucht oid). Ik moet wel zeggen dat ie sinds een week ook iets slordiger drinkt; hij kijkt soms liever even omhoog/omlaag/links/rechts/achterstevoren dan naar de borst en verliest dan even het vacuum.Due-scimmie schreef: ↑30-03-2020 15:28Het kan nog steeds wijzen op een intolerantie.
Heeft er al een ibclc lactatiekundige meegekeken? Dat kan ook via Skype.
Tussendoor boeren doe ik inderdaad al, verbaast me dat er dan elke keer een boer komt terwijl ik voorheen na een borst altijd na één boer al tevreden was. Misschien helpt het.
maandag 30 maart 2020 om 18:06
Hier ook; ik pak nu beide beentjes als één been vast en draai dan met de klok mee rondjes. En elke keer als zijn voeten het hoogst in de lucht zijn (dus zijn ruggetje het bolst), ontsnapt er een scheet, haha. Werkt wel dus.Herfstblaadje19 schreef: ↑30-03-2020 15:08Ik dacht rond 6 weken?

maandag 30 maart 2020 om 18:12
vrijdag 3 april 2020 om 12:40
Hier ben ik wel bang voor, gezien het feit dat ie ook wat eczeem begint te krijgen op zijn wangen... En ik geef bv, dus dat wordt dan best lastig. Vandaag de huisarts maar bellen.

vrijdag 3 april 2020 om 13:24
Mijn dochter is nu 6 maanden, maar heeft ook veel last gehad van krampjes en verborgen reflux. Ook met medicatie voor het laatste bleef ze veel huilen na voedingen (zo'n half uur tot uur na voeding) vanwege krampjes. Na een uur ging ze dan scheten als een malle! En ook veel boertjes.
Wij hebben een pittenzak gebruikt, dat vond ze fijn. En verder was het in ons geval volhouden, na 3 maanden werd het steeds een beetje beter, met 4 maanden gestopt met medicatie reflux. Nu nog steeds laten we haar na voeding zo'n 10 a 15 minuten rechtop zitten en laat ze nog steeds veel scheten
Wij hebben een pittenzak gebruikt, dat vond ze fijn. En verder was het in ons geval volhouden, na 3 maanden werd het steeds een beetje beter, met 4 maanden gestopt met medicatie reflux. Nu nog steeds laten we haar na voeding zo'n 10 a 15 minuten rechtop zitten en laat ze nog steeds veel scheten

donderdag 30 april 2020 om 20:58
Dat was hier. Waardoor het een half jaar duurde voor we een juiste diagnose kregen.
Ik adviseer je om toch eens bepaalde voeding (meest voor de hand liggend; koemelk, soja) weg te laten uit je voeding en zien wat er dan gebeurd. Evt. In overleg met huisarts/cb oid.