Omrollen vergeten?

30-04-2020 19:34 43 berichten
Hallo allemaal

Mijn zoontje kon anderhalve week geleden omrollen van buik naar rug.
Sinds zaterdag heeft hij het biet meer gedaan en gaat het op de buik liggen ook opeens minder goed.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat hij achteruit lijkt te gaan in plaats van vooruit met deze motorische dingen
Misschien is ‘ie wat meer vermoeid dan vorige week.
Hoe oud is je zoontje? Het maakt in dit verband wel wat uit of ie acht weken is of twaalf jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kindje? Mijn dochtertje deed dat al heel vroeg met 3 maanden. Aantal dagen en daarna zo'n 8 weken niet weer. Misschien dat het toeval was.
Mijn dochter heeft dat ook gedaan. Met drie maanden rolde ze een paar keer om en daarna deed ze het met vijf maanden pas weer. Mochten er meer dingen zijn die je zorgen baren (dat buikliggen misschien?), dan zou ik even contact opnemen met je huisarts. Het omrollen alleen hoeft in ieder geval niet gek te zijn.
Lady*Voldemort schreef:
30-04-2020 19:36
Hoe oud is je zoontje? Het maakt in dit verband wel wat uit of ie acht weken is of twaalf jaar.
Dat ai wel handige informatie inderdaad. Hij is nu ruim 14 weken
Lady*Voldemort schreef:
:proud:
Opeens krijgt een ander deel van de ontwikkeling misschien weer even voorrang. Mijne ging zelf staan rond 8 maanden, liep zelfs een paar stapjes langs de box rand en besloot vervolgens dat echt lopen pas hoefde met 15 a 16 maanden.

Ik herinner me inderdaad dat ze de ene dag wel wilde omrollen maar daar best weer een tijd tussen liet zitten voor ze het nog een keer deed.
Zelfde met zitten ☺️
Die van mij rolde 'pas' met 6 maanden. Ik deed het al elke keer weer voor.. Kijk naar mama zo rollen! (ik leek wel gek)
Maar hij deed het niet dus op een gegeven moment liet ik het rusten.
We waren een weekje weg geweest en komen thuis, leg hem neer op de grond om spullen op te ruimen, en begint plots contant te rollen buik rug non stop had de grootste lol erin.
Punt is gewoon, ze doen het zodra ze er klaar voor zijn. Idem nu geleerd met kruipen. En idd ook soms stilstand erin gehad.
Mijn zoon rolde ook pas met zes maanden. Twee weken daarna ging hij zelfstandig zitten, weer twee weken later ging hij kruipen, en nog twee weken later kon hij staan. Ontwikkeling gaat soms gewoon raar.
Onze dochter heeft toen ze 5 maanden was 1 keer omgerold. Stootte haar hoofd en heeft tot ze 1 was nooit meer omgerold.

Heeft er niets aan overgehouden overigens. Hoewel, doordat ze dus niet kon omrollen heeft ze tot ze 1 was altijd op haar rug door de kamer geschoven. Had een kale plek achter op haar hoofd, maar kwam daar waar ze moest komen. Toen ze 1 was ging ze ineens rollen en kroop 2 weken later. Half jaar later liep ze los.
Bij mijn jongste heb ik er helemaal niet op gelet, maar ik weet dat mijn oudste heel vroeg twee keer achter elkaar van buik naar rug rolde en daarna heeft ze dat een hele tijd niet meer gedaan.
Arcticfox1 schreef:
Oh, dan komt het nog wel goed. Dan heeft ie gewoon iets anders gevonden om druk mee te zijn.
Mijn idee was met het eerste omrollen van buik naar rug dat ze gewoon hun hoofd gebruiken als zwaartepunt. Als dat hoofd valt, gaat de rest mee. Hoppa, omgerold. Maar dat is toch al niet het echte omrollen waar je naar op zoek bent ;-) En 14 weken is nog super klein! Dan kan je niet spreken van achteruitgang met zoiets :)
Mijn dochter rolde voor het eerst om toen vriend thuis was en ik op werk. Als ik naar haar keek, deed ze het niet (eigrnwijs) als ik op de bank dat en niet keek, zag ik haar stiekem vanuit mijn ooghoek omrollen 😁

Soms zijn ze ook gewoon iets anders aan het leren.
Hij hoeft van mij ook echt nog niet te rollen ofzo

Ik wist alleen niet dat het normaal was dat als een kindje iets nieuws kan hij heet ook weer kan vergeten of er mee stopt.
In dit geval goed op de buik liggen en omrollen buik naar rug.
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 20:13
1.26% gewijzigd
Mijn jongste rolde met 4 maanden af en toe van buik naar rug. Inderdaad zoals iemand schreef door het zwaartepunt bij zijn hoofd.
Toen ruim een maand later rolde hij van rug naar buik, maar dan kon hij niet meer terug.
En kort daarna rolde hij op en neer alsof het een lieve lust was. En dan nu op de goede manier waarbij hij zijn romp/benen gebruikt.
.
Dit herken ik wel hoor. Die van mij deed in zijn eerste levensjaar ook dingen voor het eerst, om het vervolgens een paar dagen of zelfs weken te vertikken. En opeens begon hij er dan weer mee.
Hier deed hij het met 4 of 5 maand voor het eerst. Nu 8 maand, en sinds een week pas weer als een malle aan het omrollen. Weken niet gedaan. En nu dus de smaak helemaal te pakken.
Dat is heel normaal hoor! Mijn beide dochters 'vergaten' weer dat ze het konden en het duurde maanden voordat ze het weer opnieuw deden.
Meestal doen ze dat soort dingen op die leeftijd gewoon per ongeluk.
Arcticfox1 schreef:
Was het omrollen van buikligging naar de rug of van rug ligging naar de buik.

Van de buik naar de rug gebeurd vaak op jonge leeftijd, omdat ze hun “evenwicht” verliezen, omdat hun hoofd zwaar is. En niet omdat ze echt omrollen.
Dat ging hier met alles zo!
Ze kon dan iets, bijv. Omrollen, zitten, kruipen oid. Dan ineens liet ze het 1 a 2 weken niet meer zien en daarna deed ze het ineens alsof ze niets anders gewend was. Was hier echt de standaard dus.
Mijne rolde met 11 weken voor het eerst van buik naar rug een paar dagen achter elkaar en toen pas weer met 6 maanden ofzo. Van rug naar buik deed hij vanaf 16 weken en bleef hij doen, maar het was denk ik per ongeluk dat hij een aantal keer zichzelf gewoon zo’n zwiepert gaf dat hij van buik naar rug rolde met 11 weken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Herkenbaar hoor. Zoontje draaide hier met 3 maanden om van buik naar rug, maar zoals hierboven al beschreven staat leek dat meer per ongeluk te gaan door dat zware hoofd :) Maar toen hij het trucje eenmaal door had bleef hij het doen. Daarna opeens 1,5 maand niets en daarna van de 1 op andere dag weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven