Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gaat ons immuunsysteem er zo niet aan?

30-04-2020 23:30 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
het is allemaal leuk en aardig 15x per dag je handen grondig wassen. 1,5 meter afstand houden. Niet aan je gezicht zitten tijdens boodschappen doen. Geen collega's en vrienden meer om je heen. Geen zweetdruppels van andere sporters om je heen.

Kans op corona is zo als het goed is erg klein. Maar worden we niet veel te schoon? Hebben we straks nog wel een goed immuunsysteem als we zo een tijdje doorgaan totdat corona is overgewaaid en we weer normaal kunnen gaan doen.
#doeslief
Ik was mijn handen niet vaker dan anders (was al vaak tov andere mensen) en heb zelden een griep of verkoudheid.
Dat vraag ik me ook af inderdaad!
Ik was m'n handen alleen vaker als ik buiten ben geweest of als er dingen van buiten naar binnen komen zoals de post, pakketjes, boodschappen. Verder was ik mijn handen niet meer dan normaal en maak ik ook niet overdreven veel schoon.

Hoor wel eens van mensen dat ze nu het huis schoner houden en met bleek werken maar dat is toch helemaal niet nodig als je gewoon thuis bent en er verder niet/nauwelijks iemand op bezoek komt?!
Je lijf vergeet niet snel, dus dat zal wel meevallen.
Wij kunnen elkaar wel de hand schudden want die gedachten heb ik al weken. Wat dacht je van al die mensen die al weken binnen zitten.....niet bewegen, geen zon licht.
dwonka schreef:
30-04-2020 23:44
Wij kunnen elkaar wel de hand schudden want die gedachten heb ik al weken. Wat dacht je van al die mensen die al weken binnen zitten.....niet bewegen, geen zon licht.
De (economische en sociale) gevolgen het isolement zijn gevaarlijker dan het virus zelf maar als je dat zegt wordt je bijna afgemaakt.

Waarom moet een 85 jarige diabeet geredt worden ten koste van de hele economie en alle mogelijkheden voor onze kinderen?
granny71 schreef:
30-04-2020 23:49
De (economische en sociale) gevolgen het isolement zijn gevaarlijker dan het virus zelf maar als je dat zegt wordt je bijna afgemaakt.

Waarom moet een 85 jarige diabeet geredt worden ten koste van de hele economie en alle mogelijkheden voor onze kinderen?
Ben jij echt 71? Dan zou ik maar oppassen namelijk...
dwonka schreef:
Nee, geen handen schudden, dat was 't advies ;-D
granny71 schreef:

Omdat het niet alleen om die 85 jarige diabeet gaat. Maar ook om een hele grote groep jonge mensen die bijv onderliggend lijden hebben.
granny71 schreef:

Waar halen mensen zoals jij dit soort wijsheden vandaan?
In de VS waar Trump eigenlijk vanaf het begin doet wat jij zou willen zijn er inmiddels meer dan een miljoen gevallen en meer dan 62000 doden. Dat doet een gewoon griepje niet, hoor.

En denk je serieus dat al die wereldleiders dit soort beslissingen zouden nemen als het gewoon een griepje was? Alsof Rutte als rasechte VVD-er de economie niet belangrijk zou vinden.
Am Yisrael Chai!
laat maar
Nemain• schreef:
30-04-2020 23:31
Ik was mijn handen niet vaker dan anders (was al vaak tov andere mensen) en heb zelden een griep of verkoudheid.
Dit inderdaad. Ben mijn handen niet vaker gaan wassen.
Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst griep heb gehad, volgens mij een jaar of 12-13 geleden.
Interessante gedachte. Het klopt dat we op het moment weinig immuniteit zullen creeëren in ons lichaam tegen allerhande luchtweg bacteriën en virussen, want die zullen we minder binnenkrijgen. Tegelijk zullen die bacteriën en virussen ook veel minder rondwaren, want de verspreiding ervan houden we net zoals het coronavirus tegen. Ze zullen daardoor ook minder muteren, stand 1-1. Al met al is het een soort pauze voor zowel ons immuunsysteem als de ziekteverwekkers denk ik. Zodra je weer in contact komt met ziekteverwekkers gaat je lichaam gewoon weer aan de slag, je hoeft niet bang te zijn dat je immuunsysteem dat verleerd is. En er zal als alles weer normaal wordt in eerste instantie nog weinig rondwaren en dat waar je een paar maanden geleden nog tegen beschermd was daar ben je nu nog steeds tegen beschermd, dus voor een enorme golf aan griep en verkoudheden zou ik niet bang zijn.
Laatst viel er een chipje op de grond. Er zat kattenhaar aan. Dat heb ik er af geblazen en toen opgegeten. Mijn weerstand-systeem is nog gewoon bezig hoor :proud:
https://www.nu.nl/gezondheid/5868759/fe ... stand.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
smeer je daarom elke dag in met hondenpoep van de straat. kwartiertje intrekken en dan afspoelen onder de koude douche
S-Meds schreef:
01-05-2020 00:53
smeer je daarom elke dag in met hondenpoep van de straat. kwartiertje intrekken en dan afspoelen onder de koude douche
Ik peuter in m’n neus en eet het op. Vooral nadat ik in een winkel ben geweest. Weerstand verzekerd!
dwonka schreef:
Er zit hier niemand opgesloten, je kon de hele dag wandelen/fietsen in de zon als je maar wilde.
Marloesjuh51 schreef:
30-04-2020 23:54
Omdat het niet alleen om die 85 jarige diabeet gaat. Maar ook om een hele grote groep jonge mensen die bijv onderliggend lijden hebben.
Weet je, we kunnen ondertussen gewoon teveel. Het gehele survival of the fittest systeem is om zeep geholpen. Covid-19 fikst dat. En wat doen wij?!: juist, ook daar grijpen we in. Niet oké, moeder natuur is boos en geef haar eens ongelijk.
Chocolade, altijd goed!
Loesiepoesie schreef:
30-04-2020 23:30
Maar worden we niet veel te schoon? Hebben we straks nog wel een goed immuunsysteem?
Ik vind dat we nu ook al geen goed immuunsysteem hebben.
Mijn immuunsysteem is op dit moment volle bak bezig met alle pollen die mijn lichaam binnen dringen "onschadelijk" te maken. De laatste keer dat het dat deed is alweer een jaar geleden en er is niks veranderd, dus ik maak me er niet zo druk om.
Zoals verwacht loopt alles anders
TheeMetChocolade schreef:
01-05-2020 07:26
Weet je, we kunnen ondertussen gewoon teveel. Het gehele survival of the fittest systeem is om zeep geholpen. Covid-19 fikst dat. En wat doen wij?!: juist, ook daar grijpen we in. Niet oké, moeder natuur is boos en geef haar eens ongelijk.
Zo denk ik er ook over. Voor de overbevolking en daarmee behoud van de aarde is eens in de zoveel tijd zoiets als dit niet heel slecht.

Over mijn immuunsysteem maak ik me niet zo druk. Ik doe niet veel anders dan normaal.
Whomi schreef:
01-05-2020 07:56
Zo denk ik er ook over. Voor de overbevolking en daarmee behoud van de aarde is eens in de zoveel tijd zoiets als dit niet heel slecht.

Over mijn immuunsysteem maak ik me niet zo druk. Ik doe niet veel anders dan normaal.
Wat een egocentrische gedachte.
Ik herinner mij de periode na mijn bevallingsverlof. Na weken/maanden niet zoveel onder de mensen/grote groepen mensen was ik enorm vatbaar voor van alles. Had bijvoorbeeld voortdurend Herpes-uitbraak. Dus ja, ik vermoed inderdaad dat er mensen zullen zijn die gevoelig zullen zijn voor alle overdaad aan “prikkeling” wanneer ze terugkeren naar werk/social life etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven