Gaat ons immuunsysteem er zo niet aan?
donderdag 30 april 2020 om 23:30
het is allemaal leuk en aardig 15x per dag je handen grondig wassen. 1,5 meter afstand houden. Niet aan je gezicht zitten tijdens boodschappen doen. Geen collega's en vrienden meer om je heen. Geen zweetdruppels van andere sporters om je heen.
Kans op corona is zo als het goed is erg klein. Maar worden we niet veel te schoon? Hebben we straks nog wel een goed immuunsysteem als we zo een tijdje doorgaan totdat corona is overgewaaid en we weer normaal kunnen gaan doen.
Kans op corona is zo als het goed is erg klein. Maar worden we niet veel te schoon? Hebben we straks nog wel een goed immuunsysteem als we zo een tijdje doorgaan totdat corona is overgewaaid en we weer normaal kunnen gaan doen.
#doeslief
donderdag 30 april 2020 om 23:41
Ik was m'n handen alleen vaker als ik buiten ben geweest of als er dingen van buiten naar binnen komen zoals de post, pakketjes, boodschappen. Verder was ik mijn handen niet meer dan normaal en maak ik ook niet overdreven veel schoon.
Hoor wel eens van mensen dat ze nu het huis schoner houden en met bleek werken maar dat is toch helemaal niet nodig als je gewoon thuis bent en er verder niet/nauwelijks iemand op bezoek komt?!
Hoor wel eens van mensen dat ze nu het huis schoner houden en met bleek werken maar dat is toch helemaal niet nodig als je gewoon thuis bent en er verder niet/nauwelijks iemand op bezoek komt?!
donderdag 30 april 2020 om 23:49
De (economische en sociale) gevolgen het isolement zijn gevaarlijker dan het virus zelf maar als je dat zegt wordt je bijna afgemaakt.
Waarom moet een 85 jarige diabeet geredt worden ten koste van de hele economie en alle mogelijkheden voor onze kinderen?
donderdag 30 april 2020 om 23:52
Ben jij echt 71? Dan zou ik maar oppassen namelijk...
donderdag 30 april 2020 om 23:52
donderdag 30 april 2020 om 23:54
Omdat het niet alleen om die 85 jarige diabeet gaat. Maar ook om een hele grote groep jonge mensen die bijv onderliggend lijden hebben.
donderdag 30 april 2020 om 23:56
Waar halen mensen zoals jij dit soort wijsheden vandaan?
In de VS waar Trump eigenlijk vanaf het begin doet wat jij zou willen zijn er inmiddels meer dan een miljoen gevallen en meer dan 62000 doden. Dat doet een gewoon griepje niet, hoor.
En denk je serieus dat al die wereldleiders dit soort beslissingen zouden nemen als het gewoon een griepje was? Alsof Rutte als rasechte VVD-er de economie niet belangrijk zou vinden.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 1 mei 2020 om 00:05
Dit inderdaad. Ben mijn handen niet vaker gaan wassen.
Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst griep heb gehad, volgens mij een jaar of 12-13 geleden.
vrijdag 1 mei 2020 om 00:09
Interessante gedachte. Het klopt dat we op het moment weinig immuniteit zullen creeëren in ons lichaam tegen allerhande luchtweg bacteriën en virussen, want die zullen we minder binnenkrijgen. Tegelijk zullen die bacteriën en virussen ook veel minder rondwaren, want de verspreiding ervan houden we net zoals het coronavirus tegen. Ze zullen daardoor ook minder muteren, stand 1-1. Al met al is het een soort pauze voor zowel ons immuunsysteem als de ziekteverwekkers denk ik. Zodra je weer in contact komt met ziekteverwekkers gaat je lichaam gewoon weer aan de slag, je hoeft niet bang te zijn dat je immuunsysteem dat verleerd is. En er zal als alles weer normaal wordt in eerste instantie nog weinig rondwaren en dat waar je een paar maanden geleden nog tegen beschermd was daar ben je nu nog steeds tegen beschermd, dus voor een enorme golf aan griep en verkoudheden zou ik niet bang zijn.
vrijdag 1 mei 2020 om 00:28
https://www.nu.nl/gezondheid/5868759/fe ... stand.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 1 mei 2020 om 07:19
vrijdag 1 mei 2020 om 07:22
vrijdag 1 mei 2020 om 07:26
Weet je, we kunnen ondertussen gewoon teveel. Het gehele survival of the fittest systeem is om zeep geholpen. Covid-19 fikst dat. En wat doen wij?!: juist, ook daar grijpen we in. Niet oké, moeder natuur is boos en geef haar eens ongelijk.Marloesjuh51 schreef: ↑30-04-2020 23:54Omdat het niet alleen om die 85 jarige diabeet gaat. Maar ook om een hele grote groep jonge mensen die bijv onderliggend lijden hebben.
Chocolade, altijd goed!
vrijdag 1 mei 2020 om 07:41
Ik vind dat we nu ook al geen goed immuunsysteem hebben.Loesiepoesie schreef: ↑30-04-2020 23:30Maar worden we niet veel te schoon? Hebben we straks nog wel een goed immuunsysteem?
vrijdag 1 mei 2020 om 07:54
vrijdag 1 mei 2020 om 07:56
Zo denk ik er ook over. Voor de overbevolking en daarmee behoud van de aarde is eens in de zoveel tijd zoiets als dit niet heel slecht.TheeMetChocolade schreef: ↑01-05-2020 07:26Weet je, we kunnen ondertussen gewoon teveel. Het gehele survival of the fittest systeem is om zeep geholpen. Covid-19 fikst dat. En wat doen wij?!: juist, ook daar grijpen we in. Niet oké, moeder natuur is boos en geef haar eens ongelijk.
Over mijn immuunsysteem maak ik me niet zo druk. Ik doe niet veel anders dan normaal.
vrijdag 1 mei 2020 om 08:07
vrijdag 1 mei 2020 om 08:11
Ik herinner mij de periode na mijn bevallingsverlof. Na weken/maanden niet zoveel onder de mensen/grote groepen mensen was ik enorm vatbaar voor van alles. Had bijvoorbeeld voortdurend Herpes-uitbraak. Dus ja, ik vermoed inderdaad dat er mensen zullen zijn die gevoelig zullen zijn voor alle overdaad aan “prikkeling” wanneer ze terugkeren naar werk/social life etc.